KUKA ON IHMINEN IHMISELLE ?

uskossa tänään

-siinäpä aihe jota olisi syytä käsitellä uskovien kesken..

-moni on semmoinen Raamatunalauseautomaatti jolla on vastaus valmiina,kyllä ns.Raamatullisesti,-joka asiaan..

-ihmiselämä on kuitenkin hiukan monimutkaisempaa,monta kertaa kuin meidän fraasimme ja aasimme ovat...

-mitenköhän on, oppivatko uskovat koskaan elämistä sen syntisen,piruparan rinnalla ja vierellä,niissä samoissa,saappaissa...

-olen alkanut epäilemään, että ei koskaan...

-nää on niin täynnä itseään ja niiden Raamatunlausekotelojen tupsut on todella,pitkät..

-tietoa on kyllä niin paljon päässä,että luulis sen halkeavan...mutta kun se ei auta mitään..

-VAIN RAKKAUDEN KAUTTA VAIKUTTAVA USKO VOI MUUTTAA,-IHMISEN !

41

917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mk81

mie oon kyllä siun kanssa samaa mieltä.

• frihet

Kertoisitko miten olet itse kokenut uskovien puheet ja teot omassa elämässäsi?

Miten taasen uskosta osattomat ovat eläneet sinun vierelläsi?

Muistan melko hyvin ajan, jolloin vietin saatanallista elämää ja niin myös sen aikaiset "tukijani", ei ollut kovin totuudellinen eidänkään lupaus.

Eli kun tuon saman mielen aloittajan kanssa jaat, niin en oikeastaan ihmettele, mihin olet elämässäsi ajautunut, koska maailma voi tarjota hetkellisen ilon, mutta sisäinen rauha saadaan Kristuksen tuntemuksen kautta ja siihen kristitty tarjoaa tukeaan, että niin monet kuin mahdollista, sen rauhan löytäisivät KRISTUKSESSA, eikä tie ole silti liian kaita, etteikö sillä mahtuisi kaikki kulkemaan, sanoohan Jesajan kirja, että se on valtatie.

• Mk81
        frihet kirjoitti:

Muistan melko hyvin ajan, jolloin vietin saatanallista elämää ja niin myös sen aikaiset "tukijani", ei ollut kovin totuudellinen eidänkään lupaus.

Eli kun tuon saman mielen aloittajan kanssa jaat, niin en oikeastaan ihmettele, mihin olet elämässäsi ajautunut, koska maailma voi tarjota hetkellisen ilon, mutta sisäinen rauha saadaan Kristuksen tuntemuksen kautta ja siihen kristitty tarjoaa tukeaan, että niin monet kuin mahdollista, sen rauhan löytäisivät KRISTUKSESSA, eikä tie ole silti liian kaita, etteikö sillä mahtuisi kaikki kulkemaan, sanoohan Jesajan kirja, että se on valtatie.

siis minuako tarkotit?

olen samaa mieltä alottajan kanssa, että ei fraasit auta kun ihmisellä on hätä tms (jos nyt oikein ymmärsin). ite oon kyllä saanut kokea "VAIN RAKKAUDEN KAUTTA VAIKUTTAVA USKO VOI MUUTTAA,-IHMISEN !" ihan jo tämän palstan kautta. Ja sehän on totta.

mitä minä nyt taas tein väärin? ainiin, minulla ei ole rahaa mielipiteisiin. olen suorapuheinen ja rehellinen ihminen, en osaa kaunistella sanojani. pyydän sitä anteeksi.

kyllä se on ihme kun ei saa olla mikä on.

"Eli kun tuon saman mielen aloittajan kanssa jaat, niin en oikeastaan ihmettele, mihin olet elämässäsi ajautunut"

syyt on varmasti hieman toiset, kuin alottajan kanssa samaa mieltä oleminen. en ollut pienenä lapsena vielä tietoinen tästä aloituksesta.

• Mk81
        frihet kirjoitti:

"Kertoisitko miten olet itse kokenut uskovien puheet ja teot omassa elämässäsi?"

