Suurempaa pyörää pitäisi ostaa, tällähetkellä ER-5 joka tuntuu vähän turhan pieneltä matkapyöräksi. Californiaa ja Nevadaa olen katsellut, mutta ei ole vielä päässyt koeajamaan kumpaakaan..
Onko Nevadasta matkantekoon kaksi päällä vai kannattaako suosiolla pistää pari tonnia lisää ja ottaa California? Vai vääntääkö tuo litrainen jo liikaakin
Guzzin Nevada vai California
15
2856
Vastaukset
- Stonemasa
Ei kai vääntöä voi koskaan liikaa olla...
Nevadaakin voi suositella jos kuljettajan ja kyytiläisen yhteispaino alittaa 140 kg. Joka tapauksessa pitkemmällä reissulla voi tulla mieleen että voimaa saisi olla hieman enemmän.
Istuma-asento Nevadassa pitkäkoipiselle ahdas.
California on sitten jo muutamaa kokoluokkaa suurempi ja moottorin ominaisuudet riittävät useimmille.
Isot Guzzit on hiukan erilaisia pyöriä. Voi olla että on tarvetta totutella jonkin aikaa ennen kuin tuntuma alkaa löytyä.
Kannatta koeajaa pidemmän aikaa. Eka kerta voi olla hämmentävä kokemus.
Jos hinta ei ratkaise niin ilman muuta California. Eikä tarvitse vaihtaa pyörää joka vuosi...- Stonemasalta
Juuri noin, kuin Stonemasa selvittää. Mutta ilman muuta California. Se vimmapyörä ;-)
Pitkän "kuivan kauden" - n. 15 v. - jälkeen ostin itse suoraan Californian, enkä Nevadaa, koska ajattelin, että nälkä kuitenkin kasvaa syödessä, ja loppukesästä päiviteltäs pyörää - ensin vaimolle ja sitten kaupassa.
Eipä tarttenu katua. Pienen alkukauhistelun ja -kankeuden jälkeen Cali tuntui oikein hyvältä valinnalta. Ja reissussa kesällä pitkin Suomea tuntuma eiku vaan parani, vaikka kuormaa oli:
- minä 100kg
- vaimo reilusti vähemmän
- sivulaukut á 15kg
- takalaukku 15kg
- tavararulla 10kg
- kalastuskassi 3kg
- tankkilaukku 5kg
Saattoivat painaa enemmänkin, en punninnu, eli pyörän maksimipainossa oltiin ja poistiehensä se vaan vääntää puksutteli menemään.
Nevadan kanssa olis varmasti tullu äitiä ikävä.
Ps. Osa rojuista tosin jätettiin matkan varrelle sukulaisiin tai postitettiin kotiin. Eka reissulle tuli tampiona otettua aivan liian paljon kamaa kantoon...- TimoStone
Ajoin pari kesää Nevadalla. Se on ihan hyvä pyörä; Mukava ajaa, riittävän tehokas, helppo. Nevada on hyvä pyörä!
Vaihdoin kuitenkin CaliStoneen ja ero oli todella merkittävä. Eroja:
- Isompi, raskaampi, "tukevampi" ajettava.
- Huomattavasti parempi "kuormankantokyky".
- Kun toinen nousee päälle, niin suhteellinen painonnousu pienempi => vaikutus ajoon pienempi.
- Pitkälle kuskille / takapenkkiläiselle paljon parempi.
- Yksin kulkiessa tavaraa saa mahtumaan suunnattomasti...
Mutta kumpi? Mieti miten käytät pyörää, mitä matkoja jne. Koeaja molemmat ja päätä sitten.
Moto Guzzin hyviä puolia on edelleenkin kardaani, yksinkertainen V-kone ilman mitään turhakkeita, maahantuojan palvelu ihan ykköstä ja suuri MG-veljeskunta ympäri maailman. - todella
mopoa ostamassa niin osta Derbi, se on yllättävän hyvä mopo vaikka ei niin tunnettu merkki olekaan.
- AlvariStone
Joe se kerran pitää Kutsi olla niin ehkäpä tuo California. Nevadassa et saa mitään mitä ei ER-5 Kawassa ole. Itse asiassa ER-5 on parempi ajettava, nopeampi, vääntävämpi, kestävämpi kuin Nevada. Eli osta California jos se kerran pitää Guzzi olla.
