Nyt olisi pyörä pakattu. Sivulaukuissa vaihtovaatteet, lakanat ja tyynyliinat, pyyhkeet ja sisäkengät, pukuakaan en unohtanut. Myös shampoot hammasharja ja partakone on messissä. En myöskään unohtanut telttaa enkä makuupussia leiripatjaakaan en tohtinut kyydistä jättää. Työkaluja on myös matkassa vähän suurempaa remonttia varten, ja tietysti vararengas ja paikkapullo. Varaosa vaijerikin pysyy matkassa eikä paljoa tilaa vie. Luuletteko, että näillä tarpeilla uskallan lähteä tohon 3 kilometrin päähän lähikauppaan? Olisiko vielä jotain mitä en muistanut? Olisiko hyviä vinkkejä miten kuskaan ruuat kotiin kun ei tota tavaratilaa liiemmin tossa pyörässä ole. Kaikinpuolinkin se on vähän kehno toimittamaan noita kauppakassin asioita. Repussa voisin tietysti jotain tuoda, mutta siellä on sadeasu ja kumisaappaat sekä pieni sienikori. Eikä sitten mitään veetuilu vastauksia. Ongelma on muodostunut minulle krooniseksi. Ei millää viittis joka päivä neljän jälkeen alkaa moista rumbaa. Niin että olisko hyviä vinkkejä tarjolla. Kiitos jo etukäteen vastauksista.
kuinka tässä
18
1988
Vastaukset
Ite olen ratkaissut vastaavan ongelman isolla tankkilaukulla.
- aina käy näin
On toki tankkilaukku mutta ei tilanne siitä paljoa kohene. Siellä kun on kaksi 5 litran bensa pönikkää, jos sattuu matkalla loppumaan. Tuleehan noita kilometrejä sentään edes takaisin jo 6. Mitä sitä turhaa työntelemään sitten bensan loputtua, niin aattelin että noi kanikat ovat ihan välttämätön juttu. Painavakin se pyörä on kun tuota tavaraa tullee aina kohtuullinen määrä mukana kuskattua. Saapa nähdä, ensi kesänä aattelin lähteä etelään pyörällä. Voi olla että joudun ostamaan vielä suuremmat sivulaukut. Nää nykyset eivät vedä kuin 120 litraa kappale. Tollasista roska-astioista ehkä saisi kätevänä miehenä tehtyä laukut. Vai mitäpä luulette. ?
- Kouluunlähtijä
aina käy näin kirjoitti:
On toki tankkilaukku mutta ei tilanne siitä paljoa kohene. Siellä kun on kaksi 5 litran bensa pönikkää, jos sattuu matkalla loppumaan. Tuleehan noita kilometrejä sentään edes takaisin jo 6. Mitä sitä turhaa työntelemään sitten bensan loputtua, niin aattelin että noi kanikat ovat ihan välttämätön juttu. Painavakin se pyörä on kun tuota tavaraa tullee aina kohtuullinen määrä mukana kuskattua. Saapa nähdä, ensi kesänä aattelin lähteä etelään pyörällä. Voi olla että joudun ostamaan vielä suuremmat sivulaukut. Nää nykyset eivät vedä kuin 120 litraa kappale. Tollasista roska-astioista ehkä saisi kätevänä miehenä tehtyä laukut. Vai mitäpä luulette. ?
Sähän olet hauska kaveri!!!Varsinainen vitsiniekka!
- ekaks
lääkärissä.sitten shoppailemaan (jos lekuri päästää)
- aina käy näin
Lääkärissä?? Mitä minä siellä teen, olen terve kuin pukki, tai pässi. Ihan miten vaan. Tietysti on hyvä, että muistutit tuosta asiasta. Matkalle on syytä hoitaa rokotukset kuntoon. Vaikka sitten en kaupan kylmäosastolle menisikään. Näin syksyllä on tuota flunssaa liikkeellä, ja voi pakastealtaiden luona tulla vilustuminen ja kotiin päästyä olla jo korkeakin kuume. Itseasiassa tälläkin hetkellä mulla on pientä kuumetta. Mutta ei sentää ihan sitä maksimia, kuiteskin yli 41 astetta. Se siis siitä, että väitin olevani terve kuin pukki. Noin yleisesti ottaen en kyllä paljoa ole sairastellut. Joskus menee kaksikin viikkoa ihan terveenä.
