Neuvoa kysyisin

löytäjä

Haluaisiko joku esittää ehdotuksen siitä, mihin pääkaupunkiseudun seurakuntaan juuri uskoontulleen kannattaisi hakeutua.

Noita seurakuntia kun täällä riittää ja esimerkiksi täälläkin on ollut puhetta siitä, ettei kaikki mikä kristillisyyden nimellä kulkee ole tervettä oppia. Esimerkiksi tämä karismaattisuus.

Miten on laita esimerkiksi risteyspaikan. Se on helluntailaisista minua maantieteellisesti lähimpänä mutta kotisivuilla puhutaan "karismaattisesta leimasta"

Kiitoksia jo etukäteen

37

1063

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jósette

Jos karismaattisuus tuntuu liian räväkältä menolta suosittelisin sinulle Babtisti-seurakuntaa. Siellä on hyvä ja raamatun mukainen opetus, myös ihmiset siinä seurakunnassa ovat tasaisempaa laatua.

• hansutuulia

väite, ihan naurattaa tuo kommenttisi. Olen ollut joskus babtistien kokuksessa, kyllä siellä puhuttiin kielillä ihan samaan sävyy ja rukoiltiin.
        Ihmisiä on ihan tavallisia joka paikassa seurakuntaa, ei seurakunta heitä miksikään muuta, jokainen on oma persoonansa. :)
        Joku on äänekkäämpi ja toinen hiljaisempi.
        Jokaista Herra rakastaa.

• Pentecostal

Baptistilähetyksen tiedän ja liian kuollutta ja lakihenkistä on meininki siellä.

• uskossa tänään
        Pentecostal kirjoitti:

Baptistilähetyksen tiedän ja liian kuollutta ja lakihenkistä on meininki siellä.

-mikä on sinun mielestäsi lakihenkisyyttä ja mikä ei?
        -monet alkavat heti sanomaan lakihenkiseksi jotakin toimintaa jos hiukankin tulee omaan lihaan jokin sana tai asia, jota ei voi omalla, kohdallaan hyväksyä jne..
        -olisi mielenkiintoista kuulla sinun perustelusi Raamatulliset sellaiset mikä on lakihenkisyyttä ja miten se nimenomaan,esiintyy Baptistilähetyksessä,-Helsingissä?
        -itse en usko tuohon lainkaan koska tiedän asioista siellä,-jotakin !

• Pentecostal
        uskossa tänään kirjoitti:

-mikä on sinun mielestäsi lakihenkisyyttä ja mikä ei?
        -monet alkavat heti sanomaan lakihenkiseksi jotakin toimintaa jos hiukankin tulee omaan lihaan jokin sana tai asia, jota ei voi omalla, kohdallaan hyväksyä jne..
        -olisi mielenkiintoista kuulla sinun perustelusi Raamatulliset sellaiset mikä on lakihenkisyyttä ja miten se nimenomaan,esiintyy Baptistilähetyksessä,-Helsingissä?
        -itse en usko tuohon lainkaan koska tiedän asioista siellä,-jotakin !

ja hän haluaa käydä siellä juuri siksi, että siellä on niin tiukka meininki. Olen itsekkin käynyt siellä ja oli niin jäykkää menoa, että en ole moiseen ennen törmännyt.
        Tiukkaa saa olla, mutta jos ei ole henkeä tiukkuuden lisäksi, niin silloin on TODELLA ankeaa.
        Paras on tiukka ja hengellinen meininki. Silloin sieluni riemuitseen, sillä henki tekee eläväksi.

• jósette

Arvelisin sentään Hesasta sellaisen löytyvän. Itse käyvin Lahdessa Babtistilähetyksen tilaisuuksissa monta vuotta ja tunsin saavani tosi hyvää sananopetusta. Kiitos vaan Rahkosen Paulille ja terveisiä Lahteen.
        Heh jos sanoilla kikkaillaan Karismaattisuutta parhaillaan nimenomaan Sanan-karsmaa :-)

• uskossa tänään
        Pentecostal kirjoitti:

ja hän haluaa käydä siellä juuri siksi, että siellä on niin tiukka meininki. Olen itsekkin käynyt siellä ja oli niin jäykkää menoa, että en ole moiseen ennen törmännyt.
        Tiukkaa saa olla, mutta jos ei ole henkeä tiukkuuden lisäksi, niin silloin on TODELLA ankeaa.
        Paras on tiukka ja hengellinen meininki. Silloin sieluni riemuitseen, sillä henki tekee eläväksi.

