Hyvää ja raitista toista pyhäpäivää kaikille! Itselläni oli eilen niin kiirus ja rankka päivä, etten ees koneelle ehtinyt, mutta raittiina olin jokatapauksessa.
Lumilauta, talvivaatteet ja mun kaikki loput kampsut on nyt sit roudattu kotiin. Tuntuu taas niin tyhjältä ja ankeelta tämä yksinäisyys. Ei tässä edelleenkään näin pitänyt käydä. Siitä huolimatta elämä jatkuu ja ehkä mä vielä jonain päivänä löydän elämäni miehen jostain, mut pelottaa, että jos en löydäkään. Mitä mä sitten teen? Ei se ole oikein, jos joudun elää loppuelämääni yksin. Emmä suostu enkä pysty siihen! Mä haluun rakastua, löytää "sen oikean" ja olla onnellinen. Emmä voi olla onnellinen yksin.
Eilispäivä meni siis raittiina ja niin menee tämä sunnuntai päiväkin. Pitänee mennä kohta nukkuu, että jaksaa aamulla herätä. Oon meinaa tänään ns. päivystysvuorossa, eli jos joku viikonlopun työntekijöistä on saikulla, niin hälyttävät sitten mut töihin. Saas nähdä nukunko koko yönä kun kumminkin jännitän, että soiko puhelin aamulla vai ei. Jos soi, niin rupeen varmaan itkeen. En pystyis mitenkään mennä töihin, vaikka se olis ihan oikein mulle. Jos saan olla rauhassa vapaalla tämän sunnuntai päivän, niin lupaan olla kitisemättä töihinlähtöä maanantaina.
Hyvää yötä ja pitäkää peukkuja, etten joudu huomenna töihin! :) Kiitos!
Sunnuntai 5.11.06
25
1086
Vastaukset
- aahoohoo
kirpakka ilma. Piti pistää toppahousut jalkaan jottei persus ois jäätyny penkkiin kiinni - käyn nimittäin vieläki patiolla ryystämässä aamukahvit. Rupee olemaan kyseenalasta huvia tuo ulkona kahvittelu mutta niin minä muistaakseni tein viime talvenaki. Joskus kerkes tulla lumikinos mukin reunalle ennen ku kahvi oli juotu ja toisinaan tais jäätyykki.
Iltasin oon ruvennu juomaan kamomillateetä ja ihan oikeesti tuntuu että se rauhottaa mieltä. Liekkö usko sen vaikutukseen niin luja että se vaikuttaa sitä kautta, mutta mitäs väliä sillä on kunhan vaan toimii ja lempeesti näyttää tietä unten maille. Hyvin saa kesänki mieleen kun haistelee mukista nousevaa höyryä. Mulle tulee siitä tuoksusta mielikuva päivän polttamasta, veden puutteesta halkeilleesta joutomaasta - Aurinko lämmittää selkää ja kamomillat tuoksuu. Aika pienillä jutuilla kyllä saa sen ihanan kesäfiiliksen mieleen - kunhan vaan pysyttelee fiilistelyn ajan sisätiloissa.
Oskari tais eilen kysellä oonko saanu jonkun sortin herätyksen. No kyllä oon saanu ja olen pystyny pari juttuu toteuttamaan ihan käytännössä ja siitä oon tyytyväinen itteeni. Vaan kipeetä tekee. Niin kipeetä, että itku tulee.
Hyvää päivää kaikille meille. Raitista.mietiskelemään tuota sanomaasi "kipeetä tekee".
No,en utele,kerrot jos haluat.
Mä lähden tästä kohta pienelle happihyppelylle.
Tuolla pikkupakkasessa on kiva miettiä maailmanmenoa ja sitä,
että kuinka hyvin ne omat asiat loppujen lopuksi ovatkin.
Hyvää päivän jatkoa sullekkin!t pörri- ambivalenttineN
Vähänkö oot rohkea, kun uskallat mennä ulkoilmaan aamukahville. Mie en kyllä uskalla enää :)
Kiitos vinkistä, miekin kokeilen tuota Kamomillateetä. Voi tosin olla, etät jos tarpeeks paljon tulee kesä mieleen ja kun "herää todellisuuteen" nini lentää muki ulos ikkunasta ja tuloksena itkuraivari *hih* Kyllä tällanen talvisääkin on ihana, kunhan tuota lunta tosiaan tulisi enemmän.