99% pelkkää puhetta, ei tekoja. Jukka on poikkeus, ja siitä olen ikuisesti kiitollinen.

• Mk81
        Mk81 kirjoitti:

"Kertoisitko miten olet itse kokenut uskovien puheet ja teot omassa elämässäsi?"

99% pelkkää puhetta, ei tekoja. Jukka on poikkeus, ja siitä olen ikuisesti kiitollinen.

anteeksi, siis on muutama muukin kuin jukka, mutta nimiä en oikein tiedä jne. ja tietysti on ihmisiä jotka rukoilee kai puolestani, ja siitä olen myös kiitollinen. että 99% on vähän liioiteltu:)

• frihet
        Mk81 kirjoitti:

Tiedän, että Jukan kautta olet apua varmaan saanut, mutta tiedätkö että sadat muutkin ovat sinua auttaneet.

Ei kaikki auttajasi edes ilmoita julkisesti, koska se on eräällä tavalla raamatullinenkin periaate.

En tosin tuohon (99% pelkää puhetta) usko koska jo palstankin luvut kertovat toista, siis mitä täällä on esim. sinulle luvattu ja miten suuri osa sen johdosta on lupaustensa takana, mietippä itse.

Toivon myös, että opit ymmärtämään esirukouksen valtavan merkityksen, Jumala kuulee rukoukset ja vastaa ajallaan ja vieläpä oikein, kun iänkaikkusuuteen katsotaan.

No kiitos kommentistasi ja hyvää jatkoa elämäsi kiemuroihin.

• Mk81
        frihet kirjoitti:

Tiedän, että Jukan kautta olet apua varmaan saanut, mutta tiedätkö että sadat muutkin ovat sinua auttaneet.

Ei kaikki auttajasi edes ilmoita julkisesti, koska se on eräällä tavalla raamatullinenkin periaate.

En tosin tuohon (99% pelkää puhetta) usko koska jo palstankin luvut kertovat toista, siis mitä täällä on esim. sinulle luvattu ja miten suuri osa sen johdosta on lupaustensa takana, mietippä itse.

Toivon myös, että opit ymmärtämään esirukouksen valtavan merkityksen, Jumala kuulee rukoukset ja vastaa ajallaan ja vieläpä oikein, kun iänkaikkusuuteen katsotaan.

"Tiedän, että Jukan kautta olet apua varmaan saanut, mutta tiedätkö että sadat muutkin ovat sinua auttaneet."

no en tiennyt. miullekkin vois tietty kertoa.

• Mk81
        frihet kirjoitti:

"En tosin tuohon (99% pelkää puhetta) usko koska jo palstankin luvut kertovat toista, siis mitä täällä on esim. sinulle luvattu ja miten suuri osa sen johdosta on lupaustensa takana, mietippä itse."

suoraansanottuna en ole ihan perillä siitä mitä minulle on luvattu jne. minullekkin vois tosiaan asiasta kertoa:) tuo 99% on tietysti liioiteltua. Lähinnä se perustuu omiin kokemuksiin ihan tässä "live" elämässä. paljon oon uskovia elämäni aikana tavannu jne....paljon ne on puhunut ainakin, mutta jos toinen tarviskin apua, mitään muuta kuin sitä puhetta ei tule. sama pätee myös ei uskoviin.

mutta mutta, minulla on niin älyttömästi vielä oppimista uskosta ja ihan uskovista jne, että en tiiä mitä mieltä mistäkin oon. ainoastaan sen tiiän että lähimmäisen rakkaus, toisen kuunteleminen ja jos kykenee, auttaminen, voi muuttaa paljon.

• Pentecostal*

Ajattele, jos ei olisi raamatunlause automaatteja? Eihän ne sulle mitään pahaa halua...

• uskossa tänään

-olen aika monissa liemissä keitetty papparainen ja tähän asti olen selvinnyt hengissä..

