Pahemmalla tavalla lirissä - mitä teen?

Jamppa75

Olen tuntenut erään naisen puolisen vuotta ja sitten kävi niin että hän tuli raskaaksi kun ehkäsy jäi yhden kerran väliin. Abortti ei tule kyseeseen enää.

Oikeasti en rakasta naista enkä oikeasti halua yhteiseloa ja nyt tuntuu että olen siihen pakotettu enkä sille mitään voi.

Pitääkö pysyä suhteessa lapsen takia vai ei? Tein niin tai näin niin väärin joka tapauksessa.

Apua!??!

10

1187

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikään

pakko jatkaa suhdetta raskauden takia, ei nykypäivänä. Joudut kyllä osuudestasi huolehtimaan elatusavun muodossa. Mutta pakkoliitto ei todellakaan kannata, loppuu jossakin vaiheessa jokatapauksessa.

• jos pakolla yhdessä

Muija kasvattaa kakaran yksin ja sinä maksat elatusmaksuja!

Turha sinun on yhdestä virheestä maksaa koko elämääsi väärän ihmisen kanssa.

• Jepulis

Nesteessäpä hyvinkin.Ei kannata jäädä suhteeseen,jos kerta et rakasta kyseistä naikkosta.Lopulta katkeroituisit ja syyttelisit toista osapuolta pilalle menneestä elämästä.Kun kerran vahinko on tapahtunut ei auta muu ,kuin ottaa lusikka kauniiseen käteen ja selvittää asia parhaalla mahdollisella tavalla.Tee selkoa naiselle ajatuksistasi,mutta kerro myös,kuinka aiot toimia lapsen suhteen.Minkä verran voit/kykenet ottamaan vastuuta,yhteishuoltajuus vai toisen yksinhuoltajuus,tapaamiset,elatusmaksut,osallistuminen lapsesi hoitoon yms..Syntymätön lapsenne on aivan syytön tähän ja hänen ei tulisi millään tapaa kärsiä siitä.Parempi eriosoitteessa olevat vanhemmat ,kuin toisiaan syyttävät katkerat riitapukarit.

• scale

Parempi erillään asuvat vanhemmat kuin hyvin suurella todennäköisyydellä hajoava parisuhde.

• aikuinen nainen
        scale kirjoitti:

Parempi erillään asuvat vanhemmat kuin hyvin suurella todennäköisyydellä hajoava parisuhde.

yhteen muuttaa jos et rakasta.
        Lapsesta tosin on yhdessä huolehdittava jos pitopäätös on yhteinen.
        Ota myös etukäteen huomioon et kun lapsi on syntynyt voit kokea yllättävää kiintymystä ja rakkautta lapseen,jota et vielä ollenkaan osaa ajatella.Joten sovi tapaamisesta ja huoltamisesta hyvässä hengessä ja vältä riitaa.

• auttaa

Kannattaa kysellä sossusta apua. Olen lukenut että sossu voi hoitaa asian niin ettei tarvitse maksaa mitään elätysmaksuja vaan voi jatkossakin räiskiä ketä vaan huoletta.

• !!!!!

aina joutuu elatusmaksuja maksamaan!!!! Ja jos ite ei siihe pysty niin silloin sossu maksaa sun puolesta mut sit sossu perii ne sulta takasi vaikka ulosoton kautta..
        Mutta todellakin ei kannata alkaa suhteeseen vain lapsen vuoksi,ei se pidemmän päälle kannata.

• jos on köyhä
        !!!!! kirjoitti:

aina joutuu elatusmaksuja maksamaan!!!! Ja jos ite ei siihe pysty niin silloin sossu maksaa sun puolesta mut sit sossu perii ne sulta takasi vaikka ulosoton kautta..
        Mutta todellakin ei kannata alkaa suhteeseen vain lapsen vuoksi,ei se pidemmän päälle kannata.

ja työtön ja sossun elätti ;D
        eli voi räiskiä ketä tahansa ;D

• muumi mammako

no, taas yski mies kantaa vastuunsa ja pelkää vastuun kantamista. Toivottavasti haluat olla mukana lapsen elämässä vaikka et halua olla lapsen äidin kanssa. Näen vierestä kuinka vaikea on lapsen olla jos ei ole isää, tai jossain vaiheessa on mies mutta ei isää... mitä jos sinun isäsi olisi ajatellut sinusta noin... ei tänä päivänä aikuisille voi sattua vahinkoja, se on välinpitämättömyyttä ja luottamista hyvään onneen. Joko sä maksat itse tai sossu maksaa ja perii sulta... voit vaatia isyystestin ja tämä kertoo kuinka paljon onnea sulla oli matkassa.
      Miten sitten kun löydät sen oikean, tämä asia kulkee mukanasi hautaan asti, koska lapsi perii sinulta isän osuuden ...
      Että näin...

• Mieti ja keskustele lapsesi tulevan äidin kanssa.

Ensinnäkin; pohtikaa parisuhteenne ILMAN että mietitte lasta. Jos lapsen takia yritätte jatkaa parisuhdettanne on se pahin vaihtoehto lapsen kannalta.

Toisekseen; lapsi on yhteisenne ja jos asiasta on epäselvyyttä tutkituttakaa asia. Yhteinen vahinko, yhteinen vastuu.

Voitte (tai oikeastaan tässä asiassa äiti päättää) antaa lapsen adoptoitavaksi tai kasvattaa sen itse.

Jos lasta ei adoptoida voit kääntää selkäsi asialle, maksaa oikeuden määräämät elatusavut ja hävetä lopun elämääsi.

Voit lähteä yhdessä lapsen äidin kanssa suunnittelemaan miten järjestätte lapsenne elämän. Voitte tällöin jakaa vanhemmuutenne lähes miten tahansa. Lapsi voi olla sinulla tai äidillään. Vain imetys ei yleensä onnistu isältä. Kaiken muun lapsenhoidon voi tehtä yhtä hyvin mies kuin nainenkin.

Muista, että vaihtoehtoja on. Eniten niitä on mikäli voitte sovussa ja rauhassa ratkoa tilannettanne, pidätte lapsen asiat erillään parisuhteestanne ja ette takerru ajatuksiin "ainahan mies maksaa ja nainen uhrautuu lapsen takia". Lapsi on tapahtunut tosiasia ja aikuisten on kyettävä kohtaamaan tosiasiat.

Jos asia muodostuu riidaksi niin silloin vaihtoehtoja on vähemmän. Siinä on sitten toisen viestin paikka...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3237
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2947
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2465
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2199
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1693
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1613
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1450
    Aihe