miksei ihminen saisi olla onnellinen. olen kirjoitellut täällä jonkin aikaa ja todennut asian ihan oikeesti, ettei saa olla tyytyväinen elämäänsä.
- koska ole aikoinani tehnyt lapseni 21 vuotiaana, niin olen pilannut muiden mielestä oman elämäni ja tehnyt todella väärin. (itse en päivääkään katunut ja kerinnyt kyllä elää railakkaankin nuoruuden, enkö olisi sitä itse saanut päättää, vai olisiko pitänyt kysyä lupaa muilta)
- olen eronnut lasteni isästä, joka petti minut todella rajusti (olisi pitänyt vaan jaksaa katsoa miestäni, koska vikahan hänen tekoihin oli mielestänne vain minussa, eikä miehessäni)
- sen eron jälkeenhän olin sitten yh-äiti ja mikä sen pahempaa teidän mielestänne. ( en koskaan yh-äitiyteni aikana hakenut miestä kasvattamaan lastani, elättämään meitä tai mitään muutakaan teidän mielestänne yh-äidille kuuluvaa juttua)
- nyt olen uusiperheen äiti ja vielä avoliitossa miehen kanssa, joka on 3 lapsen yh, joten perheessämme 5 lasta. olen ihan sairas mielestänne kuulemma. (en ole päivääkään katunut ja elämäni parasta suhdetta ja aikaa elän. lapseni edelleenkin tärkeimmät ihmiset elämässäni siltikin, vaikka onkin uusi mies ja hänen lapsensa).
-minun ja mieheni lapset ovat joka toinen viikonloppu exillä ja olemme siis joka toinen viikonloppu kahden ja teemme ihan mitä tahdomme..mielestänne ihan sairasta ja vastuutonta hommaa nauttia kahdestaan olosta ilman lapsia. Emme siis mielstänne ole siksi rakastavia ja vastuullisia vanhempia.
(rakastamme lapsiamme, mutta meidän perheessä arki on usein aika raskasta, vaikkakin antoisaa, jota emme vaihtaisi. on ihanaa esim. kesällä miehen kanssa laittaa teltta autonperään ja lähteä kahdenkeisellä viikonloppuna vaikka ihan telttailemaan kahden ja nauttimaan toisistamme ja lataamaan akkuja. joskus käymme ulkona syömässä, ravintolassa, teatterissa, hotellissa jne.. jaksamme taas mahtavasti palata arkeen. joskus vaan ihan olemme kotona, teemme kahden hyvää ruokaa ja rentoudumme. näitä samoja asioita teemme myös lastemme kánssa sillointällöin).
olemme me siis niin pahoja ihmisiä, että teillä muilla on oikeus haukkua ja tuomita ihmisiä, joita ette edes hiukkaakaan tunne, ettekä heidän menneisyyttä, ettekä tulevaisuudensuunnitelmia...
onko väärin olla onnellinen?
32
1357
Vastaukset
- fazonk
on vain hyvä asia ! Eihän se miun elämää häiritse.Hienoa,mutta ei saa sitten valittaakaan,jos kaikki menikin pieleen...
- :-D
Edustatkin melko harvinaista ihmislajia siis: Onnellisuutta saa hehkuttaa mutta valittaa ei! Yleensä se on kyllä toisinpäin!
- orvokki76
vaikkei ikää ole himasti, niin silti elämässäni niin paljon vastoinkäymisiä ja surua ja murhetta takana, että jos en niistä ole kasvanut, niin en mistään. tiedän, että jokainen päivä voi tuoda eteensä mitä tahansa ja siksi nautinkin juuri tästä hetkestä...
- Jihuuu
orvokki76 kirjoitti:
vaikkei ikää ole himasti, niin silti elämässäni niin paljon vastoinkäymisiä ja surua ja murhetta takana, että jos en niistä ole kasvanut, niin en mistään. tiedän, että jokainen päivä voi tuoda eteensä mitä tahansa ja siksi nautinkin juuri tästä hetkestä...
Minäkin kuulen usein, että kyllä olisi kuulemma kova pudotus jos tulisi vastoinkäymisiä. Niitä on minullakin kerennyt olla ja vaikkei olisikaan, niin tästä hetkestä nautin ja jos tulevaisuus tuo tullessaan murheita, niitä murehditaan sitten - ei etukäteen :)
- asdasda
että onnellisuus olisi kiinni perheestä, muista ihmisistä tai nurkkiin kasautuneesta rojusta.
- suzulainen
aivan samaa mieltä olen... jos tänne kirjottaa jostain pikku ongelmastakin niin heti tullaan sanomaan että erotkaa.. ei mitään järkevää ja kannustavaa (kyllä usein sitäkin).
ole onnellinen kun siihen on mahdollisuus.. ihmiset on vain kateellisia ja sen takia kekisvät kaikkea ilkeetä!
mä olen onnellinen sun puolesta.. :)
ja muuten.. itse oon 21 vuotta ja haluaisin lapsen.. harmi vain että poikaystävä on sitä mieltä että ei vielä koska sitten menee elämä.. :/
haluaa lapset vanhempana..
noh.. ehkä minäkin ne lapsukaiset kuitenkin saan. monet ihmiset vaan on sitä mieltä että jos on perhe ja lapset niin ei voi nauttia elämästä...
mutta musta ne lapset ja perhe just tuo sen nautinnon!!! - orvokki76
anteeksi, jos viestini sai sen käsityksen aikaan, että onneni johtuu vain noista asioista. onni on monien juttujen summa ja jokainen on onnellinen ihan mistä tahansa...joku siitä, että on perhe, joku siitä, että saapi olla yksin jne...
Tuntuu täällä olevan yleinen kommenttityyppi: "tuo ei ole normaalia, olet sairas...."
Kannattaa pitää mielessä, että normaalia on se miten suurin osa ihmisista toimii. Normaali ei kuitenkaan ole normi siitä miten kaikkien tulee toimia.
On aika normaalia olla tyytymätön elämäänsä ja kadehtia muiden tyytyväisyyttä omaan elämäänsä....
On aika normaalia, etteivät ihmiset osaa itse antaa arvoa omille mielipiteilleen ja ratkaisuilleen vaan antavat muiden "sanomisten" loukata itseään....- orvokki76
minua ainakaan ei muiden mielipiteet loukkaa, vaan ajattelen lähinnä niiden nuorten yh-äitien oloa, kun saa kokoajan paskaa niskaansa.
itse olen onnellinen elämääni ja jónka suunnan olen tietoisesti itse valinnut... orvokki76 kirjoitti:
minua ainakaan ei muiden mielipiteet loukkaa, vaan ajattelen lähinnä niiden nuorten yh-äitien oloa, kun saa kokoajan paskaa niskaansa.
itse olen onnellinen elämääni ja jónka suunnan olen tietoisesti itse valinnut...Uskallat siis toimia oikein vaikka se ei olisikaan normaalia. Moni ei uskalla, vaan "normaali" on heille peruste itsensä ja toisten rikkomiseen.
- orvokki76
argonautti kirjoitti:
Uskallat siis toimia oikein vaikka se ei olisikaan normaalia. Moni ei uskalla, vaan "normaali" on heille peruste itsensä ja toisten rikkomiseen.
mikä on väärää ja mikä väärää. teen niinkuin parhaaksi itseni ja läheisten elämässä näen. en koskaan ole mennyt massan mukna, vaan ollut oma itseni..heh
- ja missä?
Annatko linkit viestiketjuihin? Kuulostaa aika rankalta yleistykseltä.
- orvokki76
löytyypi aikasmonesta linkistä, joten en muista. PARISUHDE, SEKSI, AVIOLIITTO, ISÄT JA ÄIDIT...TÄLLÄSISTÄ LÖYTYY, KUN KAIVAAPI...
- hmmhmm.
Oletko todella onnellinen? Jos kerran välität toisten nettikeskustelijoiden mielipiteistä?
Oletko onnellinen?- orvokki76
nyt ei ollut kiinni siitä, että menettäisin uneni ja tasapainoni muiden mielipiteistä, vaan halusin ihan mielenkiinnon vuoksi ihmetellä asiaa, johon törmää todella usein..heh.
olen siis onnellinen ja en koskaan kenenkään mielipiteen mukaan elä, enkä ole elänyt...
- mato
Ja mä olen ilmeisesti tuhoamassa omaa elämääni, kun...
-olen 19-vuotias ja jo naimisisssa
-en ole bilettänyt nuoruudessani
-yritetään ensimmäistä lasta
-ainoastaan lukio taustalla, ei ammattia
-olen työtön ainakin toistaiseksi (olen harkinnut talouskoulua kevääksi jos ei töitä löydy)
Ja olen tyytyväinen elämääni! Työttömyys kyllä harmittaa, mutta me pärjäämme miehenkin tuloilla.
Niin, minä vain elelen miehen siivellä. Sairasta! :D
Ja muuten..
-meillä on hyvä suhde, oikeinkin hyvä
-biletys ei ole koskaan kiinnostanutkaan
-perhe-elämä sitäkin enemmän, ja minusta on järkevää "tehdä" lapset nuorena (elämäähän ei kuitenkaan voi oikeasti suunnitella, korkeampi päättää siitä lopulta). Miehenkin mielestä se on järkevää ja myös hän haluaa jo lapsia (hän on 25v.).
-minun unelma-ammattini on kotiäiti :D haluan monta lasta (5 tai enemmän)! Sellaiseksi uraohjukseksi minä haluan.
-ois kyllä kiva jos ois töitä siihe asti että kersa saadaan jalkoihin, mut jos ei löydy ni sit ei löydy
Järjetöntä kerrassaan, eikö vain? :) Ja tähän minä olen vakaasti menossa, kenenkään estelemättä, muiden mielipiteistä riippumatta.
Ai että saan sitte 15 vuoden päästä katua? ;D No, sehän nähdään sitten, mutta mitä sitä tuhlata nyt elämää sellaiseen mitä ei halua. Eihän sitä tiedä olenko edes elossa 15 vuoden päästä!- orvokki76
en tiedä, että lähetitkö viestisi väärälle ihmiselle, mutta itse siis kanssasi ihan samalla linjalla. itsekkin siis tehnyt lapsen ajoissa ja mennyt naimisiin. en siis ole asiaasi tuomitsemassa, vaan oikea linja mielestäni...
- mato
orvokki76 kirjoitti:
en tiedä, että lähetitkö viestisi väärälle ihmiselle, mutta itse siis kanssasi ihan samalla linjalla. itsekkin siis tehnyt lapsen ajoissa ja mennyt naimisiin. en siis ole asiaasi tuomitsemassa, vaan oikea linja mielestäni...
Kyllä mä sen ihan tähä tarkoitin. :) Huumorilla viestin, ei kuitenkaan kukaan tullu toteamaan että "kyllä, sinun elämäsi on tuhoon tuomittu". En siis tarkoittanu että sinä olisit sitä mieltä. :) Pahoittelen jos annoin ymmärtää niin..
- orvokki76
mato kirjoitti:
Kyllä mä sen ihan tähä tarkoitin. :) Huumorilla viestin, ei kuitenkaan kukaan tullu toteamaan että "kyllä, sinun elämäsi on tuhoon tuomittu". En siis tarkoittanu että sinä olisit sitä mieltä. :) Pahoittelen jos annoin ymmärtää niin..
eiköhän jokainen meistä ne omat ratkaisunsa tee, olivat ne sitten omasta tai toisten mielestä hyviä tai pahoja..heh
- Jihuuu
Minulla on opinnot kesken, en ole edes naimisissa vaan avoliitossa ("eikös se isyyden tunnustaminen ole vähän noloa?")
Olen kova touhuilemaan ja tykkään luonnonmukaisesta linjasta - eli toisin sanoen kun teen ruoat itse enkä osta saarioista, se johtuu kuulemma kovasta pätemisen tarpeesta ;) Kuten myös se, jos kerron mieheni tekevän kotitöitä - silloin kuulemma "hehkutan täydellistä suhdettani ja elämääni".
Toisaalta yhtäaikaa olen kuulemma; imetysfanaatikko, jonka elämä pyörii vain lapsen ympärillä, mutta myös itsekäs äiti joka ei lastaan ota huomioon :O
Koettaisivat edes päättää ;D- orvokki76
ihmisillä on kumma tapa olla katkeria toistensa päätöksistä..heh. meillä kun 5 lasta, niin 99 % teen myös ruuan itse. joskus mennään lasten kanssa "ravintolaan", jotta vähän oppisi sitäkin touhua ja muutaman kerran tulee ostettua valmisruokaa...heh.
ps. minunkin mieheni siivoaa..heh
- Se on vaan
tää palsta, jossa porukka katsoo asiakseen teilata nimenomaan ne onnelliset ihmiset.. Täällähän pitäis olla ainoastaan se itku ja hammasten kiristys ja hirveä kriisi elämässä, jotta tänne saisi kirjoittaa..
Jossain keskustelussa tuli ilmi, että minäkin olen yh.. (sain lapsen 19 vuotiaana(hui kamala!)) Johan alettiin saarnata vastuullisuudesta ja siitä miten ei pitäis hankkia lapsia jos ei ehyttä kotia niille pysty tarjoamaan.. Eli kukaan ei tiennyt taustoista mitään, mutta tuomitsemaan pystyi silti.. Johan hiljeni kitkerät kielet, kun kerroin lapsen isän menehtyneen auto-onnettomuudessa..
Mullakin nykyään menee todella hyvin ja olen enemmän kuin onnellinen, jos se on mahdollista.. Nykyinen aivan ihana mies kosi viime viikonloppuna ja muutenkin kaikki alkaa taas olla mallillaan..
Joten eiköhän olla onnellisia ja anneta muiden vaan kiristellä hampaitaan ja harjoittaa pessimististä elämänkatsomustaan siitä sen enempää välittämättä.. =)- orvokki76
juu, ollaan me onnelliset onnellisia, vaikka yhteiskunta onkin sitä vastaan. mielestäni me, joilla on elämässä ollut paljon myös vastoinkäymisiä, niin osaamme parhaiten onnesta.
- olet tänne kirjoittanut
elämästäsi muiden retosteltavaksi ja arvosteltavaksi. Miksi kirjoitit, varmaan tiesit kuinka ilkeitä jotkut tänne kirjoittelevat. Itse en ole varmaan aikaisemmin sinulle kommentoinut elämääsi niin teen se nyt. Mielestäni olet hyvä äiti ja avovaimo. Olet lapsesi hankkinut sopivassa iässä, huolehtinut ja rakastanut. En olisi varmaan itsekään jatkanut miehen kanssa, joka minut on pettänyt. Nyt tunnut olevan löytänyt sen oikean rakkauden, miehen, jonka kanssa viihdyt. Olette järjestäneet yhdessäolonne mukavasti, lapset exillänne ja teillä omaa aikaa. En näe ratkaisuissasi mitään arvostelemista joten älä sinäkään mieti mitä mieltä muut ovat. Onnea teille!!!
- sude
musta ois ihanaa jos ihmiset kirjottas enempi onnestaan tänne... ku sehän on ihan tutkittu juttu että jos keskittyy hyviin asioihin pahojen sijasta, elämä muuttuu onnellisemmaksi...
- ihanaa lukea positiivistäkin
sude kirjoitti:
musta ois ihanaa jos ihmiset kirjottas enempi onnestaan tänne... ku sehän on ihan tutkittu juttu että jos keskittyy hyviin asioihin pahojen sijasta, elämä muuttuu onnellisemmaksi...
Nämä palstat tuntuvat vaan olevan tarkoitetut valittamiseen ja marisemiseen. Täällähän ei juuri muuta tehdä kun mollataan puolisoa. Kaikki viat on aina siinä toisessa, itsessä ei juuri koskaan. Menin tässä joku aika sitten kehumaan kuinka mulla on maailman ihanimmat appivanhemmat (appiukko ja anoppi -palstalla tosin) - sain niin kauheat haukut tuosta, että hyvä etteivät käyneet linjoja pitkin kimppuun. Ei täällä paranis mitään positiivista kirjoitella, sanonpahan vaan, että mun miehenikin on maailman paras, rakastan häntä yli kaiken. En ikinä tekis mitään mikä loukkaa häntä kuten pettäis.
- orvokki76
en lyö päätäni seinään mielipiteistänne, enkä menetä yöunia niiden vuoksi, vaan ihan mielenkiinnosta halusin kommentti asiaani..heh.
- mielestä
ainakin on ihana lukea välillä, et on onnellisiakin ihmisiä. On totta, että täällä kirjoitellaan enimmäkseen negatiiviseen sävyyn ja vain ongelmista. Ehkä ne vaan mietityttää enemmän ja niitä on helpompi purkaa täällä kirjoittelemalla.
Mut ihanaa, et on onnellisiakin perheitä. Itse lukeudun tähän onnellisten joukkoon myös! Ja teillähän näyttää myös menevän hyvin, kun saatte välillä kahdenkeskistäkin aikaa! Onnea teille jatkossakin! - välität muiden
ihmisten höpinöistä. Ole rauhassa onnellinen, jos siltä tuntuu. Annan luvan. :-)
- orvokki76
en välitä muiden höpinöistä, ole käsittänyt tuon viestin tarkoituksen väärin (niinkuin muutkin). olisihan vaan halunnut juuri noilta "toisinajattelevilta" saada palautetta, että miksi heidän tarvitsee aina päättää muiden asioista..heh
- Hassuttelija
Minusta elämäsi kuulostaa ihanalta! Itse teen lapsia sitten, kun siltä tuntuu, olen 24 vuotias...
Muta toivotan sinulle onnea ja olen vilpittömästi iloinen puolestasi!
Ja ne vapaat viikonloput; muut ovat vain kateellisia.- orvokki76
mulla on kanssa kaksi kaveria, jotka katellisia meille..heh. no, täytyy sanoa, että onhan se jonkinlainen henkireikäkin.
eikä ne erot sydänsurut ja lasten kärsimyksen isänsä toilailujen vuoksi ole silti niin kivaa ollut, että voin sanoa, että jee nyt olen "vapaa" jokatoinen viikonloppu, että kannatti. tottakai se ehjä perhe on aina se paras vaihtoehto..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1023539
- 623197
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342694- 812479
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 962096
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501742Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221720- 121706