-sanotaan että kaikki mikä ei tapa,vahvistaa ja osaltaan se pitää,paikkansa !

-omalta kohdaltani voin sanoa eletyn elämän suhteen että paremminkin sen olis voinut elää,-eikä tuhlata elämää sikakaukaloilla,-mutta onpahan tullut aiakmoinen,elämänkokemus jne..

-harmittaa vain noi fraasiaasit koska ei niillä ole mitään todellista apua ihmiselle..

-henkisesti olen aika voimakas persoona ja olen aina ollut..hmm...vaikka se ei ehkä ole niin kauhean hyvä ominaisuus,sekään..

-hih,jotkut ihmiset on lihassa heikkoja,-mutta hengessään,jättiläisiä...

-oletteko joskus kokeilleet,heittätymistä,Jumalan Armon varaan,tiukassa tilanteessa..itse olen siihen joutunut olosuhteiden,pakosta,-mutta Herra on varjellut,minua..vaikkka en kyllä käsitä minkä takia... :-)

• herramrks
        uskossa tänään kirjoitti:

-olen aika monissa liemissä keitetty papparainen ja tähän asti olen selvinnyt hengissä..

-sanotaan että kaikki mikä ei tapa,vahvistaa ja osaltaan se pitää,paikkansa !

-omalta kohdaltani voin sanoa eletyn elämän suhteen että paremminkin sen olis voinut elää,-eikä tuhlata elämää sikakaukaloilla,-mutta onpahan tullut aiakmoinen,elämänkokemus jne..

-harmittaa vain noi fraasiaasit koska ei niillä ole mitään todellista apua ihmiselle..

-henkisesti olen aika voimakas persoona ja olen aina ollut..hmm...vaikka se ei ehkä ole niin kauhean hyvä ominaisuus,sekään..

-hih,jotkut ihmiset on lihassa heikkoja,-mutta hengessään,jättiläisiä...

-oletteko joskus kokeilleet,heittätymistä,Jumalan Armon varaan,tiukassa tilanteessa..itse olen siihen joutunut olosuhteiden,pakosta,-mutta Herra on varjellut,minua..vaikkka en kyllä käsitä minkä takia... :-)

Mahtava termi kerrassaan. Saat pisteen siitä.
        (uskossa tänään 1, muut 0)

Musta näyttää että raamatunlauseiden taakse on helppo piiloutua. Miltä?
        Ehkä "ihmisenä olemiselta" -> särkynyttä ihmistä on monen vaikea oikeasti kohdata, sen sijaan voi siteerata raamattua.
        Ehkä "syntisenä olemiselta" -> kuulin lauseen erään ystäväni mentyä kristilliseen yhteyteen: miten vaikea mun onkaan tulla syntisenä tänne armahdettujen syntisten sekaan.
        Kuka meistä ei olisi syntiä tehnyt joka ikinen päivä? Silti monesti pyhyys "iskee" ja toisen erämaakausi onkin luopioutta.

• uskossa tänään
        herramrks kirjoitti:

Mahtava termi kerrassaan. Saat pisteen siitä.
        (uskossa tänään 1, muut 0)

Musta näyttää että raamatunlauseiden taakse on helppo piiloutua. Miltä?
        Ehkä "ihmisenä olemiselta" -> särkynyttä ihmistä on monen vaikea oikeasti kohdata, sen sijaan voi siteerata raamattua.
        Ehkä "syntisenä olemiselta" -> kuulin lauseen erään ystäväni mentyä kristilliseen yhteyteen: miten vaikea mun onkaan tulla syntisenä tänne armahdettujen syntisten sekaan.
        Kuka meistä ei olisi syntiä tehnyt joka ikinen päivä? Silti monesti pyhyys "iskee" ja toisen erämaakausi onkin luopioutta.

-kerroin vain tapahtumista jotka Jumalan armosta olen saanut kokea...

-mistä loukkaannuit ?

• herramrks

-kerroin vain tapahtumista jotka Jumalan armosta olen saanut kokea...

