Mitä me todella tarvitsemme?

ReaAalto

Paljon puhutaan "ihmeparantumisesta" ja Jumalan voimavaikutuksista.
On kaikenlaisia jalkojenpidentäjiä, kultapaikkojen hampaisiin lupaajia.,
ja "taivaasta tippuvia kultahippujen jakajia".On nauruherätystä ja
kaatumistakin löytyy vielä vähän siellä sun täällä, missä vain nämä
"ihmeparantajat" kulkevat mukanaan tuomaa "voimavaikustaan" jakamassa.
On sähköisen voiman ja käsien täristysten ja "enkeli-ilmestysten" esittäjiä.
On mukamas niitä "uusia viestejä taivaasta" saaneita.

En väitä etteikö Jumala tekisi ihmeitä vielä tänäkin päivänä, mutta väitän
ettei Hän toimi omaa, sanassaan ilmoitettua totuuttaan vastaan, kuten
nykyajan "ihmeparantajina" kulkevat superjulistajat toiminnallaan ovat osoittaneet
tekevänsä.
Mutta kysyn, mitä teemme pidennetyllä jalalla,tippuvilla kultahipuilla
jos sielumme on edelleenkin sairas ja ihmisuhteemme eivät ole kunnossa?
Mitä teemme naurukohtauksella, mutta ihmisuhteemme ovat rikki, parantumattoman
sielumma tähden?

Jeesus Kristus, millainen Hän oli täällä maan päällä kulkiessaan ja miten Hän kohteli
eri ihmisryhmiä?
Hän viihtyi kaikkien alaspainettujen ja sorrettujen ihmisten parissa.Hän ei
halveksinut syntistä naista, jota kirjanoppineet ja fariseukset syyttivät ja pilkkasivat, vaan
Hän otti hänet huostaansa ja hoiti hänen sieluaan rakastamalla häntä.
Näin Hän tekee vielä tänäkin päivänä, jokaisen syntisen naisen ja miehen kohdalla.
Hän tahtoo parantaa meidän rikkonaiset sielumme, niin että voimme elää
tasapainoista ja rikasta elämää.
Hän tahtoo parantaa meidät niin, että rikkoutuneet ihmissuhteemme korjautuvat
hiljalleen ja että voimme elää rauhassa kaikkien ihmisten keskellä.
Jeesus Kristus on ennenkaikkea sielumme parantaja.
Mistä parantuminen löytyy? -Se löytyy vielä tänäkin päivänä evankeliumin
anteeksiantavan armon voiman kautta.
Evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta syntien anteeksiantajana
on vielä tänäkin päivänä se ainoa Jumalan VOIMA ja voimavaikutus, sekä
todellinen ihmeparantuminen.

Olen kovasti miettinyt vuosien varrella lapsen kasvatusta ja
sitä ruumiillisen kurituksen osuutta.
Nuorena uskovana
katselin ja kuuntelin toisten, jo vanhempien uskovien, jopa
saanaajien perheitä myöten
tapaa kurittaa fyysisesti.Itsekin alussa LUULIN että se olisi
jopa Raamatun linja,puhutaanhan
siellä kurituksesta.Mutta sittemmin muutin mieltäni,luettuani
enemmän sanaa.Jumalan Henki ei
kehoita kenenkään itsetunnon alaspainamiseen, sillä vähänkään
psykologiaa ymmärtävä henkilö tajuaa, ettei itsetuntoa
kasvateta toista nujertamalla.

