Ajattelinpa aikani kuluksi kysellä mielipiteitä mieltäni painavasta kysymyksestä. Olen pian nelikymppinen, edelleen sinkku - olen kyllä seurustellut, pitkiäkin suhteita on ollut. Viimeisin niistä jätti syvät arvet sillä minut jätettiin todella tylysti - itse olin luullut, että olisimme yhdessä ikuisesti... No joo, romanttiset ajatukset ja haaveet ovat mielestäni todellakin karisseet täydellisesti.... en enää edes kuvittele että joku haluaisi olla kanssani enkä ole ollenkaan varma onko olemassa sellaista miestä, jonka kanssa minä haluaisin ottaa riskin - siis siitä että voin taas tulla tylysti jätetyksi. Ja ympärilläni näen koko ajan pettämistä, valehtelua, likaisia avioeroja - eipä ole montakaan toimivaa parisuhdetta tuttavapiirissäni.
Siis tämä mieltäni painava kysymys kuuluukin että onko tätä nykyä edes mahdollista rakastua oikeasti, aloittaa toimiva suhde, olla onnellinen ja luottavainen vai onko kaikki vaan suurta kulissia ja olisiko parempi vain satsata tulevaisuuteen ihan ypöyksin, nauttia hyvien ystävien seurasta ja unohtaa haaveet perheen perustamisesta. Ei silti että mitään suurempia haaveita enää elättelisin, mutta jossain tuolla takaraivossa on vielä pieni toive....
Eihän tähän kysymykseen voi olla yhtä oikeaa vastausta - itse olen nyt vain aika skeptinen ja suhtaudun hieman ironisesti rakkauteen, rakastumiseen ja parisuhteeseen... mutta kyllä se tietysti syvällä sisimmässä on olemassa se toive omasta rakkaasta....mistä sitä luottamusta ihmissuhteisiin voisi saada kovien kokemusten jälkeen ( erosta on jo lähes vuosi )???
Onko mahdollista?
5
819
Vastaukset
Kirjoitat
" Siis tämä mieltäni painava kysymys kuuluukin että onko tätä nykyä edes mahdollista rakastua oikeasti, aloittaa toimiva suhde, olla onnellinen ja luottavainen vai onko kaikki vaan suurta kulissia "
ja
" Ei silti että mitään suurempia haaveita enää elättelisin, mutta jossain tuolla takaraivossa on vielä pieni toive.... "
Onni ei tule etsien vaan eläen, vaikka suorastaan inhoan näitä sanontoja, niin totta ne kuitenkin ovat.
Oletko tutustunut itseeni ja miettinyt missä se elämä asuu ? Sinussahan se asuu ja ei siihen välttämättä ehkä miestä tarvita, elämä voi maistua ihan hyvälle ilmankin.
Minä taas poikamiehenä elelen ja koen elämäni rikkaaksi ja paljon saan jos annan. Tiedä sitten tulenko ikinä olemaan parisuhteessa enää, mutta jos sellainen annetaan elettäväksi, niin en laita vastaankaan :)- blueberry39
Kyllähän se on ihan totta mitä sanot - että elämä on yksinkin rikasta ja siitä saa paljon. Olen ihan samaa mieltä - eikä onnea löydä etsimällä. Ehkä olen vähän itseltäni hukassa ja siksi näitä kysymyksiä mietin... ja vaikka erosta on vuosi, oli se sen verran ikävä juttu että ehkä tarvitsen vielä toisenkin vuoden että jaksan taas uskoa itseeni.
Kiitos elämänmyönteisestä vastauksestasi!!
- että ei
ole olemassakaan mitään rakkautta, vaan on olemassa vain lajinsäilymisvietti.
No, olisivat asiat miten päin vain, niin kyllä mun mielestä paria kannattaa etsiä iselleen missä iässä vaan, sillä onpahan ainakin joku, jonka kanssa jakaa asioita ja kinastella, eikä sinun iässäsi ole vielä lasten tekokaan pois suljettu asia. Eteenpäin vain elävän mieli. Kyllähän ne pahatkin olot on purettava, mutta ei kannata koko elämää siihen haaskata.- blueberry39
Ehkä se rakkaus on osa lajinsäilymisviettiä...;)
Ehkä minäkin vielä joskus uskallan rakastua...nyt se vain tuntuu aika mahdottomalta. Mutta kun aika parantaa haavat ja se oikea tulee vastaan niin sittenhän sille ei kai mitään voi? Mutta hakemalla en jaksa ruveta hakemaan - luotan mielummin siihen että törmäämme kyllä sitten kun aika on kypsä.
Kiitos kannustavasta ja positiivisesta vastauksestasi!
- lostmama
mietin aina välillä vaikka parisuhteessa elän.... Skeptinen on minustakin tullut rakkauden suhteen ja ironiaakin löytyy... Luulin eläväni elämäni miehen kanssa,mutta viime ajat ovat avanneet silmäni ja karistaneet haaveet naimisiin menosta. Toivon kipinä on takaraivossa,päivä kerrallaan..Tsemppiä!! Kyllä yksinkin on elämä antoisaa,ennen tätä suhdetta olin kolme vuotta ilman suhdetta ja sitten törmäsin "elämäni mieheen".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564770Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031424
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231326- 871325
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271101Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi252946Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945- 71932