En tiiä, mitä minkälaisen herätyksen oot saanu ja mitä oot pystyny toteuttaan, mut sen tiiän, että jotkut asiat sattuu ja lujaa, mutta se kuuluu elämään.
"Puoltakaan en sun kivustas voi tietää,
sanat kaikki, vailla voimaa ilmaan jää,
mut joku aamu, mä tiedän sen,
sä heräät huomaamaan:
sinä selvisit, ja kelpaat kelle vaan..."
-Juha Tapio.
Tuo laulu tuo aina lohtua minulle sillon kun sattuu ja lujaa. - aahoohoo
pörri.1 kirjoitti:
mietiskelemään tuota sanomaasi "kipeetä tekee".
No,en utele,kerrot jos haluat.
Mä lähden tästä kohta pienelle happihyppelylle.
Tuolla pikkupakkasessa on kiva miettiä maailmanmenoa ja sitä,
että kuinka hyvin ne omat asiat loppujen lopuksi ovatkin.
Hyvää päivän jatkoa sullekkin!t pörrituntua ihan mitättömältä jutulta mutta mulle se ei sitä ole. Oon tietenki yrittäny pistää sitä oikeisiin mittasuhteisiin, mutta kun kuuppa on mitä on........
Sori vaan, mut taas pitää sanoo se Haikko -sana.
Mun pienryhmässä oli eräs rouvasihminen meijän kylältä ja mä ensin luulin et tää nainen on mykkä kun ei puhunu mitän. Ryhmän vetäjä tuli sanomaan mulle että meidän - siis mun ja tämän rouvan tarviis pitää pieni palaveri ja niinhän me se pidettiin.
Tää ihminen ihmetteli että miten meijän ryhmä tulee oikein toimimaan kun hän tietää minusta suurin piirtein kaiken. Mä olin ihan moilasena, koska en muista että ikinä oisin nähny koko ihmistä. Selvis että minun äitiliini oli kertonu kaikki mun jutut yhelle miespuoliselle asiakkaalle ja se taas oli kertonu ne vaimolleen. Siinä oli mun MTT -jutut, alkoholismit sun muut - varmaan kengännumeroki.
Sitten kun mä sain tietää aviomiehen nimen niin mähän taas tiesin hyvin arkoja asioita tästä miehestä ja tästä naisesta. Me tiedettiin toistemme kotiasiat vaikka ei oltu ikinä toisiamme tavattu. Äitiliini oli ollu tietolähteenä molempiin suuntiin.
Mä niissä ryhmissä kuitenki tein heti selväks että oon alkoholisti ja käyn MTT:ssä niin että en edes yrittäny niitä asioita salata ja olin sillon sitä mieltä ettei sillä nyt niin suurta välii oo kuka tietää ja mitä.
Annas olla. Olin ajatellu pitää reissun jälkeiset päivät vapaata kun siskon tyttö (=pentu) oli vapaalla opiskelusta ja oli siks aikaa lupautunu menemään kaupalle avuks. Mut mun unet ky....ti kolmeen tuntiin ja ahdisti kovasti. Menin kaupalle jo yöllä korjailemaan ryysyjä ja siellä mulle valkeni mikä mättää.
Vaikka en edes työssä oo salaillu mun alkoholismia niin oon kuitenki pitäny sitä mun itteni etuoikeutena kertoo siitä just niille kelle oon halunnu ja sillon kun oon halunnu ja mä tunsin itteni petetyks. Huomasin siinä ns kasvun paikan ja otin asian puheks äitiliinin kanssa ja se ei kestäny sitä sitten ollenkaan vaan väitti kiven kovaan että hän ei oo ikinä mitään kertonu jne... haistatteli mulle päin naamaa vaikka mä ite pystyin puhumaan ihan asiallisesti, rauhallisesti ja vinoilematta. Tää on tosi.
