Moi,
Olin tulossa pari viikkoa sitten saaristoreissulta Turusta kun nopeusmittarin viisari alkoi soutaa ja näytti liian pientä nopeutta kunnes lopetti toimimasta kokonaan (siis myös matkan mittaus).
Ostin uuden vaijerin ja ihmettelin sitten sitä asentaessa että eihän entinen vaijeri ole mennyt poikki.
Siinä vaiheessa arvasinkin että eipä taida uusikaan vaijeri saada mittaria toimimaan ja olin valitettavasti oikeassa.
Mikä mittarista siis on mennyt, tietääkö kukaan? Olisiko niin että rasvan puutteessa ollut vaijeri on edistänyt mittarin mekanismien kulumista ja ne loppuivat edellä esitetyllä tavalla?
Voiko mittaria purkaa ja vaihtaa sisäkaluja?
Ja onkohan osat/uusi mittari kalliskin?
Pan europeanin (vm.1997)nopeusmittari
5
978
Vastaukset
- jii--jii
Mittarin päästä mitään hajonnut,yleisin "vika"
on se alapään ratas systeemi,pistä vaijeri kiinni
vaan alapäähän ja pyöritä pyörää,ja katso pyöriikö
vaijeri,jos ei niin sitten hakemaan vikaa mittarista.Toinen konsti on laittaa vaijeri ,jos mahdollista,porakoneeseen kiinni,pyörittää ja katsoa tapahtuuko mittarissa elonmerkkejä.
- Vika?
Juuri näin. Ja se alapäänkin pyörijä voi aivan hyvin vaikuttaa ehjältä, kun siinä paikallaan vähän pyöritelee. Tilane muuttuu, kun kun tule vähän enemmän kierroksia mukaan.
Eli ensin testaamaan porakoneela toimiiko mittari ja jos toimii niin sitten pyörijää purkamaan.
- STX
Varsin tyypillinen vika pannareissa.Harmittava homma joka pyöräs.
Mittari alkaa temppuilemaan 450 000 ajetun kilometrin jälkeen.
Kumma kun eivät saa sitä kestään ku pyörä muuten pelais mainiosti;)- tyyppiv
Japanialaisen kertakäyttömopon tyyppivika!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1724726- 123296
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471906Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6641837- 1161806
- 1371737
- 451485
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421