Meillä suomalaisilla on tunnetusti huono itsetunto.Itsetunto on
huono monesta syystä. Lapsuudella on tietysti siihen
suurin panoksensa.Siellä koetut asiat jäävät ihmissieluun
pysyvästi ja vaikuttavat koko elämän ihmissuhteissa kaikkialla.
Liian monet valitettavasti eivät itse edes tiedosta sitä omassa
käyttäytymisessään, mutta tarkkasilmäinen ulkopuolinen
saattaa huomata helposti itsetunnon heikkouden osuuden
käyttäytymistavoissa, vieraan ihmisen kohdalla.
Huonolla itsetunnolla varustettu henkilö asettuu heti
puolustuskantaan,jos hän kokee itsensä uhatuksi tavalla tai toisella.
Uhatuksi tuleminen pelkillä mielipiteiden eroavaisuuksilla on
hyvin usein tapahtuva ilmiö, kaikissa yhteisöissä kuten uskonnolliset
yhteisöt, työpaikat, kerhot jne.Missä vain ihmiset kokoontuvat
usein tiiviisti toistensa kanssa.
Myös tällaisella keskustelufoorumilla itsetunnon osuus tulee
selvästi näkyviin.

Miten itsetunto syntyy ja kuinka sitä voi kehittää?
Itsetunto on ihmisessä oleva tunne tai käsitys omasta itsestä.
Itsetunto
muodostuu kokemusten - hyvien ja huonojen - pohjalta, se ei ole
peritty ominaisuus. Itsetunto on yksi ihmisen persoonallisuuden
ominaisuus.
Jokaisella meistä on oma sisäinen käsitys itsestämme, se mitä
hiljaa mielessämme
itsestämme ajattelemme ja miten hyviä omasta mielestämme
olemme. Toinen puoli
itsetuntoa on se, mitä haluamme kertoa itsestämme muille.
Se näkyy käytöksessä
ja siinä millaisen kuvan haluamme itsestämme antaa.

Itsetunto on yksi herkimmistä ominaisuuksistamme. Se
kehittyy läheisissä
ihmissuhteissa kanssakäymisen kautta. Kun meitä rakastetaan,
meistä
huolehditaan ja meidät hyväksytään jo aivan pienestä pitäen,
itsetunto
kehittyy ja antaa suuntaa tulevalle - nuoruudelle ja aikuisuudelle.
Moite
ja arvostelu omien vanhempien taholta ja terveen hyväksynnän
puute
saattavat aiheuttaa myöhempinä ikäkausina huonoa itsetuntoa.
Elämänkolhut
ja vastoinkäymiset koulivat toisia entistä vahvemmiksi ihmisiksi,
toiset jäävät helpommin
hautomaan huonoja kokemuksiaan, eivätkä pääse ikävän asian
tai kokemuksen yli.
Onneksi itsetuntoaan voi kaikissa elämänvaiheissa kehittää
parempaan suuntaan.
Luottamus itseen ja ulkomaailmaan kasvaa pikkuhiljaa.

Itsetunto JUMALAN SANASTA

Hyvä itsetunto uskovalla henkilöllä on mahdollista kasvaa
Jumalan sanan kautta.
Pääpiirteittäin se tapahtuu jatkuvana itsensä tutkiskeluna
ja parannuksen tekona
syntien tunnustamisena Jeesuksen edessä.Avoimuus
itseään kohtaan sekä
rehellinen tiedostaminen turhista
luuloista ja vääristymistä oman itsensä suhteen on kaiken
A ja O.

Mitkään ihmisen omat teot eikä korkea moraali edes ole
Jumalan edessä
esitettävä puolustus.
Itsetunto kasvaa sitä mukaa kuinka uskova ymmärtää
Kristuksen sisäisesti
omassa elämässään.Vain Kristuksen anteeksiantavan
armon kautta, voi huono itsetunto
saada alun kasvaa paremmaksi.
Kristuksen tunteminen kasvaa siis sanan kautta.Hän elää
sanassaan, sillä Jumala on sana.
Kristuksen tuntemisen kautta huononkin itsetunnon omaava
ja usein lankeava uskova
oppii tuntemaan myös oman itsensä.