-mistä loukkaannuit ?

Sanoit "-harmittaa vain noi fraasiaasit koska ei niillä ole mitään todellista apua ihmiselle.. "
        Ja "fraasiaasit" on mulle uusi sana joka kuullostaa hyvältä :)
        Näitä fraasiaaseja "käsittelin" viestissäni en sinua.

• RitariOlevainen

on ihminen ihmiselle, johon ei tarvitse pettyä.

Anteeksi jos oli "fraasi" ?

• uskossa tänään

-jos se pitää paikkansa vaan-,,,

-petollinen on ihmissydän ylitse kaiken sanoo Raamattu...

-niin me syntiset reppanat tarvitsemme armahtajaa..

• RitariOlevainen

-jos se pitää paikkansa vaan-,,,

-petollinen on ihmissydän ylitse kaiken sanoo Raamattu...

-niin me syntiset reppanat tarvitsemme armahtajaa..

siinä on, että Jeesus, Ihmonen, on uskollimmista uskollisin Ihminen ihmisen rinnalla, luotettavin mitä maailman kaikikkeudesta löytyä saattaa!
        Tosi on, Armahtajaa tarvitaan joka hetki, siinä olet aivan oikesaa.

• Peku `
        RitariOlevainen kirjoitti:

siinä on, että Jeesus, Ihmonen, on uskollimmista uskollisin Ihminen ihmisen rinnalla, luotettavin mitä maailman kaikikkeudesta löytyä saattaa!
        Tosi on, Armahtajaa tarvitaan joka hetki, siinä olet aivan oikesaa.

Tämän Jeesuksen tavoittaa

• armosta uskossa

olleenna olen tullut havaitsemaan tämän todeksi:Jumala se on joka teissä vaikuttaa tahtomista ja tekemistä.
      -sopii niin kun tulimme uskoon tapahtumaan, uskovaisena Jumalan johdattamana elämiseen , siinä vaeltamiseen ja perille pääsyyn. :)

• uskossa tänään

-kanssasi !

• kautta vaikuttava usko

voi muuttaa ihmisen, näin se on . Voi kumpa me ihmiset voisimme rakastaa toisiamme, siskojamme ja veljiämme, sillä olemmehan saman Isän lapsia. Ihminen joka ei vielä tunne Jumalaa, niin mikä hänet saa kiinnostuneeksi näistä hengellisistä asioista on se, että hän näkee uskovaisilla keskinäisen rakkauden ja välittämisen.
      Toista en voi muuttaa, mutta itse ehkä voin nöyrtyä . Siksi haluankin rukoilla Jeesus , että kasvata minua niin ,että minussa edes vähän voisi näkyä sinun antamaasi rakkautta.

Joskus on kyllä rakkautta myös vedota Raamattuun, sillä se tekee eläväksi ja johtaa totuuteen.

• voi välittää

rakkautta jos ei ensin OPI tuntemaan Jumalan rakkautta ja armoa.
        Ihmisessä itsessään ei ole tippaakaan sitä rakkautta jota Jumala edustaa.
        Mutta, mutta, Isokirja kertoo:rakkaus on vuodatettu Pyhässä Hengessä teidän...siis sinun ja minun sydämeen.
        Mutta kuten tuossa ylenpänä totesin, neljännesvuosisadan uskossa olleena olen tullut oppimaan että Jumalan rakkauskaan ei tule häneen uskovaan valmiina pakettina, vaan koettelemusten ja kärsimysten kautta.
        Kun Jumala näyttää uskovalle ihmiselle hänen raadollisuutensa ja taipumuksen syntiin, niin sitä alkaa olemaan paljon armollisempi toisia kohtaan, oli kysymyksessä sitten Jumalan armosta pelastama tai sitten vielä synnissä elävä.

Tehkää lähimmäiselle sitä mitä haluatte , että teille tehtäisiin.
        Kuka on minun lähimmäiseni? Se toinen ihminen, hän.

• Timoriepu

Oma ihmisyyteni vaikuttaa sen, että en pidä itseäni kenenkään yläpuolella olevana ja tämä oman raadollisuuden jatkuva havaitseminen auttaa ymmärtämään toisia ihmisiä. Jos Jumala ei olisi auttanut eri elämän tilanteissa, olisin varmasti hyvin onneton ja kaiken toivon menettänyt, kurja ihmisraukka.
      Jos olen "syyllistynyt" Raamatun lauseiden esille tuomiseen, se ei tarkoita, että sillä kohottaisin omaa egoani, vaan silloin olen halunnut tuoda Jumalan Sanan valoa pimeyteen.
      Uskova on armahdettu ihminen, jolla on tulevaisuus ja toivo ainoastaan siksi, koska Jeesus Kristus on uskollinen, armollinen ja hyvä häntä kohtaan. Mitään omaa kerskaa ja aihetta itsetyytyväisyyteen ei uskovalla omassa itsessään ole. Kaikki on Jumalan lahjaa ja se panee nöyräksi ja pieneksi ja auttaa suhtautumaan oikein lähimmäisiin.

• Kuinka niin paljon Kristuksen veren puhdistavaa voimaa tarvii päivittäin. Mistään ei voi oikein kerskua, kun tietää mikä itsessään on.

Herää kysymyksiä, olenko itse antautunut kokosydämisesti Jumalalle? Jumalalla on vielä paljon työtä minunkin kohdalla. Paljon on pois panemista. Kasvunpaikkaa!

• Timoriepu

Lohduttaa kuitenkin ajatella, että Jeesus on aloittanut meissä omissaan hyvän työn, jonka Hän vie myös päätökseen asti, koska Hän on uskollinen.
        On hyvä myös muistaa, että Jumala vaikuttaa armon kautta, ei piiskaten ja karjuen. Juuri siksi haluankin niin mielelläni tehdä parannusta, koska Jeesus on niin hyvä.

• Timoriepu kirjoitti:

Lohduttaa kuitenkin ajatella, että Jeesus on aloittanut meissä omissaan hyvän työn, jonka Hän vie myös päätökseen asti, koska Hän on uskollinen.
        On hyvä myös muistaa, että Jumala vaikuttaa armon kautta, ei piiskaten ja karjuen. Juuri siksi haluankin niin mielelläni tehdä parannusta, koska Jeesus on niin hyvä.

Aivan niin! Uskon alkajan ja täydelliseksi tekijän käsissä ollaan.

Saamme kohottaa katseemme Kristukseen!

Vaikuttakoon Kristuksen rakkaus meissä niin että voisimme olla siunaukseksi ja rakennukseksi kaikkialla missä kuljemme.

• kiittäen
        Timoriepu kirjoitti:

Kirjoitat lohduttavia ajatuksia, mistä sinulle kiitos.
        Kerrot, että haluat tehdä parannusta, koska Jeesus on niin hyvä. Hyvä Hän on, oikein sanoit!
        Mieleni tekee kuitenkin kysyä, että miten uskova sinun mielestäsi tekee parannusta.

Yleensä ajatellaan, itsekin ajattelen, että parannus on mielenmuutos. Kuka tämän mielenmuutoksen saa aikaan. Eikö juuri Hän, joka on aloittanut hyvän työn meissä. Parannuskin on siis Hänen tekonsa meissä. Niinhän?

Kysyn tätä sen vuoksi, koska olen niin usein törmännyt ajatteluun, jossa korostetaan ihmisen tekoja. Joskus parannuksen tekokin koetaan ikäänkuin omaksi ansioksi. Sinun motiivejasi tässä suhteessa en tahdo epäillä.

• Timoriepu
        kiittäen kirjoitti:

Kirjoitat lohduttavia ajatuksia, mistä sinulle kiitos.
        Kerrot, että haluat tehdä parannusta, koska Jeesus on niin hyvä. Hyvä Hän on, oikein sanoit!
        Mieleni tekee kuitenkin kysyä, että miten uskova sinun mielestäsi tekee parannusta.

