paha

tilanne...

eroan miehestäni, mutta velkaa ja kulutusluottoja on paljon. yhteistä ja omilla nimillä. annanko mennä ulosottoon ja sopia sitä kautta maksuista?
pankkilainat pystyn hoitamaan, mutta muita en. mikähän olisi viisainta?

7

1386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vompatti Maksumies

Viisainta olisi mennä paikalliselle velkaneuvojalle.

• Älä missään tapauksessa anna mennä ulosottoon jos vain voit sen välttää. Ota heti yhteyttä velanantajiin ja sovi heidän kanssaan järjestelyt. Tulee taatusti halvemmaksi kuin perintäkulujen maksaminen ja ulosottojen kanssa taisteleminen. Jos nyt on vaikeaa niitä luottoja hoitaa niin se on monin verroin vaikeampaa sitten kun ne ovat ulosotossa.

• hattukouraan

juuri niin, yritä sopia velkojen maksusta, koita hoitaa pankkilainat, neuvottele ja yritä välttää ulosotto. Jos luottotiedot menevät ovat seuraukset ovat niin isot, että myöhempi asioiden järjestely vaikeutuu. tsemppiä. kyllä se siitä järjestyy kun järjestää.

• pikkasen

Ei kannata antaa laskujen mennä ulosottoon, pyri velkojan kanssa sopimukseen, että maksat vaikka
      pikku erissä.
      Ulosotto rasittaa henkisesti ja laskuthan
      paisuu ulosotossa kulujen takia.

• täällä...

Sama tilanne. olen ymmärtänyt, että omat lainat hoidetaan yksin ja yhteiset yhdessä, onko näin??
      Mies kyllä yrittää luistaa sen yhteisen kulutusluoton maksussakin...

• ... elkavastuu yhteisistä lainoista ja luotoista merkitsee sitä, että te molemmat vastaatte siitä että tulee kunnialla hoidetuksi. Ellette, molemmat olette "kusessa". Osituslaskelmissa yhteinen velka jaetaan puoliksi teidän kesken.

Tietenkin lähtökotana on, että ne puoliksi myös hoidetaan ... mutta suhde millä kumpainenkin kerran kuukaudessa osallistuu niihin, on teidän sovittavissa. Ilmeisesti sulla ja miehelläsi on erilainen käsitys siitä mitä on sovittu niiden osalta...

Juuri tuon vuoksi yleensä avioerossa luotot järjestetään niin, ettei niitä yhteisiä ole enään.

• Yksi mikrosiru

Vain pöhköt päästävät tilanteensa ulosottoon. Aina kannattaa neuvotella velkojien kanssa ensin ja yrittää vaikka vähänkin maksaa pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3037
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2530
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2323
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1913
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1499
    Aihe