mitta täynnä...

ANOPPIA!!!

kertokaa joku jos osaatte mitä minun pitäisi tehdä!!! en tahtoisi vihata anoppiani, mutta en osaa olla vihaamatta...hän on nyt lähes kymmenen vuotta olut pään vaivanani ja nyt alkaa mitta täyttymään!!!

jos teen jonkun asian ja se ei häntä miellytä (siis vaikka asia ei hänelle kuuluisi) hän kysyy suoraan olenko idiootti koska hän tekisi saman asian toisella tavalla joka kai sitten olisi se ainut oikea vaihtoehto maailmassa, mutta jos hänen poikansa tekisi asian samalla tavoin kuin minä hän saattaisi kehua että hienosti tehty!!!
mutta viimenen tikki oli se kun saimme mieheni kanssa lapsen, hän alkoi ravaamaan meillä joka päivä ja toisinaan jopa useita kertoja päivässä, vaikka olin pyytänyt ennenkuin lapsi syntyi ettei kukaan tulisi joka päivä käymään että saamme itse tutustua OMAAN LAPSEEMME mieheni kanssa kaikessa rauhassa, hän haistatti paskat pyynnölleni!!!
hän leikki lapsellani kuin jollain pahaisella räsynukella karkuun kipitti jos yritin mennä lastani ottamaan hänen sylistään!!! pikku hiljaa aloin vihaamaan sitä kun hän koskikin lapseeni...suojelu vietti lastani kohtaan kasvoi 100% kun se nainen oli hänen lähellään ja koska ymmärrän että tämä nainen joka on minun elämäni pilannut olemassa olollaan on kuiten lapseni mummo (vaikka sitä viimeiseksi haluaisinkin!!!)enkä voi katkaista heidän välejään olen siis umpikujassa!!!nyt yritän miettiä kuinka saisin asiat toimimaan niin että vain mieheni ja lapseni olisivat tähän naiseen yhteydessä ja minä saisin elää ilman että tarvitsisi pitää yheyttä anoppiin laisinkaan, mutta vaikka se olisi minun unelmani olisiko se kärsimys rakkaalle lapselleni ja hänen isälleen?!!

16

3369

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki,

on totta niin puhu miehesi kanssa. Pyydä häntä tarkkkailemaan äitinsä käytöstä ja pistämään hänet aisoihin.

Muuten voit tuollaisen käytöksen ohittaa kokonaan, täysin ala-arvoista.

• Ja hoh hoh

"ja karkuun kipitti jos yritti ottaa lasta häneltä." Ja höpö jlpö. Juttus on vaan HUONO PROVO. Hanki elämä.

• nilkkaan???
        Ja hoh hoh kirjoitti:

"ja karkuun kipitti jos yritti ottaa lasta häneltä." Ja höpö jlpö. Juttus on vaan HUONO PROVO. Hanki elämä.

taidat olla juuri tuollainen omistava ku..pää anoppi!!! ei muuta kun karkuun vaan jos ÄITI haluaa omansa ottaa sylistäsi pois, vai???

• miehen näkökulmasta..

tiedän tunteen ja aistin kirjoituksessasi paljon vihaa tällä hetkellä. Se on normaali reaktio. Minulla tilanne ollut päällä 15v ja todella paha n.2 vuoden ajan lapsemme syntymän jälkeen. Olen siitä täällä kirjoitellut aina toisinaan ja saanut paljon hyviä neuvoja. Minun anoppini ja appeni ovat saaneet minun mittani täyttymään ikävä kyllä pysyvästi. Purin hammasta niin kauan ja nykyään pelkästään heidän nimensä kuuleminenkin saa minun karvat nousemaan pystyyn.
      Kaikki meni hyvin kunnes lapsemme syntyi. Siitä hetkestä alkaen alkoi jokapäivänen käyminen ja mikä pahinta se AIVAN JÄRJETÖN KOHELLUS, SAIRAALLOINEN ITSEKKYYS ja OMAHYVÄISYYS. Mikään ei auttanut vaikka kuinka puhuin. En saanut "kannatusta"

Viha on jo niin syvää, että en pysty edes katsomaan heitä silmiin tai olemaan samassa huoneessa kolmisin. Olen jo vakavissani harkinnut työpaikan vaihtoa ja sitä myöden saisin perheeni lähtemään mukaani kauaks heistä. Iso ongelma on se, että puolisoni on erimieltä asiasta ja häntä ei noiden hirviöiden vierailut häiritse tietenkään yhtään.

