Onnea Pirrelle, jos vietät tänään nimipäivääsi ja onnea muuten vaan, ellet sattuisi viettämään.
Onnea myös kaikille muille Pirkoille ja kumppaneille.
Ajatuksissa pyörii Pirkko ja tekisi mieli nähdä Mormonikirkko. ;))
Huomenna ja myöhemmin se ei enää olekaan meille ulkopuolisille mahdollista.
Anteeksi hupsutukseni. Pirrellä ainakin riittää huumorintaju ymmärtämään kaikenlaisia idiotteja - niin luulen. ;))
ONNEA PIRRELLE !
37
1325
Vastaukset
- Pirre*
ystäväni optimisti-orvokki ♥♪♫..
olen aivan liikutettu huomaavaisuudestasi :))
Kiittäen
Pirre*
v ä h i n t ä ä n k i n yhtä hullu...:))
Ps. ei minulle mormooni "kirkkoa", mieluummin tätä maallista elämän "kirjoa" :)- Pirre*
miten ne muuttuivat..?!
Oijoijoi...siinä piti olla rimsu hienoja nuotteja ja sydämiä... ja nyt niistä joku viiruski teki noita, noita -sanoja...:/ - täältäkin
Pirre* kirjoitti:
miten ne muuttuivat..?!
Oijoijoi...siinä piti olla rimsu hienoja nuotteja ja sydämiä... ja nyt niistä joku viiruski teki noita, noita -sanoja...:/Vaik harvoin käyn palstoilla,"ohikulkiessani"huomaan et Pirre pysyy paikalla.
Joten,tsemppiä ja omenapiirakantuoksuiset onnittelut päivänsankarille!
Ja kiitos nasevista jutuistasi. täältäkin kirjoitti:
Vaik harvoin käyn palstoilla,"ohikulkiessani"huomaan et Pirre pysyy paikalla.
Joten,tsemppiä ja omenapiirakantuoksuiset onnittelut päivänsankarille!
Ja kiitos nasevista jutuistasi.Sylintäyreltä onnea ja hyvät syksyt!!
- Pirre*
riosku kirjoitti:
Sylintäyreltä onnea ja hyvät syksyt!!
:))
ja
Hyvää syksyä sinullekin :) - nessie
mii-su kirjoitti:
Pirrelle onnittelut, ja näin virtuaalisesti ihana punainen ruusu....:)
,mutta lycka till!
- Pirre*
mii-su kirjoitti:
Pirrelle onnittelut, ja näin virtuaalisesti ihana punainen ruusu....:)
Kiitos mii-su :)
- Pirre*
nessie kirjoitti:
,mutta lycka till!
ja täällähän me tunnetaan :)
Pirre* kirjoitti:
Kiitos mii-su :)
pirteä ja halauksien kera näin virtuaalisesti valitettavasti.
- Pirre*
Mettäläinen kirjoitti:
pirteä ja halauksien kera näin virtuaalisesti valitettavasti.
, ne lämmittivät :)
- Pirre*
mii-su kirjoitti:
Ja eikös ollu huumaava tuoksukin...:))
ruusut o v a t ihania, - ne ovat vertaansa vailla, -minusta. :)
Pirre* kirjoitti:
ruusut o v a t ihania, - ne ovat vertaansa vailla, -minusta. :)
on aina ollut minun lempikukkani...Niitä voisi ihailla vaikka kuinka kauan...:)
- vailet
Oikein hyvää nimipäivää Pirrelle ja mukavaa launtai iltaa toivottelle Vailet.
- Akaton mies
Jätetähän Pirre arki ja juhlitahan.Joo kyllä ny juhlitahan. Lakataan olemasta aikuusia. Ollahan leikisti lapsia. Riisutahan paljaan jaloon ja juostahan kukkakivelle mielimetsämme reunahan.
Tule! Ota mua kärestä kiinni. Sukelletaan lapsuutehen niinkuun kirkkaaseen vetehen. Ja kun palaamme tähän hetkehen, ollahan vähän puhtaampia. Satatuhatta netti halia ja sellaanen suuuuuri sylillinen ruusuja sinulle. Pieneltä Tiitu-kanilta suuuuuri salaatinlehti Sinulle nimppari lahajaksi. Meiltä molemmilta Oikein Paljon Onnen Kultajyviä poluullesi. Paljon Onnea!!!!! Akaton mies ja pieni varhaanen Tiitu-kani. - multa
kin
- Pirre*
kiitos paljon vailet :), johan tuo o-orvokki järjesti, ihan meinaa nolottaa..
