minulla oli suuri ja kaunis rottis narttu, joka painoi 44 kg. Se kuoli vähän runsas vuosi sitten syöpään. Menin ja ostin heti uuden pennun. Pentu oli muuten ok näköinen mutta kuono ja raajat melko hintelät. Joka tietty sanoi sen ettei siitä koskaan kasvanut edellisen rottikseni kaltaista. Nykyinen koirani on nyt 1v7kk vanha, painaa 30kg ja näyttää rottiksen ja dobermanninsekaoitukselta. Se on puhdas, ainakin papereiden mukaan, ja kaikki värit jne on ihan kuten pitääkin, mutta hintelyys oudoksuttaa. En asu Suomessa joten en tiedä onko siellä edelleen kuten vuosia sitten, rottis kanta kaikki raskastekoisia vai onko olemassa hinteliä rottiksia. Rakastan tottakai koiraani ylikaiken, mutta kun ei siitä kasvanutkaan edellisen kaltaista ulkonäoltään, on se ollut melkoinen pettymys, joten yritän edes lohduttautua sillä jos olisi olemassa niitä ns hinteliä rottiksia:-)
Rottweilerin koko
25
1812
Vastaukset
- .,.,.,.,
itselläni on 5v.uros ja painaa 52kg,eli on ainakin minun mielestä aika pieni kokoinen muihin uroksiin verrattuna.minua se ei tosin haittaa vaikka onkin vähän pienempi kokoinen.Kuono ei ole myöskään yhtä leveä kuin mitä yleensä rotikoilla.
- kovin pieni
ole! 52kg rotikka uros on käsittääkseni aivan normaalikokoinen...!!? Harvemmin ne painaa 60kg. Ja jos painaa, kannattaa tunnustella kylkiluita jo :)
Koirasi on vasta nuori,siksi viellä hintelyyttä on.
Oma koirani vasta tuossa 2-3 vuoden paikkeilla alkoi leviämään..
Oon joskus lukenna että rotikka on vasta tuossa 3-4 vuoden paikkeilla aikuinen..
Mutta,kyllähän niitä hinteliäkin rotikkoja on.
Mut,malttia mukaan =)- rotjake
Meidän 5.5vuotias uros rottiksemme on n.65cm korkea (säkä) ja painoa 60-70kg. On kyllä muutenkin tosi massiivinen ja lihaksikas yksilö. Olen kyllä nähnyt pienempiäkin, eräällä henkilöllä oli 55cm(!) säkäkorkeudelta oleva n.35 kiloinen uros ja se oli ihan säälittävän pieni. Oma seropi narttunikin on paljon isompi (on 50% rotikka, 25% dobermanni ja 25% suursnautseri)
- Liljestad
Aika muhkean kokonen rotikka teillä. Meillä on n. 69 cm uros ja painoa on noin 50 kg ja lihaksia löytyy, mutta ei sentään noin massiivinen.
- tilulilu
rotjake,laitoitko vähän kermaa kakun päälle,tossa urokses koossa?
Itsellä 68cm ja painoa 55kg ja iso poika kyseessä. - ei varmaankaan
ole harrastuskoira?
- pikkupoju
No eipä ole meidänkään koira sit lihava niinkuin luulin. Säkä 69cm paino 59kg, vasta aikoihin tarkastettu. Ja onpas tämäkin kyllä massiivinen ja lihaksikas. Mut eihän niitä tehdäkkään sarjatyönä.
- rotjake
ei varmaankaan kirjoitti:
ole harrastuskoira?
Olen varma. Punnittu eläinlääkärissä puolisen vuotta sitten. Toi meidän rottis kyllä näyttää siltä kuin olis jotain steroideja syöny ja kävis öisin salaa kuntosalilla ;)
- l.b
Jos koira on punnittu joku aika sitten?
Olis kiva nähdä koiran kuva. - rotjake
l.b kirjoitti:
Jos koira on punnittu joku aika sitten?