Niin kun mä sanoin - ei oo varmaankaan kovin iso juttu mutta mä pystyin sen tekemään koska asia vaivas. Muori vaan rupes haukkumaan ja nimittelemään ja mä totesin sille ääneen, et mä oon aina sitä pelänny - siis ensisijasesti pelänny.
Ja niin mä lähin kotiin jo aamulla mut johan mä kerkesin siellä jo pitkän ollakki. Hain sairaslomaa, työnsin itteni vaihteeks työhaastatteluun maanantaiks ja totesin ettei mulla oo omaa äitiä kohtaan justiinkaan minkäänlaisia tunteita. Siinä se "kipeys".
Oon miettiny mitä tehä jos sitä työpaikkaa en saa. Mä kai otan loparit noin vaan. - aahoohoo
aahoohoo kirjoitti:
tuntua ihan mitättömältä jutulta mutta mulle se ei sitä ole. Oon tietenki yrittäny pistää sitä oikeisiin mittasuhteisiin, mutta kun kuuppa on mitä on........
Sori vaan, mut taas pitää sanoo se Haikko -sana.
Mun pienryhmässä oli eräs rouvasihminen meijän kylältä ja mä ensin luulin et tää nainen on mykkä kun ei puhunu mitän. Ryhmän vetäjä tuli sanomaan mulle että meidän - siis mun ja tämän rouvan tarviis pitää pieni palaveri ja niinhän me se pidettiin.
Tää ihminen ihmetteli että miten meijän ryhmä tulee oikein toimimaan kun hän tietää minusta suurin piirtein kaiken. Mä olin ihan moilasena, koska en muista että ikinä oisin nähny koko ihmistä. Selvis että minun äitiliini oli kertonu kaikki mun jutut yhelle miespuoliselle asiakkaalle ja se taas oli kertonu ne vaimolleen. Siinä oli mun MTT -jutut, alkoholismit sun muut - varmaan kengännumeroki.
Sitten kun mä sain tietää aviomiehen nimen niin mähän taas tiesin hyvin arkoja asioita tästä miehestä ja tästä naisesta. Me tiedettiin toistemme kotiasiat vaikka ei oltu ikinä toisiamme tavattu. Äitiliini oli ollu tietolähteenä molempiin suuntiin.
Mä niissä ryhmissä kuitenki tein heti selväks että oon alkoholisti ja käyn MTT:ssä niin että en edes yrittäny niitä asioita salata ja olin sillon sitä mieltä ettei sillä nyt niin suurta välii oo kuka tietää ja mitä.
Annas olla. Olin ajatellu pitää reissun jälkeiset päivät vapaata kun siskon tyttö (=pentu) oli vapaalla opiskelusta ja oli siks aikaa lupautunu menemään kaupalle avuks. Mut mun unet ky....ti kolmeen tuntiin ja ahdisti kovasti. Menin kaupalle jo yöllä korjailemaan ryysyjä ja siellä mulle valkeni mikä mättää.
Vaikka en edes työssä oo salaillu mun alkoholismia niin oon kuitenki pitäny sitä mun itteni etuoikeutena kertoo siitä just niille kelle oon halunnu ja sillon kun oon halunnu ja mä tunsin itteni petetyks. Huomasin siinä ns kasvun paikan ja otin asian puheks äitiliinin kanssa ja se ei kestäny sitä sitten ollenkaan vaan väitti kiven kovaan että hän ei oo ikinä mitään kertonu jne... haistatteli mulle päin naamaa vaikka mä ite pystyin puhumaan ihan asiallisesti, rauhallisesti ja vinoilematta. Tää on tosi.
Niin kun mä sanoin - ei oo varmaankaan kovin iso juttu mutta mä pystyin sen tekemään koska asia vaivas. Muori vaan rupes haukkumaan ja nimittelemään ja mä totesin sille ääneen, et mä oon aina sitä pelänny - siis ensisijasesti pelänny.
