paperinarupallot

kuka osaa?

Haluaisin intohimoisesti askarrella itse sellaisen ihanan ilmavan paperinarusta tehdyn pallon, jonka voisin laittaa valaisimen "varjostimeksi". Olen etsinyt paperinarua ja ohjeita löytämättä mistään.
Onko joku onnistunut tekemään, voisiko saada tähän tarkat ohjeet ja mistä niitä matskuja oikein löytyy.

9

13570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paperinaru

Tilassa on tehty paperinarupalloja. En osaa laittaa suoraa linkkiä, mutta ohje löytyy www.mtv3.fi/tila. Vasemmasta valikosta Decora ja oikealta Arkisto vuosi 2004. Ohje on ensimmäisenä: "paperilankapallot".

Toivottavasti tästä ohjeesta on sinulle apua. Itsekin ajattelin kokeilla tuota ohjetta ja laittaa pallojen sekaan kirkkaan valosarjan. Tarvikkeet luulisi löytyvän helposti, ainakin Tiimarissa olen nähnyt paperinarua ja muitakin tarvittavia matskuja.

• tta

Itse olen tehnyt pienehköjä paperinarupalloja seuraavasti: Ensin puhalletaan halutun kokoinen ilmapallo. Sen jälkeen kääritään paperinarua sen ympärille, narua kastellaan sitä mukaa kun sitä käytetään Decoupage-lakalla. Tämä lakka oli aika kallista askartelukaupassa, ja se haisee ihan erikeeperiltä. En tiedä, ajaako erikeeper saman asian, ajattelin joskus kokeilla. Sitten pallo kuivataan ja lopuksi ilmapallo puhkaistaan ja nypitään ilmapallon jäännökset pois. Narua ei saa kääriä liian tiukkaan, jotta pyöreä muoto säilyisi.

• Jobu78

Paperinarupallojen valmistuksessa voi käyttää lakan sijasta seosta, jossa on puolet liimaa ja puolet vettä. Ihan puuliima esim. erikeeper käy tähän tarkoitukseen.

• askartelija0
        Jobu78 kirjoitti:

Paperinarupallojen valmistuksessa voi käyttää lakan sijasta seosta, jossa on puolet liimaa ja puolet vettä. Ihan puuliima esim. erikeeper käy tähän tarkoitukseen.

...liisteriä käyttää lakan tai liiman sijaan?

• K31

moikkamoi!
      Paperinarua voi ostaa Sinellistä ja siellä on malliksi tehty pallo.
      esim.puhalletaan ilmapallo, päälle elmukelmua ja kiedotaan ympärille paperinarua, lakataan servettilakalla ja kun kuivunut puhkaistaan ilmapallo ja vedetään raosta pois:)

• ju

Paperinarupalloihin voi käyttää myös kankaankovetin- nimistä ainetta! Etsin tuota servettilakkaa käsityöliikkeistä mutta sieltä kehoitettiin kokeilemaan tuota Stiffy-merkkistä kankaankovetinta ja se toimii!! Eikö ole kallistakaan.

• Paavo 66v

myös näplätä mun nippeliä??

• sisustaja1212
    • Petteri25

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      844
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      840
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60