- joopa joo
Osta tankkilaukku tai takalaukku ja sit niihin sopiva moottoripyörä niin etköhän saa ne kauppaostokset kotiisi.
- Sonnisen Tiilimuseo
Onko matkustusasiakirjat kunnossa, pelkkä ajokortti ei riitä paitti jos se on mallia eu.
Muista myös ettei 500 euron seteleitä vaihdeta noin kaukana kotoa. Eli paikallista valuuttaa mukaan pieninä seteleinä.
Kauppojen aukioloajat. Noin kaukana kotoa voi kauppojen aukioloajat olla erillaiset eli siellä voi kaupat olla kiinni siestan ajan eli noin klo 11:00-16:00.- aina käy näin
Tuo oli tärkeä pontti. Olen tosin jo vuosia käynyt samassa kaupassa, niin että jokseenkin selkäytimeen jo siirtynyt nuo aukioloajat. Sitä en tiennytkään, että on olemassa 500 euron seteleitä. Taidat juksata. En ainakaan ole koskaan sellaista nähnyt. Enimmäkseen käyttelen kolikoita, kun ei noita seteleitä viitsi mukana kantaa. Nykyaikana on niin paljon niitä rikollisia jotka saattavat ryöstää rahat. Kolikoista ne eivät niinkään perusta. Vaan kerran kävi kauppamatkalla ikävästi. Olin unohtanut sen VIP asiakkaan kauppakärrykolikon kotiin, ja ei muuta kuin takaisin ja uudestaan matkaan. Kyllä silloin pikkusen harmitti.
- säästäväinen
aina käy näin kirjoitti:
Tuo oli tärkeä pontti. Olen tosin jo vuosia käynyt samassa kaupassa, niin että jokseenkin selkäytimeen jo siirtynyt nuo aukioloajat. Sitä en tiennytkään, että on olemassa 500 euron seteleitä. Taidat juksata. En ainakaan ole koskaan sellaista nähnyt. Enimmäkseen käyttelen kolikoita, kun ei noita seteleitä viitsi mukana kantaa. Nykyaikana on niin paljon niitä rikollisia jotka saattavat ryöstää rahat. Kolikoista ne eivät niinkään perusta. Vaan kerran kävi kauppamatkalla ikävästi. Olin unohtanut sen VIP asiakkaan kauppakärrykolikon kotiin, ja ei muuta kuin takaisin ja uudestaan matkaan. Kyllä silloin pikkusen harmitti.
Osta senverran vähemmän evästä että voit syödä ne siinä kaupan pihassa, tietty kylmiltää, tai makkaran voi lämmittää siinä 250cc hondan pakoputkessa (sisäpuolella).
Jos sattuu olemaan kuumetta yli 41 astetta niin kannattaa ostaa kalaa, paa kala kainaloon (kala kypsyy alhaisemmassakin lämmössä) kotiin tultaessa ruoka onkin jo valmista.
Bon abetit!
- rekkamiäs
harkinnu auton ostoa?
- ölömölö
Huolto-auto ei olisi ollenkaan huono idea varmistamaan huolettoman kauppareissun.Varsinki sellaisissa olosuhteissa,joissa reitti kulkee asumattomien metsätaipaleiden läpi,tai tien pinta olisi huono tai olisi jopa useiden satojen metrien matkalta päällystämätön.Emäntä ajamaan huolto-autoa,niin hänkin löytää tarkoituksen elämälleen ja koko perhe voi osallistua suureen kauppaseikkailuun.
- GoSun
Minkälaista tyydytystä saat kirjoittaessasi jopa provoksi noin huonon kirjoituksen?Pitikö olla hauskakin??
- GoSun
GoSun kirjoitti:
Minkälaista tyydytystä saat kirjoittaessasi jopa provoksi noin huonon kirjoituksen?Pitikö olla hauskakin??