Ja niin mä lähin kotiin jo aamulla mut johan mä kerkesin siellä jo pitkän ollakki. Hain sairaslomaa, työnsin itteni vaihteeks työhaastatteluun maanantaiks ja totesin ettei mulla oo omaa äitiä kohtaan justiinkaan minkäänlaisia tunteita. Siinä se "kipeys".
Oon miettiny mitä tehä jos sitä työpaikkaa en saa. Mä kai otan loparit noin vaan.oli vielä kantii väittää että tää mies oli nähny mut kännissä jossain hoipertelemassa mut niin paljon se mua aliarvioi että se ei tajunnu että mä osaan käyttää puhelinta ja tarkistaa juttuja.
Se reuhus mulle että mä oon aina niin sulkeutunu enkä puhu sille omista asioistani mitään. Miksköhän en oo puhunu? Siks koska mä tiijän että jos joku ihminen parjaa mulle toista ihmistä niin saman se tekee mullekki - puhuu mun jutut eteen päin. Ei sellaseen ihmiseen oo paljoo luottamista.
Joka hiton päivä mitä mä siellä oon ollu työssä, oon jännittäny - ollu pinkeellä ku viulun kieli ja mä tahon siitä olotilasta eroon.
Tuntuu mahdottomalta että mä tiistaina enää menisin sinne takasi. Mulla on huomenna kutistaja ja ajatelkaa minusta sitte ihan mitä haluutte - meinaan ottaa lisää sairauslomaa niin paljon ku sitä vaan pystyy saamaan. - ambivalenttineN
aahoohoo kirjoitti:
oli vielä kantii väittää että tää mies oli nähny mut kännissä jossain hoipertelemassa mut niin paljon se mua aliarvioi että se ei tajunnu että mä osaan käyttää puhelinta ja tarkistaa juttuja.
Se reuhus mulle että mä oon aina niin sulkeutunu enkä puhu sille omista asioistani mitään. Miksköhän en oo puhunu? Siks koska mä tiijän että jos joku ihminen parjaa mulle toista ihmistä niin saman se tekee mullekki - puhuu mun jutut eteen päin. Ei sellaseen ihmiseen oo paljoo luottamista.
Joka hiton päivä mitä mä siellä oon ollu työssä, oon jännittäny - ollu pinkeellä ku viulun kieli ja mä tahon siitä olotilasta eroon.
Tuntuu mahdottomalta että mä tiistaina enää menisin sinne takasi. Mulla on huomenna kutistaja ja ajatelkaa minusta sitte ihan mitä haluutte - meinaan ottaa lisää sairauslomaa niin paljon ku sitä vaan pystyy saamaan.Olen todella pahoillani puolestasi. Toi on rankinta mitä voi olla, että oma äiti pettää luottamuksen ja vielä valehtelee! Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on kanssa samankaltaisia ongelmia äitini kanssa. Eka syytöksiä miksi en puhu ja sitten kun puhun, niin sitten mun asioita puidaan siellä sun täällä, enkä ees tiiä mitä musta on kerrottu. Sikäli olen paremmassa tilanteessa kuin sinä, että äitini sentään on sanonut mulle, että on puhunut sen ja sen ihmisen kanssa minusta jne. jne. Mutta en tiiä mitä he ovat puhuneet ja miten paljon on totta ja miten paljon ei. Toisaalta ymmärrän oman äitini käytöstä, koska hän on aina pitäny mua terveenä ja ihan samanalaisena kuin muut ja nyt ku sain kaks aika rajua diagnoosia (kaksisuuntainen mieleialahäiriö persoonallisuushäiriö) niin hän on aika järkyttynyt ja kaipaa uskoa ja tukea siihen, että diagnoosit ovat väärät. Tai emmätiiä, mut en keksi muuta syytä sille, miks hän mun asioista puhuu muiden kanssa. Vaikka mä oon tosi avoin, niin en voi hyväksyy sitä, että hän puhuu mun asioista, kyllä mä niistä ihan ite puhun jos puhun.
