Oon ratsastanut kohta 7 vuotta ja hoitanut hevosia saman verran. Hoitoheppa on ollut noin 7kk (tallilla ei aiemmin ollut hoitsuja vapaana). Olen nyt 13 vuotta ja täytän kesäkuussa 14. Mahdollinen hevonen tulisi äitini tutun tallille täysihoitoon. Tallille on matkaa noin 7km.
Eli olisinko teidän mielestä valmis ostamaan hevosen?
Suokkia, pikkusuokkia tai jotain isoa ponia ajattelin.
Valmis ostamaan hepan???
5
509
Vastaukset
- vampire.child
Ehkä. Hevosen pitäminen on joskus rankkaa. Siksi kannattaa miettiä onko valmis siihen. Koska jos vaikka hevonen sairastuisi, olisiko varaa maksaa eläinlääkärimaksut?
On oikeastaan vaikea sanoa, että oletko valmis ottamaan hevosen, koska en tunne sinua, enkä tiedä sinun taidoistasi mitään, mutta uskoisin että olisit valmis ottamaan hevosen. :)- glowy
aika usein sanon ei sinun ikäisillesi tytöille, jotka kuvittelevat voivansa ottaa ponin autotalliin jne... mutta mikäli heppa menisi täysihoitotalliin.. niin uskoisin että tulisit toimeen hevosen kanssa ja saisit enemmän vastuuta harteillesi... mutta muistathan että siitä on sitten kulujakin...
- Himmu79
Mieti tarkkaan. On ihan eri asia hoitaa hevosta kuin omistaa sellainen. Hoitohevosta voit mennä hoitelemaan milloin huvittaa, mutta oma hevonen on hoidettava satoi tai paistoi, väsytti tai v'tutti. J atäytyy muistaa että hevonen elää yleensä 20-vuotiaaksi ja ylikin joten oletko valmis sitoutumaan moneksi vuodeksi. Vuoden päästä lähdet opiskelemaan (usein toiselle paikkakunnalle), kuinka hevosen hoito silloin onnistuu.
Olen vierestä seurannut parikin tarinaa siitä kuinka teini-ikäiselle (tytölle) ostetaan hevonen (yleensä vielä aivan vääränlainen). Vähän aikaa jaksetaan käydä ahkerasti ja puuhailla ja lähes asua tallilla. Pikkuhiljaa alkaa kiinnostus lopahtaa tai kiinnostuksen kohde vaihtuu(pojat, kavereiden kans hengailu ym.) ja heppa parka on täyshoitotallissa ilman liikuntaa ja omaa ihmistään. Lisäksi omistaja saattaa olla todella tarkka siitä kuka hevoseen koskee tai kuka sitä liikuttaa niin siinä sitten hyvä hevonen seisoo turhanpanttina. Hevonen josta joku oikeasti kiinnostunut olisi saanut mukavan kaverin pitkäksi aikaa.
Löytyy tietysti vastuuntuntoisia ja asialle omistautuneita sinun ikäisiäsi ja jos lukeudut näihin niin uskoisin että olisit valmis ostamaan hevosen. Mutta älä hätiköi oston kanssa. Käy rauhassa katsomassa ja koittamassa useampaa hevosta. :) Luulisin että olet, talli on kuitenkin yksityistalli eli perushoito on aina kunnossa.
- Marppe2
Minusta sinä olet ihan hyvän tasoinen ratsastaja että voisit ottaa oman hevosen.. Siellä tallillakin on varmaan henkilökuntaa jotka voisivat auttaa jos tarvitset apua... Onnea jos saat oman hevosen
Térveisin: Marjo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144