Haluaisin intohimoisesti askarrella itse sellaisen ihanan ilmavan paperinarusta tehdyn pallon, jonka voisin laittaa valaisimen "varjostimeksi". Olen etsinyt paperinarua ja ohjeita löytämättä mistään.
Onko joku onnistunut tekemään, voisiko saada tähän tarkat ohjeet ja mistä niitä matskuja oikein löytyy.
paperinarupallot
9
13570
Vastaukset
- paperinaru
Tilassa on tehty paperinarupalloja. En osaa laittaa suoraa linkkiä, mutta ohje löytyy www.mtv3.fi/tila. Vasemmasta valikosta Decora ja oikealta Arkisto vuosi 2004. Ohje on ensimmäisenä: "paperilankapallot".
Toivottavasti tästä ohjeesta on sinulle apua. Itsekin ajattelin kokeilla tuota ohjetta ja laittaa pallojen sekaan kirkkaan valosarjan. Tarvikkeet luulisi löytyvän helposti, ainakin Tiimarissa olen nähnyt paperinarua ja muitakin tarvittavia matskuja. - tta
Itse olen tehnyt pienehköjä paperinarupalloja seuraavasti: Ensin puhalletaan halutun kokoinen ilmapallo. Sen jälkeen kääritään paperinarua sen ympärille, narua kastellaan sitä mukaa kun sitä käytetään Decoupage-lakalla. Tämä lakka oli aika kallista askartelukaupassa, ja se haisee ihan erikeeperiltä. En tiedä, ajaako erikeeper saman asian, ajattelin joskus kokeilla. Sitten pallo kuivataan ja lopuksi ilmapallo puhkaistaan ja nypitään ilmapallon jäännökset pois. Narua ei saa kääriä liian tiukkaan, jotta pyöreä muoto säilyisi.
- Jobu78
Paperinarupallojen valmistuksessa voi käyttää lakan sijasta seosta, jossa on puolet liimaa ja puolet vettä. Ihan puuliima esim. erikeeper käy tähän tarkoitukseen.
- askartelija0
Jobu78 kirjoitti:
Paperinarupallojen valmistuksessa voi käyttää lakan sijasta seosta, jossa on puolet liimaa ja puolet vettä. Ihan puuliima esim. erikeeper käy tähän tarkoitukseen.
...liisteriä käyttää lakan tai liiman sijaan?
- K31
moikkamoi!
Paperinarua voi ostaa Sinellistä ja siellä on malliksi tehty pallo.
esim.puhalletaan ilmapallo, päälle elmukelmua ja kiedotaan ympärille paperinarua, lakataan servettilakalla ja kun kuivunut puhkaistaan ilmapallo ja vedetään raosta pois:)- ju
Paperinarupalloihin voi käyttää myös kankaankovetin- nimistä ainetta! Etsin tuota servettilakkaa käsityöliikkeistä mutta sieltä kehoitettiin kokeilemaan tuota Stiffy-merkkistä kankaankovetinta ja se toimii!! Eikö ole kallistakaan.
- Paavo 66v
myös näplätä mun nippeliä??
- sisustaja1212
Sisustuskauppoja.
Ehdottoman hyvä listaus netin verkkokaupoista!!
http://parhaatkaupat.blogspot.com/
Sivustoa päivitellään jatkuvasti. =) - Petteri25
Täältä löytyy kans paperinarua!
https://www.napsakka.fi/tuotteet.html?id=190/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911284Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221118- 48844
- 70840
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50715- 33682
- 60679
- 50655
- 52647