- ei ihan sama
Itselläni on Nevada ja jonkin verran kokemusta myös ER-5:stä. Et varmaan ole tosissasi: "ER-5 on parempi ajettava, nopeampi, vääntävämpi, kestävämpi kuin Nevada." Osittain tietysti makuasioita, mutta ainakin vääntöpuolella Nevada peittoaa tuon mopedin. Kyseessä on kuitenkin "matkacustomin" ja yleispyörän vertailu, joten aika hankala niitä on laittaa rinnakkain. ER-5 on sopiva aloittelijan pyörä, mutta saundit on kuin singerissä jos Nevadaan vertaa. Järkivalinta varmasti mutta eihän tämä homma järkeen perustukaan;-)
- moottoripyörän
ei ihan sama kirjoitti:
Itselläni on Nevada ja jonkin verran kokemusta myös ER-5:stä. Et varmaan ole tosissasi: "ER-5 on parempi ajettava, nopeampi, vääntävämpi, kestävämpi kuin Nevada." Osittain tietysti makuasioita, mutta ainakin vääntöpuolella Nevada peittoaa tuon mopedin. Kyseessä on kuitenkin "matkacustomin" ja yleispyörän vertailu, joten aika hankala niitä on laittaa rinnakkain. ER-5 on sopiva aloittelijan pyörä, mutta saundit on kuin singerissä jos Nevadaan vertaa. Järkivalinta varmasti mutta eihän tämä homma järkeen perustukaan;-)
pitää mopo peitotakin! Muuten, sehän on tuo ketjun aloittaja ostamassa mopoa, ei moottoripyörää.
- HannaKaisa
ei ihan sama kirjoitti:
Itselläni on Nevada ja jonkin verran kokemusta myös ER-5:stä. Et varmaan ole tosissasi: "ER-5 on parempi ajettava, nopeampi, vääntävämpi, kestävämpi kuin Nevada." Osittain tietysti makuasioita, mutta ainakin vääntöpuolella Nevada peittoaa tuon mopedin. Kyseessä on kuitenkin "matkacustomin" ja yleispyörän vertailu, joten aika hankala niitä on laittaa rinnakkain. ER-5 on sopiva aloittelijan pyörä, mutta saundit on kuin singerissä jos Nevadaan vertaa. Järkivalinta varmasti mutta eihän tämä homma järkeen perustukaan;-)
Nevadan ja ER5:n väännöstä puheenollen niin aina voi tehdä yksinkertaisen testin.
Suurimmalla vaihteella kiihdytys 70-170 kmh mittarinopeuteen. Eipä pärjää Nevada ER:lle.
Kokeiltu on. - kustikuski
HannaKaisa kirjoitti:
Nevadan ja ER5:n väännöstä puheenollen niin aina voi tehdä yksinkertaisen testin.
Suurimmalla vaihteella kiihdytys 70-170 kmh mittarinopeuteen. Eipä pärjää Nevada ER:lle.
Kokeiltu on.Jaa-a. En käy kiistämään, kun en edes kuvittele ymmärtäväni riittävästi. Mutta kertokaa miten tuohon käytännön kokemukseen istuvat nämä vääntöarvot:
Nevada: 55 Nm / 3600 rpm
ER-5: 45 Nm / 7200 rpm
Eli kumpi vai kampi on vääntävämpi? Tulkitkaa joku viisas, please! - Guzzisti
kustikuski kirjoitti:
Jaa-a. En käy kiistämään, kun en edes kuvittele ymmärtäväni riittävästi. Mutta kertokaa miten tuohon käytännön kokemukseen istuvat nämä vääntöarvot:
Nevada: 55 Nm / 3600 rpm
ER-5: 45 Nm / 7200 rpm
Eli kumpi vai kampi on vääntävämpi? Tulkitkaa joku viisas, please!Eipä jää paljon kommentoitavaa, mutta toinen vaikuttaa olevan aika vingutin. :)
Siihen se kiihtyvyys usein perustuukin. Mutta kuka custom kuski haluaa vinguttimen?
- kasvaa
Nälkä kasvaa syödessä itse ostin Nevadan toissa kesänä ja pitihän se keväällä päivitää Brevaksi.
- motokuski
Itse ostin kesällä elämäni ensimmäisen moottoripyörän. Sitä ennen olin ajellut Honda Monkeyllä valovuosi sitten. Pyörän piti olla ksruiseri, tarpeeksi iso, jolla voi tehdä matkaa kaksi päällä vaivatta. Paras ehdokas oli ehdottomasti Guzzin California (Harrikkaakin katselin) enkä oo katunu hetkeäkään. Sopii myös aloittelijalle. Minulla ei ainakaan ollut mitään ongelmia pyörään sopeutumisessa. Jo alusta alkaen se tuntu helpolta hallittavalta ja menee sinne minne ohjastaa. Suosittelen!! Teho ja vääntö riittää varmasti!! Ja fiilis ja soundi todella upeat!!
- mopoa ostamassa
Olin jo muutenkin hiukan Californian suuntaan kääntymässä, mutta tämän hypetyksen jälkeen en varmaan uskalla enää muita pyöriä harkitakaan, kiitoksia
Tosin keväällähän sen vasta varmaksi näkee kun pääsee kunnolla koeajamaan- Nimetön
Miekii meen oitis ostamaan Californian ( siis
Guzzin ) kun saan rikkaan naisen sponsoriksi
projektiin . Kävin viime suvella kokeilemassa
sitä ja pirun hyvältä tuntui ! Ajattelin kyllä
tässä välissä kirjoittaa Joulupukillekin
asian tiimoilta , jos hänellä olis jäänyt niitä
pajalle varastoon !!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1911254Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221108- 48824
- 70820
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53760Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50695- 33672
- 60659
- 52637
- 50625