- Pirre*'
Akaton mies kirjoitti:
Jätetähän Pirre arki ja juhlitahan.Joo kyllä ny juhlitahan. Lakataan olemasta aikuusia. Ollahan leikisti lapsia. Riisutahan paljaan jaloon ja juostahan kukkakivelle mielimetsämme reunahan.
Tule! Ota mua kärestä kiinni. Sukelletaan lapsuutehen niinkuun kirkkaaseen vetehen. Ja kun palaamme tähän hetkehen, ollahan vähän puhtaampia. Satatuhatta netti halia ja sellaanen suuuuuri sylillinen ruusuja sinulle. Pieneltä Tiitu-kanilta suuuuuri salaatinlehti Sinulle nimppari lahajaksi. Meiltä molemmilta Oikein Paljon Onnen Kultajyviä poluullesi. Paljon Onnea!!!!! Akaton mies ja pieni varhaanen Tiitu-kani.Kiitos kauniista sanoistasi..niisk.., ja välitä kiitokseni myös pikkukani repakolle Tiitulle :)
- Pirre*
multa kirjoitti:
kin
"multakin" :)
- kuti kuti
Akaton mies kirjoitti:
Tule! Ota mua kärestä kiinni. Sukelletaan lapsuutehen niinkuun kirkkaaseen vetehen. Ja kun palaamme tähän hetkehen, ollahan vähän puhtaampia. Satatuhatta netti halia ja sellaanen suuuuuri sylillinen ruusuja sinulle. Pieneltä Tiitu-kanilta suuuuuri salaatinlehti Sinulle nimppari lahajaksi. Meiltä molemmilta Oikein Paljon Onnen Kultajyviä poluullesi. Paljon Onnea!!!!! Akaton mies ja pieni varhaanen Tiitu-kani.saisinko tulla sinne metsään kanssanne?
- Pirre*
kuti kuti kirjoitti:
saisinko tulla sinne metsään kanssanne?
lähetään sieneen kaikki yhessä..:)
- Akaton mies
kuti kuti kirjoitti:
saisinko tulla sinne metsään kanssanne?
Iliman muuta kaikki saa tulla, ja ootte tervetulleita, lähäretähän porukalla ja palijaan jaloon. Ihan niinkun silloon lapsena mentihin ja ollahan kaikki kavereita, ketään ei jätetä yksinänsä. Otetahan pieni Tiitu-kanikin mukahan. Siihen kivelle paistaa aina aurinko, se on sellaanen hyvien ihmisten kohtauspaikka. Ja vaaleat pilvet liikkuvat taivaalla. Käki vois antaa soittimen lainahan, tässä on portti päivälle, tässä kukkakivellä. Tulisitte aivan hiljaa.... tulisitte juuri nyt.
- Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
Iliman muuta kaikki saa tulla, ja ootte tervetulleita, lähäretähän porukalla ja palijaan jaloon. Ihan niinkun silloon lapsena mentihin ja ollahan kaikki kavereita, ketään ei jätetä yksinänsä. Otetahan pieni Tiitu-kanikin mukahan. Siihen kivelle paistaa aina aurinko, se on sellaanen hyvien ihmisten kohtauspaikka. Ja vaaleat pilvet liikkuvat taivaalla. Käki vois antaa soittimen lainahan, tässä on portti päivälle, tässä kukkakivellä. Tulisitte aivan hiljaa.... tulisitte juuri nyt.
kirjoittamaan sen Tiitu -kanin seikkailuita kirjaksi, niin tuntuu tuo "satukynä" pysyvän hyvin kädessäsi, tao se vaikka pikkuisillesi tuleville valmiiksi.. :)
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
kirjoittamaan sen Tiitu -kanin seikkailuita kirjaksi, niin tuntuu tuo "satukynä" pysyvän hyvin kädessäsi, tao se vaikka pikkuisillesi tuleville valmiiksi.. :)
varmuudeksi sanoa, että kehoitin sinua kirjoittaman satukirjan ihan vilpittömällä mielellä; - kun en tunne vielä oikein Akattoman miehen mielen syvintä olemusta, niin piti varmistaa ettet vaan loukkaantunut, - jos luulit vaikka minun jotenkin pilkkaavan sinua..
- Akaton mies
Pirre* kirjoitti:
Oliskohan musta sellaasehen, ei taitaas olla. Tähän meirän seurun joululehtehen lupasin kirijoottaa sellaasen pakinan, kun pyysivät. Oon täs pahkuloonu notta mistä mä kirijoottaasin. Viikolla tuolla kuorma-autojen vieres se sitten selevis, ku kattelin kalenteria tulevista töistäni, mä kirijootan ajankulumisesta. Sanotahan jotta; "Kun vuosi vierähtää" näistä vanhoosta "santtipäiviistä" niinkuun, uusivuosi, loppiaanen, Heikinpäivä, Laskiaanen, Matinpäivä, Pääsiäänen, Helluntai,Juhannus, Mikkelinpäivä, Pyhäänpäivä ja Joulu. Siinähän vois vertaalla vanhaa ja uutta rinnakkaan, vähän eri näkökulumista, vuoden kiertoa ja vanhoja perinnääs tapoja mitä ny mihinkin päivähän vuoden mittahan liittyy, kun vanhakansa veti päiviä ja viikkoja vuoden pitkään selekähän. Joka merkkipäivälle oli omat tapansa ja uskomuksensa. Tästähän sais juttua vaikka kuinka pitkästi. Marraskuun alakuhun pitääs olla sitten valamihina, saavat leheren painohon. Paljon mulla on sellaasta muisti tietoa vanhasta ajasta jota oon kuullu ja kirijootanukkin muistihin, isovanhempieni tarinoota ja muirenkin. Sellaanen pieni kotiarkisto. Tämä on ny päällimääsenä kynääly hommis, "kyläntie" on kuitenkin pitkä eihän sitä tierä mihin vielä innostuu. Vaikka kyllä tuntuu jotta oikiaa kirijaa kirijoottamahan ei taitaas geenit riittää.
- Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
Oliskohan musta sellaasehen, ei taitaas olla. Tähän meirän seurun joululehtehen lupasin kirijoottaa sellaasen pakinan, kun pyysivät. Oon täs pahkuloonu notta mistä mä kirijoottaasin. Viikolla tuolla kuorma-autojen vieres se sitten selevis, ku kattelin kalenteria tulevista töistäni, mä kirijootan ajankulumisesta. Sanotahan jotta; "Kun vuosi vierähtää" näistä vanhoosta "santtipäiviistä" niinkuun, uusivuosi, loppiaanen, Heikinpäivä, Laskiaanen, Matinpäivä, Pääsiäänen, Helluntai,Juhannus, Mikkelinpäivä, Pyhäänpäivä ja Joulu. Siinähän vois vertaalla vanhaa ja uutta rinnakkaan, vähän eri näkökulumista, vuoden kiertoa ja vanhoja perinnääs tapoja mitä ny mihinkin päivähän vuoden mittahan liittyy, kun vanhakansa veti päiviä ja viikkoja vuoden pitkään selekähän. Joka merkkipäivälle oli omat tapansa ja uskomuksensa. Tästähän sais juttua vaikka kuinka pitkästi. Marraskuun alakuhun pitääs olla sitten valamihina, saavat leheren painohon. Paljon mulla on sellaasta muisti tietoa vanhasta ajasta jota oon kuullu ja kirijootanukkin muistihin, isovanhempieni tarinoota ja muirenkin. Sellaanen pieni kotiarkisto. Tämä on ny päällimääsenä kynääly hommis, "kyläntie" on kuitenkin pitkä eihän sitä tierä mihin vielä innostuu. Vaikka kyllä tuntuu jotta oikiaa kirijaa kirijoottamahan ei taitaas geenit riittää.
vaikka niistä muistelmista se kirja..:)
Minua harmittaa kamalasti kun ei ollut isovanhempia, joiden tarinoita oisi saanut kuunnella, ja pistää korvan taa muistiin...
Urheiluseuranko lehteen aina kirjoitat, vai mihinkä? - Akaton mies
Pirre* kirjoitti:
varmuudeksi sanoa, että kehoitin sinua kirjoittaman satukirjan ihan vilpittömällä mielellä; - kun en tunne vielä oikein Akattoman miehen mielen syvintä olemusta, niin piti varmistaa ettet vaan loukkaantunut, - jos luulit vaikka minun jotenkin pilkkaavan sinua..
Ei sun Pirre tarvihte olla mun kanssa sillälaalla "varpahillas" ja aina pyyrellä anteeksi. Tottahan mä leikin ymmärrän, ja vilpittömän puheenkin. Samoon kun "korvalääkkehetkin" kyllä minä puoleni pirän, jos tarvis vaatii ja on siihen oikiaa aihetta. Kyllähän sitä jo tähän ikähän on kuullu ja nähänykkin vaikka minkälaasta sanojaa. Ei unohreta hymyä ja sähän oot niinkuun oon monasti sanonukki niin mukavan oloonen likka kyllä me pärijätähän, ei sun ainakaan mun tähäre tarvitte sanomisias sillälaalla pyöristellä, minä en oo paha, minä oon aika hyvä ihmiseksi. Voit olla ihan vapaalla mielellä ja mulle voi sanoa ja tierän notta kyllä sullekin voi, kaikki asiat maan ja taivahankannen väliltä. Vaihretahan välijempi pipo jos rupiaa kiristämähän. Mennähän ny nukkumahan kun alakas jo oikia yö. Rauhaasaa ja levollista yötä sinulle ja kaikille muillekin. terv. Akaton mies "seppä virassa ja sukupolovessa"
- Pirre*
Akaton mies kirjoitti:
Ei sun Pirre tarvihte olla mun kanssa sillälaalla "varpahillas" ja aina pyyrellä anteeksi. Tottahan mä leikin ymmärrän, ja vilpittömän puheenkin. Samoon kun "korvalääkkehetkin" kyllä minä puoleni pirän, jos tarvis vaatii ja on siihen oikiaa aihetta. Kyllähän sitä jo tähän ikähän on kuullu ja nähänykkin vaikka minkälaasta sanojaa. Ei unohreta hymyä ja sähän oot niinkuun oon monasti sanonukki niin mukavan oloonen likka kyllä me pärijätähän, ei sun ainakaan mun tähäre tarvitte sanomisias sillälaalla pyöristellä, minä en oo paha, minä oon aika hyvä ihmiseksi. Voit olla ihan vapaalla mielellä ja mulle voi sanoa ja tierän notta kyllä sullekin voi, kaikki asiat maan ja taivahankannen väliltä. Vaihretahan välijempi pipo jos rupiaa kiristämähän. Mennähän ny nukkumahan kun alakas jo oikia yö. Rauhaasaa ja levollista yötä sinulle ja kaikille muillekin. terv. Akaton mies "seppä virassa ja sukupolovessa"
sepälle - ja hyvää yötä kaikille muillekin Hyvää yötä - pian vaihtuu onniteltavat uusiin nimiin..:)
Kiitos vielä kaikille,- optimisti-orvokille erikoiskiitos - kun tällaiset juhlat järjesti :)
- Rocellii
pitäisi saada, siltä jolla on nimmarit
muuten pönkätään puuceehen
no ...se on niitä entisvanhoja rituaaleja
että Onnea vain minultakin
ja monipuolisia aloituksia jatkossakin!!!- Pirre*
ja niitä aloituksiani nyt ei paljoa viitsi ruveta kehumaan, kunhan jotain höpäjän :)
- Pirre*
sanottiin, että nyt tulee korppukahvit, jos tiesi etukäteen suututtaneensa esim. puolisonsa, joten ei korppukahveja toki onnitteluista sentään :))
- se toinen pirre
Pirre* kirjoitti:
sanottiin, että nyt tulee korppukahvit, jos tiesi etukäteen suututtaneensa esim. puolisonsa, joten ei korppukahveja toki onnitteluista sentään :))
kun lueskelin kirjoituksianne,,,ja onnitteluja
pirrelle .
Oli niin kivojen ja positiivisten ihmisten kirjottamii ,et iloiseks tuli pakosti.
Toi akatomanmiehen kirjotukset on niin ihanaa luet-
tavaa ja siks kun on mies.
Harvemmin saa kuulla mieheltä noin lämmittävää kirjoitusta.
Pirrelle myöhäiset kukkaset,,.se toinen pirre - Pirre*
se toinen pirre kirjoitti:
kun lueskelin kirjoituksianne,,,ja onnitteluja
pirrelle .
Oli niin kivojen ja positiivisten ihmisten kirjottamii ,et iloiseks tuli pakosti.
Toi akatomanmiehen kirjotukset on niin ihanaa luet-
tavaa ja siks kun on mies.
Harvemmin saa kuulla mieheltä noin lämmittävää kirjoitusta.
Pirrelle myöhäiset kukkaset,,.se toinen pirreja ruusun (kukkase) terälehtiä sinulle laitan :)
Ps. eikö olekin, ja ei muka vaimoa löydä - taitaa olla vain ronkeli ...:))
- Pirre*
tutustumassa siihen mormoonikirkkoon, ja jos niin mikä vaikutelma siitä syntyi?
Tiedätkö mormooniasta muutakin kuin mitä nyt..no kaikki suurinpiirtein tietää?tuli kaikenlaista muuta, eikä motivaatio ollut kovin korkealla. Ajattelin, että olisi ollut kiva nähdä hyvää käsityötä ja pröyheätä sisustusta. Hyvin tehty käsityö ja huolellinen materiaalinkäsittely on kai melko harvinaista nähtävää nykyaikana, kun siihen ei kellään ole varaa.
Tunsin 70-luvulla yhden ihastuttavan mormoniperheen ja jotain kuulin. Omistuskirjoituksella varustettu Mormonin kirja on edelleen hyllyssäni, vaikka lopetin aikoinaan sen lukemisen heti todettuani siinä rasistisia piirteitä tai ainakin tulkitsin lukemaani niin. Olen ajatellut lukea sitä vielä joskus, kun/jos on ylimääräistä aikaa. (Ilman ihanien lasten lämpimiä toivotuksia ja omistuskirjoituksia, kirjalle ei varmaan olisikaan löytynyt tilaa hyllyssäni.)
Nimpparionnittelut tulivat kiireessä mieleeni ja jälkikäteen harmitti hupsu höläytykseni, kun huomasin hämmästyttävän monien lukeneen aloituksen. Aikuisenakin pitää välillä hölmöillä ja ainahan on mukava oppia uutta kantapään kautta. Kerroin parille ystävällenikin, kuinka taas kerran olin tullut toimineeksi ennen ajattelemista. He(kin) saivat taas makeat naurut kustannuksellani. Täällä ei tosiaankaan voi lähettää "kahdenkeskisiä" viestejä. ;))
Saitko hemmottelua osaksesi päivänsankarina?- Pirre*
optimisti-orvokki kirjoitti:
tuli kaikenlaista muuta, eikä motivaatio ollut kovin korkealla. Ajattelin, että olisi ollut kiva nähdä hyvää käsityötä ja pröyheätä sisustusta. Hyvin tehty käsityö ja huolellinen materiaalinkäsittely on kai melko harvinaista nähtävää nykyaikana, kun siihen ei kellään ole varaa.
Tunsin 70-luvulla yhden ihastuttavan mormoniperheen ja jotain kuulin. Omistuskirjoituksella varustettu Mormonin kirja on edelleen hyllyssäni, vaikka lopetin aikoinaan sen lukemisen heti todettuani siinä rasistisia piirteitä tai ainakin tulkitsin lukemaani niin. Olen ajatellut lukea sitä vielä joskus, kun/jos on ylimääräistä aikaa. (Ilman ihanien lasten lämpimiä toivotuksia ja omistuskirjoituksia, kirjalle ei varmaan olisikaan löytynyt tilaa hyllyssäni.)
Nimpparionnittelut tulivat kiireessä mieleeni ja jälkikäteen harmitti hupsu höläytykseni, kun huomasin hämmästyttävän monien lukeneen aloituksen. Aikuisenakin pitää välillä hölmöillä ja ainahan on mukava oppia uutta kantapään kautta. Kerroin parille ystävällenikin, kuinka taas kerran olin tullut toimineeksi ennen ajattelemista. He(kin) saivat taas makeat naurut kustannuksellani. Täällä ei tosiaankaan voi lähettää "kahdenkeskisiä" viestejä. ;))
Saitko hemmottelua osaksesi päivänsankarina?kiva vaan kun teit "avauksen", näithän miten kivaa meillä ketjussa oli, minulla ainakin :))
Minulle mormonia ihan outo, ja mystisen kummallinen liike, pitäisi kai joskus lukea siitä jotain.
Jaa, mutta onhan mulla sen verran kokemusta että olen etsinyt heidän "henki"luettelostaa suukulaisia ja uteliaisuuttani katsonut mistäpäin maailmaa löytyy oman, ja mummon sukunimisiä immeisiä - on aika kummallisen mielenkiintoista, kuinka heillä on kaikki sielut kirjoilla :/
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999