MIKSI ei olisi voitu pitää, vaikkapa NIMEÄMISJUHLA eikä mitään ristiäisiä!!
Ristiäiset eivät ole oikeastaan nimenanto, vaan seurakunnan jäseneksi ottamisen juhla.
Isoveljen seurakunnastahan nuo kyllä puhuivat, MUTTA menivät liian pitkälle puheissaan!!!
TUOTANTOTIIMILLE PIIIIITKÄ MIINUS!!!
Eikös nuo ristiäiset ole vähän Jumalan pilkkaa!!!
9
1016
Vastaukset
- voijeesus
Kylläpäs sitä nyt ollaan tiukkana. Kaikki ei usko valtionkirkon hapatuksiin tai muihin yliluonnollisiin asioihin.
Mitä ristiäisiin tulee, niin mielestäni se on lapsen henkistä raiskaamista liittää se kirkkoon, kun raukkaparka ei kykene vielä ilmaisemaan omaa tahtoaan. Itse en ikinä pitänyt ristiäisiä omille lapsilleni, vaan annan heidän sitten itse päättää uskonnollisista asioista kasvettuaan (tosin meidän perheessä ei kylläkään tueta tuollaisia epätodellisia asioita).- Legu
No mutta se on ongelmasi. Jokaisella lapsella on oikeus ja kunnia saada kaste kirkossa eikä mitään naurettavaa nimeämisjuhlaa.
Elä sinä vain ihan rauhassa siinä pikku maailmassasi ja huuda sitten Jumalaa apuun kun oikein pahasti sattuu.
- pei1
Olisi ihan hyvin voinut tosiaan pitää vaikka nimiäiset, EIKÄ matkia kirkollisia menoja!
- nutturaa
Ootteko vähän tosikkoja. Nutturaa löysemmälle tai olkaa katsomatta koko ohjelmaa.
- vaan ...
Katsos kun kristinusko on joillekin tärkeä uskonto ja joittenkin jokapäiväistä elämää ja he kokevat tulleensa loukatuksi.
Muista nyt että kun toisten uskonnollisia tunteita pilkataan, niin kyse on enemmästä kuin tiukasta nutturasta. Pilakuva Muhamedistakin pani maapallon sekaisin..
Opeteltais vaan kunnioittamaan toistemme uskontoja eikä aina pilkattaisi.
Uskonnoton vaihtoehto ristiäisille on muuten nimiäiset. - kakaratkirjoittelee
vaan ... kirjoitti:
Katsos kun kristinusko on joillekin tärkeä uskonto ja joittenkin jokapäiväistä elämää ja he kokevat tulleensa loukatuksi.
Muista nyt että kun toisten uskonnollisia tunteita pilkataan, niin kyse on enemmästä kuin tiukasta nutturasta. Pilakuva Muhamedistakin pani maapallon sekaisin..
Opeteltais vaan kunnioittamaan toistemme uskontoja eikä aina pilkattaisi.
Uskonnoton vaihtoehto ristiäisille on muuten nimiäiset.mitä vaan. bimboja on moneen junaan ja noi beibit-ihan ulkona.
- mutsis,.,
seurakunnan jäseneksi otetaan kasteen kautta. Nimenanto ei liity kasteeseen eikä ristiäiset kumpaankaan toimitukseen. Ristiäiset eivät ole kirkollinen termi tai sana lainkaan joten noinkin henkevänä henkilönä olet paheksuntasi kanssa ihan pihalla!
- Valivalivali
että nyt sitten tästä vielä. No, rupeahan sinä pyhään sotaan jos uskontoasi on loukattu. Hohhoijaa.
Perttukin oli pappina viime vuonna. Onhan vihkiminenkin yksi kirkon ja kristillisen elämän tärkeitä tapahtumia(ristiäiset,rippi,vihkiminen ja hautajaiset).Ei kukaan siitäkään hernettä vetänyt nenään....mutta sehän olikin Perttu;).....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932