Kuka minä olen ja miksi elän? Mikä on minun tehtäväni ja
osuuteni, millaisia lahjoja ja luovia
kykyjä minulla on?
Kun luottamus Jumalan sanaan, Kristuksen aina anteeksiantavaan
armon syvyyteen kirkastuu
uskovalle, oppii hän samalla siis tuntemaan itsensä.Huonot ja
hyvät puolensa ja turhat itsesyytökset
sekä turhat luulot itsestään häipyvät pikkuhiljaa.
Hän tietää olevansa hyväksytty juuri sellaisena syntisenä ja
vajavaisena kuin hän on.
Jumala hyväksyy hänet ainoastaan Poikansa
Jeesuksen Kristuksen Golgatalla sovitetun työn kautta.

Usein lankeava syntinen uskova, sillä syntiä tekee jokainen
uskovakin lopun elämäänsä, oppii Kristuksen armon kautta lopulta
näkemään oman itsensä.
Lainkirjain ei paranna, ainoastaan evankeliumin anteeksiantava
armon sanoma.
Ainainen lainjulistuksen kautta tuleva kuritus on vain itsetunnon
alaspainamista
ja yksilö ei voikaan kehittyä persoonallisessa kasvussaan
ihmisenä, toisten ihmisten joukkoon.

Kun taas armon syvyys ja tietoisuus siitä, että olen hyväksytty vain
Kristuksen sovitustyön kautta, ilman lain tekoja ja suorituksia
alkaa kirkastua uskovalle, luottamus ja rauha Jumalan Poikaan
hänen henkilökohtaisena puolustajanaan kasvaa.

Hänen uhmakkuutensa lakia vastaan alkaa väistyä
kun armo on saanut sijaa hänen sisimmässään.
Hän uskaltautuu nyt avoimemmaksi Kristuksen kasvojen edessä,
ja tunnustaa syntinsä ja virheensä sekä
alkaa kasvaa hengellistä kasvua, mikä näkyy pyhityksenä
ja kasvuna ihmisenä, toisten ihmisten joukossa.
Hän pystyy antamaan anteeksi itselleen sekä toisille syntisille.
Myös anteeksipyynnöt omasta mahdollisesta huonosta
käyttäytymisestä tulevat helpommiksi.
Synti ei enää kiehdo samalla tavalla kuin ennen,sillä
kunnioitus omaa itseään ja Jumalaa kohtaan on saanut
sen merkittävimmän alun;

Olen rakastettu ja hyväksytty tällaisenaan, enkä tahdo
enää synnissä elää.

Paavalin kirjeet Galatalaisille sekä Roomalaiskirje.

24

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hirvas

sillä meikäläinen on tyytyväinen siihen, että on jokapäiväinen leipä, olen terve ja perhesuhteet kunnossa. Ja kun Jesse on paras kaverini, niin mitäpä tässä muuta enää tarvitsisi.
      Siunausta Rea.

• lasse,,

Hei, kirjoitus oli rohkaiseva ja JEESUSTA korottava,siunausta kaikkeen sinulle ja kaiklle muillekkin!!

• uskossa tänään

-joten siinä se ! :-)

• tänäänkin

30 % suomalaisista hyväksyy ruumiillisen kurituksen? ennen vanhaan oli harvinaista, että lapsia ei kuritettu oikein isän kädestä. Kaikki vanhemman ikäpolven ihmiset ovat saaneet selkäänsä ja kunnolla, eikä siinä paina johonkin tiettyyn kirkkokuntaan kuuluminen mitään.
      Luterilaisilla oli remeli aivan yhtä höllässä hakkaamaan, kuin helluntailaisilla. Kaikkein herkimmin taitavat kurittaa lapsiaan vieläkin juuri luterilaiset; lestadiolaiset? Eivät siis helluntailaiset, kuten olet vihjaavasti kirjoittanut.

Miksi sellaisesta käyttäytymismallista on vaikeaa päästä irti? Miksi vielä kolmannes suomalaisista haluaa tukea ruumiillista kuristusta? Onko periluterilainen Koti, Usko ja Isänmaa -ajattelu vielä voimissaan?