Usein kun tulen töistä näen heidän autonsa pihallamme. Ajelen vaan kotimme ohi ja tulen vasta kun he ovat poistuneet.

JOS MINULLA OLISI MAHDOLLISUUS NIIN KATKAISISIN HEIHIIN VÄLIT TÄYSIN JA LOPULLISESTI.

Tiedän että inho on pysyvä, koska he ovat osoittaneet käytöksellään olevansa täysiä typeryksiä.

Pahinta on vaan se heidän läsnäolo. Siksi annankin vain yhden neuvon. Poistu kun he tulevat. Perustele että nyt onkin hyvä ottaa sitä omaa aikaa kun he tulivat hoitamaan lasta. Välttele ylimääräisä näkemisiä. Tee vain pakollinen ja sekin kylmän viileesti. JA ENNENKAIKKEA OLE RAUHALLINEN. Itse olen ottanut tiedostaen etäisyyttä n.3k:n ajan. Inho on säilynyt mutta oma mielenrauha palannut.

Odotan sitä päivää kun pääsen näpäyttään oikein kunnolla ja he tajuavat oleensa moukkia, mutta se on silloin liian myöhäistä....Onneksi lapsellamme on sen jälkeen silti normaali mummu ja pappa, jotka antavat tilaa ja tulevat kun pyydetään ja jos haluavat tulla itse niin he ilmoittavat etukäteen.

...SINUN ELÄMÄSI

• anoppi vain 51

Viestisi ja hätähuutosi olivat koskettavia. Myötätuntoni on puolellasi!
      Kirjoituksesi puhutteli sen vuoksi, että olen itse mitalin toinen puoli: olen anoppi, jota miniä inhoaa.
      Kun luin, mitä kaikkea anoppien ei tulisi tehdä, olen onnellinen, että en ole ollut noin kauhea.
      Sain tukea käyttäytymiselle, mitä tällä hetkellä toteutan: pysyttelen sivussa poikani ja miniäni elämästä.

Menen käymään vain kutsuttaessa. En tunge nokkaani äidin ja lapsen väliseen suhteeseen.
      Minun kohdallani on niin, että näen lasta tosi harvoin. Lentäisin peffalleni (ilosta), jos joskus pyydettäisiin hoitamaan lasta!

Siivousapua olen antanut mieheni pyynnöstä, ja sen miniä antaa tehdä. Pidän siinä matalaa profiilia, vältän kaikkea, mitä voisi tulkita arvosteluksi.
      Olen ottanut "lusikan kauniiseen käteen", eli pidän yhteyttä nuoren parin ehdoilla. Silti olen mulkero, mullkvist, paska ämmä, käärme, ym., näitä nimityksiä miniä käyttää minusta miehelleen. Ja poikani kertoo ne minulle, enkä haluaisi niitä kuulla, koska ne satuttavat ihan hirveästi. Ehkä he eivät tajua, että viisikymppinenkin osaa itkeä.

Olet todella jalomielinen miniä, että inhostasi huolimatta suvaitset lapsen tavata mummoaan.
      En ikinä voisi kuvitella kysyväni miniältä, että onko tämä idiootti!
      Inho ja viha ovat kauheita asioita, mutta ymmärrän sinua täysin, ne ovat syntyneet anopin röyhkeydestä.

Kysyt, mitä pitäisi tehdä. Tuskin kukaan osaa antaa täysin oikeaa neuvoa, kuin että suojele sydäntäsi ja minuuttasi. Tapaa mahdollisimman harvoin, niin välit anopin kanssa pysyvät edes kohtuullisina.
      Sananlasku: parempi laiha sopu kuin lihava riita, pätee näihin vaikeisiin anoppi/miniä suhteisiin.
      Ei ole kivaa inhota, mutta ei ole kivaa olla inhon kohteenakaan!
      Jaksamisia sinulle!

