Olen kihloissa aivan ihanan miehen kanssa. Rupesin eräänä päivänä miettimään, että jos on kihloissa niin ollaanko samaan aikasesti avoliitossa? mistään en saa vastausta kysymykseen. Emme kuitenkaan asu yhdessä vielä.
kun ollaan kihloissa?
12
3041
Vastaukset
- ole avoliitossa
Jos ette asu saman katon alla ette ole avoliitossa. Kihlaus ja avoliitto ovat kaksi eri asiaa..
- eriasia ovat
kihloissa voi olla ilman avoliittoa ja avoliitossa voi olla ilman kihloja.
avoliitossa = yhteisessä taloudessa elävät voivat puhua toisistaan avopuolisoina -> avovaimo ja avomies. kihlakumppanit voivat puhua toisistaan morsiamena ja sulhasena.
Katso:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Avoliitto
Jos lähdet siitä että avoliitto tarkoittaa vain ja ainoastaan yhteistä osoitetta niin tulee vähiten väärinkäsityksiä.- yhdessä = avoliitto
Avoliitto on ns. asuinliitto. Eli sitten kun asutte yhdessä olette avoliitossa. Kihloilla ei sinänsä ole tekemistä avoliiton kanssa. Ainoa edellytys on, että asutte yhdessä. Esim. joitakin tukia maksettaessa (esim. Kela) otetaan huomioon avopuolison tulot. Mutta laissa ei ole määritelmää avoliitto eikä se ole varsinaisesti siviilisääty (naimisissa, naimaton, eronnut ja leski) vaikka monessa lomakkeessa on ruksitettavana kohta avoliitossa.
- siksi
Voitte kutsua kihlaustanne avoliitoksi, jos haluatte. Jos nykyään kihlaus ei vaadi avioliittolupausta (tai sitä voi ainakin kutsua kihlaukseksi ilman sitä) niin vaatiiko avoliittokaan yhdessä asumista…?
Mutta yleensä avoliitto ymmärretään niin, että kun asutte yhdessä olette avoliitossa (ettekä siis ole sukulaisia tai kämppiksiä). Googleen kun laittaa hakusanaksi avoliitto, löytyy varmaan tietoa. - viipukka
olen itse sitä mieltä,että avoliitossa ollaan silloin kun asutaan yhdessä samankaton alla.
Kihloissa voi olla muutenkin..mutta aika outoa ettette asu saman katon alla?? Vaiko mikä siinä on ettette asu yhdessä vaikka se toinen osapuoli olisikin ihana?Itsekin olen tavannut ihanan miehen, mutta hän ei tajua tavanneensa sitä ihanaa tyttöä..sääli.Meillä kun kaukosuhde. Nähdään tosi harvoin. Juuri kkuukausi sitten tavattu..- Ploop55
Minusta ei oo kummaa että on kihloissa vaikka ei asu yhdessä.. Syitä voi olla monia, mm eri paikkakunnalla asuminen tai se että molemmat vaikkapa on sattumoisin vielä kiinni omassa alle 2 vuotta sitten hankitussa omistusasunnossa.
Kihloihin menohan tarkoittaa sitä että tahtoo sen kanssa naimisiin kenen sormusta nimettömässään kantaa. Itsellä on kihlasormus sormessa, hääpäivä sovitu ja silti en asu mieheni kanssa VIRALLISESTI samassa osoitteessa.. Syy nimenomaan tuo 2 asuntoa. Toisaalta en esim. uskaltaisi hankkia yhteistä omistusasuntoa ihmisen kanssa jonka kanssa en ole naimisissa. - Mikkor
Ploop55 kirjoitti:
Minusta ei oo kummaa että on kihloissa vaikka ei asu yhdessä.. Syitä voi olla monia, mm eri paikkakunnalla asuminen tai se että molemmat vaikkapa on sattumoisin vielä kiinni omassa alle 2 vuotta sitten hankitussa omistusasunnossa.
Kihloihin menohan tarkoittaa sitä että tahtoo sen kanssa naimisiin kenen sormusta nimettömässään kantaa. Itsellä on kihlasormus sormessa, hääpäivä sovitu ja silti en asu mieheni kanssa VIRALLISESTI samassa osoitteessa.. Syy nimenomaan tuo 2 asuntoa. Toisaalta en esim. uskaltaisi hankkia yhteistä omistusasuntoa ihmisen kanssa jonka kanssa en ole naimisissa.Eroaa.
kannattaisi nyt ensin asua vaikka vuosi tai pari yhdessä, jotta oppii tuntemeen oikeasti toisen.
Miksi ei voi hommata omistus asuntoa ilman naimisiin menoa? Itse ainakin olen asunut kahdessakin omistamassani asunnossa avovaimoni kanssa. - juupajaapa
Mikkor kirjoitti:
Eroaa.
kannattaisi nyt ensin asua vaikka vuosi tai pari yhdessä, jotta oppii tuntemeen oikeasti toisen.
Miksi ei voi hommata omistus asuntoa ilman naimisiin menoa? Itse ainakin olen asunut kahdessakin omistamassani asunnossa avovaimoni kanssa.Pointti oli se ettei asuta virallisesti yhdessä. Käytännössä olemme yhdessä kokoaika, nukutaan samanssa sängyssä joka yö, sotketaan ja siivotaan yhdessä ja nuristaan toisillemme kun joku tavara ei ole paikallaan. Osoitteet vaan silti on eri kiinteistöissä.
Että käytänössä väittäisin että jos ero tulee, niin syynä on joku muu kuin se ettei tiiä minkälainen toinen oikeasti on... Mut mitteepä minä mistään tiiän - O. Maksi
Mikkor kirjoitti:
Eroaa.
Miksi ei voi hommata omistus asuntoa ilman naimisiin menoa? Itse ainakin olen asunut kahdessakin omistamassani asunnossa avovaimoni kanssa.Jokainen toimii parhaaksi katsomallaan tavalla, mutta kyllä mäkin voin ihan hyvin ostaa avopuolisoni kanssa yhteisen asunnon ja olen ostanutkin (kolme vuotta asuttu siinä yhdessä). Aluksi kyllä muutettiin vuokra-asuntoon eli jonkin aikaa kyllä mun pitää asua toisen kanssa yhdessä ennen kuin yhteistä asuntoa menen ostamaan. Mutta naimisissa ei tarvitse olla. Eikä kyllä kihloissakaan. Mutta jos nyt pitäisi olla kihloissa niin luulisi uskaltavan silloin ostaa asunnon. Jos on aikomus olla toisen kanssa loppuelämä niin miksi ei ostaisi jo yhteistä asuntoa? Kihlaus on kuitenkin lupaus avioliitosta.
- jepulis
Ette jos ette asu samassa taloudessa.
- juuri...
Itse haluaisin olla naimisissa ennen asunnon ostoa, jos minä tai mieheni kuolisi niin asunto lähtisi alta koska siitä ei jäisi käteen kuin velat! Tietysti vakuutetut aviottomat ovat eri asia. Ja toisaalta jos olet valmis sitoutumaan ihmiseen sen tulevat 25 vuotta niin miksi ei meni samantien naimisii????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 983413
- 623107
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342614- 802403
- 802343
- 962076
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j402056Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan211679- 121676
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil401634