Neuvoni sulle on, että hae tosiaan saikkua pidemmäksi aikaa ja rupee samalla hakee uutta työtä. Toki teijän ois hyvä saada äitinne kanssa välit kuntoon, mutta sun kanalta olisi parempi, että hän ei olisi työnantajanasi enää. Sä oot hyvä ja luotettava ihminen ja oot ansainnut jotain paljon parempaa. *Halii* - Suotuulia
Tänään on täysikuu, muistakaa suudella rannettanne täysikuun edessä, varmistatte itsellenne vaurautta. Mutta jotta ette pidä minua ihan pakanana, ottakaa tuo vitsiksi. Raittiina tänään. Ja Ambi, vastaan mielenkiintoiseen mailiisi huomenna.
- aahoohoo
Mitä jos löydät kaksi elämäsi miestä ja joudut vetämään pitkää tikkua:)
Viimeksi olin kankkusessa, siis siinä taudissa, heinäkuun 7. päivä, jolloin täräytin putken poikki. Tauti kesti varmaan yli kuukauden. Sitten piti elvyttää taitoja lokakuun 14. Elvytys tuotti karvaan pettymyksen, kun yhden illan amatöörimäisestä liruttelusta kylään tuli kahdeksi päiväksi se inha vainooja - kaimani.
Sitä vierailijaa ei hommata kyläilemään...vähään aikaan.
Asiasta kolmanteen. Kuinka mahtaa jaksaa meilikaverisi to-day? Josko kamraattia vähän helpottaisi, jos purkaisi tuntojaan kirjoittamalla? Ei auta murjottaminen.täälläkin aikaa vietellään, ainaski viinaksien suhteen, tää päivä nyt kuitenkii.
Menin illalla muka vähäks aikaa köllähtään, et nousen vielä ilta savuille niin nyt sit heräsin, täytyy kait vetää nyt ilta ja aamu sauhut kummatkin.
Olen hiljaa mielessäni kyllä miettinyt että alkasko tuohon pörrin vieroituskursille, mutta jos toi tupakointi pysyy alle viis savuketta päivässä niin en sitten vielä ala. "Minä haluun olla sit yksityis oppilas ku aloitan pörrin johdolla vieroituksen, josko hän edes antaa yksityistunteja:)
aahoohoo oot sä kyllä kova likka ku aamukafveet ulkosalla ryystät, täälä nytki jäätys kahvi mukiin alta aikayksikön, on muuten sen verta kuiva ilma ulkosalla.
Kaikille rauhaisaa raitista pyhäinmiesten toista pyhäpäivää! t, Joonatan11vähäsen.Sulla Joonatan on onneksi noin vähäistä tuo tupakanpoltto.
Itse jos olisin pystynyt polttaman noin vähän,niin tuskinpa olisin
koskaan edes suunnitellut lopettamista.Mulla ei aski päivässä riittänyt
mihinkään ja vähentäminen ei onnistunut ei sitten millään.Oli tehtävä ratkaisu joko tai.
Laitan nimesi kuitenkin liastalle jos yksityisoppilaaksi haluat.Montaa en voi ottaa,
on se sen verran rankkaa hommaa se tupakasta eroon pääsy.
jos nyt joku meinaa tupakanpolton lopettaa,niin sitäkin hommaa kannatta suunnitella
ensin etukäteen.Esim.että mitä tilalle siihen mikä aika jää siltä polttamiselta.
Ja kyllähän siinä tulee paljon muitakin ongelmia eteen,mutta niistä ei nyt enempiä.
No,tämä aihe nyt ei tähän palstaan liity,mutta menköön nyt.
Ja kyllähän se vähän liittyy.Mulla osittain katosi juomis halutkin polttamisen lopettaessa,
koska jouduin alkuun varomaan juodessa niinpaljon sitä,että retkahdan polttamaan.
Aurinkoista pakkaspäivää sulle Joonatan ja muista edelleen se LEPO.Emmehän ole enää mitään kakskymppisiä.
Vaikka itse kuvittelevemme jaksavamme kaikkea,niin voimamme ovat kuitenkin rajalliset.Se pitäisi minunkin oppia.t pörripörri.1 kirjoitti:
vähäsen.Sulla Joonatan on onneksi noin vähäistä tuo tupakanpoltto.
mihinkään ja vähentäminen ei onnistunut ei sitten millään.Oli tehtävä ratkaisu joko tai.