-ketäs olet ollut siellä kuulostelemassa?
        -älä vedä liian nopeita johtopäätöksiä !
        -todellinen Jumalan Hengen ilmeneminen ei suinkaan ole aina sitä,-mihin suomessa on totuttu !
        -esim,venäjällä pienehköissä srk:ssa on koettu todellista Jumalan Voimaa,sairaiden paranemista ja Pyhällä Hengellä, täyttymistä,-mutta se miten se ilmenee on täysin erilaista kuin mitä nyt suomessa on vallalla !

• Pentecostal
        uskossa tänään kirjoitti:

-ketäs olet ollut siellä kuulostelemassa?
        -älä vedä liian nopeita johtopäätöksiä !
        -todellinen Jumalan Hengen ilmeneminen ei suinkaan ole aina sitä,-mihin suomessa on totuttu !
        -esim,venäjällä pienehköissä srk:ssa on koettu todellista Jumalan Voimaa,sairaiden paranemista ja Pyhällä Hengellä, täyttymistä,-mutta se miten se ilmenee on täysin erilaista kuin mitä nyt suomessa on vallalla !

Saattaa siellä henkeä joskus ollakkin... Mutta ei kenenkään kannata siihen seurakuntaan liittyä. Siinä tekisi itselleen todellisen karhunpalveluksen.
        Uskoviahan he sielläkin ovat, mutta ahdasmielistä on touhu. Oikein he ymmärtävät toimintatavat ja tietävät, miten asioiden tulisi olla. Pyhän hengen vastustamista ei voi kuitenkaan tehdä tyhjäksi.

• uskossa tänään
        Pentecostal kirjoitti:

Saattaa siellä henkeä joskus ollakkin... Mutta ei kenenkään kannata siihen seurakuntaan liittyä. Siinä tekisi itselleen todellisen karhunpalveluksen.
        Uskoviahan he sielläkin ovat, mutta ahdasmielistä on touhu. Oikein he ymmärtävät toimintatavat ja tietävät, miten asioiden tulisi olla. Pyhän hengen vastustamista ei voi kuitenkaan tehdä tyhjäksi.

-en ole siitä srk:sta mutta tiedän laajemmaltikkin em.lähetyksen toiminnasta ja sen sanon että ei ne nyt ainakaan vastusta;Pyhän Hengen,toimintaa se on varma..on tietenkin olemassa erilaisia "astioita" jotka ei samalla tavalla tuo esille Hengen asioita ja toimintaa kuin esim.helluntaissa on tapana jne!
        -ja B-lähetyksenkin srk:t on kaikki erilaisia ja myöskin kaikki ovat itsenäisiä ja toimivat itsenäisesti jne..ehkäpä jossakin ollaan hiukan kireepipoisia,-mutta tänä aikana se tuskin lienee kovin vaarallista!
        -tuosta srk:n liittymisestä sanoisin että se kannattaa jättää,-Jumalan johdatuksen varaan mihin,kukakin menee tai on menemättä !
        -tuoreissa pienissä seurakunnissa on myöskin se tilanne että siellä on tuoreet, työntekijät joilla on paljon intoa,-mutta ehkä veähemmän taitoa,heitäkin kuitenkin Jumala käyttää ja vie,-eteenpäin..vanhoissa srk:ssa ollaan monesti tultu,-niin taidollisiksi,-että ei osata tehdä,-enää mitään,-ei hyvää eikä pahaa:-)

• Jepulis
        jósette kirjoitti:

Arvelisin sentään Hesasta sellaisen löytyvän. Itse käyvin Lahdessa Babtistilähetyksen tilaisuuksissa monta vuotta ja tunsin saavani tosi hyvää sananopetusta. Kiitos vaan Rahkosen Paulille ja terveisiä Lahteen.
        Heh jos sanoilla kikkaillaan Karismaattisuutta parhaillaan nimenomaan Sanan-karsmaa :-)

Oon jostakin kuullu tai lukenu, että Rahkonen on nykyisin vaikuttamassa Tampereella, mutta en tiedä onko se totta..

• hansutuulia

ei kannata kompastua. Kyllä helluntait ovat ihan tavallisia seurakuntia, jotka julistavat Sanaa, rukoilevat jne.
      Kuulopuheisiin ei kannata aina perustaa, vaan mene katsomaan itse ja totea. :)
      Jos juuri on tullut uskoon, kannattaa sellaiselle henkilölle kertoa Raamatusta Kielillpäpuhumiset, profetiat jne. silloin ei pääse tulemaan mitään yllätyksiä ja ihmettelyjä.
      Kannattaa myös näyttää nämä asiat Raamatusta joka antaa vielä vahvistuksen, mitä uskovien keskuudessa on tapahtuu.

