Alkoi kiinnostamaan kyseinen pikkudiesel combina. Hintaero 1.9 koneeseen on aika suuri joten kokemukset tästä kiinnostaisivat !
Fabia 1.4 TDI kokemuksia ?
14
7491
Vastaukset
- kaveri kehui
juuri tuota kokoa omansa kun on. Itse pidän parempina konevaihtoehtoina 1,6 pensaa ja 1,9 dieseliä.
- Kantsiskohan
Miättii viälä, Skodaa yleensä.
- Sitte lienee
Öljyn kulutus tässä mallissa?
Tuossa kun on alla vähän keskustelua aiheesta.- Sillekkin
Puhumattakaan muista vioista ja puutteista.
- tärisee...
Täristää 3pyttyinen tyhjäkäynin lähettyvillä ettei tekarit meinaa suussa pysyä. Mikä kone lie, eikös se ole katkaistu siitä 1,9 koneesta. Joku hätäpäissään suunitellut sen. Hyndaikin siirtyi 4pyttyiseen.
- ei eksy
Eikös kaikki kolmepyttyset oo 1,2 koneita?
Taas kirjoittelevat tyypit jotka ei oo nähneet autoo kuin kuvissa.
Kakskytkaheksan tonnia helmikuusta on tullu ajettua,öljyä on mennyt 0,7 litraa.
Naftan keskikulutus on ollu 4,3 litraa satasella reippaalla ajolla.
Autossa ei pienintäkään moittimista lukuunottamatta huonohkoa alavääntöä, siis alle kahentonnin kierroksissa.
Voin kyllä vilpittömästi suositella.- alkup. kysyjä
Mukava lukea asiallisiakin kommentteja täällä.
kiinnostaisi myös miten talviautoilu on sujunut eli onko auto kylmä, entäpäs ajo-ominaisuudet lumisilla/polanteisilla teillä jne ? alkup. kysyjä kirjoitti:
Mukava lukea asiallisiakin kommentteja täällä.
kiinnostaisi myös miten talviautoilu on sujunut eli onko auto kylmä, entäpäs ajo-ominaisuudet lumisilla/polanteisilla teillä jne ?Itekin vähän jännäsin kuinka lämpö pysyy,koska työautona mulla on Hyundai Gets ja sehän melko vastaavalla koneella.
Getsissä lämpömittari putoo kuin lehmän häntä kaupunkiajossa.
Fabia lämpiää suht nopeesti ja pitää lämpönsä myös tyhjäkäynnillä kaupungissa.
Renkaistahan paljolti riippuu mitenkä auto käyttäytyy,ite laitoin hakkapeliitat alle ja niillä ainakin pärjäsi hyvin ,tosin täällä etelässähän ei mitään kovin huonoja kelejä ollutkaan.
Kyllä Fabialla talvella pärjää.- hannu
Kuinka viellä jaksat kehua sitä 3 pyttystä dieseliä? Parhaiten 3 pyttynen kone kaikkine tärinöineen ja resonansseineen on sopinut valmetin 502 traktoriin, missä ei muutenkaan ole mukavuutta. Muuten skoda fabia on hyvä auto, ainakin uudella 1,4 80 hv. bensakoneella, ja kulutus pysynyt seka-ajossa alle 6l/100 km. Dieselin hankintaa ei voi perustella halvemmilla käyttökuluilla koska d. on kolme tonnia kalliimpi ja lisäksi tulee reilu 400€ vuotuinen dieselvero maksettavaksi. Ja ennen kaikkea bensakoneellinen paljon jouheampi ajettava.
hannu kirjoitti:
Kuinka viellä jaksat kehua sitä 3 pyttystä dieseliä? Parhaiten 3 pyttynen kone kaikkine tärinöineen ja resonansseineen on sopinut valmetin 502 traktoriin, missä ei muutenkaan ole mukavuutta. Muuten skoda fabia on hyvä auto, ainakin uudella 1,4 80 hv. bensakoneella, ja kulutus pysynyt seka-ajossa alle 6l/100 km. Dieselin hankintaa ei voi perustella halvemmilla käyttökuluilla koska d. on kolme tonnia kalliimpi ja lisäksi tulee reilu 400€ vuotuinen dieselvero maksettavaksi. Ja ennen kaikkea bensakoneellinen paljon jouheampi ajettava.
Kyllä mun mielestä omani on jouheampi ajettava kuin mamman Octavia 1,8.n koneella.
Yhtä kaikki,makuasia,sitäpaitti mä nyt vaan tykkään ajella diisselillä.- koeajaneena
vanha-erkki kirjoitti:
Kyllä mun mielestä omani on jouheampi ajettava kuin mamman Octavia 1,8.n koneella.
Yhtä kaikki,makuasia,sitäpaitti mä nyt vaan tykkään ajella diisselillä.olen myös vahvasti sitä mieltä, että dieselissä tuota vääntöä löytyy huomattavasti paremmin. alakierroksille (alle 2000) tarvitsisi ehkä hiukan piristystä, mutta muuten toimii mainiosti.
suosittelen ehdottmasti tuota diesel-mallia, jos tuntuu että ei usko siihen riitä, niin ei kuin koeajamaan.
ja näin junttikansan edustajinahan meille tuo traktorin ääni on lähinnä kotoisa. Tosin sekin nakutus loppuu kun autolla lähdetään liikkeelle. - aloittaja
Kävin sitten koeajamassa kyseisen mallin ja yllätyin positiivisesti! Eihän se tietysti mikään raketti voi olla mutta minulle riittää hyvin. Kiihtyvyys tuntui pienillä kierroksilla olevan jopa parempi kuin nykyisessä 1.6 bensakärryssä! Ajettavuus oli myös kohdallaan.
Nyt vain tarjouskierros muutamasta liikkeestä ja Fabia tilaukseen!
- 50000 mittarissa
Eikä ongelmia. Todella hyvä matka-ajossa ja pihi kulutukseltaan kaupungissa. Ei ole ollut ongelmia alaväännön suhteen. Eipä ole kukaan edes arvannut,että on kolmipyttyinen! Pienoinen yllätys koeajaneille koneen hyvä vääntö. EIKÄ SYÖ ÖLJYÄ!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233500- 122316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211701Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301463- 1241418
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101291- 141236