Yleensä ajatellaan, itsekin ajattelen, että parannus on mielenmuutos. Kuka tämän mielenmuutoksen saa aikaan. Eikö juuri Hän, joka on aloittanut hyvän työn meissä. Parannuskin on siis Hänen tekonsa meissä. Niinhän?

Kysyn tätä sen vuoksi, koska olen niin usein törmännyt ajatteluun, jossa korostetaan ihmisen tekoja. Joskus parannuksen tekokin koetaan ikäänkuin omaksi ansioksi. Sinun motiivejasi tässä suhteessa en tahdo epäillä.

Nimenomaan, juuri Jumala Pyhän Hengen kautta haluaa vaikuttaa meissä parannusta, eli sitä mielenmuutosta. Ei se tosiaan ole ihmisteko, josta ihminen voisi ottaa kunniaa, koska se voima ja halu, joita tarvitaan parannuksen tekoon, tulevat Jumalalta. Ei ihminen silti mikään tahdoton robotti tässäkään ole, sillä mielenmuutostahan ei synny, ellei ihminen SUOSTU siihen. Uskon, että Jumala vaikuttaa tässäkin tahtomisen ja tekemisen, että Hänen hyvä ja viisas tahtonsa tapahtuisi.
        Mielenmuutos tapahtuu usein prosessina, jonka aikana Jumala vähitellen pääsee vaikuttamaan jäykkäniskaisenkin uskovan, kuten minä, kohdalla. Jumala antaa aikaa parannukseen, sillä Hän on pitkämielinen, todella paljon pitkämielisempi kuin me luulemmekaan.
        Ajattelen ja ymmärrän kuitenkin, että vanhurskautemme eli Jumalalle kelpaavaisuutemme on kiinni siitä, mitä Jeesus teki Golgatalla puolestamme. Silti Hän edelleen kehottaa meitä parannukseen, sillä Hän haluaa muuttaa meitä Jeesuksen kaltaisiksi, vähitellen, useimmiten niin, ettemme itse sitä edes huomaa, vaan lähinnä me näemme sen, miten kurjia me edelleen olemme ja miten paljon meissä on keskeneräisyyttä. Itse ainakin sen totean itsessäni, ihan vilpittömästi, ilman mitään tekonöyryyttä.
        Kiitos ystävälliestä kirjoituksestasi ja rauhallista illan jatkoa!

• K.N.

Jos ajatellaan, että Raamattu olisi kirjoitettu opas tälle elämän taipaleelle, ohjekirja mistä voisi katsoa neuvoa kun alkaa vastustamaan, tai pelottamaan meno, miten täällä onnistun.

Moni ihminen on päässyt vaikeuksien yli tämän opaskirjan avulla. Mutta.

Kun näet toisen ihmisen, jolla on sama tilanne
      kuin itselläsi. Menetkö nyt ohjekirjan kanssa
      tuomitsemaan tämän ihmisen; " sinä syntinen "
      "täällä lukee että tuo virheesi vie helvettiin "

Eli ihminen voi muuttua vain sisällön tuottajaksi, inhimillisyys katoaa. On vain sääntöjä ja lakeja ja kaikki tuo johtuu siitä
      että ihminen on niin pelastusvarma ja ylpeä.

Opaskirja ei opettanutkaan nöyräksi, vaan
      tuomitsemaan muita.

• Timoriepu

Tällaista farisealaisuutta, jota kuvasit, on edelleen, niin kuin Jeesuksenkin aikana. Jeesus sanoi heille kovia sanoja, jotta he heräisivät.
        Heidän sydämensä oli äärettömän kova heikkoja kohtaan ja kätensä aina valmis heittämään kiven langenneen päähän.
        Jeesukseen uskova on sellainen, joka itse armahdettuna suhtautuu muihin anteeksiantoa ja armahdusta kaipaavia armahtaen, koska on itsekin edelleen potentiaalinen hairahtuja.