• Ihan hyvä kirjoitus sinulta Rea! Tavallaan laki ja vaatimukset tekee myös hyvää palvelustaan meille näyttäessään raadollisuutemme ja syntisyytemme Jumalan edessä. Sitä suuremmaksi Jumalan armo Kristuksessa tulee, mitä enemmän laki rusikoi. Laki ajaa Kristukseen. Ja Kristuksessa meillä on lepo ja rauha.

• Lukijainen

Teidän pitäisi mennä Venäjälle nuoren miehen luokse rukoilemaan uudet jalat ja sukuelimet hänelle. kun hän joutui armeijassa pahoinpidellyksi ja jalat sekä sukuelimet jouduttiin sen seurauksena amputoimaan pois. Menkää ihmeessä hänen luokseen ja rukoilkaa häent terveeksi. On hyvin masentunut tilanteestaan! Onko teillä uskoa!!!

• foorumillasi

Hellevi Raitosalo lainaa SLEY:n Erkki Koskenniemen opetuskirjoitusta "Kristitty ja homoseksuaalisuus", jossa Koskenniemi kirjoittaa seuraavasti:

>Pappi, piispa tai lehtori, joka sivuuttaa apostolisen opetuksen homoseksuaalisuuden vaaroista, on laumaa raateleva susi.<

Missä tuollainen opetus sisältää armon teologian?

• valupelle

Rakkaudessa on aina TOTUUS!

• Grown up

En tarkoita seuraavia vasta-argumenteiksi, ne ovat vain poimintoja, huomioita tekstistäsi.

kirjoitat:
      "Hän tahtoo parantaa meidät niin, että rikkoutuneet ihmissuhteemme korjautuvat
      hiljalleen ja että voimme elää rauhassa kaikkien ihmisten keskellä."

Olen lisäksi ajatellut, että todellinen rauha ja lepo perustuu Jeesuksen tuntemiseen. Se on siis Vapahtajan ja Uskovan keskinäistä dialogia. Maailmassa on ahdistus. Jeesus ei sanonut tuovansa rauhaa, vaan miekan. Tämä Sanan terävä miekka myös erottaa, niin että Uskova joutuu törmäykseen maailman kanssa. Tämä siksi, että maailma ei halua rakastaa ja kunnioittaa Jumalaa. Vielä olen ajatellut, että Jumalan Tuomio alkaa omasta huoneesta, kotiväestä. Olemme paljon vartijoina, kun meille on tieto annettu so. Jumalan ikuinen laki ja evankeliumi, ja Jumala kysyy, löytäneekö Hän palatessaan uskoa maan päältä. Minulle rauhassa olo ei ole kuitenkaan sopeutumista maailman ts. Antikristuksen lakeihin. Lähimmäisten rakastaminen on minulle eri asia kuin Kristuksesta todistamisen laiminlyönti ja maailman henkeen mukautuminen.

kirjoitat:
      "Kristuksen tunteminen kasvaa siis sanan kautta.Hän elää
      sanassaan, sillä Jumala on sana."

Meillä on myös Puolustaja, Pyhä Henki, joka sanoo takaasi: Tässä on tie, sitä käy. Älä poikkea oikealle äläkä vasemmalle. Tärkeätä on huomata, että Sana ja Henki yhdessä on Jumala.

kirjoitat:
      "Hänen uhmakkuutensa lakia vastaan alkaa väistyä
      kun armo on saanut sijaa hänen sisimmässään.
      Hän uskaltautuu nyt avoimemmaksi Kristuksen kasvojen edessä,
      ja tunnustaa syntinsä ja virheensä sekä
      alkaa kasvaa hengellistä kasvua, mikä näkyy pyhityksenä
      ja kasvuna ihmisenä, toisten ihmisten joukossa.
      Hän pystyy antamaan anteeksi itselleen sekä toisille syntisille."

