Haluaa teetä

Miten juotte esim. vihreän teenne, vai juotteko ollenkaan? Tähän asti olen hauduttanut teeni ihan "perusmenetelmällä", mutta kannattaisiko yrittää huoneenlämpöiseen veteen? Tosin olen kuullut, että teestä irtoaa parhaimmat aineet n. 70 asteiseen veteen. Olen miettinyt myös tuota huoneenlämpöistä vettä ja lopuksi teenlehtien syömistä. Syön niitä nytkin joskus, hieman nauroivat Amsterdamissa, kun pyysin lehtineen päivineen. Ajattelivat varmaan, että hulluja nuo suomalaiset ;)

10

1514

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asafoetida

Varsinaisesta teestä (Camellia sinensis) ei oikein irtoa mitään huoneenlämmössä. Rooibos (punapensas), Hibiscus sekä monet yrtit ja hedelmät ovat sitten toinen juttu - niistä saa hyvää juotavaa jopa jääkaapissa.

Vihreä tee on parasta 80° veteen haudutettuna.

• rotissööri

monet keittokirjat kehottavat ensin lämmittämään teekannun ja sitten kiehuvaa vettä päälle. Minusta silloin tee on maukkaimmillaan. Puolijäähtynyt teevesi ei liuota niin aromirikasta teetä kuin kiehuva. Minulla on myös kotona hiilillä toimiva samovaari, josta tulee tosi maukasta teetä.

• teensyöjä

kuumennan mukillisin vettä kattilassa, lisään lusikallisen vihreen teen lehtiä ja keitän muutaman minuutin, sit kaadan kuppiin ja lorautan tilkan kylmää vettä jos en jaksa oottaa että jäähtyy ja sit sekaan lusikallinen 100% kaakaojauhetta.. lehdet vedetään naamariin tottakai, koska niihin jää 65% teen terveellisistä aineista!

• teensyöjä

sekaan vielä inkkarisokeria yleensä

• ...

kaakaojauhetta?! :o Yhh...

• teensyöjä
        ... kirjoitti:

kaakaojauhetta?! :o Yhh...

niin mäkin ajattelin ennen ku kokeilin.. hyvää tuli!

• Vihreä tee

Vihreää teetä kun valmistetaan, niin vettä ei tulisi lämmittää yli 70 asteen, koska silloin teestä häviää terveellisimmät antioksidantit (flavonoidit. Vihreä tee siis on terveellisempää kuin musta tee, mutta sitä pitäisi juoda vähintään mukillinen päivässä, että on hyödyksi terveydelle.

Teetä vaan nauttimaan :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7090
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      710
      3228
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      125
      1455
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      223
      1259
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe