Pelasta piikiltä konkurssissa

Maryannah

Pelasta Piikiltä kotisivuilla ilmoitetaan että toiminta on toistaiseksi keskeytynyt rahoitusongelmien takia. Itse olen yrittänyt lukuisia kertoja viime kuukauden aikana saada Hannea kiinni, mutta hän ei ole vastannut niin sähköpostiin, tekstiviesteihin kuin soittoihinkaan, vaikka soitin useasta eri numerosta.

Pelasta piikiltä oli mielestäni upea idea ja harmittaa että toiminta kaatuu raha-asioihin... :/ Ihmetyttää että noinkin suuren suosion ja julkisuuden saanut yritelmä ei oikeasti ole saanut mistään lahjoituksia, vaikka noin hienosta ajatuksesta on kyse. Suomalainen on pihi, ja minä köyhä, että en ole voinut auttaa...

Koska Hannea ei ole saanut kiinni, minua pelottaa että mitä hänellä tällä hetkellä oleville koirille tapahtuu :O Onko heillä varaa niitä ruokkia ja hoitaa!?

Ihmetyttää, vihastuttaa ja hämmästyttää... Mitä mieltä te olette?

26

7837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Mun mielestä (tämä on sitten nyt vain minun mielipiteeni) siellä kotisivuilla jo alusta asti oli, öh, aika ilkeämielistäkin tekstiä. esimerkiksi kotia etsivissä koirissa oli joku pehmolelu, jota suositeltiin joillekin tumpeloille tai jotakin sinne päin. En tarkkaan muista, mutta muistan ajatelleeni, että olisi voinut jättää sen sieltä poiskin, ei ollut kovin asiallinen juttu. Ja, olen kuullut (huom: kuullut- kuulopuhetta siis, en voi tietää onko totta) esim. että muutama ihminen ei ole saanut koiran papereita kuten on sovittu, lampaista tai vuohista ei ole tehty asianmukaisia papereita ollenkaan, luvatut korvamerkit tai jotkin sellaiset on jääneet saamatta. Ja, että soittoihin ja sähköposteihin ei vastata (jo aiemmin, ei vain nyt kun firma on lopetusuhan alla)
      Joten, en sinänsä ihmettele että toiminta ei ole saanut tukea. Itse en lahjoittaisi yhdistykselle, jonka sivuilla on vähääkään ketään pilkkaavaa matskua, tai mitään ilkeämielistä. Lahjoittaisin jollekin toiselle, jonka toiminta tuntuisi asiallisemmalta ja ystävälliseltä myös ihmisiä kohtaan (kuten olen tehnytkin). Mutta, edelleen, tämä on vain mun mielipide. Vaan on tainnut olla jonkun muunkin, jos ei kerta ole lahjoituksia näkynyt.

• Leevi

Mekin jouduimme luopumaan rakkkaasta sk.kettaripojasta,ja meni kyseiseen paikkaan..eikä yhteyksiä enää aikoihin kuten mainitsit..Nyt huoli painaa missä/miten leevi poika pärjää..jos joku jotain tietäisi???

• mistä koirat tulleet

esim. minun piti saada vanhan omistajan tiedot mailitse, muttei ole kuulunut vaikka useasti kysellyt perään olen. Ties mikä tausta silläkin on, tai esim. kuinka VANHA on oikeasti

• Meikkis20
        mistä koirat tulleet kirjoitti:

esim. minun piti saada vanhan omistajan tiedot mailitse, muttei ole kuulunut vaikka useasti kysellyt perään olen. Ties mikä tausta silläkin on, tai esim. kuinka VANHA on oikeasti

Tiedän että siellä edelleen huolehditaan kaikista eläimistä niin hyvin kuin ikinä on mahdollista.

Yrittäkääpä ite tehdä tuollaista työtä kun on joku koko ajan epäilemässä toiminnan periaatteita.

Miksi luovutatte lemmikkinne sellaiseen paikkaan jossa koetetaan pelastaa lopetettavaksi meneviä eläimiä jos on sitten hätä minne se on menny?

Mitä luulette, onko kovin todennäköistä että ketään huijataan esim. iässä? Voihan sen eläimen hankkia muualtakin jos epäilyttää.

Ihme porukkaa kun nyt ollaan moittimassa ja haukkumassa, kellekkään ei tullu mieleen auttaa että toiminta ei loppuisi?

Eikä pelasta piikiltä ollu firma, sehän oli vapaaehtoistyötä. Eli vapaaehtoistyö kai voinu mennä konkurssiin, se vaan loppuu?

• kiitos....
        Meikkis20 kirjoitti:

Tiedän että siellä edelleen huolehditaan kaikista eläimistä niin hyvin kuin ikinä on mahdollista.

Yrittäkääpä ite tehdä tuollaista työtä kun on joku koko ajan epäilemässä toiminnan periaatteita.

Miksi luovutatte lemmikkinne sellaiseen paikkaan jossa koetetaan pelastaa lopetettavaksi meneviä eläimiä jos on sitten hätä minne se on menny?

Mitä luulette, onko kovin todennäköistä että ketään huijataan esim. iässä? Voihan sen eläimen hankkia muualtakin jos epäilyttää.

Ihme porukkaa kun nyt ollaan moittimassa ja haukkumassa, kellekkään ei tullu mieleen auttaa että toiminta ei loppuisi?

Eikä pelasta piikiltä ollu firma, sehän oli vapaaehtoistyötä. Eli vapaaehtoistyö kai voinu mennä konkurssiin, se vaan loppuu?

Voisitko ystävällisesti perustella mistä tiedän eläinten hyvinvoinnin, koska niin kerran sanot?

Muuhun kirjoittamaasi:
        En lähtisi itse kyseiseen toimintaa ellen 110 % tietäisi että siihen pystyn. Rahallisesti sekä henkisesti (kantti kestää).

Luvataan kaikenlaista.... ikävä kyllä. Ja epätoivoisessa tilanteessa, esim allergia, ei saata olla muita vaihtoehtoja kuin luopua äkisti ja EDELLEEN LUOTTAA siiten että ihminen ei kylmäverisesti voi jättää ilmottamatta koiran kohtalosta.

Itse kyllä kyseenalaista tämän toiminnan. Lähennä siksi: Miksi pitää kadota maan alle, koska kunnon koiraihminen tietää että lemmikeistä on huoli. Ja kova sellainen.

nim. Rakkaan koiran omistaja

• Leevin

Tietojeni mukaan sk kettari Leevi sai uuden kodin.Elelee ehkä jossainpäin suomea.

• saana1989

HEI!

sinä joka olet joutunut luopumaan Kettari pojasta LEEVISTÄ ja se on mennyt tähän kyseenomaiseen pelasta piikiltä- paikkaan.. Minä Halusin antaa Leeville rakastavan kodin ja se olisi saanut meillä rakkautta ja hellyyttä. Olin jo varannut pojan kun sain kuulla että se oli myyty sellaiselle joka oli maksanut siitä paljon enemmän, eli raha taas kerran ratkaisi suloisen koiran kohtalon,eli hyvällä ja rakastavalla kodilla ei muuten ollut näköjään mitään väliä.. :( Olen kyllä sitä mieltä että kaikkien nyt pitäisi alkaa etsiä entisiä koiriaan, että saataisiin tietää sen HANNEN taustoista jotain.. Itse en suostunut maksamaan Rommia ennenkuin sain sen 2 viikon koeajalle.. se oli hyvä sillä 2 viikon kuluttua se hyökkäsi kolmen ihmisen kimppuun ja kaksi joutui keskus-sairaalaan.. soitin sinne ja sanoin lopettavani koiran.. minua uhattiin sakolla joten jouduin laittamaan hengenvaarallisen koiran eteen päin.. eli jos joku on ostanut ROMMI nimisen, 40cm, ihan mustan kleinbizin näköisen (silloin 6 vuotiaan) koiran pelasta piikiltä, niin minä pyydän jos voisitte kertoa onko jollakin muillakin kokemusta tästä kyseisestä koirasta tai muista samanlaisista! ja LEEVIN omistaja voisi ottaa minuun yhteyttä numeroon 044-2935663/Saana

• amaadd

meidän koiramme on sieltä..
      se on nyt myynnissä koska ei tule toimeen muiden koirien kanssa ja tappanut melkein vanhan koiramme.
      itsekin yrittänyt saada kiinni hannea mutta turhaan.

• Maryannah

Ihmeellistä toimintaa!

Olen järkyttynyt! On mennyt viikkoja, eikä Hannesta ole kuulunut mitään! tuskin koskaan enää kuuluukaan! :(

• sara
        Maryannah kirjoitti:

Ihmeellistä toimintaa!

Olen järkyttynyt! On mennyt viikkoja, eikä Hannesta ole kuulunut mitään! tuskin koskaan enää kuuluukaan! :(

Toivottavasti saatte tietää missä koiranne ovat.
        Minäkin muutaman kerran kävin noilla sivuilla ja jollain tavoin hieman hälytyskellot soivat joka kerta. En sano sitä että siihen olisi ollut jotain syytä.
        Sivujen teksti vaan kuulosti murkkuikäisen kirjoittamalle välillä. Jotkut asiat oli kirjoitettu tyyliin että jos et nyt tätä koiraa ota niin sitten se kuolee tänään klo 16 :(

• utelias

Miten Hannella menee?Onko eläimet vailla kotia,vai onko kaikki saatu uusiin koteihin?

• Totta on että Hanne on kadonnut johonkin,olen yrittänyt saada yhteyttä häneen,tuloksetta.

Tuntui että homma sujui ja ihmiset olivat kiinnostuneita hänestä ja niistä koirista joita hänellä oli.

Monä ostin kaksi koiraa,hyvään kotiin Pelasta piikiltä systeemistä ja toisen entisen omistajan kanssa oli heti sukset ristissä,muttei todellakaan Hannen kanssa,vaan Hanne oli aina valmis auttamaan ja neuvomaan jos jotain ongelmia ilmeni,otimme myös toisen koiran,joka oli allergian vuoksi,kasvattajan pois luovuttama,joten tämäkin karvaturri,ihan papereneen, ja kaikilla asiaan kuuluvilla materiaaleilla varustettuna koira meille saapui.

Toivon ja rukoilen että jos Hannella on jotain ongelmia,ne saisi ratkottua ja toimintaa jatkettua,koska mielestäni,Hanne kuunteli eläimiä ja ymmärsi todella mikä heille on parehaaksi.

• Ent,omistaja

konkurssii=O..annettii koira viime keväänä sinne ja ei hajuakaa onko saanu uuden kodin vai mitä käyny,joten jos joku tietäs missä Musti niminen sekarotuinen (musta) 8v,erityis tuntomerkki on että toine silmä sininen asustaa nykyisin,kuullu kylläki et ois saanu jostai pohjanmaalta kodin sissi koiran kanssa,pitääkö paikkaasa? Jos vaa joku tietää jotakin ni laittaisko infoo,oisin siitä tosi onnellinen jos sais tietää et koira löytäny hyvän uuden kodin!

• Maryannah

Musti tuli minulle todellakin tänne pohjanmaalle kesällä. Minulla ennestään todellakin oli Sissi ja toinen pieni koira.

Mustin kanssa ilmeni ongelmia heti. Se oli kuuroutumassa kovasti, eikä siihen juurikaan saanut kontaktia. En uskaltanut päästää sitä irti juurikaan, koska se ei kuullut jos sitä kutsui luokse.

Ilmeisesti Musti ei ollut ollut juurikaan sisällä ennen, koska se oli oikea täystuho! Se repi kaikki ruuat pois pöydiltä ja varasteli sen minkä kerkesi. Yritin monella eri oppimetodilla saada koiran aisoihin, mutta ei siitä juurikaan ollut hyötyä.

Varastelun olisin vielä jotenkin sietänyt, mutta pahempaa oli se, että musti kuseksi jatkuvasti sisälle! Se rikkoi videoni ja pissi mm. sänkyyn, matolle, pöydän ja tuolinjalkoihin, seiniin ja oikeastaan kaikkialle!