• K.N.
        Timoriepu kirjoitti:

Tällaista farisealaisuutta, jota kuvasit, on edelleen, niin kuin Jeesuksenkin aikana. Jeesus sanoi heille kovia sanoja, jotta he heräisivät.
        Heidän sydämensä oli äärettömän kova heikkoja kohtaan ja kätensä aina valmis heittämään kiven langenneen päähän.
        Jeesukseen uskova on sellainen, joka itse armahdettuna suhtautuu muihin anteeksiantoa ja armahdusta kaipaavia armahtaen, koska on itsekin edelleen potentiaalinen hairahtuja.

samaistumista, näkee uskovissa. Yleensä heissä joiden elämä on heittänyt oikein kunnolla häränpyllyä ja viskonut samalla lihoja loitommalle. Se vaatii selvästi myös kapasiteettia päässä tunnustaa oma pahiksensa.
        Siksi kaikki eivät pysty eivätkä herää. !

• neljännesvuosisata uskossa,...

ja sen ilmoitus, varsinkin UT ei ole ensisijaisesti annettu että pääsisimme vaikeuksien ylitse, ne voitetaan tai sitte ei Jumalan armosta nekin.Vaan ilmoitus nimen omaan asemastamme kun uskomme että SYNTI joka erottaa ihmisen Jumalasta saadan Jeesuksen Kristuksen RISTINSOVITUKSEN ansiosta anteeksi ja siihen luottaen ja turvaten .
        Sen jälkeen astuukin kuvaan Jumalan SUURI ja käsittämätön ARMO :)

• K.N.
        neljännesvuosisata uskossa,... kirjoitti:

ja sen ilmoitus, varsinkin UT ei ole ensisijaisesti annettu että pääsisimme vaikeuksien ylitse, ne voitetaan tai sitte ei Jumalan armosta nekin.Vaan ilmoitus nimen omaan asemastamme kun uskomme että SYNTI joka erottaa ihmisen Jumalasta saadan Jeesuksen Kristuksen RISTINSOVITUKSEN ansiosta anteeksi ja siihen luottaen ja turvaten .
        Sen jälkeen astuukin kuvaan Jumalan SUURI ja käsittämätön ARMO :)

kyllä Luoja tietää mitä on synnyttänyt. Älä pelkää että kulkisit armon ohi.

• paikanetsijä

että meidän on määrä rakastaa toisiamme sillä rakkaudella jonka olemme saaneet...lahjaksi ansiotta..meidän kauttamme rakkaus virtaa maailmaan ja tekee tämän paremmaksi elää..tai niin on tarkoitus...

se rakastaminen on vierellä kulkemista, jaksamista loppuun asti kuunnellen ja auttaen..arvostaen - ei Raamatulla lyöden
      ...on olemassa paljon ihmisiä,jotka eivät kykene rakastamaan ketään huonojen kokemustensa takia..eivätkä he parane koskaan ellei sellaiset ihmiset jotka rakastamaan kykenevät rakasta heitä terveeksi yhdessä Jeesuksen kanssa, -

• Timoriepu

Joku viisas on sanonut jotenkin tällä tavalla, että: Ensin Jumala näkee hirveästi vaivaa saadakseen meidät uskoviksi ja sitten Hän pyrkii saamaan meitä todellisiksi ihmisiksi.
        Tämä todellinen ihmisyys on varmasti niitä asioita, joita luettelit, eli oikeastaan sitä, mitä kutsutaan Hengen hedelmäksi.

• alkavat olla varsin tärkeitä siinä vaiheessa, kun on onnistunut sotkemaan koko elämänsä ja nähnyt sen mitä oma fiksuus ja ihmisten suorastaan loistavat ohjeet saavat aikaan. Sitä alkaa helvetistä noustessa katsella Sanaa ihan eri tavalla. Ne ovat apu, eivät kirous. Osoitus Jumalan suunnattomasta rakkaudesta, eikä kahle kaulassa. Siunattu asia pakon sijaan. Tuovat eheyttä rikkinäisyyteen, varjelevat vielä enempää hajoamasta. Turvapaikka.

