Ex avovaimo ei suostu antamaan kihlasormustani takaisin, haluaisin pitää sen muistona koska mukavia hetkiä oli kuitenkin 95% 6 vuoden ajasta. Rahakaan ei kelpaa. Ihme homma. Miksi en saa vanhaa sormustani takaisin...sanoo tekosyyksi että hukkaisin sen.
kihlasormus takaisin
11
2102
Vastaukset
- hemmo1970
1. sillä sormuksella on paljon tunnearvoa myös hänelle.
2. voi pelätä, että hukkaat sen
3. on voinut muuttaa sen jo rahaksi :(
oli miten oli, sitä sormusta tuskin enää kaipaat puolenkaan vuoden kuluttua.
uusia tulee (ja menee), sellaista elämä on. - N-27HKI
On toikin nyt kanssa. Mä en ainakaan haluaisi pitää ex-avomiehen kihlasormusta edes muistona, mutta jos ex-mieheni haluaisi pitää sormuksen, niin siitä vaan. Antaa palaa. Jos sä olet kerran ostanut sen sormuksen, niin etkö sä voi käyttää perusteluina sitä, että sä olet ostanut sen. Silloinhan se on omistusmielessä sinun. Eiks je?
- Eriikka
että haluatko omasi vai naisen pitämän sormuksen takaisin? Mielestäni molemmat pitävät omansa ja tekevät niillä, mitä lystäävät.
- Kato lakikirjasta
Kyllä kihjalaislahjat ja kihlasormukset tulisi palauttaa antajilleen. En myöskään käsitä mitä hitto nainen tekee ex-kihlattunsa sormuksella?
Sen "romukauppa" arvokin on todella pieni alkuperäiseen verrattuna.
Avioliittojen sormukset menevät muistaakseni
(jopa) osituksen mukaan jos pikku tarkkoja ollaan.
Tai toisena vaihtoehtona olen kuullut etä raamatullista lausetta "kunnes erottaa" on käytetty hyväksi tapellessa avioliiton sormuksista. Joskus kun juttelin erään tuomarin kanssa niin hän oli hyväksynyt tämän kirkollisen
näkemyksenkin sormuksien palauttamisen syynä => avioliitto purkaantui, ei ollut kirkollista tarvetta osoittaa enää avioliiton olemassa olosta.
Mutta, noi sormuksia on ilmeisesti jaettu täässä maassa vähän yhdellä jos toisella perusteella. - mitä lakikirja sanoo
Kato lakikirjasta kirjoitti:
Kyllä kihjalaislahjat ja kihlasormukset tulisi palauttaa antajilleen. En myöskään käsitä mitä hitto nainen tekee ex-kihlattunsa sormuksella?
Tai toisena vaihtoehtona olen kuullut etä raamatullista lausetta "kunnes erottaa" on käytetty hyväksi tapellessa avioliiton sormuksista. Joskus kun juttelin erään tuomarin kanssa niin hän oli hyväksynyt tämän kirkollisen
näkemyksenkin sormuksien palauttamisen syynä => avioliitto purkaantui, ei ollut kirkollista tarvetta osoittaa enää avioliiton olemassa olosta.
Mutta, noi sormuksia on ilmeisesti jaettu täässä maassa vähän yhdellä jos toisella perusteella.mutta ei mulle olisi tullut mieleenkään ainakaan että ex olisi pyytänyt sormusta takaisin, no mitä nyt ehkä leikillään olisi saattanut pyytää. Eikö se nyt ole itsestäänselvyys että sormukset jäävät kantajilleen ellei toisin sovita. Mulla ainakin tallessa ja ihan exän tiedossa paikkakin, jossa se on säilytyksessä ja onpa hän joskus jälkeenpäin "tarkistanutkin" että onko se vielä siellä samassa paikassa =)
Se kumpi sormukset on maksanut on ostanut sen toisen sormuksen sille toiselle osapuolelle, EI itselleen . - noin?
Kato lakikirjasta kirjoitti:
Mutta, noi sormuksia on ilmeisesti jaettu täässä maassa vähän yhdellä jos toisella perusteella.Missä lakikirja semmoista sanoo? Meinaan, kun kihlautumisella ei nykyään ole juurikaan merkitystä noin virallisesti, niin missä kohden lainsäätäjä huolehtii kihlasormuksista? ;-)
- ihmettä
SINÄ sillä sormuksella teet? Ennen vanhaan sormukset palautettiin aina, koska kaikilla ei ollut varaa ostaa uutta sormusta uudelle tulevalle puolisolleen... mutta sinä tarjosit siitä rahaakin??
Jos sanoit vieväsi ex-naisystäväsi vihille ja peruitkin lupauksesi, anna hänen pitää edes sormuksensa - se on hänen oma asiansa, miksi hän haluaa pitää sen. Millainen mies syö sanansa ja ruikuttaa vielä sormuksen perään? Anna olla.- M74hki
Haluaisin siis oman sormukseni sen mitä käytin kihloissa ollessamme itselleni muistoksi. Hän saa tietenkin pitää omansa.
- M74hki
M74hki kirjoitti:
Haluaisin siis oman sormukseni sen mitä käytin kihloissa ollessamme itselleni muistoksi. Hän saa tietenkin pitää omansa.
Enkä mä viitsi asiasta enää puhuakkaan jos joskus palutuu niin ihan kiva mutta eipä sillä väliä...
- heitä pois
sama vaikka kiskasis pöntöstä alas - niin tein minä vihkisormukselle.
Muistini mukaan on vanha tapa, joka oli myös kirjoitettuna vanhaan avioliittolakiin, että kihlauksen purkautuessa sormukset palautuvat antajalleen. Siis se sormus jota mies käytti kihloissa oltaessa palautuu naiselle ja päinvastoin.
Sama koskee myös mahdollisia muita kihlauksen perusteella annettuja ja saatuja lahjoja. Mikäli on sukulaisilta ja ystäviltä saatuja kihlajaislahjoja tulisi nekin palauttaa antajalleen.
Tapoja voi tietysti noudattaa tai olla noudattamatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873237
- 622947
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322465- 802283
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361693- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450