IBM-haastattelu

Mikke

Terve. Löytyyköhän asiasta tietäviä ja neuvojaan jakelevia ihmisiä? Eli sekä CPL että Manpower hakee työntekijöitä tällä hetkellä, ja molemmille laitettiin mailia ja molemmat vastasivat haluavansa puhua. Mutta jos etenemme haastattelun asti, joka ilmeisesti pidetään joko puhelimessa tai Helsingissä, niin millainen se on ja kuinka kova vaatimustaso siellä on?

Itsellä enempi kokemusta tietokoneista, mutta vaimolla aika vähän.

5

1131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-Irkku

Täällä vois löytyä aika paljon tietoa:

www.brayforum.com

sivustolla myös siis oma suomi-palsta, jossa aika paljon keskusteltu juuri IBM:stä =)

• Dublin 4ever

Heippa,

itse olin IBM:lla toissa taalla Dublinissa kuutisen vuotta sitten.

Mulla oli haastattelut vaan puhelimessa, yks suomeks ja yks englanniks.

Ainakin silloin oli IBM:lla kuukauden koulutus jossa todella opetettiin kaikki tietokoneista kun pikkulapselle. Jos nain on vielakin niin ei mitaan hataa.

• Kokemuksella

Terve,

Tosiaankin IBM järjestää siellä oman kuukauden mittaisen aivopesunsa, mistä ei mitään mainittavaa iloa. No palkka kuitenkin sen ajan juoksee. Työn tekijöistä siellä on kova pula, joten kaikki kelpaa, vaikka olisitkin vaikka lastentarhan hoitaja, kelpaat. Työilmapiiri ei ole mikään paras ja työntekijöitä kohdellaan välitysfirmojen puolesta kuin roskaa. Palkkaus on suomalaiselle ihan hyvä, jos ei minkäänasteista kokemusta ole, mutta irlannin palkkatasolla sekä hinnoilla palkka on surkea. Jotkut osaa vetää hyvin välistä. Kannattaahan sitä käydä kokeilemassa jos kiinnostaa. Mukava sieltä sitten on pois ainakin lähteä kun ei enää kestä sitä kulttuuria.

Haastattelu on varmaankin puhelimessa, sekä sitten helsingissä hotellin neukkarissa, jos ei vanhat tavat ole muuttunut. Itselläni oli ainakin siellä suomen haastattelussa "koe". Joka oli kyllä sitä tasoa, että olisi voinut olla vaikka ammatikoulun IT-puolen ekan luokan esitieto kartoitus.

Tsemppiä

• tuitui

En oo itte ollu haastattelussa, mutta irlantilaiseen tyyliin kannattaa kehua itteä. Täällä kaikkea paisutellaan ja käytetään voimasanoja. Ei sillä tietokoneen tuntemuksella niin väliä, kyllä tekevä oppii. Itte en kyllä jaksa niitä työaikoja kun lisää vielä bussissa istumisen riippuen missä asuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5150
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      518
      1720
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      803
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe