Mikähän siinä, näin nykyisin on, kun moottoripyöräilijätkin ovat muuttuneet niin eripuraiseksi sakiksi. Ainakin näiden foorumien perusteella. Nyt on niitä jotka stressaantuvat jopa moikkaamisesta. Sellaisia jotka mollaavat toista joka ajaa erilaisella pyörällä. Paljon muutakin kummallista tullut tähän jaloon elämän tapaan mukaan. On niitä, jotka ajavat pari vuotta hällä väliä tyyliin piittaamatta muusta liikenteestä tuon taivaallista. Sitten näitä uusio, omasta mielestään motoristejä, jotka eivät ymmärrä koko asiasta yhtään mitään. Olen sitä mieltä, että nuo ryhmät pilaavat sen vuosia tehdyn työn moottoripyöräilyn turvallisuuden parantamiseksi, ja sen imagoasteen hyväksi uhratut vuodet. Meitä todellisia motoristejä, joita on yhä se sama prosentuaalinen osuus liikennesuoritteen tekijöistä, en kuitenkaan arvostele. He tietävät sen itsekin mitä tarkoitan.
Yhteishenki ??
12
1179
Vastaukset
Uusiomotoristit,keitä tarkoitat?
Me todelliset motoristit?- bingoon
Mitäpä jos sinä huolehtisit omasta ajamisestasi ja antaisit muitten ajaa miten ja millä haluavat.
Eniten vituttaa koko moottoripyörälyssä, kun joka palstalla on joku kääkkä märisemässä kun ei enää edes moikata tai sitten määrittelemässä mikä on todellinen motoristi. - vasta eri
Suvaitsevainen oletkin. Ihan tässä alkaa hävettämään oma käytökseni.
- tosi motoristi
Joka päivä netissä on joku narisemassa uusiomotoristeista tai niitä jotka aejlevat vain muutaman tuhatkilsaa vuodessa tai ylipäätänsä vain muutaman vuoden.
Ja samalla nämä kirjoittajat asettavat itsensä euroopanomistajiksi ilmoittamalla etteivät muut tajua yhtään mitään.
ainiin nythän mä vasta hogasin. provohan toi oligi - mankelix
vastata ollenkaan kun ajattelin viimeistä lausetta. En kuitenkaan malttanut olla toteamatta, että taisi kirjoitus sittenkin osua toisille arkaan paikkaan kun vedettiin bingot sun muut mukaan ;-)) Mutta aika pitkälti se homma juuri noin on. Valitettavasti. Ja niin kuin täällä on useasti tullut esiin, niin se tosimotoristi on sellainen, kaikessa yksinkertaisuudessaan, että ei tule ilman pyörää toimeen. Elämästä siis puuttuu oleellisen tärkeä elementti. Viides tekijä.
- donitsi
me olemme suomalaista junttikansaa myös, oli motoristi tai ei aina on jotenkin vittuiltava kanssaihmisille, se meitä vaivaa.
- juuri tuota.
Kun seuraa esimerkiksi jotain amerikkalaista mp-foorumia, niin siellä kyllä enimmäkseen pitäydytään asiassa. Tyhmiinkin kysymyksiin yritetään vastata toista kunnioittaen. Silti amerikkalaiset ovat sotaisempia noin kansakuntana kuin suomalaiset. Tai mistäpä totakaan voi tietää. Onneksi suomi ei ole mikään suurvalta. Olisimme varmaan maailman kusipäisin sakki. Pitäs siirtää suomi hetkeksi lähi-itään. Ja tasa-arvo feministit afgaanien oppiin muutamaksi vuodeksi. Ehkä alkaisi se toisten kunnioituskin taas palailla mieleen. Toi tasa-arvo vouhotus on siitä kummallista, että se on kääntynyt jo päälaelleen eikä mikään silti riitä. Tasa-arvo kun on sellasta, että kun sitä toisesta päästä annetaan, se samalla toisesta päästä vähenee. Eikä kukaan voi valmistaa sitä lisää.
- Kra
Sama ahdasmielinen "pilttuuajattelu" tuntuu vaivaavan aika moniakin suomalaisia vielä tällä uudella vuosituhannellakin.
Voi hemmetin hemmetti sentään, mikä ihmeen vimma on jaotella ihmisiä pieniin ahtaisiin karsinoihin milloin milläkin perusteella. Ja sitten kun joku ei pysykään kuvitellussa karsinassaan, niin havainnoitsijalta menee mielenrauha lopullisesti.
Tosin huomattava osa täällä notkujista ei liene missään tekemisissä koko harrastuksen kanssa, niitä todellisia näkee vain tien päällä ym todellisissa pippaloissa. Foorumia ja oikeata elämää ei kannata sekoittaa keskenään, ne kun ovat kaksi ihan eri asiaa. - Tosimotoristi-79
Itse suvaitsen kaikkia harrastajia, jotka todella harrastavat moottoripyöriä ja moottoripyöräilyä. Tähän joukkoon ei kuulu yhtään HD:n omistajaa tai minkään merkkisellä chopperilla/itse muunnelulla paskalla liikkujaa. Turhaa sakkia, jotka ovat pelleilyllään, hengenvaarallisilla laittomilla romuillaan ja järkyttävällä metelillään saaneet aikaan katsastuspakonkin.
- ahistaa
kyllä on taas ahdasmielistä porukkaa ois kiva kuulla mikä on tosi motoristi ja kuinka semmoseksi voi päästä edes kukaan ku kukaan ei tunnu tietävän mikä se edes on? ja millä pyörällä tosi motoristi saa ajaa?
- t.v
oikea motoristi hyväksyy kaikki moottoripyöräilyn harrastuksekseen valinneet aidot ihmiset.kannattaako inhota niitä tyylejä,joita ei itse edusta?pyörien rakenteluun pohjautuva harraste on perinteeltään erillainen kuin jotkin massamaisemmat moottoripyöräilyn suuntaukset.rakennetut harrikat/chopperit joutuvat erittäin harvoin onnettomuuksiin.ne eivät ole ongelma liikenneturvallisuudelle tai millekkään muullekkaan .seuraa vaikka tilastoja!se hengen vaarallisista romuista.jos jollain on pyörässään kovemmat äänet kuin toisella niin mitä sitten jokainen harrastaa mitä haluaa miten haluaa.eikä se ole keltään pois.
- HooDeeRamone
Oma "hengenvaarallinen romuni" on katsastettu,ja täysin vapaaehtoisesti,kuten moni muukin HD.Kuinkas muut merkit, ja kuinka kauan luulit moottoripyörillä olevan erivapaus tieliikennelaista?
Minua ei juuri kiinnosta/haittaa/riemastuta millä merkillä muut ajavat.Jokaisellahan on vapaus valita ja se on helvetin hieno asia,eikö?
Tuo oma anti-valmistaja-asenteesi heittää sut samaan kastin kaikkien merkkipuritaanien (mmHD) kanssa,et onnea sulle ja henkisille vammoillesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233440- 122266
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4111877Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211691Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681507- 1241408
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301323En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101271- 141226