eroan miehestäni, mutta velkaa ja kulutusluottoja on paljon. yhteistä ja omilla nimillä. annanko mennä ulosottoon ja sopia sitä kautta maksuista?
pankkilainat pystyn hoitamaan, mutta muita en. mikähän olisi viisainta?
paha
7
1386
Vastaukset
- Vompatti Maksumies
Viisainta olisi mennä paikalliselle velkaneuvojalle.
Älä missään tapauksessa anna mennä ulosottoon jos vain voit sen välttää. Ota heti yhteyttä velanantajiin ja sovi heidän kanssaan järjestelyt. Tulee taatusti halvemmaksi kuin perintäkulujen maksaminen ja ulosottojen kanssa taisteleminen. Jos nyt on vaikeaa niitä luottoja hoitaa niin se on monin verroin vaikeampaa sitten kun ne ovat ulosotossa.
- hattukouraan
juuri niin, yritä sopia velkojen maksusta, koita hoitaa pankkilainat, neuvottele ja yritä välttää ulosotto. Jos luottotiedot menevät ovat seuraukset ovat niin isot, että myöhempi asioiden järjestely vaikeutuu. tsemppiä. kyllä se siitä järjestyy kun järjestää.
- pikkasen
Ei kannata antaa laskujen mennä ulosottoon, pyri velkojan kanssa sopimukseen, että maksat vaikka
pikku erissä.
Ulosotto rasittaa henkisesti ja laskuthan
paisuu ulosotossa kulujen takia. - täällä...
Sama tilanne. olen ymmärtänyt, että omat lainat hoidetaan yksin ja yhteiset yhdessä, onko näin??
Mies kyllä yrittää luistaa sen yhteisen kulutusluoton maksussakin...... elkavastuu yhteisistä lainoista ja luotoista merkitsee sitä, että te molemmat vastaatte siitä että tulee kunnialla hoidetuksi. Ellette, molemmat olette "kusessa". Osituslaskelmissa yhteinen velka jaetaan puoliksi teidän kesken.
Tietenkin lähtökotana on, että ne puoliksi myös hoidetaan ... mutta suhde millä kumpainenkin kerran kuukaudessa osallistuu niihin, on teidän sovittavissa. Ilmeisesti sulla ja miehelläsi on erilainen käsitys siitä mitä on sovittu niiden osalta...
Juuri tuon vuoksi yleensä avioerossa luotot järjestetään niin, ettei niitä yhteisiä ole enään.
- Yksi mikrosiru
Vain pöhköt päästävät tilanteensa ulosottoon. Aina kannattaa neuvotella velkojien kanssa ensin ja yrittää vaikka vähänkin maksaa pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873227
- 622937
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322455- 802283
- 742189
- 952026
- 121626
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j341618Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450