Näin edellyttäen, että ihminen ei halua jäädä ns. Pietarin uskoon tehden vajavuudestaan itselleen uuden puolustuksen ja muurin Jumalaa vastaan. Näin hän jatkaa kulkuaan kääntymättömin sydämin ja synti pysyy entistä tiukemmin. On tunnustettava persoonallisten henkivaltojen valtava taistelu sieluista. Heikolla itsetunnolla varustettu ihminen onkin ns. helppoa riistaa erilaisille ekstreemiliikkeille, jossa syntiä aletaan ajaa pois unohtaen se tosiseikka, että ihminen, Luojan luoma on aina eri asia kuin esim. eksytyksen henki, jonka kohteeksi hän on saattanut joutua. Tällaiset liikkeet ovat itse osa eksytystä.

En usko, että Jumala haluaa jättää ihmistä vajavuuden tunteen tilaan. Jumalan armo perustuu sille, että me olemme vajavaisia. Mutta Jumalan aikaansaamaan parantumiseen kuuluu myös unhon lahja: että vanha on kuollut ja uusi sijaan tullut. Sitä, minkä Jumala on puhdistanut, älä sano syntiseksi, älä vajaaksi. Kehottaisin nostamaan Kristuksesta puhuttaessa pään pystyyn: Kristus puolestani, Kristus minussa. Jumala antaa anovalle: Hänen Uskonsa.

• Kartsa

Ossaa Rea kopioida Psykologia 101 oppikirjaa.
      Tuo on Rean itseterapiaa, ei tartte palstatilaa ottaa kiinnostavammalta keskustelulta.

• todé

armollisuuden ja armottomuuden yhdistäminen käy kuin tanssi silloin, kun ihmismieltä taitavasti ohjaillaan.

• Kysyvä ...

""Paljon puhutaan "ihmeparantumisesta" ja Jumalan voimavaikutuksista.
      On kaikenlaisia jalkojenpidentäjiä, kultapaikkojen hampaisiin lupaajia.,
      ja "taivaasta tippuvia kultahippujen jakajia".On nauruherätystä ja
      kaatumistakin löytyy vielä vähän siellä sun täällä, missä vain nämä
      "ihmeparantajat" kulkevat mukanaan tuomaa "voimavaikustaan" jakamassa.
      On sähköisen voiman ja käsien täristysten ja "enkeli-ilmestysten" esittäjiä.
      On mukamas niitä "uusia viestejä taivaasta" saaneita. """

Sinänsä vähän vapaamielinen mutta luova kuvaus niistä asioista mitä voimme lukea Jumalan Sanasta !! Näistähän asioista se Raamattu meille kertoo - ken vain tosissaan kaiken tämän elämäänsä ottaa.

• Kysyvä ...

""" En väitä etteikö Jumala tekisi ihmeitä vielä tänäkin päivänä, mutta väitän
      ettei Hän toimi omaa, sanassaan ilmoitettua totuuttaan vastaan, kuten
      nykyajan "ihmeparantajina" kulkevat superjulistajat toiminnallaan ovat osoittaneet
      tekevänsä.
      Mutta kysyn, mitä teemme pidennetyllä jalalla,tippuvilla kultahipuilla ""

Tätä Rea voit kysyä esim. ambutoiduilta mitä hieman pitämmällä jalalla voisikaan tehdä.

En tosiaan tiedä mitä ne skeptiset kirkon edustajat tekivät kun tulivat kritisoimaan Koiviston tilaisuutta ja yhtäkkiä huomasivat kullanväristen hiutaleitten tippuvan katosta lattialle ja koko epäluuloinen porukka lattialla polvillaan Koiviston ym. ihmetellessä että mitä ne nyt siellä lattialla yhtäkkiä konttaavat kun Koivistoa piti arvostella ja hänet vääräksi osoittaa.