• anoppia mullakin

Mullakin täyttyi mitta anoppia kun lapsi syntyi. Anoppi kuvitteli jotta se voi tulla joka päivä katsomaan "meitä". Se ei kysy mitään, se vaan aukaisee oven tulee sisään ja liimaa perseen tuolille.
      Se ei usko puhetta, ei vihjailuja, EI EDES SUORAA HUUTOA!

Uskomatonta, en minäkään mene niille tai ole koskaan mennyt takki auki/minä olen täällä kuin kotonani asenteella!

• viikonloppu takana

ja pääsee töihin huilaan. Anoppi teki sen taas!!voi juma millä tästä sirkuksesta pääsis pois!!!

Mun anoppi haukkuu kaikkia ja varsinkin omaa anoppiaan! Ja itse on naapa kuin rupareikä ja kaiken pahan alku. Oikea kannibaali!! YÖK Ällöpaska-anoppi.

• ...aikuinen

...ihminen, joka ei aihettomasti mollaa ketään. Ei nimittele, ei hauku.
        Suhtautuu kunnioittvasti anoppiinsa, koska on omin korvin kuullut, miten vastenmielistä on, kun joku haukkuu omaa anoppiaan.

Olisi mielenkiintoista nähdä teidät kaikki samoissa bileissä, miniä, ja kaksi anoppia. Miten tulisitte juttuun?

• tarvitse kaikkea
        ...aikuinen kirjoitti:

...ihminen, joka ei aihettomasti mollaa ketään. Ei nimittele, ei hauku.
        Suhtautuu kunnioittvasti anoppiinsa, koska on omin korvin kuullut, miten vastenmielistä on, kun joku haukkuu omaa anoppiaan.

Olisi mielenkiintoista nähdä teidät kaikki samoissa bileissä, miniä, ja kaksi anoppia. Miten tulisitte juttuun?

huudella kylillä ihmisille ja sukujuhlissa kaikille niinkuin anoppini tekee. Voin sanoa täällä että anoppini ei ole ihminen vaan tunnevammainen, läheisriippuvainen, ajattelematon, itsekäs eli täys NOITA!

Ja sellaiset bileet mitä kuvailit eivät ole mahdollisia kuin pahimmissa painajaisissa!!

ja en muutenkaan käy bileissä, ainakaan missään teini seillaisissa...

• Alotappa siitä, että sovit miehesi kanssa anopin lähtevän asunnostanne sillä hetkellä kun hän ei huomautuksesta huolimatta noudata teidän sääntöjänne. Jos tämä ei miehellesi sovi, eroa nahjuksestasi koska ei liittonne tule kestämään.

Päästä anoppi asuntoosi vain silloin kun teille sopii. Kutsumatta tulevalle vieraalle voi aina ovella sanoa, ettei nyt käy, tule toiste. Jos tuloa edeltää puhelu, niin se on osattava ymmärtää tiedusteluksi käykö vierailu nyt, ja siihen voi vastata kyllä tai ei, ihan tilanteen mukaan.

• säännöt

Huomautat anopille, tai mies äidilleen, jos ei teidän SÄÄNTÖJÄNNE noudateta.
        On aika tyrannimaista.

Onko säännöt seinällä? Jaetaanko ne ovella? Ojennetaanko ne jokaiselle vieraalle?

Mahtaa teillä olla trafiikki.

• säännöt kirjoitti:

On aika tyrannimaista.

Onko säännöt seinällä? Jaetaanko ne ovella? Ojennetaanko ne jokaiselle vieraalle?

Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan.

• muuan miniä
        säännöt kirjoitti:

On aika tyrannimaista.

siis säännöista puhuessa voi olla kyse esimerkiksi lastenhoidosta. Jos anoppi käy kerran kuussa, ei se kaada maailmaa jos ei mennä nukkumaan ajoissa, tai syodään karkkia vääränä päivänä, mutta jos anoppi vierailee joka helvetin päivä, olisi ihan kiva jos viitsisi noudattaa talon tapoja.

Meillä on pieni vauva joka väsyy helposti ja anoppi ramppaa täällä parikin kertaa päivässa "leikittämässä", jonka tuloksena rättiväsynyt vauva saattaa itkeä tunninkin ennenkuin saa unenpäästa kiinni. Anoppi on sillon tosin jo lähtenyt kotiin. Jos anopille sanoo että nyt ei käy, kello on paljon ja me ollaan menossa nukkumaan, selittää hän kaikille miten minä en anna hänen pitää vauvaa sylissä.

• huoh
        muuan miniä kirjoitti:

siis säännöista puhuessa voi olla kyse esimerkiksi lastenhoidosta. Jos anoppi käy kerran kuussa, ei se kaada maailmaa jos ei mennä nukkumaan ajoissa, tai syodään karkkia vääränä päivänä, mutta jos anoppi vierailee joka helvetin päivä, olisi ihan kiva jos viitsisi noudattaa talon tapoja.

Meillä on pieni vauva joka väsyy helposti ja anoppi ramppaa täällä parikin kertaa päivässa "leikittämässä", jonka tuloksena rättiväsynyt vauva saattaa itkeä tunninkin ennenkuin saa unenpäästa kiinni. Anoppi on sillon tosin jo lähtenyt kotiin. Jos anopille sanoo että nyt ei käy, kello on paljon ja me ollaan menossa nukkumaan, selittää hän kaikille miten minä en anna hänen pitää vauvaa sylissä.

Ymmärrän mielipahasi. Jos lapsi alkaa olla leikkikaluna mummulla tai mammalla, niin on aika puuttua tilanteeseen. Vauva on persoona, itsenäinen henkilö, jonka toiveet on otettava huomioon, vaikka ikäeroa olisi 70 vuotta.

Ota lapsesi puolesta jämäkkä ote: Ruokailut ovat aamupäivällä klo XX, päiväunet 1,5 h parvekkeella klo xx alkaen, sitten kaupoissa käynnit, ruokailut ym. nukkumaanmenot säännölliseen aikaan iltapäivällä, klo xx iltatoimet, kylvyt jne. ja nukkuumaanmeno klo xx.
        Tähän saa tulla mummu klo xx-xx, esim. ulkoilun ajaksi kaupoissa juoksemaan ja puiston penkille.
        Istukoon vauvan unta vahtimassa, ja sinä pääset sillä aikaa tekemään kotihommiasi rauhassa.

Lasta ei riepotella sylissä, vaan hän saa nukkua omassa vuoteessaan omassa rauhassaan.

On herttaisen yhdentekevää, mitä hän muille kertoo sinusta ja sinun kielloistasi.
        Muista, että lapsi on sinun ja miehesi vastuulla. Ei pidä pelätä sitä, mitä muut ajattelevat tai sanovat. Kyllä maailmaan ääntä mahtuu. Mistä muuten tiedät, mitä mummu sinusta muille puhuu. Jospa vain luulet?
        Jos ei mummu muista millaista lapsien hoitaminen oli, niin mitä sitten? Se on sinun todellisuuttasi joka tapauksessa tänään.
        Mummu auttakoon järkevällä tavalla. Iske hänelle silitysrauta käteen. Tai pane päärmäämään sideharsovaippoja.

• mummo anoppi

Hei vaan sulle.

Teepä asia tiedoksi lastesi mummulle.
      Lapsella on ruoka-ajat klo silloin ja silloin. Nukkumaan meno valmistelut aletaan klo silloin, siihen aikaan ei vieraita haluta kotiin, jotta lapsi saadaan nukkumaan ajallaan.
      Asian voit mainiosti perustella. Siihen juuri sinulla on käytännön tieto.

Täällä kirjoittelee nyt useammalla palstalla kymmenen korvilla olevat lapset, kait he valmistautuvat aikuisuuteen ”ottamalla osaa” keskusteluun!?
      Vähän epäilyttävät rivienvälistä paistatteleva lapsellisuus ja kliseet.

• lynxpower

mulla oma anoppi ollu uskoton 30 v miehelleen .... ja se on selvä et vaimo saa samat opetukset....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3037
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2530
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2323
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2313
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1913
    8. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1656
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1499
    Aihe