mikä järki siinä on et kun työttömänä työelämävalmennuksessa jaa saa työmarkkinatukea nii sitten kun se valmennus loppuu pitää hakea taas työmarkkinatukea vaikka siihen työttömyys aikaa koskevaan lappuun oliski laittanu et työttömyys jatkuu ja työmarkkinatuki hakemusksessa kysellään edellisestä työsuhteen päättymisestä ja tuloista vaikka olis saanu jo pari vuotta putkeen tuon työnmarkkinatuen
työmarkkinatukihakemuksesta
6
816
Vastaukset
- tw432t4
nii-i..eipä mikään.
- kun...
sinun työttömyys alkaa vasta siitä hetkestä kun työelämävalmennus loppuu.
Ovat tehneet hyvin tuloksellista työtä ja työttömyysajat ovat lyhentyneet. Toisin töitä on ollut työttömillä vain palkattomana, mutta pääasiahan on ettei työttömyys ole jatkunut.
Pitkäaikaistyöttöminä on vain kova(päinen) ydin, joka ei suostu tekemään palkatta töitä. - Eruskunnan puheliain mies
Se johtuu siitä, kun joillain työttömillä on se
töissäoleva avopuolisko tms. Sen tulot vaikuttaa
tavallisen työttömyyden aikana.
Työttömän päivähoitotoimenpiteen aikana tulot ei vaikuta. Ja laki määrää, että tukiaisia on hakemuksella haettava. Nitää ei saa ilman sitä myöntää, vaikka hakemuksen tiedot olis jo muutenkin
saatu. Typerää, mutta näin on kansan(itsensä) edustajakolleegat päättäneet. - häh?
ja peruspäiväraha on 23,50pv,miksi niillä on eri nimet?
- Että...
Siksi, että ovat erityyppisiä tukia.
Peruspäivärahaa saa, kun ns. työssäoloehto (10 kk 28 kk:n aikana työssä tai paluuehto 8 kk 24 kk:n aikana) on täyttynyt. Peruspäivärahaa ei vähennä kuin omat työtulot.
Työmarkkinatuki on tarveharkinnainen. Sitä vähentävät niin omat, vanhempien (jos asuu kotona) kuin puolisonkin tulot. Sen sanktiojärjestelmä on ankarampi kuin peruspäivärahasa.
- FPA
Olen kelan tiskin takana ihmetellyt huudahdusta "Ei kai mun vaaaaan tartte täyttää hakemusta...."
Mutta kun joskus tarttee. Mikä siinä on niin kamalaa ja vastenmielistä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906