Minulla on pieni metsä kymenlaaksossa ja olen joskus ajatellut järjestää ihmisille mahdollisuuden omatoimiseen retkeen metsässä.
Minulla on teltta kaminoineen jossa voisi yöpyä. Laavun voisin järjestää, metsästäni voisi itse kaataa/kerätä puita ja tehdä esim rakovalkea. Omatkin yöpymiskeinot tietysti mahdollisia. Asia on täysin idea-asteella joten tarvitsisin kommentteja onko kiinnostusta tällaiseen?
Eräretkelle?
13
1946
Vastaukset
- metsien mies
Luulisin että kiinnostusta löytyisi tehdä "mini"-eräretki vaikka viikonlopun mittainen,kunhan siekkä vaan on aito erämaan tunnelma.Ei saa kuulua liikenteen melu,siis hieman syrjässä tiestöstä.Voisit siitä tehdä vaikka pienimuotoista bisnestä ilmoittamalla vaikka pääkaupunkiseudun lehdissä.Täältä netistäkin voi asiakkaita tarttua,mutta varmemmin ehkä lehdistä.Sulla vaan täytyy olla rautainen ammattitaito jotta pystyt hoitaan homman joka tilanteessa.Kokemushan tietysti opetaa,jotta siitä vaan,pistä touhuksi!
Kyllä tuossa on ideaa, mutta meinaatko tehdä bisnistä jutullasi vai ihan hyvästä sydämmestä ??
- ihan loistava
nykyisenä aikana, jolloin kaupunkilaiset eivät tahdo uskaltaa mennä edes puistoihin, jos siellä on enemmälti puita, mutta mikäli aiot bisnestä tehdä, niin muista sitten myös kaikki vastuu- ja vakuutusasiat ja suunnittele tarkoin tarjoamasi retkipaketit. Mahdollisuuksiahan on tuossa rajattomasti, mielikuvitus vain liikkeelle.
- ovat voimassa...
...siinäkin metsässä. Pelkästä oleskelusta ja retkeilystä tuskin pääsee laskuttamaan. Johdetusta järjestetystä retkestä oppaan johdolla on sitten eri asia.
http://www.ymparisto.fi/download.asp?contentid=25601&lan=fi- jepjepjee
Ajatuksena oli siis yöpyminen tulilla,rakovalkean teko,laavun teko yms.Vaikka veisit omat rakovalkeaan tarvittavat puutkin mukanasi,tulta et voi tehdä ilman maanomistajan lupaa.
- olet ajatellut
lähtevän tuonne Jumalan selän taakse, kun junteilla on ihan omia metsiä, joihin rakentaa rakovalkeita ja pääkaupunkilaisilla taas on mahtavat ulkoilualueet ILMAISINE polttopuineen, laavuineen ja nuotiopaikkoineen. Kuka sinne korpeen lähtisi?
- Lähtijöitä on kyllä
Ei ne juntit pääkaupunkilaisetkaan saa rakentaa rakovalkeita ILMAISEKSI minnekään,paitsi omille tonteilleen.
- JEEPnisti
pääkaupunkiseudullekin on joutunut olosuhteiden pakosta - laskut on maksettava ja palkkatyötä on tarjolla vain tietyillä seuduilla - joku "juntti", joka haluaa korpeen pakoon sitä ruuhkaa?
- Jukolan Jussi
JEEPnisti kirjoitti:
pääkaupunkiseudullekin on joutunut olosuhteiden pakosta - laskut on maksettava ja palkkatyötä on tarjolla vain tietyillä seuduilla - joku "juntti", joka haluaa korpeen pakoon sitä ruuhkaa?
Eiköhän me alunperin olla kaikki samoja juntteja,vaikka siellä kaapungissa asuttekin.Ette vain kehtaa tunnustaa sitä.Ootte olevinaan niin kaupunkilaistuneita ettette myönnä metsään takaisin kaipaavanne.
- JEEPnisti
Jukolan Jussi kirjoitti:
Eiköhän me alunperin olla kaikki samoja juntteja,vaikka siellä kaapungissa asuttekin.Ette vain kehtaa tunnustaa sitä.Ootte olevinaan niin kaupunkilaistuneita ettette myönnä metsään takaisin kaipaavanne.
???
Oliko semanttista kohinaa, vai vastasitko jollekulle muulle viestini alle?
Tästä on n. 200 km Kluuvin parkkiluolalle, joka on toki kätevä jeeppijemma silloin, kun satunnaisesti poikkean... - tarkkaan.
Lähtijöitä on kyllä kirjoitti:
Ei ne juntit pääkaupunkilaisetkaan saa rakentaa rakovalkeita ILMAISEKSI minnekään,paitsi omille tonteilleen.
Pääkaupunkiseudun ulkoilualueilla on ilmaista polttopuuta (no, tai me veronmaksajathan sen maksamme), joita poltella kymmenillä nuotiopaikoilla. Ja maastoa löytyy lehdoista Nuuksion "Kainuuseen".
Viestini oli tämän ketjun alkuunpanijalle kertoa, että kunnon markkinatutkimus on paikallaan, sillä IHAN TOTTA ei tuonne Kymeenlaaksoon KUKAAN lähde "pieneen metsään" maalta kuin kaupungistakaan!
- tuore puu ei pala
halkojen rahtaus metsään ja laavujen kuljettelu sinne jotain ryhmää varten kustantaa sulle. ei ne maksa mitään kun voivat yöpyä omassa teltassa sun metsässä ilmaiseksi jokamiehenoikeuksilla. tuli nyt on vähän niin ja näin. monella on instat grill mukana ja kaasupolttimella tekee vaikka lettuja eikä kukaan saa kiinni "avotulen" tekemisestä. kahvit voi keittää sinolikeittimellä. ei ole pakko olla rakovalkeaa. niitä on täällä helsingissä joka juhannus kymmeniä. lisäksi täällä ilmaisia halkoja leirikatoksissa joiden ympärillä maisemat tosi erämaisemia.
- no huh huh
itse asun kaupungin liepeillä ja minulla on muutama oma yhteisiä maa-alueita niin saaressa kuin mantereella. Kun käyn ko paikoilla, lähes viikoittain, niin poikkeuksetta käyn laittamassa vanhoihin tervaskantoihin kynsi tulet, laitan nokipannun tulelle veistelen vedenlämmitessä kuivaporon lastuja tai tökkään makkaran tikunokkaan.
Istun kannon tai mättään päälle ja kuuntele korppien korahtelua. Kaikista parasta tässä on tervasvalkean tuoksu, joka sitä ei ole kokenut ei tiedä mitä tarkoitan.
Alkuperäiselle viesti lähettäjälle sanon että mene sinne metsääsi yksin, nauti nuotion lämmöstä, nokipannukahvista ja rauhasta, et tiedäkkään mikä aarre sinulla ja näin syksyllä kun tulee kuivia pakkasöitä, mene nuotiosi ääreen viettämään muutama yö, kevyt laavu pystyyn, varaat muutamia isoja puita poltettavaksi, oksia makuualustaksi ja mis ei makuupussi. Kuunnellessasi yön pimeinä hetkinä tulen rätinää nuotiossa ja luonnon yöllisiä ääniä voit kokea aivan uusia asioita. Kokeilkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564810Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202255- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231336- 881332
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1301131Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681065Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75955Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253950- 72947