Tarkoitin kysymykseni viestiketjun aloittajalle!!
- motiiveja
GoSun kirjoitti:
kyselemään.Huumoria piddää olla,välillä vähän huonompaakin.
- näinkäy.
Täällä jo ivakot ivaa, vaikka asia on vakava.
Oletan että sait innoituksesi kirjoitukseen matkakertomuksestani Talmaa, tai Nikkilään, johon en koskaan asti perille päässyt minä...harmittaa..
Kuitenkin olen samaan törmännyt, vaikka minulla on ollutkin se "JOS" yhtiön perillepääsemättömyysvakuutus, jota toki suosittelen kaikille alan harrastajille.
Asiasta kannattaa pitää tarjouskilpailu, koska joku toinen yhtiö saattaa tarjota samaa turvaa puolta edullisemmin.
Itsellenikin otin kaikenvaraltatapaturmavakuutuksen lisättynä kiireellälähtijän perillekerkeämättömyysturvalla. Sain sen kilpailutuksen jälkeen 27,6 % halvemmalla kuin toiseksikallein, koska en koskaan ota kalleinta.
Noh.
Ongelmaan on selvä ratkaisu, joka sinullekin avautuu, kunhan hieman kerron taustoja.
Näetsen kesähän on ollut motoristille suotuisa. Erittäin suotuisa.
Tiedäthän, että suotuisa jollekin on epäsuotuisa jollekin toiselle.
Nii`in. Huomaatkos ?
Minäkin kävin lähiravintolassa 267 hv mopollani toissakesänä ja söin metsästäjänleikkeen tuplajuustovalkosipuliaurajuustoperunoilla. Kyllä oli hyvää.
Mutta tänäkesänä en, koska rihmasto on ollut kuivuuden vuoksi kiduksissa.
Ongelma ratkeaa, kun jätät pois sen sienikorin ! - on aina
samat kamat mukana,kun sullakin jotain ylimääräistä.Mut sitten kun pääsen puotiin,niin huomaan ,että ostoslista on taas unohtunut.Ei muuta kun himaan takasin,kyllä kyrsii.
- Spaar....
Voi kuule...jos kiltisti pyydät niin kyllä kiltti kauppias setä, (mielummin täti) roudaa sun ostokset pientä korvausta vastaan sulle himaan.
Vaihtoehtona myös todellinen urbaani pläjäys ja tilaat eväät netin kautta.
t: Rajana taivas muovikassit stonganpäihin...
Mulla itellä oli pennoset finaalissa ja tilipäivää odotellessa piti päästä ajelemaan. Bensavalo paloi jo ja poltot oli kovat. Oli oikeesti vähän nälkäkin. No, sitten muistin, että mullahan on pullot palauttamatta. Kolusin keittiön kaapin ja olohuoneen sohvan ja pöydän alusen ja sain kasaan pari muovikassillista limupulloja. Sitten aloin miettimään, että enhän mä kehtaa ajaa kaupoille niin, että muovikassit roikkuu stongan päistä.
No, vuorotyöläisenä rytmit oli vähän sekaisin, kun pitää kahta duunia painaa että saa pyörän maksettua, joten päätin ottaa kunnon päikkärit. Sitten kun heräsin, vedin nahkavermeet päälle otin palautuspullot matkaan ja suuntasin kaupoille. Ja katso, pimeys oli laskeutunut ja kätki häveliäästi nolon matkani suurimmaksi osaksi pimeyden vaippaan.
Riemu oli suuri kun pulloista kertyi n. 7 euroa ja lompakossakin oli pari kolikkoa jäljellä. Sain siten ostettua paketin nakkeja ja perunasalaattia. Kaiken kukkuraksi sain tankattua vitosella, niin ettei bensavalo palanut enää. Yön pimeydessä ajoin vielä pienen lenkin ja riittipä se parin päivän arkiajoihin kunnes tilipäivä koitti, mutta se onkin jo oma lukunsa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1233440- 122266
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371935Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4111877Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211691Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681507- 1241408
Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301323En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101271- 141226