Jokos ootte miss vaiheessa syystöiden kanssa?! Jokos on kynnetty, kylvetty mahdolliset syysviljat, lohkokirjanpito tehty tältä syksyltä, välikirjanpito verottajan suuntaan ettei yllätyksiä tule, maanäytteet otettu (viimeinen syksy, jos näytteet otettu syksyllä 2001, muista ettei päiväys saa ylittää syksyn 2001 päiväystä!!!!). Jos levität lantaa, fosforimääräys!!!, jos, jos,.... jne. Muistaakahan tehdä kaikki kaikkien sääntöjen ja lakien mukaan. Tuli vielä eilen maitotilojentarkastajakin ja siitäki tulee 80 e:n lasku vaikka en ole sellaasta pyytänykkää. Olettako käyny jo ne laatukouluutukset, joista sai kanssa maksaa ja pitääs yrittää hosua askarehilta jo 9:ksi kaupunkihin istumahan päiväksi ja kuuntelemahan jotain flikkaa, joka tietää oman tilan asiat paremmin kuin isäntä ja maksaakki siitä viä pitää. Nyt on sitte jotain johtaja koulutusta niille jokka on jo tuon alaku kouluutuksen käyny. Kyllä oon aatellu, jotta jos ei mun agrologikoulutukseni moiseen riitä niin kantturat lähtöö ja meen TE-keskukselle töihin.
Maatilan syystyöt
3
1193
Vastaukset
- Lihan tuottaja
Tänään ajoin lautasmuokkaimella ensimmäisen pellon. Huomenna naapurille. Ensi viikolla lannan levityket ja sitten kyntö. Lohkokirjanpito sitten syystöiden ja koneiden huoltamisen jälkeen kun enimmät kiireet on ohi joskus kolmen viikon päästä.
Maanäytteet minulla otettu 2003 ja osa viime syksynä kun tuli uusia peltolohkoja hallintaan. - Pysy kyykyssä vain
Kai vedät kättä lippaan jokaiselle nilkille mikä pihalle ankeää.
Vaiheessa on ja maanäytteitä pitäsi ottaa, peltoja on tullut useina eri vuosina hallintaan. Lieteurakoitsija tulee ensi viikolla ja sitten kynnetään, heinän ajoa vielä sinne asti pellolta navettaan.
Minullakin on joskus tullut mieleen että helpompaa olisi neuvoa muita, itsekin kun olen saman koulutuksen saanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577260Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7243446Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1601741Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3351723- 841385
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841361- 911260
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631237Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2571228- 811144