• todisteta

miksei näitä kultahippuja todisteta kuvaamalla.
        Kyllähän tällaiset ihmeet tulisi saattaa kaikkien tietoon niin epäluuloisuutta olisi vähemmän.

• hansutuulia
        todisteta kirjoitti:

Kyllähän tällaiset ihmeet tulisi saattaa kaikkien tietoon niin epäluuloisuutta olisi vähemmän.

kuvailla, eräällä ystävälläni on sellaisia hippuja Raamattunsa välissä. Mutta ei hän niitä palvo vaan Jeeusta Kristusta.

• ihmetystä
        hansutuulia kirjoitti:

kuvailla, eräällä ystävälläni on sellaisia hippuja Raamattunsa välissä. Mutta ei hän niitä palvo vaan Jeeusta Kristusta.

miksi sitten pitää puhua. Minä ihmettelen ihmeitä, joita ei todisteta. Sanat ovat pelkkiä sanoja.

• Kysyvä ...
        todisteta kirjoitti:

Luulen että Jumala tarkoitti nämä kultahiput näitä "reaaaltoja" varten, jotka tulivat epäillen ja kriitiikkiä esittämään. Tilannehan oli jollain tavalla koominen myös - "reaaallot" polvillaan epäilemiään hippuja metsästäen ... Minusta tämä oli Jumalan ihanan hienovaraista muistutusta, että Hän on jokatapauksessa ihan käytännössäkin KAIKKIVALTIAS.

• Kysyvä ...
        ihmetystä kirjoitti:

miksi sitten pitää puhua. Minä ihmettelen ihmeitä, joita ei todisteta. Sanat ovat pelkkiä sanoja.

Niin - miksi pitää puhua ?

Sun pitää kysyä tätä Rea Aallolta miksi hän toistuvasti puhuu näistä. Asianomaiset itse kyllä haluavat pitää nämä vain omana tietonaan ...

• hansutuulia
        ihmetystä kirjoitti:

todistella ihmisille jotka pilaavat kaiken ja sepittävät kaiken ei uskottavaksi. Jumala ei ole pilkattavissa.
        Aikani minäkin olen kertonut parantumisestani, mutta ei kaipaa enenpää sitä kertoa kun se selitellään jos milläkin jutulla luonnollieksi tapahtumaksi.

Vaikka kuollut nousisi haudastaan ja tulisi kertomaan kadotuksesta, eivät ihmiset uskoisi.
        Näin se vain on.
        Ja tuolla ystävälläni on se edelleenkin tallessa, mutta hän ei sitä ole alkanut palvomaan, lähinnä muistelee Krstuksen rakkauden osoitusta.
        Eikä niitä ole sadellut pelkästään Koiviston kokouksissa, ihmiset rukoillessaan ovat saaneet kotonaankin kokea näitä samoja asioita.
        Mutta suosittelen sinua menemään vaikka Markku Koiviston juttusille ja pyytämään että hän voisi sinulle niitä näyttää. Markku ei lähde julkisiin myllytyksiin lehtien palstoille, eihän siitä kuitenkaan mitään tulisi vaan ihmiset kyllä osaavat kaikki kääntää toisinpäin.

• hansutuulia
        hansutuulia kirjoitti:

todistella ihmisille jotka pilaavat kaiken ja sepittävät kaiken ei uskottavaksi. Jumala ei ole pilkattavissa.
        Aikani minäkin olen kertonut parantumisestani, mutta ei kaipaa enenpää sitä kertoa kun se selitellään jos milläkin jutulla luonnollieksi tapahtumaksi.

