MIKSI ei olisi voitu pitää, vaikkapa NIMEÄMISJUHLA eikä mitään ristiäisiä!!
Ristiäiset eivät ole oikeastaan nimenanto, vaan seurakunnan jäseneksi ottamisen juhla.
Isoveljen seurakunnastahan nuo kyllä puhuivat, MUTTA menivät liian pitkälle puheissaan!!!
TUOTANTOTIIMILLE PIIIIITKÄ MIINUS!!!
Eikös nuo ristiäiset ole vähän Jumalan pilkkaa!!!
9
1022
Vastaukset
- voijeesus
Kylläpäs sitä nyt ollaan tiukkana. Kaikki ei usko valtionkirkon hapatuksiin tai muihin yliluonnollisiin asioihin.
Mitä ristiäisiin tulee, niin mielestäni se on lapsen henkistä raiskaamista liittää se kirkkoon, kun raukkaparka ei kykene vielä ilmaisemaan omaa tahtoaan. Itse en ikinä pitänyt ristiäisiä omille lapsilleni, vaan annan heidän sitten itse päättää uskonnollisista asioista kasvettuaan (tosin meidän perheessä ei kylläkään tueta tuollaisia epätodellisia asioita).- Legu
No mutta se on ongelmasi. Jokaisella lapsella on oikeus ja kunnia saada kaste kirkossa eikä mitään naurettavaa nimeämisjuhlaa.
Elä sinä vain ihan rauhassa siinä pikku maailmassasi ja huuda sitten Jumalaa apuun kun oikein pahasti sattuu.
- pei1
Olisi ihan hyvin voinut tosiaan pitää vaikka nimiäiset, EIKÄ matkia kirkollisia menoja!
- nutturaa
Ootteko vähän tosikkoja. Nutturaa löysemmälle tai olkaa katsomatta koko ohjelmaa.
- vaan ...
Katsos kun kristinusko on joillekin tärkeä uskonto ja joittenkin jokapäiväistä elämää ja he kokevat tulleensa loukatuksi.
Muista nyt että kun toisten uskonnollisia tunteita pilkataan, niin kyse on enemmästä kuin tiukasta nutturasta. Pilakuva Muhamedistakin pani maapallon sekaisin..
Opeteltais vaan kunnioittamaan toistemme uskontoja eikä aina pilkattaisi.
Uskonnoton vaihtoehto ristiäisille on muuten nimiäiset. - kakaratkirjoittelee
vaan ... kirjoitti:
Katsos kun kristinusko on joillekin tärkeä uskonto ja joittenkin jokapäiväistä elämää ja he kokevat tulleensa loukatuksi.
Muista nyt että kun toisten uskonnollisia tunteita pilkataan, niin kyse on enemmästä kuin tiukasta nutturasta. Pilakuva Muhamedistakin pani maapallon sekaisin..
Opeteltais vaan kunnioittamaan toistemme uskontoja eikä aina pilkattaisi.
Uskonnoton vaihtoehto ristiäisille on muuten nimiäiset.mitä vaan. bimboja on moneen junaan ja noi beibit-ihan ulkona.
- mutsis,.,
seurakunnan jäseneksi otetaan kasteen kautta. Nimenanto ei liity kasteeseen eikä ristiäiset kumpaankaan toimitukseen. Ristiäiset eivät ole kirkollinen termi tai sana lainkaan joten noinkin henkevänä henkilönä olet paheksuntasi kanssa ihan pihalla!
- Valivalivali
että nyt sitten tästä vielä. No, rupeahan sinä pyhään sotaan jos uskontoasi on loukattu. Hohhoijaa.
Perttukin oli pappina viime vuonna. Onhan vihkiminenkin yksi kirkon ja kristillisen elämän tärkeitä tapahtumia(ristiäiset,rippi,vihkiminen ja hautajaiset).Ei kukaan siitäkään hernettä vetänyt nenään....mutta sehän olikin Perttu;).....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361813- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450