• löytäjä

...tässä tapauksessa se juuri uskoon tullut olen minä itse.

• hansutuulia
        löytäjä kirjoitti:

...tässä tapauksessa se juuri uskoon tullut olen minä itse.

Kehoitan sinua vain rohkeasti menemään näihin tilasuuksiin. Olisiko sinulla ketään uskovaa ystävää joka lähtisi sinun kanssasi näihin kokouksiin?

Netistä löydät osoitteita, kun laitat hakusanaksi
        esm. Helsingin Helluntaiseurakunta, se on muuten Saalem, tai sitten Helsingin Vapaakirkko jne.

• hansutuulia
        hansutuulia kirjoitti:

Kehoitan sinua vain rohkeasti menemään näihin tilasuuksiin. Olisiko sinulla ketään uskovaa ystävää joka lähtisi sinun kanssasi näihin kokouksiin?

esm. Helsingin Helluntaiseurakunta, se on muuten Saalem, tai sitten Helsingin Vapaakirkko jne.

Keskustelemassa tuolla meidän Helluntaiseurakuntamme sivuilla jota pitää Helluntalainen veli Reijo Ruotsalainen.

www.netmission.fi, siellä on pastori paikalla ja vastailee kysymyksiin.

• löytäjä
        hansutuulia kirjoitti:

Keskustelemassa tuolla meidän Helluntaiseurakuntamme sivuilla jota pitää Helluntalainen veli Reijo Ruotsalainen.

www.netmission.fi, siellä on pastori paikalla ja vastailee kysymyksiin.

...

• Hirvas
        hansutuulia kirjoitti:

kelpaa suositukseksi ?

• löytäjä

Olin ehkä hiukan epäselvä.

Käsittääkseni karismaattisissa suunnissa ihmeteot ja ylistys helposti nousevat Sanan julistamista tärkeämmiksi asioiksi ja olen myös käsittänyt, että joissain Suomalaisissa seurakunnissa tilanne on juuri tämä. Myöskin olen saannut sen käsityksen, että osa seurakunnista on harhautunut menestyksen teologiaan.

Ehkäpä minun olisi pitänyt kysyä mitä seurakuntia pitää varoa?

• hansutuulia

on ihan tavallinen seurakunta. Kehoitan itse toteamaan, ovatko väitteen paikkansa pitäviä. :).

• luterikko oon,,,
        hansutuulia kirjoitti:

on ihan tavallinen seurakunta. Kehoitan itse toteamaan, ovatko väitteen paikkansa pitäviä. :).

...mutta tänä päivänä seurakunnat ovat niin yhtä,että ihan hyvin voi käydä kaikkissa ja ottaa missä tuntuu kodilta!
        Itse olen siis luterilainen,mutta käyn myös vapaakirkkolaisten tilaisuuksissa,helluntailaisissa,nokia missiossa ja kotikokouksissa,missä on kaikkia tasapuolisesti!
        Ei karismaattisuudessa ole mitään pahaa,jollei puhuja ala käyttäytymään itsekkäästi,kuten:minä tiedän ja sitä rataa,,,mutta oikean uskonmiehen/naisen tunnistaa paljolti siitä,että HÄN puhuu ja siteeraa nimenomaan Raamatuntekstistä!
        Mutta ottaen huomioon,karismaattisissa liikkeissäkin on eri persoonia puhumassa,itse arastelin ensin nokiamissiota,ja epäilytkin valtasivat ajatukseni,mutta koska Pyhän Hengen voima oli siellä läsnä,epäilykset lähtivät taivaan tuuliin.
        Aina on hyvä olla varovainen,mihin menee,sillä pettäjiä nousee meidänkin keskuudestamme ja sehän on nähty,mutta ON HYVÄ kysyä Jumalalta johdatusta näissäkin asioissa,niin tulet huomaamaan,että kyllä Hän johdattaa,tärkeintä on usko Jeesukseen ja Hänen seuraamisensa!

• poikalapsi

Kehottaisin varomaan kaikkia helluntaiseurakuntia, jos et tahdo tulla syrjityksi seurakuntalaisena. Aluksi ovat mesi kielessä ottamassa sinut mukaan, mutta kyllä ääni kellossa muuttuu, kun huomaavat, että olet ihan yhtä inhimillinen kuin ihmiset yleensä.

• poikalapsi kirjoitti:

Kehottaisin varomaan kaikkia helluntaiseurakuntia, jos et tahdo tulla syrjityksi seurakuntalaisena. Aluksi ovat mesi kielessä ottamassa sinut mukaan, mutta kyllä ääni kellossa muuttuu, kun huomaavat, että olet ihan yhtä inhimillinen kuin ihmiset yleensä.

pussistako jakelet neuvojasi, kun hinurin taipumustasi ei hyväksytä helluntaiseurakunnissamme.
        Eikä se hinurin asiaasi vieroksuminen uskovien yhteisöissä suinkaan ole suvaitsemattomuutta, vaan Jumalan sanan totuutta, joka puhuu sinullekin, niinkuin Isä Jumalan sana vain puhuu itsekullekin näissä seurusteluun ja suhdetoimintaan liittyvissä asioissa.

• Ihmetyssuuri

Jopa on maailmankirjat sekaisin, kun "uskomattomat" tietävät enemmän kuin uskovat.

Kyseessä ilmeisesti vain provo, mutta hyvä kuitenkin että kerrotte millaisia seurakuntia Helsingissä on.

• löytäjä
        Ihmetyssuuri kirjoitti:

Jopa on maailmankirjat sekaisin, kun "uskomattomat" tietävät enemmän kuin uskovat.

Kyseessä ilmeisesti vain provo, mutta hyvä kuitenkin että kerrotte millaisia seurakuntia Helsingissä on.

Kuten olen jo sanonut,

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000020295749

niin uskoon tuloni on ollut pitkä prosessi, olen sen aikana seurannut jonkin verran tätä palstaa ja esittämäni käsitykset ovat tällä palstalla aiemmin esiin tulleita.

• poikalapsi kirjoitti:

Ei helluntaiseurakuntia tarvitse mitenkään erityisemmin varoa. Ei heissä ole mitään pelättävää. Helluntailaiset koostuvat vain uskossa olevista vajavaisista ihmisistä, jotka kokoontuvat Jeesuksen nimen alle.

• on Suomeksi sanottuna valovoimaisuus, joka kuvastaa Herramme Jeesuksen kirkkautta seurakunnissamme.

Se ei siis ole mikään ns. 'demoninen' valovoimaisuus, jota saatana jäljittelee, vaan Pyhän Hengen ja Jumalan rakkaudellisen armon ilmentymä, jonka voi 'haistaa' seurakunnissa, joita kuvataan karismaattisiksi.

Niin että mene vaan rohkeasti siihen lähimpään seurakuntaan sanankuulolle, koska säästät siinä aikaa ja matkakuluja.
      Isän Jumalan Pyhä Henki kyllä opastaa ja neuvoo sinua jatkossa Jeesus-tiellä eteenpäin.

Siunausta!

Iloitse Herrastamme Kristuksesta Jeesuksesta!

• Uskova

Missä/miten tulit uskoon? Helpottaisi vastaamista.

• löytäjä

Minun uskoon tuloni on ollut vuosia kestänyt prosessi. Se on sisältänyt raamatun lukemista, asioiden miettimistä ja silloin tällöin keskusteluja yhden uskovan sukulaisen kanssa.

Voisi sanoa, että olen uskonut jo pidemmän aikaa mutta olen aina kokenut, että Jumala vaatii kovin paljon, ikäänkuin pelastuksen hinta olisi liian korkea. Vasta viime viikolla tajusin, että pelastuminen onkin helppoa, kuten Roomalais kirjeessä sanotaan:

"10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."

Nyt en ymmärrä, miksei tuo ollut minulle ennen ollut selvää.

• Uskova
        löytäjä kirjoitti:

Minun uskoon tuloni on ollut vuosia kestänyt prosessi. Se on sisältänyt raamatun lukemista, asioiden miettimistä ja silloin tällöin keskusteluja yhden uskovan sukulaisen kanssa.

Voisi sanoa, että olen uskonut jo pidemmän aikaa mutta olen aina kokenut, että Jumala vaatii kovin paljon, ikäänkuin pelastuksen hinta olisi liian korkea. Vasta viime viikolla tajusin, että pelastuminen onkin helppoa, kuten Roomalais kirjeessä sanotaan:

"10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan."

Nyt en ymmärrä, miksei tuo ollut minulle ennen ollut selvää.

Pyydä rukouksessa, että Herra johdattaisi sinut siihen seurakuntaan missä Hän haluaa sinun hengellisen kotisi olevan.

