Kysymys foorumiväelle:

L.J.Salmela

Mistä löytyy todellisia Jumalan palvelijoita?

22

649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vähän joka seurakunnasta ja joka kirkosta. Sekä kirkon ulkopuoleltakin löytyy sellaisia...

• L.J.Salmela

mitä todellinen Jumalan palveleminen on?

Se on käytännön tekoja ja toimintaa, vaivan kestämistä, lähimmäisten hyväksi.

Eli. Harvassa ovat todelliset Jumalan palvelijat.

• uskonsankari
        L.J.Salmela kirjoitti:

-mutta pääasia on kuitenkin että niitä on olemassa!

• hansutuulia
        L.J.Salmela kirjoitti:

Yksi niistä?, jokaisella uskovalla on omat tehtävänsä, toiset opettavat, toiset julistavat evankeliumia, toiset kiertävät kodeissa auttamassa, jne. näen että Jumalan palvelijoita on joka seurakunnassa.
        Itse ainakin koen, että oma paikkani on tuolla työpisteessäni, jossa saan rukoilla ja kuunnella.
        Ei minun joka paikkaan tarvi mennä, siihen mihin on kutsuttu, siinä on hyvä myös pysyä, muuten tulee niitä loppuunpalaneita ihmisiä jotka ovat ottaneet niskaansa sellaisiakin mitä Jumala ei ole tahtonut meidän ottavan. :)

• L.J.Salmela
        hansutuulia kirjoitti:

Yksi niistä?, jokaisella uskovalla on omat tehtävänsä, toiset opettavat, toiset julistavat evankeliumia, toiset kiertävät kodeissa auttamassa, jne. näen että Jumalan palvelijoita on joka seurakunnassa.
        Itse ainakin koen, että oma paikkani on tuolla työpisteessäni, jossa saan rukoilla ja kuunnella.
        Ei minun joka paikkaan tarvi mennä, siihen mihin on kutsuttu, siinä on hyvä myös pysyä, muuten tulee niitä loppuunpalaneita ihmisiä jotka ovat ottaneet niskaansa sellaisiakin mitä Jumala ei ole tahtonut meidän ottavan. :)

kaikkeni olen antanut eläväksi uhriksi Jumalalle.

"Hopeat, kullat Herran on,
        päiväni myös ovat Herran"

• L.J.Salmela kirjoitti:

kyllä niitä silti löytyy vähän joka joukosta.

• hansutuulia
        L.J.Salmela kirjoitti:

uskova olekaan enää itsensä oma, vaan Jumalan Henki asuu kaikissa Hänen omissaan. :)

• Hirvas
        L.J.Salmela kirjoitti:

On joskus tullut sama kysymys mieleen, ja heti perään toinen kysymys, mitä kaikkea Jumala meiltä vaatii ?
        Ihmisen itsensä on vaikeaa päätellä, että tuo palvelee Jumalaa ja tuo ei, vaikka kyseessä olisi kaksi uskovaa. Eikä se meille kuulukaan, mutta omasta mielestäni en ainakaan minä voi sanoa, että olisin hyvä Jumalan palvelija.
        Sanottaisiko, että on paljon parantamisen varaa.

• L.J.Salmela
        Hirvas kirjoitti:

On joskus tullut sama kysymys mieleen, ja heti perään toinen kysymys, mitä kaikkea Jumala meiltä vaatii ?
        Ihmisen itsensä on vaikeaa päätellä, että tuo palvelee Jumalaa ja tuo ei, vaikka kyseessä olisi kaksi uskovaa. Eikä se meille kuulukaan, mutta omasta mielestäni en ainakaan minä voi sanoa, että olisin hyvä Jumalan palvelija.

että rakkauden laki vaatii meiltä todellista toimintaa.

Mikäli joku pystyy suhtautumaan välinpitämättömästi lähimmäisten hätään ja kärsimyksiin, joudutaan kysymään uskon todellista laitaa.

• Lapin kairoissa
        Hirvas kirjoitti:

Miksi sie tuossa galleriakuvassa kehuskelet vanhoilla hillasaaliilla? Oleksie tullu omahyväiseksi ja unohtanu kutsumuksen?

• L.J.Salmela
        Lapin kairoissa kirjoitti:

Miksi sie tuossa galleriakuvassa kehuskelet vanhoilla hillasaaliilla? Oleksie tullu omahyväiseksi ja unohtanu kutsumuksen?

tämänhetkisen kuvani niin kaikki kauhistuisivat.

13. Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva.
        14. Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo -
        15. niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita.

• leipää
        L.J.Salmela kirjoitti:

tämänhetkisen kuvani niin kaikki kauhistuisivat.

13. Katso, minun palvelijani menestyy, hän on nouseva, kohoava ja sangen korkea oleva.
        14. Niinkuin monet kauhistuivat häntä - sillä niin runneltu, ei enää ihmisenkaltainen, oli hänen muotonsa, hänen hahmonsa ei ollut ihmislasten hahmo -
        15. niin hän on saattava ihmetyksiin monet kansat, hänen tähtensä kuninkaat sulkevat suunsa. Sillä mitä heille ei ikinä ole kerrottu, sen he saavat nähdä, mitä he eivät ole kuulleet, sen he saavat havaita.

on tulossa hoidoksi

• Q&Q
        BelieveItOrNot kirjoitti:

kyllä niitä silti löytyy vähän joka joukosta.

Niin kuten esimerkiksi...?

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=500000000000002&conference=664&posting=22000000020402214

Luultavasti olet myös sitä mieltä, että Jumala hyväksyisi
        homouden harjoittamisen ja samaa sukupuolta olevien liitot?
        Mutta jokainen, joka hiukankin haluaa käyttää, sitä harmaata,
        Luojan meille antamaa, joka sijaitsee korviemme välissä,
        niin varmasti ymmärtää, ettei Jumala hyväksy oman luomisjärjestyksensä
        vastaisuutta. Täysin epälooginen ajtus, jonka käsittää,
        vaikka ihminen ei olisi saanut ikinä mitään uskonnollista opetusta.
        Eikä se silti tarkoita, että Jumala olisi hyljännyt nämä ihmiset,
        vaikka he ovat tottelemattomia Jumalan selkeästi sanassaan
        ilmoittamalle tahdolle, joka kertoo myös ettei Hän hyväksy
        muutakaan haureellisuutta. Mutta joka syntejään katuu ja
        pyytä niitä Jumalan edessä nöyrtyen anteeksi, eikä tahdo
        niihin palata, saa periä Jumalan valtakunnan.

• lienee suurimmillaan juuri karismaattisissa liikkeissä.

Saattaapa myös jostain afrikan savanneilta tai viidakon pimeydestä löytyä taikauskoa sieltäkin.

Mites se kakku?

• Todellisia Jumalan palvelijoita löytyy rukous kammioista, jotka Herran neuvottelussa ovat.

• L.J.Salmela

löytyvät sieltä, missä on kärsimystä, surua, sairautta ja yksinäisyyttä. Ovat kantamassa kärsivien taakkaa ja kuivaamassa tuskan kyyneleitä.

• L.J.Salmela kirjoitti:

löytyvät sieltä, missä on kärsimystä, surua, sairautta ja yksinäisyyttä. Ovat kantamassa kärsivien taakkaa ja kuivaamassa tuskan kyyneleitä.

Ihan oikeassa olet. Yhteistä heillä on etteivät itseänsä paljon esittele, vaan toimivat hiljaisesti kutsumuksensa täyttäen.

• RitariOlevainen
        L.J.Salmela kirjoitti:

sitä tässä tuleekin autuaaksi?

Olen kyllä ollut tähän asti sitä mieltä, että Jeesuksen kärsimysten perusteella on saatu lahjavanhurskaus, ja vanhurskas on juuri todellinen Jumalan palvelija, elikkä jokainen uudestisyntynyt, joka on sisäisesti Jeesuksessa Kristuksessa, hän on autuas ja todellinen Jumalan palvelija, ei Jumalan palvelijaksi tulla omilla kärsimyksillää, ne on kaikki vain kuritusta parhaaksemme, ei ne meitä jalosta, Kristuksen sisäinen tunteminen on pyhyytemme ja jaloutemme ainut tae, ja vakkuus.
        Lue Heb 10:10, siinä se on lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaistu!
        Kärsimys kyllä saa meitä lähestymään Jumalaa, ja tulemme enemmän Hän tarvitseviski, mutta pyhitys jää Jumalalle, vain Hän voi pyhittää ja tehdä palvelijoitaan, palvelukseen kelpaaviksi, emme itse, ei edes kärsimällä. koska Jeesus on jo kärsinyt puolestamme, muuta ei tarvita!

En väksy kenekään kärsimyksiä, en itsekkään niistä ole välttynyt, mutta ei ne meitä pyhitä eikä tee yhtään jalommaksi.
        Jeesus on ainut jaloutemme ja pyhityksemme, ei mitään omaa. Niin se vain on, ja kiitos Herralle, että näin on!

