Comfort long. Ostin tälläisen kapistuksen tänään.
Onko kestäviä? Onko kenelläkään mennyt tälläinen poikki? On koirille 50 kg asti. Vähän epäilyttää kun naru on niin ohkainen. Kokemuksia?
Flexi..
11
3114
Vastaukset
- flexitön
mutta en suosittele kenellekkään flexiä, ainakaan jos koira ei ole oppinut kulkemaan nätisti ilman vetämistä! Flexillä koiran vetäminen saa vain vahvistusta! Ja koiran turvallisuudenkin kannalta katsottuna se ei ole järkevä.
- Epävarma(ko)
ei ongelmia kävelyssä eikä muutenkaan. Ajattelin vaan juuri tuota kestävyyttä. Ja emäntäkin osaa käyttää flexiä :)
- pitäisi
Epävarma(ko) kirjoitti:
ei ongelmia kävelyssä eikä muutenkaan. Ajattelin vaan juuri tuota kestävyyttä. Ja emäntäkin osaa käyttää flexiä :)
lailla kieltää.
- poikki menee
Epävarma(ko) kirjoitti:
jos koira ei vedä ollenkaan.. eli kestää kyllä normikäyttöä.
En suosittele fleksii, ainakaan jos koiralla on taipumusta vetää hihnassa..!
Sukulaisen koiralla oli fleksi, katkes kesken lenkin ja koira auton alle,kuoli =(- sanoa,
että ainahan se voi normaalikin hihna mennä poikki tai irrota kädestä ja koira jäädä auton alle... Meillä on kyllä kaikki flexit olleet kestäviä.
Normaalilenkillä ihmisten ilmoilla käytössä 1.8m nahkahihna, mutta maastolenkillä (kuten juuri äskenkin, kunnon lumihangessa kirmattiin) mennään flexin kanssa. Koiran on helpompi antaa purkaa menohaluja flexin kanssa, kun ei itse tarvitse tehdä äkkipyrähdyksiä jokaisen lentävän puunlehden perässä. Mutta siis ns. kaupunkikäytössä en kyllä näe mitään järkeä flexissä.
- kokemuksella
Itselläni on kaksi parikymmentä kiloista koiraa, ja flexiä(8m) olen käyttänyt jatkuvasti. Asumme maalla. Ei ole koskaan(10v) katkenneet, vaikka naru onkin tosi ohkainen. Hyvänä flexiä pidän. Flexin voi lukita alle metrin pituiseksi, jos on tarpeen saada koira kulkemaan lähellä. Tietysti ei pidä koiraa päästää juoksemaan vauhdilla flexiä loppuun, silloin voi riuhtaisu sen mahdollisesti rikkoa.
- Epävarma(ko)
sulle asiallisesta viestistä. Luulen että meillä kanssa kestää. Koira ei pahemmin vedä. Voi joskus kiskaista jäniksen tai kissan perään...
- 20 v kokemuksella
Minulla on flexi jo kolmannella koiralla. Eka käyttäjä oli walesinspringerspanieli, joka veti välillä aika paljon, mutta flexi ei koskaan aiheuttanut vaaratilanteita, muutama meni rikki mutta yleensä siten, että ei enää kelannutkaan narua sisään. Toinen koira oli collie, ja tosi hyvä oli ja tämä koira ei vetänytkään. Nyt sitten on parsonrusselinterrieri ja koira juokseen sinne tänne ja maastossa flexi on hyvä jos ei voi irti pitää, mutta toisaalta saa liikkumavaraa. Tielläkin menee hyvin, kun pitää lyhyemmällä ja parsonimme ei kovin pahasti vedä. Asumme maalla ja täällä on vähän liikennettä, joten ehkä kaupungissa tavallinen talutin on kätevämpi?
- solina
Ei nyt suoranaisesti vastaus kysymykseesi, mutta oma kokemukseni flexistä sattui muutamia vuosia
sitten kun olin lenkillä koirieni kanssa. Vastaan tuli poika n.!10v pienen koiransa kanssa, joka oli flexissä. Innostunut koira juoksi luoksemme ja alkoi kiertää meitä ja ennenkuin tajusin olimme tiukassa paketissa pojan
flexin niputtamana... Varmaan huvittavan näköistä. Mutta asiani oli Älä anna flexiä lapsen käteen ettei käy hullusti. Itsellä ei sellaista ole joten kestävyydestä en osaa sanoa. - lottaviiru
Meillä on 6 m pitkä nauhafleksi, se on mukavampi käytössä kuin narufleksi.
Narusta saattaa helposti tulla "palovammoja" esim käteen tai vaikkapa lapsen kasvoihin (kokemusta on).
Kun fleksi ei enää kelaa, syynä on yleensä jousen hajominen.
Meillä on parista vanhasta fleksinauhasta laitettu koiralle pihaan naru, johon sen voi joskus vähäksi aikaa laittaa ulkoilemaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124