• suomalainen

ev.lut. kirkkoa sunnuntaisin, siellä kuulee Raamatun sanaa sekä saarnaa. Joka sunnuntaille on oma lukukappaleensa VT:stä ja UT:sta. Raamatun lukeminen päivittäin on myös tärkeä seikka.

Varo Jehovantodistajia sekä äärikarismaattisia seurakuntia. Kannattaa laittaa myös korvan taakse se, että jotkut karismaattiset saarnamiehet/seurakunnat ovat vain rahojesi perässä!

• vaan tutkaile

löytyykö sellaista seurakuntaa, jossa viihdyt ja jonka koet kodiksesi.

• Ceolle

Näitä en pidä hyvinä, koska en usko menestysteologiaan, eikä Torontolainen nauru ja kaataminenkaan ole terveellistä.

Siion, helluntaiseurakunta Helsingin Töölössä

Risteyspaikka -seurakunta Paloheinässä

Suur-Helsingin Seurakunta Elannon sali Kaikukatu 2 C 6. krs.
        Karismaattinen kansainvälisen tyylin srk. pääjuhla Su klo 16

Elävä Sana -seurakunta Itä-Pasilassa, Veturitori
        Myös kansainvälisempää meininkiä, valoisaa uskoa

Helsingin Cityseurakunta Porvoonkatu 5

• Ceolle kirjoitti:

Näitä en pidä hyvinä, koska en usko menestysteologiaan, eikä Torontolainen nauru ja kaataminenkaan ole terveellistä.

Siion, helluntaiseurakunta Helsingin Töölössä

Risteyspaikka -seurakunta Paloheinässä

Suur-Helsingin Seurakunta Elannon sali Kaikukatu 2 C 6. krs.
        Karismaattinen kansainvälisen tyylin srk. pääjuhla Su klo 16

Elävä Sana -seurakunta Itä-Pasilassa, Veturitori
        Myös kansainvälisempää meininkiä, valoisaa uskoa

Helsingin Cityseurakunta Porvoonkatu 5

En minäkään hyväksy menestysteologiaa, enkä torontolaista nauruherätystä. Harmittavaa jos noissa seurakunnissa hyväksytään nuo ilmiöt.

Oletkos ollut heidän tilaisuuksissa, kun noin voit sanoa?

• Ceolle
        JoikaM40 kirjoitti:

En minäkään hyväksy menestysteologiaa, enkä torontolaista nauruherätystä. Harmittavaa jos noissa seurakunnissa hyväksytään nuo ilmiöt.

Oletkos ollut heidän tilaisuuksissa, kun noin voit sanoa?

Tuosta voi olla apua:
        http://www.aanekoski.fi/lukio/opet/rossi/helka.html

On omaa kokemusta tuollaisista. Sen lisäksi olen tutkinut asioita, hankkinut tietoa, kuunnellut ja lukenut paljon aiheista.

• uskova ihminen
    • Kuninkaan tytär

Sillä missä seurakunnassa käy, ei ole väliä, kunhan seurakunta on aidosti kristillinen. Itse käyn Espoon helluntaiseurakunnassa ja voin esimerkiksi sitä suositella lämpimästi muillekin. Olen myös vieraillut lähetysseurakunnassa ja vapaakirkossa ja kaikissa paikoissa on minut otettu todella mukavasti vastaan.

Karismaattisuutta ei kannata pelätä, vaikka se voi ainakin aluksi tuntua vähän oudolta. Ketään ei kuitenkaan millään tavalla painosteta "karismaattiseksi", vaan ihminen saa osoittaa uskoaan juuri sillä tavalla millä haluaa.

Espoossa on vielä tämän viikon ajan menossa helluntai- ja vapaaseurakuntien yhteinen Jumala Voi!-kampanja. Tapahtumia löytyy joka lähtöön, mm. sunnuntaina Otahallissa suurtapahtuma. www.jumalavoi.fi sivuilta voi käydä lukemassa lisää tapahtumista, sivuilla on myös linkit järjestäjäseurakuntien sivuille. Sivuilta löytyy myös aitoja todistuksia siitä, kuinka Jumala todellakin voi auttaa!

Siunausta!

• uppi.akko

ja sano itsellesi, että kannattaa ottaa aikaa tämän asian hoitamiseen.

Kierrä rauhassa kaikkia paikkoja, ja älä lähde hetken mielijohteessa kenenkään kelkkaan.

Pyri ajattelemaan omalla järjelläsi, ja kyseenalaista kaikki.

Jos senkin jälkeen löydät jostain jotain hyvää - pidä se.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4890
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1374
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      135
      1165
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe