Hesari tänään:
Eckerö Linen Nordlandia-laivan kylkeen tuli lauantaina päivällä reikä, kun se kiinnittyi laituriin Tallinnan satamassa kovassa tuulessa.
Laiva jää ainakin sunnuntaihin asti Tallinnaan.
"Kyljestä päällimmäinen kerros raapiutui pois, kun laiva otti kosketuksen laituriin. Reikä täytyy nyt hitsata kiinni", Eckerö Linen toimitusjohtaja Taru Keronen kertoi lauantaina iltapäivällä.
"Tämän hetken tietojen mukaan laivan rakenne ei ole kärsinyt, mutta selvää on että ei sillä voi matkustajia kuljettaa."
Kerosen mukaan Nordlandia oli täynnä eli matkustajia oli kaksi tuhatta. Minkäänlaista vaaraa heillä ei ollut missään vaiheessa.
---
Siinä syy, miksi Rosella ei lähtenyt
myrskyyn pyörimään. Tallinnan satama on Neuvostoliiton elävä muistomerkki - isot laivat pyörivät pienessä kulmikkaassa laatikossa, mistä on yksi kapea uloskäynti.
Nordlandiassa REIKÄ!!!
32
3003
Vastaukset
- on vaikeinta myrkyssä
Kuva vauriosta:
http://www.postimees.ee/281006/esileht/siseuudised/225743_foto2.php#33
Kun oli edellinen iso myrsky 8.1.2005, Nordlandia ei lähtenyt peruuttelemaan edes hinaajien avustamana Tallinnan satamassa, vaan jäi odottelemaan tuulen tyyntymistä. Tällä kertaa kapteeni otti pienen riskin, kun päätti onnistua laituriin ajossa, vaikka oli yli 20m/s sivutuuli.
Nordlandiassa on niin valtavan suuri kylkipinta-ala, että sitä ei kovassa sivutuulessa mitkään potkurit pidä suorassa.- syy
Joo,ei kai voi ketään syyttää. Ilmojen haltijaa ehkä? Kun on matkaan lähdetty, pitää viedä laiva satamaan... jos tulee reikä kylkeen, so what... paikataan se ja taas mennään.
- se olisi
uponnut. Siitähän olisi tullut Estonian tapainen sensaatio!!! Nordlandia upposi satama-altaaseen!!!
- mutta en usko
No, voisiko sentään tuonkokoinen paatti upota Tallinnan satamassa.
- minä vain
mutta en usko kirjoitti:
No, voisiko sentään tuonkokoinen paatti upota Tallinnan satamassa.
vain miten kävi Herald of Free Enterpriselle!
- m /s Rosella
Ei kulje kovalla säällä koska sen kone tehot ei riitä painamaan sitä edes irti laiturista, toki hinaaja auttaa, mutta entäs sitten avomerellä, tuskin yksikään hinaaja ajaa sentään eestaas helsingin ja tallinnan väliä vedellen perässään Rosellaa.
- puuttuu
myös vakaajat,jonka vuoksi se ei liikennöi kovalla tuulella/myrskyssä.
- typeriä ihmisiä
jotka lähtevät (lähtivät) tälläisella myrskyllä laivaan! Ei sen puoleen, saattaapi oma poikakin olla tuossa kyydissä. Minua ei saisi laivaan millään ilveellä, puhumattakaan myrskyiselle merelle!
- sitä, että
siellä on jonkun lapset työssä. Sydän syrjällään ollaan oltu,mutta onneksi ei käynyt pahemmin.kotiinkaan eivät pääse millään,kun matkustajat tuodaan ensiks ja mikään yhteys ei kulje norm.
- mene
Enää en mene suomalaiseen laivaan eivät osaa edes satamaan mennä. Täytyy käyttää jatkossa virolaista yhtiötä jos haluaa laivalle mennä.
- meni pieleen
En olisi uskonut, että Eckerö Line ottaa riskin, koska ne todella hyvin tietää, miten vaikeaa Nordlandian ohjailu on Tallinnan satamassa.
Ehkäpä se täysi paatti porukkaa pisti laivan matkaan.
Nyt vielä yli 20 m/s tuuli oli pahimmasta mahdollisesta suunnasta (sivusta). Onneksi ei törmännyt pahemmin ja oli jo omassa laiturissa. - Estonia
sinä vaan virolaiselle harakirilaivalle, minä en kyllä uskaltaisi-myrskyssä ainakaan.
- hyvä muisti
Estonia kirjoitti:
sinä vaan virolaiselle harakirilaivalle, minä en kyllä uskaltaisi-myrskyssä ainakaan.
Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee.
Siitä on jo 12 vuotta. Jos tää onnettomuus olisi käynyt tallinkin laivalle niin täälä olisi hirveä hulabaloo että taas ne mokasi ihme ettei kuollut ketään ja kyllähän tää tiedettiin. Mutta nyt kun tapahtui eckerön laivalle niin ei mitään vastaavaa. Naurettava paikka koko palsta. - muistan
hyvä muisti kirjoitti:
Sitä tikulla silmään joka vanhoja muistelee.
Siitä on jo 12 vuotta. Jos tää onnettomuus olisi käynyt tallinkin laivalle niin täälä olisi hirveä hulabaloo että taas ne mokasi ihme ettei kuollut ketään ja kyllähän tää tiedettiin. Mutta nyt kun tapahtui eckerön laivalle niin ei mitään vastaavaa. Naurettava paikka koko palsta.hyvin myös kun Tallink-laiva pamautti Kustaanmiekan kalliolle(kun kyydissä satuin olemaan)ja virolainen henkilökunta juoksenteli edestakaisin kuin päätön kanalauma ja huuteli vain "evakutsioni evakutsioni"-oli hiukan pelottavaa, vaikka paatti jäikin pinnalle.
- Lumps.ti
muistan kirjoitti:
hyvin myös kun Tallink-laiva pamautti Kustaanmiekan kalliolle(kun kyydissä satuin olemaan)ja virolainen henkilökunta juoksenteli edestakaisin kuin päätön kanalauma ja huuteli vain "evakutsioni evakutsioni"-oli hiukan pelottavaa, vaikka paatti jäikin pinnalle.
juoksenteli edestakaisin kuin päätön porolauma ja huuteli vain "häiriö, häiriö, apua!"- oli hiukan pelottava, vaikka paatti jäikin pinnalle. Heh, naurettavaa! Muuten suomalaiset pitäis vaan maalla pysyä, kun virolaisten täytyy niiden kalapaatteja jo myrskyssä pelastaa.. Vai Hankon lähellä, joo Hiidenmaan saaren lähellä hmm.. voi raukat, laiva upposi kuitenkin, onneksi miehet pelastuivat. Voi niitä eroja suomalaisten ja virolaisten uutisissa http://www.postimees.ee/271006/esileht/siseuudised/225546.php?r
- mittees
sen kanssa sitten on,kun satamaluotsit ohjaavat laivan kaijalle? tässä tapauksessa virolainen.
- eestitar
mittees kirjoitti:
sen kanssa sitten on,kun satamaluotsit ohjaavat laivan kaijalle? tässä tapauksessa virolainen.
vai luotsi, oliko siellä luotsikin, en minä nähnyt :S, anteeks tyhmä kysymys, mutta tässä tapauksessa ei ole virolaisilla mitään tekemistä muuta, kun se tapahtui Virossa vai mitä? Ovatko virolaiset tässäkin syypää? ANTEEKS KOVASTI!!!
- siellä
eestitar kirjoitti:
vai luotsi, oliko siellä luotsikin, en minä nähnyt :S, anteeks tyhmä kysymys, mutta tässä tapauksessa ei ole virolaisilla mitään tekemistä muuta, kun se tapahtui Virossa vai mitä? Ovatko virolaiset tässäkin syypää? ANTEEKS KOVASTI!!!
Olis ainakin pitänyt olla Virolainen luotsi, muuten ei ole mitään asiaa satamaan, mutta siinä olet kyllä oikeassa että laivan kapteeni hoitaa aluksen aina satamaan. Luotsi luovuttaa laivan ohjauksen kapteenille kun rantaudutaan. Hel- Sto välillä laivoilla on omat luotsit, jotka saavat toimia molemmissa päissä luotsin tehtävissä....-.....
- soomi-poro
eestitar kirjoitti:
Eipä ne kovat kelit kansallisuuksia kysele. Lähestyttäessä Tallinnaa hyppää luotsi kyytiin noin puolessa välissä Talinnan lahtea.
- mahdoit
eestitar kirjoitti:
yrittää sanoa?
- oli..
norlandian matkustajista suurin osa ei edes huomannut tuota törmäystä.
itse olin viereisessä laivassa rosellalla ja mitään erikoista ei havaittu. norlandian törmäyksestä tiesin vasta siinä vaiheessa kun juttelin tupakkahuoneessa laivan turvallisuusmiehen kanssa.- mukana
Itse olin tuolla laivalla lauantaina ja en kyllä mitään törmäystä huomannut. Enemmän sivuttais aallot kopsi avomerellä, satamassahan tuuli ei tuntunut juuri yhtään.
Mutta kaikenlaisesta tiedottamisesta ankarasti pyyhkeitä koko nordlandian tiimille, mistään ei saanut mitään tietoa. Soitin suomeen miehelleni että katsoo tekstitv:stä, onko mitään tietoa mistään kun täällä lukee vaan että peruttu.
Muutama särisevä kuulutus tuli että matkustajat ottakaa yhteys eckerölinen toimistoon...ja porukkahan jonotti jonottamasta päästyään.
Ja etupäässä toki raavat, isot humalaiset miehet.
Tappelivat ja huusivat ja räyhäsivät, ihan niinkuin isojen miesten pitääkin tuollaisessa tilanteessa=(((
Onneksi päästiin sinivalkoisin siivin aikaisin aamulla suomeen vauvan kanssa. - järjestelyt..
mukana kirjoitti:
Itse olin tuolla laivalla lauantaina ja en kyllä mitään törmäystä huomannut. Enemmän sivuttais aallot kopsi avomerellä, satamassahan tuuli ei tuntunut juuri yhtään.
Mutta kaikenlaisesta tiedottamisesta ankarasti pyyhkeitä koko nordlandian tiimille, mistään ei saanut mitään tietoa. Soitin suomeen miehelleni että katsoo tekstitv:stä, onko mitään tietoa mistään kun täällä lukee vaan että peruttu.
Muutama särisevä kuulutus tuli että matkustajat ottakaa yhteys eckerölinen toimistoon...ja porukkahan jonotti jonottamasta päästyään.
Tappelivat ja huusivat ja räyhäsivät, ihan niinkuin isojen miesten pitääkin tuollaisessa tilanteessa=(((
Onneksi päästiin sinivalkoisin siivin aikaisin aamulla suomeen vauvan kanssa.luin kanssa iltalehdestä että eckerölinen toimintaan oltiin tyytymättömiä.
ihan toisella tapaa hoidettiin asiat viking linellä kun rosella ei päässytkään perjantaina lähtemään. kiireiset matkustajat pääsi toisilla laivoilla. toinen vaihtoehto oli mennä rosellalle sisään odottamaan lähtöä.
viking line tarjosi ilmaiset ruuat koko ajan ja lopulta päästiin 24 h myöhässä paluumatkalle helsinkiin.
siellä ei kukaan mesonut kännissä, vaikka juopunutta porukkaa olikin. mutta viking hoisi homman kyllä niin hienosti, ettei valittamista olisi ollutkaan. - oli pitkiä!?
mukana kirjoitti:
Onneksi päästiin sinivalkoisin siivin aikaisin aamulla suomeen vauvan kanssa.Jonot oli tietysti pitkiä kun reissussa oleet perheet (isä äiti ja lapset) ja ryhmät olivat joukolla jonottamassa ja selvittämässä asiaa, eikö vaan. Onhan se vaikeaa laittaa yksi perheen / ryhmän jäsen asialle.
Ja satamassa asiaa yritti hoitaa Eckerön virolaiset edustajat, joiden suomenkielen taito huono?
Eli matkustajissa ei vikaa, vain Eckeröllä toissä olevissa ihmisissä. Joopa joo. - mukana tosiaan
mukana kirjoitti:
Onneksi päästiin sinivalkoisin siivin aikaisin aamulla suomeen vauvan kanssa.Juu,en oikein hoksannut edellisen kirjoittajan pointtia=)
Jälkiviisaana on hyvä olla, mutta älytöntä, että jokainen 2000 matkustajaa jonottaa erikseen johonkin pienelle yhdelle luukulle! Ja sen jälkeen pari-kolme tyyppiä kerrallaan kuskataan yksitellen taksilla jonnekkin hotelliin aina....miksi ei esim aina vapaana olevaan hotelliin kerätty bussillista porukkaa ja annettu huoneita kerralla niin monelle kuin mahdollista.
Ja kyllä ne kätevästi sen jonottamisen hoitivat nämä öykkärit: Heiiiiiii, tehään niin että yksi hakee viinaa koko ajan ja muut jonottaa-joooooo!
Itsellä kävi säkä kun sain paikalliselta securitas turvamieheltä apua; hän soitti lentokentän lähellä olevaan hotelliin ja varasi huoneen ja soitti ystvälleen joka ajaa taksia että hakee meiät. Mutta kun kukaan eckerölinen puolesta edes kertonut mitä oli tapahtunut! Siinä kohti siis pyyhkeitä heille päin.
Kamala vaan kattoo vierestä se uhoominen "tttttu mä meen tappeleen tonne luukulle.......jorma et meee.....eiku meen mä"
Sit kääritään hihoja ja ollaan niin viksua turistia, että..... - sitä
mukana tosiaan kirjoitti:
Juu,en oikein hoksannut edellisen kirjoittajan pointtia=)
Jälkiviisaana on hyvä olla, mutta älytöntä, että jokainen 2000 matkustajaa jonottaa erikseen johonkin pienelle yhdelle luukulle! Ja sen jälkeen pari-kolme tyyppiä kerrallaan kuskataan yksitellen taksilla jonnekkin hotelliin aina....miksi ei esim aina vapaana olevaan hotelliin kerätty bussillista porukkaa ja annettu huoneita kerralla niin monelle kuin mahdollista.
Ja kyllä ne kätevästi sen jonottamisen hoitivat nämä öykkärit: Heiiiiiii, tehään niin että yksi hakee viinaa koko ajan ja muut jonottaa-joooooo!
Itsellä kävi säkä kun sain paikalliselta securitas turvamieheltä apua; hän soitti lentokentän lähellä olevaan hotelliin ja varasi huoneen ja soitti ystvälleen joka ajaa taksia että hakee meiät. Mutta kun kukaan eckerölinen puolesta edes kertonut mitä oli tapahtunut! Siinä kohti siis pyyhkeitä heille päin.
Kamala vaan kattoo vierestä se uhoominen "tttttu mä meen tappeleen tonne luukulle.......jorma et meee.....eiku meen mä"
Sit kääritään hihoja ja ollaan niin viksua turistia, että.....ajoin takaa että myös asiakas voi miettiä miten toimii. Luulisi että sitä hotellia olisi voinut itsekkin järjestää ja lähettää lasku Eckerölle, olis niiden luullut senkin korvaavan.
- TVG.
sitä kirjoitti:
ajoin takaa että myös asiakas voi miettiä miten toimii. Luulisi että sitä hotellia olisi voinut itsekkin järjestää ja lähettää lasku Eckerölle, olis niiden luullut senkin korvaavan.
"ajoin takaa että myös asiakas voi miettiä miten toimii. Luulisi että sitä hotellia olisi voinut itsekkin järjestää ja lähettää lasku Eckerölle, olis niiden luullut senkin korvaavan."
Kovasti luulet asioita...jos itse järjestelet niin itse maksat. Sehän on selvä, ei Eckeröllä ole mikään automaattinen maksuvelvollisuus kun itse menet kuluja tekemään. Eikä sitä nyt 2000 ihmiselle ihan tunnissa tai kahdessa hotellihuoneita kukaan pysty järjestämään kaupungissa mikä on muutenkin hyvin suosittu eli hotellit hyvin täynnä. - mukana yhä
TVG. kirjoitti:
"ajoin takaa että myös asiakas voi miettiä miten toimii. Luulisi että sitä hotellia olisi voinut itsekkin järjestää ja lähettää lasku Eckerölle, olis niiden luullut senkin korvaavan."
Kovasti luulet asioita...jos itse järjestelet niin itse maksat. Sehän on selvä, ei Eckeröllä ole mikään automaattinen maksuvelvollisuus kun itse menet kuluja tekemään. Eikä sitä nyt 2000 ihmiselle ihan tunnissa tai kahdessa hotellihuoneita kukaan pysty järjestämään kaupungissa mikä on muutenkin hyvin suosittu eli hotellit hyvin täynnä.Hop hop TVG!
Yksi tyttöporukka soitti niemenomaan Eckerölinen toimistoon sieltä aulasta ja kysyivät että jos ITSE varaa ja hoitaa majoituksen niin korvaako Eckeröline silti. Ja sieltä sanottiin että ilman muuta, kaikki kuitit vaan talteen ja reklamaatiota sinne päin.
Todellakin, jos itse hoidat, itse maksat, mutta rahat aion jälkikäteen saada yhtiöltä!!! - TVG.
mukana yhä kirjoitti:
Hop hop TVG!
Yksi tyttöporukka soitti niemenomaan Eckerölinen toimistoon sieltä aulasta ja kysyivät että jos ITSE varaa ja hoitaa majoituksen niin korvaako Eckeröline silti. Ja sieltä sanottiin että ilman muuta, kaikki kuitit vaan talteen ja reklamaatiota sinne päin.
Todellakin, jos itse hoidat, itse maksat, mutta rahat aion jälkikäteen saada yhtiöltä!!!Juuri näin pitääkin toimia eli ensin "lupa" (mielummin todistettavalla tavalla) laivayhtiöltä ja sitten voi itse toimia (ei siis ensin ihan omin päin ja jälkikäteen laivayhtiölle tietoja; voi tällöinkin toimia tuo korvauspuoli, mutta ei mitenkään automaattisesti/varmasti).
- Anonyymi
Kyllähän veneessä yleensä pohjaproppu on.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134