Laitan nimesi kuitenkin liastalle jos yksityisoppilaaksi haluat.Montaa en voi ottaa,
jos nyt joku meinaa tupakanpolton lopettaa,niin sitäkin hommaa kannatta suunnitella
ensin etukäteen.Esim.että mitä tilalle siihen mikä aika jää siltä polttamiselta.
Ja kyllähän siinä tulee paljon muitakin ongelmia eteen,mutta niistä ei nyt enempiä.
Ja kyllähän se vähän liittyy.Mulla osittain katosi juomis halutkin polttamisen lopettaessa,
koska jouduin alkuun varomaan juodessa niinpaljon sitä,että retkahdan polttamaan.
Aurinkoista pakkaspäivää sulle Joonatan ja muista edelleen se LEPO.Emmehän ole enää mitään kakskymppisiä.
Vaikka itse kuvittelevemme jaksavamme kaikkea,niin voimamme ovat kuitenkin rajalliset.Se pitäisi minunkin oppia.t pörriNiin minulla on huonoja kokemuksia tuon tupakanpolton lopetuksesta! Viimeksi kun yritin vain tosin mielessäni että taidanpa lopettaa koko tupakoinnin niin kummasti polttaminen lisäänty puolella. Oisko sitten psykölokinen juttu vai mikä lieneekin. Nyt sit kun täyty vetää eilen jätetyt polttamiset lisäks niin kohta ois tään päivän kiintiö täys,enkä yleensä polta ku iltasilla vasta. No se siitä. Kuiteski oppilaakses pyrin ku aion tosissaan lopettaa, joka olis kyllä aiheellista.
Humalassa pruukasin poltella aina tuplamäärän,aski pari päivässä, krapulassa en koskaan pystynyt sit poltaankaan koskaan.
Raitiina jatkan päivää väkijuomain suhteen! Päikkärit aion kyllä tänään ottaa, hyvä ku huomautit levosta, mieli kun on kuin murrosikäisellä, sitähän tosin olenkin kun raittiutta tuli 02.11.06 kuusitoista vuotta. Eikös se ole vielä murrosikää??
Iloista päivänjatkoo sullekin.t joonatan- ambivalenttineN
Minäkin pidän tupakanpolton rajana 5 tupakkaa/ päivä. Joskus tulee polteltua enemmän, mutta jos jokapäivä rupeaa meneen yli viideb, niin sitten pitää ruveta vähentään. En mä ainaskaan tupakanpolttoa aio lopettaan, kun vasta 3,5kk sitten aloitin sen uudelleen :)
- karbidi
pörri.1 kirjoitti:
vähäsen.Sulla Joonatan on onneksi noin vähäistä tuo tupakanpoltto.
Vaikka itse kuvittelevemme jaksavamme kaikkea,niin voimamme ovat kuitenkin rajalliset.Se pitäisi minunkin oppia.t pörriMää kans haluun sinne yksityisoppilaslistalle. Ei loppunnu röyhyttely ees pallolaajennuksen jälkeen hirmu pitkäks aikaa! Vaiva oli kai liian vaisu ja hoito niin nopee ja kivuton, sekä lopputulos, ku ei mitään ois ollukkaa!
Taas ei aski (20kpl) päivää kohe taho riittää.
Ja sit ku joku toinen ottas mut yks.oppilaaks kirkkaitten kokonaan lopettamisen avuks. Niinkus oon kertonnu, täysraitis en oo, vaan en juopokskaa itteeni tunnusta; niin pal en ota, jot amusella ois kuvetauti, ees kehno olo! Mut terveellisempäähä toki ois vesselvänä olla. Ja säästys eläkeläiselt joku lanttikii, varsin tupakeist!
Kivat illat Sulle, jos vielä tänään tuut näit jutskii lukeneeks, kohtapa alkaa X-files!
- aamu minulla,
kun päivän lehteäkään ei tule. Saivat lehden tekijät eilen ja jakajat tänään vapaapäivänsä.
Päivällä aion reippailla ja illalla mennä ryhmään raittiuden merkeissä tapaamaan raittiita alkoholistitovereita, tuttuja ja tuntemattomia, miehiä ja naisia, nuoria ja vanhoja.
Tommy Hellsten on kirjoittanut kirjan "Saat sen mistä luovut". Rankkaa lukemista minulle, mutta auttoi näkemään omia riippuvuuksiani. lepopäivää kaikille!Ja ilma on mitä loistavin:)Mä olen sen sortin hölmö et tykkään
enempi tälläisistä ilmoista,kun kesähelteistä.
Ja ambille:Älä nyt hätäile sen miehen löytymisen kanssa.Sinun pitäisi ensin päästä
entisestä eroon(jos nyt sitä edes haluat)ja sitten vasta alkaa uutta suhdetta haahuilemaan.
Työasioista ajattelen niin paljon erilailla kun sinä,että on parempi kun en sano siitä sulle mitään.
Raitista ja raikasta ulkoilupäivää kaikille.- ambivalenttineN
...erosta yli, mutta kun hän on mun ainoo ystävä, niin kyllä sitä haluis ylläpitää ystävyyttä, mikäli se on mahdollista.
- ambivalenttineN
Huomenta! Tulipa taas nukuttua pitkään, heärsin vasta puoli 12 ilman, että tuli kutsua töihin. Joten raitista ja vapaata pyhäpäivää elelen :)
Nyt täytyy sulkea tämä kone, jotta saan ees jotain aikaiseksi tänään. Muuten menee koko päivä täsyin harakoille.
Oikein hyvää, kaunista ja raitista sunnuntaipäivää kaikille! Raitis sunnuntai! Meni vähä myöhäseksi tää mun herääminen, huomenta kaikille!
- Cettuz!
Raittiina.
- heräämisiä
on monenlaisia. Se on ihan ok jos aikuinen mies herää sunnuntaina vasta puolikahden aikaa. Mitä nyt semmosesta selittelemään.
Raittiina tänään ryypiskelen mehua.
- Papio1
Huomenta!
Heräsin tänään joskus iltapäivällä tuntuvasti kello puoli kahden jälkeen, koska oli jo miltei aurinko laskenut. Jos olisin tiennyt, että kaupat ovat tänään auki, olisin voinut lähteä mahdollisesti sunnuntairuuhkan mukaan shoppailemaan. Nyt vain laiskottelen kotona ja astianpesukone pyörii. Ulkona on juuri nyt täällä Pohjoisessa niin h****tin kylmä ( -14 C), että parempi olla sisätiloissa ja lueskella jotain.
Ja raiittiina tämä päivä alkoi ja niin jatkukoon.- ambivalenttineN
...että muillakin on herääminen vähän venähtänyt tänään. On sulla vielä 20min aikaa mennä shoppailee. Itse kävin ruokakaupassa ja pesin pyykkiä. Sitten onkin mennyt tavaroita purkaessa ja itkiessä loppupäivä ja ilta. Niin no, kävin mä tossa äsken jumpassa. Jumpan jälkeen ei oo enää itkettänyt, joten sikäli hyvät treenit :)
- Papio1
Ei tuonne pakkaseen kukaan täyspäinen mene. Menen sitten huomenna ruokakauppaan ostamaan ne pakolliset jugurtit ja omenat, ei mitään ylimääräistä. Pitää odottaa vain postimies ensin. Tulee nettikaupoista kirjoja. Pitäisiköhän ruveta ostamaan safkatkin nettikaupasta, niin ei tarvitsis vääntäytyä tuonne pakkaseen - siis silloin kun se iskee päälle. Huomiseksi lupasi "vain" - 6 C asetta. Sopii hyvin minulle.
- ambivalenttineN
...ja talvi vasta aluillaan. Täälläkin oli jotain 10 astetta pakkasta, mutta kyllä sen kesti kun laittoi tarpeeks vaatteita päälle. Sen sijaan tätä pimyttä on tosi vaikea kestää. Tulispa pian lunta ja paljon, niin sais valoa tähän synkkyyteen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164