• L.J.Salmela
        RitariOlevainen kirjoitti:

sitä tässä tuleekin autuaaksi?

Olen kyllä ollut tähän asti sitä mieltä, että Jeesuksen kärsimysten perusteella on saatu lahjavanhurskaus, ja vanhurskas on juuri todellinen Jumalan palvelija, elikkä jokainen uudestisyntynyt, joka on sisäisesti Jeesuksessa Kristuksessa, hän on autuas ja todellinen Jumalan palvelija, ei Jumalan palvelijaksi tulla omilla kärsimyksillää, ne on kaikki vain kuritusta parhaaksemme, ei ne meitä jalosta, Kristuksen sisäinen tunteminen on pyhyytemme ja jaloutemme ainut tae, ja vakkuus.
        Lue Heb 10:10, siinä se on lyhyesti ja ytimekkäästi ilmaistu!
        Kärsimys kyllä saa meitä lähestymään Jumalaa, ja tulemme enemmän Hän tarvitseviski, mutta pyhitys jää Jumalalle, vain Hän voi pyhittää ja tehdä palvelijoitaan, palvelukseen kelpaaviksi, emme itse, ei edes kärsimällä. koska Jeesus on jo kärsinyt puolestamme, muuta ei tarvita!

En väksy kenekään kärsimyksiä, en itsekkään niistä ole välttynyt, mutta ei ne meitä pyhitä eikä tee yhtään jalommaksi.
        Jeesus on ainut jaloutemme ja pyhityksemme, ei mitään omaa. Niin se vain on, ja kiitos Herralle, että näin on!

viestini uudelleen. Et näyttänyt ymmärtäneen jujua.

Tämän lisäksi, jos saat käsiisi Jesus Sirakin kirjan niin lue siitä toisen luvun alusta muutama jae.

• Amos7

Vain yksin Jeesus hän sulle riittävi.

Sinä olet kutsuttu kokoaikaiseen evankeliumintyöhön. Jumala ei kutsuaan kadu. Raamattuopiston kurssikirjassa oli sinusta maininta jotenkin näin; Lapin profeetta väkevä raamatuissa. Olen Katinalassa käynyt opiston vuosia myöhemmin. Opin väkevää sanaa!

Vaikka siellä karhunpesässä tutkit tieteenhaaroja kehoitan käyttämään vain Jumalan sanaa. Se ei tietenkään sulje pois yhteiskunnallisten ja yksilöihmisten epäkohtiin ja niiden auttamiseen puuttumista. Kuitenkin evankeliumi on se tärkein.

Jumala on sinut kutsunut.

Palaa uskonelämän alkujuurille ja anna anteeksi.
      Olen joskus sinun terveenä ollessa Lapissa keskustellut kanssasi. Sinulla oli tumman sininen Opel Record ja meitä kaksi nuorta miestä. Kerroimme olevamme uskossa ja kun kuuntelit, et sanonut pahaa sanaa kenestäkään. Et yhdestäkään helluntailaisesta.
      Tuosta lähtien olen palstalla seurannut sinua mielenkiinnolla.

Jumala tarvitsee sinunlaisia mutta nöyrry Hänen edessään.

Jeesus sinua siunatkoon!

• L.J.Salmela

Raamattukoulussa minut todella tunnettiin nimellä: "Mister Lapin profeetta" ja profiilinimeni "Lapin-profet" perustuu juuri tähän.

Sille siniselle ooppelille kävi lopulta juhannusaattona 1983 näin
        http://www.aretalogia.com/romua.png
        ja siitä asti tätä kärsimyshistoriaa on riittänyt ja riittää niin kauan kunnes kuolema vapauttaa.

Elämä on realismia ja elämää on elettävä elämän ehdoilla. Käytännössä tämä on merkinnyt myös sitä, että pääpaino nykyisessä julkaisutoiminnassa on ajallisissa ja yhteiskunnallisissa ongelmissa ja ratkaisun löytämisessä niihin. Alkoholiongelmat. Kotien, perheiden ja lasten ongelmat. Invalidien, vanhusten ja vammaisten ihmis- ym. oikeudet. Virkamiesmoraali Ym. ym. Eli kuten Jeesus sanoo: "Te olette maan suola ja maailman valkeus".

• rau-ha

"Leksan" asioitako sitä pitää tonkia, eikä omia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4870
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1364
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1346
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      131
      1153
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      264
      988
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe