-82 Hondan levyetujarrussa paine nousee ja jarru hirttää hiljakseen kokonaan kiinni. Kahva menee kivikovaksi ja muu ei auta kuin laskea satulan ilmausruuvista nestettä pois. Kertokaa missä voisi vika olla?
Etujarrun paine ei poistu?
15
3791
Vastaukset
- sinne etujarruihin
ja ilmaa ne samalla.
- jessu
Aiheuttaako pelkkä ilma moisen ilmiön? Eli pääsisikö asiassa eteenpäin osia vaihtamatta/putsaamatta tai mitään purkamatta Onko kokemuksia?
Jos se on ilmauksesta kiinni niin hyvä. Mutta mietityttää kun jarrut ainakin autoissa tuntuu pehmeiltä jos on ilmaa mukana? - Honda
Kiitos vinkistäsi. Mutta kun tilanne on päällä ja lasken ilmaruuvista jarrun vapaaksi niin tulee nestettä eikä ilmaa. Voiko tosiaan olla niin paljon ilmaa systeemissä?
t: vielä 10mm lenkki taskussa ajava. - synt
Honda kirjoitti:
Kiitos vinkistäsi. Mutta kun tilanne on päällä ja lasken ilmaruuvista jarrun vapaaksi niin tulee nestettä eikä ilmaa. Voiko tosiaan olla niin paljon ilmaa systeemissä?
t: vielä 10mm lenkki taskussa ajava.Säätöruuvi kahvassa on liian kireällä jolloin neste lämmetessään ei pääse takaisin säiliöön ja jarru menee päälle.
- Honda
synt kirjoitti:
Säätöruuvi kahvassa on liian kireällä jolloin neste lämmetessään ei pääse takaisin säiliöön ja jarru menee päälle.
Moikka
Vanhuksessa ei ole vielä kahvan säätöä olemassakaan.
Mikähän muu voisi olla syynä ettei neste pääse takas säiliöön mutta toisín päin kulkee? Nestepintakin säiliössä on abt 50%. - synt
Honda kirjoitti:
Moikka
Vanhuksessa ei ole vielä kahvan säätöä olemassakaan.
Mikähän muu voisi olla syynä ettei neste pääse takas säiliöön mutta toisín päin kulkee? Nestepintakin säiliössä on abt 50%.Paina alhaalta ilmausnipasta isolla lääkeruiskulla nestettä niin pitäisi tulla säiliöön. Jos ei nestettä tule niin kahvasylinterin männän jousi voi olla kuoleentunut tai kumi turvonut ettei palauta täysin tai paluukanava voi olla muuten tukossa.
- ja ilma ylhäällä.
Honda kirjoitti:
Kiitos vinkistäsi. Mutta kun tilanne on päällä ja lasken ilmaruuvista jarrun vapaaksi niin tulee nestettä eikä ilmaa. Voiko tosiaan olla niin paljon ilmaa systeemissä?
t: vielä 10mm lenkki taskussa ajava.tottakai sieltä alhaalta tulee nestettä vaikka letkuissa oliskin ilmaa.
Kiinnitä yli metrin pitkä LÄPINÄKYVÄ letku ilmaruuvin päätyyn ja avaa ruuvia hieman pitäen letkua ylhäällä.
Paina jarrua.. letku täyttyy nesteellä ja näet onko siellä ilmakuplia tai muuta roskaa.
Laita ruuvi taas kiinni ja lisää nestettä säiliöön (käytä sopivaa nestettä, jotain dot 3 vaikka)
Avaa taas ruuvi ja paina lisää nestettä letkuun.
Toista tää kunnes jarru tuntuu hyvältä. Muista pitää jarrua jossain puolivälin kohdalla kun kiristät ilmaruuvin.
Jos kaksi levyä edessä niin homma pitää tehdä molemmille jarruille - lisää vielä
ja ilma ylhäällä. kirjoitti:
tottakai sieltä alhaalta tulee nestettä vaikka letkuissa oliskin ilmaa.
Kiinnitä yli metrin pitkä LÄPINÄKYVÄ letku ilmaruuvin päätyyn ja avaa ruuvia hieman pitäen letkua ylhäällä.
Paina jarrua.. letku täyttyy nesteellä ja näet onko siellä ilmakuplia tai muuta roskaa.
Laita ruuvi taas kiinni ja lisää nestettä säiliöön (käytä sopivaa nestettä, jotain dot 3 vaikka)
Avaa taas ruuvi ja paina lisää nestettä letkuun.
Toista tää kunnes jarru tuntuu hyvältä. Muista pitää jarrua jossain puolivälin kohdalla kun kiristät ilmaruuvin.
Jos kaksi levyä edessä niin homma pitää tehdä molemmille jarruilletoi ilmaus on helpompi tehdä kaksistaan, eli ota joku kamu painelee sitä jarrua käskyjesi mukaan ja pitää huoli ettei säiliö tyhjene - näin helpompi duunata alhaalla sen ilmaruuvin ja letkun kaa.
- Kra
Todennnäköisesti se paluukanava on tosiaan tukossa! Jarruneste sitoo itseensä vettä ja jos nestettä ei vaihdeta aikanaan, niin sinne kertyy myös kulumisen aiheuttamaa irtotavaraa. Vesi saa aikaan korroosiota metalliosiin ja se paluukanava voi ihan hyvin olla vaikka hapettunut tukkoon.
Onko jarruneste läpikuultavan kirkasta vaiko mustaa sotkua?- Jukka
Tarkasta jarruletku, vanhemmiten letku turpoaa ja sisäreikä pienenee niin ettei paine pääse kuin toiseen suuntaan.
Yleinen ongelma vanhemmissa autoissa, miksei siis pyörissäkin.
Jukka Jukka kirjoitti:
Tarkasta jarruletku, vanhemmiten letku turpoaa ja sisäreikä pienenee niin ettei paine pääse kuin toiseen suuntaan.
Yleinen ongelma vanhemmissa autoissa, miksei siis pyörissäkin.
JukkaSiis ymmärsinkö oikein.
Pienestä reijästä neste ei kulje kuin yhteen suuntaan.
Onko letkussa merkitty nesteen kulkusuunta?
Toimiiko pieni reikä ikäänkuin takaiskuventtiilinä.
Voisitko selittää tarkemmin.
Olenko siis laittanut rahojani turhaan moisiin venttiileihin kiinni.- Jukka
vanha-erkki kirjoitti:
Siis ymmärsinkö oikein.
Pienestä reijästä neste ei kulje kuin yhteen suuntaan.
Onko letkussa merkitty nesteen kulkusuunta?
Toimiiko pieni reikä ikäänkuin takaiskuventtiilinä.
Voisitko selittää tarkemmin.
Olenko siis laittanut rahojani turhaan moisiin venttiileihin kiinni.Ymmärsit oikein, letkun reikä kun turpoaa vanhuuttaan kiinni ei neste pääse takaisin säiliöön päin. Eihän satulassa ole mitään joka tekisi paineen siihen suuntaan. Toiseen suuntaan taas jarruneste menee kun painat kahvasta paineen.
Jukka - automekaanikko
Jukka kirjoitti:
Ymmärsit oikein, letkun reikä kun turpoaa vanhuuttaan kiinni ei neste pääse takaisin säiliöön päin. Eihän satulassa ole mitään joka tekisi paineen siihen suuntaan. Toiseen suuntaan taas jarruneste menee kun painat kahvasta paineen.
JukkaLetku menee "lievästi tukkoon": x bar jaksaa pullistaa se auki, mutta jarrusatulan paluupaine ei.
Toisin (autoissa) letku on silloin jo päältäkin aika pullea makkara. - Honda
automekaanikko kirjoitti:
Letku menee "lievästi tukkoon": x bar jaksaa pullistaa se auki, mutta jarrusatulan paluupaine ei.
Toisin (autoissa) letku on silloin jo päältäkin aika pullea makkara.Koska jarrulekuja on rikkomatta mahdoton tarkastaa missä kunnossa ne ovat sisältä päätin uusia ne kokonaan. Jarruletkujen päissä on ns. banjoliittimet joista ei pysty näkemään letkun sisälle. Samoin paineilmalla suhauttelu ei kerro mitään mahdollisesta sisäisestä pullistumasta.
Eli tulossa on uudet teräspunosletkut ja huoltosarja pääsylinteriin.
Muutes...tarkastelin pääsylinteriä ja siellä pääsylinterissä on vain yksi reikä joka on yhteydessä jarrunestesäiliöön. Tämä reikä oli auki ja paskaakin vain nimeksi.
Otan vielä satuloiden sylinterit huoltoon kunhan löytäisin jostain vauhtimarketista tiivisteet ja pölysuojat. Tuntuvat olevan kiven alla jopa Brandilla!!!
Kiitos kaikille jotka ovat kommentoineet! Jatketaan ongelmien ratkomista porukalla sillä joku tietää aina jotakin jostakin.
- Bonneville
Kahvasylinterissä / männässä on likaa ja se takertelee eikä päästä painetta pois jarrujärjestelmästä kun kahva löysätään, eli kahvasylinteri pitää avata ja puhdistaa, samalla olisi hyvä olla sinne sisään uudet tiivisteet, ja tarkista samalla että kun jarrukahva on vapaa -asennossa niin se ei paina kahvasylinterin männän päätä, se voi myös estää jarrunesteen takaisinvirtauksen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233500- 122316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141236