Sisällä sitä en pystynyt enää pitämään. Ongelmien alettua olin vielä hanneen yhteydessä ja Hanne lupasi ottaa Mustin takaisin. Sovittiin kumminkin että Musti jää vielä koeajalle luokseni, kun ajattelin että tuollainen kiusanteko voisi olla vain alkuharmia.

Musti oli minulla melkein kaksi kuukautta. Yritin ja kokeilin kaikkea. Autotallissa se vinkui ja haukkui kun halusi sisälle. Sisällä se kuseksi joka paikkaan. Pihalla se myös haukkui ja ulisi niin että naapurit hermostuivat.

Yritin saada sähköpostilla, tekstiviestillä ja soittamalla Hanneen yhteyttä, mutta tämä ei vastannut. Koska ostosopimuksessa kumminkin luki, että en voi ilman Hannen suostumusta myydä koiraa eteenpäin tai lopettaa sitä, oli ainoa vaihtoehto koiran palauttaminen.

Lopulta kun tilanne kotona meni ihan hulluksi mustin kanssa, kävin vain viemässä koiran Pelasta-piikiltä paikkaan takaisin. Etsittyäni jostain metsän keskeltä Hannen kodin, vein Mustin pihaan. Olisin käynyt sisällä, mutta ovella oli niin monta koiraa vastassa, että en voinut mennä sisälle. En koskaan nähnyt Hannea, mutta kyllä talo ihan selvästi oli asuttu ja koiria oli piha ja talo täynnä.

Viimeisen kerran kun näin Mustin, olin sitonut sen Hannen pihassa olevaan puuhun. Siksi itsellänikin tämä kamala huoli, että mitä ihmettä on voinut Musti-raukalle tapahtua tämän jälkeen :/

• Ent,omistaja
        Maryannah kirjoitti:

Musti tuli minulle todellakin tänne pohjanmaalle kesällä. Minulla ennestään todellakin oli Sissi ja toinen pieni koira.

Mustin kanssa ilmeni ongelmia heti. Se oli kuuroutumassa kovasti, eikä siihen juurikaan saanut kontaktia. En uskaltanut päästää sitä irti juurikaan, koska se ei kuullut jos sitä kutsui luokse.

Ilmeisesti Musti ei ollut ollut juurikaan sisällä ennen, koska se oli oikea täystuho! Se repi kaikki ruuat pois pöydiltä ja varasteli sen minkä kerkesi. Yritin monella eri oppimetodilla saada koiran aisoihin, mutta ei siitä juurikaan ollut hyötyä.

Varastelun olisin vielä jotenkin sietänyt, mutta pahempaa oli se, että musti kuseksi jatkuvasti sisälle! Se rikkoi videoni ja pissi mm. sänkyyn, matolle, pöydän ja tuolinjalkoihin, seiniin ja oikeastaan kaikkialle!

Sisällä sitä en pystynyt enää pitämään. Ongelmien alettua olin vielä hanneen yhteydessä ja Hanne lupasi ottaa Mustin takaisin. Sovittiin kumminkin että Musti jää vielä koeajalle luokseni, kun ajattelin että tuollainen kiusanteko voisi olla vain alkuharmia.

Musti oli minulla melkein kaksi kuukautta. Yritin ja kokeilin kaikkea. Autotallissa se vinkui ja haukkui kun halusi sisälle. Sisällä se kuseksi joka paikkaan. Pihalla se myös haukkui ja ulisi niin että naapurit hermostuivat.

Yritin saada sähköpostilla, tekstiviestillä ja soittamalla Hanneen yhteyttä, mutta tämä ei vastannut. Koska ostosopimuksessa kumminkin luki, että en voi ilman Hannen suostumusta myydä koiraa eteenpäin tai lopettaa sitä, oli ainoa vaihtoehto koiran palauttaminen.

Lopulta kun tilanne kotona meni ihan hulluksi mustin kanssa, kävin vain viemässä koiran Pelasta-piikiltä paikkaan takaisin. Etsittyäni jostain metsän keskeltä Hannen kodin, vein Mustin pihaan. Olisin käynyt sisällä, mutta ovella oli niin monta koiraa vastassa, että en voinut mennä sisälle. En koskaan nähnyt Hannea, mutta kyllä talo ihan selvästi oli asuttu ja koiria oli piha ja talo täynnä.

Viimeisen kerran kun näin Mustin, olin sitonut sen Hannen pihassa olevaan puuhun. Siksi itsellänikin tämä kamala huoli, että mitä ihmettä on voinut Musti-raukalle tapahtua tämän jälkeen :/

Aijjaa ei kyl kuulosta yhtää siltä meidän mustilta=/ Hannelle kyl tuli sanottua ettei koira ole tottunut sisätiloihin,asunu ulkotarhassa toisen koiran kanssa.Sitä kyllä tuli epäiltyä että tottuuko enää uuteen kotiin kun ollut enneki ongelmia jos on esim joutunut olemaan muutaman yön pois kotoa=(..Ja uskosin että mustilla ihan hirvee ikävä siskoaan joka jäi asuu mun kotipk,ne oli aina ku paita ja peppu.Nyt kyllä harmittaa ihan älyttömästi ku tuliki musti pois annettua mut ku kaupunkii muutto ja kotipk ei ruenneet toista koiraa huolehtimaan ni oli pakko luopua=( Mut jos noin kurjaa on Mustilla ni jos vaan vielä elossa ni haen pois,takasin kotiin koiran.Olisitko niin kiltti ja antaisit Hannen yhteystiedot? Tai jos oot saanut hanneen yhteyden ni voisitko sanoo että ei lopettas mustia,hakisin pois! yhteydet s-postii Braza85@luukku.com

• totta koirat katoaa ja sopimuksita ei pidetä kiini.

minun ehfoytn toive että taro pääsisi sellaisen paikaan mistä sitä saisi käydä katsoo ja kuulla kuulumisia.

no miten kävi koira sai uuden kodin .okei mut se anttetiin ekalle ottajalle ja meidän toiveista viis.
        se sattu silloin ja se satuu yhtä ..

meidän tilane muutu parin viikon päästä olisimme otaneet pojun kotiin koska sopimuksita ei pidesty kiini mut minunt leimatiin häririköksi.

no koira on ollut vuoden poissa eikä mitää tietoa ole siitä ihanasta otuksesta ikävä on suuri ja mieletön.

• Hyarmen

Täytyy sanoa, että menin sanattomaksi, kun luin noita teidän viestejä... Itse olen henkeen ja vereen vähän rescueihmisiä (eli olen heti auttamassa eläintä, jos se tarvitsee hoivaa tai uutta kotia) ja monet eläimet olen saattanut uusiin, hyviin koteihin. Täytyy sanoa, että tuo Pelasta Piikiltä-homma oli kyllä edesvastuutonta, sillä on sanomattakin selvää (ainakin minulle), että pitäisi olla tavoitettavissa edes sähköpostista tai puhelimesta tai edes kotoa!!! Toivottavasti nyt kaikki koirat ja muut eläimet ovat saaneet uudet ja HYVÄT kodit...

• tube74
        Hyarmen kirjoitti:

Täytyy sanoa, että menin sanattomaksi, kun luin noita teidän viestejä... Itse olen henkeen ja vereen vähän rescueihmisiä (eli olen heti auttamassa eläintä, jos se tarvitsee hoivaa tai uutta kotia) ja monet eläimet olen saattanut uusiin, hyviin koteihin. Täytyy sanoa, että tuo Pelasta Piikiltä-homma oli kyllä edesvastuutonta, sillä on sanomattakin selvää (ainakin minulle), että pitäisi olla tavoitettavissa edes sähköpostista tai puhelimesta tai edes kotoa!!! Toivottavasti nyt kaikki koirat ja muut eläimet ovat saaneet uudet ja HYVÄT kodit...

Sikäli kun toiminta on loppunut niin voisivat siivota toimintansa jäljet läheisistä metsistä, silmämääräisesti arvioituna toimitilan läheisyydessä sijaitsevassa metsässä tien vieressä on useamman aarin laajuinen alue kyllästetty mm koiran- ja kissanruokapurkein.

• perustat?
        tube74 kirjoitti:

Sikäli kun toiminta on loppunut niin voisivat siivota toimintansa jäljet läheisistä metsistä, silmämääräisesti arvioituna toimitilan läheisyydessä sijaitsevassa metsässä tien vieressä on useamman aarin laajuinen alue kyllästetty mm koiran- ja kissanruokapurkein.

Kai se metsä kuitenkin on perheen omaa maata, tai ainakin omistaja sallii moisen siivon. Miksi siihen tarvitsee ulkopuolisten puuttua?

• tube74
        perustat? kirjoitti:

Kai se metsä kuitenkin on perheen omaa maata, tai ainakin omistaja sallii moisen siivon. Miksi siihen tarvitsee ulkopuolisten puuttua?

Tuuli kuljettaa roskaa mainiosti mm lähellä olevalle pellolle sekä järveen. Lisäksi ainakin nykyiselle paikalle muuttaessa muuttivat nimenomaan vuokralle kyseiseen taloon. Tontin vuokra- ja omistussuhteista en tiedä. Mutta tuo kyseinen metsä on istutettu noin 15vuotta takaperin eli varsin todennäköisesti omistaja ei ole vuokrannut tai saati myynyt eteenpäin.

Lisäksi vaikka maan omistaisikin niin ei se nyt silti ihan oikeuta roskaamaan sitä miten huvittaa, siihen kyllä viranomaisten taholta puututaan jos saadaan ilmoitus ja koetaan vahingolliseksi esim naapureille tai heidän omaisuudelleen. Nykyiselläänhän näin ei ole koska roska lienee lähes kokonaan nopeasti maatuvaa.

Mutta toiminnan yleisestä tasostahan tämä antaa ernomaisen hyvän kuvan. Jokainen voi tahollaan miettiä että mikäli ei kykene huolehtimaan toimintansa oheistuotteista niin miten on muiden asioiden laita?

• tube74
        perustat? kirjoitti:

Mistä muuten sait päähäsi että asiaan ovat ulkopuoliset jotenkin puuttuneet?

Asiaan nimenomaan ei ole millään tasolla puututtu, kunhan toin olemassaolevat faktat esille. Ei tietääkseni ole puuttumista? Vai onko mielestäsi puuttumista rikokseen, jos sanon että näin eilen jonkun kävelevän päin punaisia?

• pelastin Penin

Hei ! Kaipaileeko joku tietoja koirasta jonka nimi oli Peni nyttemmin Pate :)? Pate on tullut meille Hannelta ja on vallan ihana ja korkeasti koulutettu vanhapoika :) Pate on kuulemma pyreneittenpaimenkoira jossa seassa shapendoesia :) Turkki Harmaa ,kiharaa,ja kasvaa nopeasti,mutta leikkaan sen aina ihan lyhyeksi,johon pojalla ei tunnu olevan mitään vastaan sanomista :) :) Jos etsit vanhaa ystävää ja haluat kuulla kuulumisia niin soita rohkeasti. 044-9597951

• kikka-79

Hei!
        Koitin soittaa tuohon numeroon, mutta se ei ole enää käytössä. Jos sattumalta luet tätä viestiketjua vielä niin ota yhteys k.haapaniemi@gmail.com T: Penin entinen omistaja

• Paikka ja sen toiminta on miulle ihan vieras, mut kuulostaa sen verran pelottavalle et kannattasi ottaa yhteyttä ell tai poliisiin..

• Koira on paras kaver

Kaipaako joku tietoa Pörristä /Pörröstä nyk. Pepi? Ostimme sekarotuisen koiran pelasta piikiltä ry:n kautta vuonna 2006. Koirassa on kuulemma samojedia ja walesin springerspanielia. Tullessa koira oli n. 9 kuukauden ikäinen. Saapuessaan se oli aika huonossa kunnossa, kuriton ja aikamoinen hulivili, mutta tänä päivänä kaunis ja mitä rakastettavin koira. Olisi mukavaa tietää koiran taustasta jotain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      56
      7207
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      719
      3370
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      148
      1650
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      278
      1530
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1351
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1240
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      233
      1173
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1134
    Aihe