• uskossa tänään

-jo s osaisin niiin krjoittaisin kielillä kiitoksen tästä!!!!!!!

• uskossa tänään kirjoitti:

-jo s osaisin niiin krjoittaisin kielillä kiitoksen tästä!!!!!!!

mitä pitäisi sanoa. Ehkä voisi kokeilla olla vaiti mitä tähän aiheeseen tulee.

• Mk81

"alkavat olla varsin tärkeitä siinä vaiheessa, kun on onnistunut sotkemaan koko elämänsä ja nähnyt sen mitä oma fiksuus ja ihmisten suorastaan loistavat ohjeet saavat aikaan. Sitä alkaa helvetistä noustessa katsella Sanaa ihan eri tavalla. Ne ovat apu, eivät kirous. Osoitus Jumalan suunnattomasta rakkaudesta, eikä kahle kaulassa. Siunattu asia pakon sijaan. Tuovat eheyttä rikkinäisyyteen, varjelevat vielä enempää hajoamasta. Turvapaikka."

näin minäkin olen asian kokenut. harvinaisen hyvin sanottu. Kyse on armosta, jos nyt oikein ymmärrän.

• Mk81 kirjoitti:

"alkavat olla varsin tärkeitä siinä vaiheessa, kun on onnistunut sotkemaan koko elämänsä ja nähnyt sen mitä oma fiksuus ja ihmisten suorastaan loistavat ohjeet saavat aikaan. Sitä alkaa helvetistä noustessa katsella Sanaa ihan eri tavalla. Ne ovat apu, eivät kirous. Osoitus Jumalan suunnattomasta rakkaudesta, eikä kahle kaulassa. Siunattu asia pakon sijaan. Tuovat eheyttä rikkinäisyyteen, varjelevat vielä enempää hajoamasta. Turvapaikka."

näin minäkin olen asian kokenut. harvinaisen hyvin sanottu. Kyse on armosta, jos nyt oikein ymmärrän.

ymmärsit oikein = )

• paikanetsijä

ainakin itse huomaan joissakin tilanteissa Jumalan sanan nousevan mieleen - niin olen monesti huomannut levittäväni sanaa myös ihan keskustelukumppanini tietämättä..ja uskon sen aikanaan myös tuottavan sen hedelmän johon se oli lähetetty......

"Kultaomenia hopeamaljoissa ovat sanat, sanotut aikanansa."(Sananl. 25:11)

• frihet

On tullut ikään kuin fraasiksi ja siksi uusia käänöksiä tehdään, että ei samoja sanoja enää käytettäisi.

Rakkauden kadottua alkaa elämäkin fraasimaiseksi kaiketi muuttua, mutta hyvä olisi silti sanaa syödä ja yllä pitää, että tekommekin puhuisi samaa, kuin mihin Sana opettaa.

Ehkä täällä kirjoitusten perusteella ei voi ketään varmistaa, miten arjen keskellä "puu hedelmistään tunnetaan".

Joskus nuo "uskon sankarit" Hebrealais kirjeen 11 luvussa mietityttää, kun heistä vanhan liiton puolella ei mainita, että "he olisivat uskoneet", he kyllä kuulivat Jumalan äänen ja tekivät sen mitä "käskettiin", siis luottaen Jumalaan.

Maailma on fraasien alaisuudessa, näin minä paremminkin aloituksesi sanoisin, hehän lupaavat, kuten politiikot, mutta mitään katetta ei löydy hyville lupauksille ja samoille fraaseille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      673
      4259
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      19
      2135
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      92
      1213
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      70
      1086
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      66
      908
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      113
      852
    7. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      73
      837
    8. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      65
      816
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Kitee
      245
      779
    10. Mies, mikä on kauneinta, mitä kaivattusi

...on sulle sanonut? Kuhan kysyn ♥️
      Ikävä
      37
      773
    Aihe