Olis kiva nähdä koiran kuva.koska en muista tarkkaa lukua mitä paino silloin oli. Oli jotain tolta väliltä kuitenkin. Siitä ei valitettavasti ole missään kuvia netissä, kun on papreiton niin ei löydy edes mitään kasvattajan kuvia tms.
Vaikka tämä minun koirani on iso, niin olen nähnyt ainoastaan yhden isomman rotikan. Asuu samassa kaupungissa ja omistaa 3 rottweileriä joista yksi on ihan mielettömän iso! Se on kuin härkä, ja painaa paljon minunkin koiraani enemmän. En edes ymmärrä miten voi olla niin jättimäinen. - hiiulihei
rotjake kirjoitti:
koska en muista tarkkaa lukua mitä paino silloin oli. Oli jotain tolta väliltä kuitenkin. Siitä ei valitettavasti ole missään kuvia netissä, kun on papreiton niin ei löydy edes mitään kasvattajan kuvia tms.
Vaikka tämä minun koirani on iso, niin olen nähnyt ainoastaan yhden isomman rotikan. Asuu samassa kaupungissa ja omistaa 3 rottweileriä joista yksi on ihan mielettömän iso! Se on kuin härkä, ja painaa paljon minunkin koiraani enemmän. En edes ymmärrä miten voi olla niin jättimäinen.Siis ei ole takeita,että koiras on puhdas rotikka,voi olla muutakin rotua mukana,meinaan noin isot rotikat ei taida mennä rotumääritelmästä läpi.
Eikä sitten herneitä nenään. - rotjake
hiiulihei kirjoitti:
Siis ei ole takeita,että koiras on puhdas rotikka,voi olla muutakin rotua mukana,meinaan noin isot rotikat ei taida mennä rotumääritelmästä läpi.
Eikä sitten herneitä nenään.Itselläkin kävi kerran se mielessä, mutta ei ole ulkonäössä tai luonteessa mitään mikä muistuttaisi muuta kuin rottweileria. Ja sen jälkeen kun näin sen jätti-rottiksen jolla tietääkseni on paperit, niin varmistui että näin isoja ja isompiakin todellakin on. Eli olen 99.99% varma että poika on puhdas =)
- RWU
Et varmaan huomannut kysyä sen pienen uroksen ikää. Pentuna urokset ova jossain vaiheessa tuon kokoisia. Aikuisena eivät ole.
Ja 65cm korkea rottweileruros ei voi millään lihaksilla painaa 60-70kg. Alahan polttamaan koirastasi läskiä. Tuon kokoisen vahvaluustoisen ja hyväkuntoisen uroksen painon pitäisi olla 50 kg tietämissä.
Kotimittauksissa löytyy mitä ihmeellisimmän kokoisia koiria. Mutta ikinä niitä ei ole ilmestynyt jalostustarkastuksiin, missä koira mitatataan virallisesti. - dänderoosna
RWU kirjoitti:
Et varmaan huomannut kysyä sen pienen uroksen ikää. Pentuna urokset ova jossain vaiheessa tuon kokoisia. Aikuisena eivät ole.
Ja 65cm korkea rottweileruros ei voi millään lihaksilla painaa 60-70kg. Alahan polttamaan koirastasi läskiä. Tuon kokoisen vahvaluustoisen ja hyväkuntoisen uroksen painon pitäisi olla 50 kg tietämissä.
Kotimittauksissa löytyy mitä ihmeellisimmän kokoisia koiria. Mutta ikinä niitä ei ole ilmestynyt jalostustarkastuksiin, missä koira mitatataan virallisesti.Kiloja pois niin rupeaa näyttämään Rottweilerilta,silti epäilen että toista rotua mukana.
Ethän voi varmuudella sitä todistaa koska koirasi on rekkaamaton.
Ylipaino ei ole koiralle milloinkaan hyvä.
Oletko kuvauttanut koiraasi? - Liljestad
rotjake kirjoitti:
Itselläkin kävi kerran se mielessä, mutta ei ole ulkonäössä tai luonteessa mitään mikä muistuttaisi muuta kuin rottweileria. Ja sen jälkeen kun näin sen jätti-rottiksen jolla tietääkseni on paperit, niin varmistui että näin isoja ja isompiakin todellakin on. Eli olen 99.99% varma että poika on puhdas =)
On niitä joitakin tosi isoja rotikoita esim. toi meidän pojun isä on sellanen 66 kilonen jytky, en oo koskaan nähnyt yhtä komeaa rotikkaa ku se =) ei tullu poikansa ihan isäänsä, pojun emä on aika pieni eli on siltä väliltä siis heh
- koikkelis
rotjake kirjoitti:
Olen varma. Punnittu eläinlääkärissä puolisen vuotta sitten. Toi meidän rottis kyllä näyttää siltä kuin olis jotain steroideja syöny ja kävis öisin salaa kuntosalilla ;)
Ja toss ylempänä sanoit,että puol vuotta sitten punnituksessa painoi 60-70kg,onko entinen omistaja sanonut ton painon sulle?
Ton 60kg vielä uskon siinä ja siinä mut 70kg huh,huh. - rotjake
koikkelis kirjoitti:
Ja toss ylempänä sanoit,että puol vuotta sitten punnituksessa painoi 60-70kg,onko entinen omistaja sanonut ton painon sulle?
Ton 60kg vielä uskon siinä ja siinä mut 70kg huh,huh.juu, entinen omistaja kertoi
- Anceliga
Olet huolissasi koirasi koosta,tuttua meille sinänsä´.Meillä on 8 vuotias rotikka narttu ja olen odottanut että kun ikää tulee niin massaakin vihdoin saadaan,mutta eipä sitä niin paljon ole tullut.Bella on ollut pennusta lähtien hintelä vaikka sitä on kuinka syötetty,muut siitä pentueesta on kyllä rotevia.Ajattelin vain kertoa että ette ole ainuita jotka tätä asiaa ihmettelee.
- kehitys
Nyt täytyy muistaa että rottweileri on todella hidas kehittymaan ja toisillä koirilla saatta kropan kehitys jatkua tuonne 3 ikävuoteen asti, eli koirasi vartalo on vielä kehitysvaiheessa. Usein alle 2,5 v nartu on vatsalinjastaan vielä hyvin nouseva ja massa tulee vasta tuon iän jälkeen. Sitten kun koirasi on 3,5 v ja on vielä hintelä, sitten voit todeta omistavasi hintelän rottiksen, joita myös toki on.
- Tämmöstä tuol naapurissa
http://www.aftonbladet.se/nyheter/0610/12/NYHETER-12s08-fet-864_438.jpg
Noin sata kilonen rotikka =) onko jollakin vielä painavampi? heh heh- salaa punttisalilla
Ja tietysti täyttä lihasta niinkuin kuvasta näkyy.
- nytte....
lauma lisääntynyt 7viikkosella karvavauvalla. On kuitenki vain 3kilonen. Saa nähä mitä seuraa näin pienen hauvelin kanssa..? Välillä epävarma olo, et onko tarpeex saanu ravintoa tai ylipäätään mix se on muihin sisaruksiinsa verrattuna nuin mini..???
- fanja84
ja HINTELÄ!!!! painaa tasan 30 kg niin ja todellakin on uros (8kk).
Liikutanko sitä liikaa (vapaana paljon, 80-90 km/vk kävelyä) ? koira on todellakin super aktiivinen ja liikunnan rajoittaminen tuntuisi tyhmältä.
Ruokana syö Royal Canin maxi junioria eli sen puolen pitäisi olla kunnossa.- mielummin hitaasti
kuin nopeasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164