Vaikka kuollut nousisi haudastaan ja tulisi kertomaan kadotuksesta, eivät ihmiset uskoisi.
        Näin se vain on.
        Ja tuolla ystävälläni on se edelleenkin tallessa, mutta hän ei sitä ole alkanut palvomaan, lähinnä muistelee Krstuksen rakkauden osoitusta.
        Eikä niitä ole sadellut pelkästään Koiviston kokouksissa, ihmiset rukoillessaan ovat saaneet kotonaankin kokea näitä samoja asioita.
        Mutta suosittelen sinua menemään vaikka Markku Koiviston juttusille ja pyytämään että hän voisi sinulle niitä näyttää. Markku ei lähde julkisiin myllytyksiin lehtien palstoille, eihän siitä kuitenkaan mitään tulisi vaan ihmiset kyllä osaavat kaikki kääntää toisinpäin.

jotka ottavat aina näitä samoja asioita julkiseen myllytykseen, en osaa sanoa edes miksi näin tekevät.
        Unohtavat sen tärkeimmän, Jeesuksen Kristuksen. Ilmiöt ovat täälläkin joka päivä myllytyksessä, kaataminen, Niilo Yli-Vainio, parantumiset.
        Missä ovat ne aidosti kiinnostuneet ihmiset jotka haluavat kuulla Jumalan Sanaa. Olen huomannut erään asian jonka olen pannut merkille. Jumalan Sanaa olen tänne laittanut muutaman kerran aloituksena.
        Siellä on kohta kuin hyeena lauma arvostelemassa jos milläkin tavalla, "olet nainen et voi opettaa", "kuka tuollaista tekstiä jaksaa lukee"
        jne. Jumalan Sana ei kyllä kelpaa mutta kaikki epäoleellinen kylläkin.
        Hedelmistä teidät tunnetaan sanoo Jumalan Sana ja se on täällä monesti todistettu.
        Niin erikoisia ovat nämä aloitukset.

Miksi tänne viitsii laittaa mitään rakentavaa kun Jeesus heitetään nurkkaan ja kaikki muu saa sijaa.

• Upotuskasteella kastettu
        hansutuulia kirjoitti:

Näin se vain on.

Hansutuulia.

Sinulla on muuten kirkasta evankeliumia. Mutta miksi ihmeessä suosittelet vieraassa evankeliumissa olevaa M.K.a ihmisille?
        Nokiamissionin työ on 2 Kor.11:4 mukaista toisen jeesuksen, toisen henhgen ja toisen evankeliumin ympärillä olevaa touhuilua.

• palveluksessanne

Saatuasi Pyhän Hengen kasteen alkaa suunta valjeta. Ihmeiden ja merkkien osalta on oikea suunta opetettu tässä: "anna palvelijaisi kaikella rohkeudella puhua sinun sanaasi; ja OJENNA KÄTESI NIIN, ETTÄ TUNNUSTEKOJA JA IHMEITÄ TAPAHTUU SINUN PYHÄN POIKASI JEESUKSEN NIMEN KAUTTA. Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti." Apost,teot 4:29-30.

Kristityillä oli näköjään alussa suuri tarve etsiä ihmeitä ja merkkejä. Miten on? Olivatko he joutuneet pois oikeasta suunnasta?

• Kysyvä ...

Janoamme edelleen Jumalan läsnäoloa - tässä suhteessa mikään ei ole muuttunut - kristittyjen keskuudessa. Elämme niin vainottuina ja murjottuina ja rikkirevittyinä, että suorastaan JANOAMME Jumalan ilmestymistä aina silloin tällöin todistukseksi Hänen rakkaudestaan. Me olemme vain niin heikkoja kuitenkin. Amen

• hansutuulia
        Kysyvä ... kirjoitti:

Janoamme edelleen Jumalan läsnäoloa - tässä suhteessa mikään ei ole muuttunut - kristittyjen keskuudessa. Elämme niin vainottuina ja murjottuina ja rikkirevittyinä, että suorastaan JANOAMME Jumalan ilmestymistä aina silloin tällöin todistukseksi Hänen rakkaudestaan. Me olemme vain niin heikkoja kuitenkin. Amen

janoan, ja tarvitsen häntä joka päivä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe