Tarkoitan sitä, voiko oikean uskon määritellä ottaen huomioon sen seikan, että maailmassa on satoja lahkoja ja sitten nämä isot kirkkouskonnot: lutherilaisuss,katolilaisuus jne.
Onko ollenkaan oikeaa uskoa olemassa?
Mikä on helluntailaisten mielestä
18
419
Vastaukset
- Pentecostal*
ja Raamatun sanan tottelemista. Lueppa Raamattua (vanhaa käännöstä), niin sieltä se oikea usko saattaa pikku hiljaa alkaa avautumaan...
- yksinkertaista
olla, muutkin uskonyhteisöt uskovat Jumalaan ja kuitenkin sanovat toisistaan, että ovat harhaoppisia.
- Pentecostal*
yksinkertaista kirjoitti:
olla, muutkin uskonyhteisöt uskovat Jumalaan ja kuitenkin sanovat toisistaan, että ovat harhaoppisia.
Jos se olisi vaikeaa, niin me heikot ja huonot emme saisi siitä apua.
- herramrks
En ole hellari, vastaan silti.
Jos katsotaan näitä kristinuskon "alla" olevia ryhmittymiä (kirkot, lahkot, liikkeet...) niin lähes jokainen näistä kertoo uskovansa raamattuun niinkuin se on kirjoitettu. Tulkinnat ja opinkappaleet ovat hyvinkin erilaisia, vaikka raamatun luku olisi kuinka kirjaimellista tahansa.
Itse ajattelen näin "uskosta": Itse raamattua tutkimalla voit löytää tietoa mm historiasta, Jumalan toiminnasta, seurakunnan synnystä ym. Mutta itse "se oikea usko" tulee Jumalalta. Ihminen (eri aikoina) vajavaisuudessaan tulkitsee ja ymmärtää hyvin erilailla eri asioita. Aivan kuten missä asiassa hyvänsä, esim tiede, ihmisen oma käsitys- ja arvomaailma helposti muokkaa totuutta "totuudeksi". Jeesus lähti täältä menemään, mutta Pyhä Henki tuli Jeesuksen tilalle; mm puolustamaan ja opettamaan. Uskon että nimenomaan tämä Pyhän Hengen "rooli" on tärkeässä asemassa "oikean" ja nöyrän uskon löytämisessä.
Sekavasti sanottu? Mielipidekirjoitus.- pyhähenki¤
vaikeasti saavutetteva asia? Voikokohan pyhä henki esiintyä eritavoin eri uskonnoissa,uskoissa,lahkoissa, eri kulttuureissa?
- herramrks
pyhähenki¤ kirjoitti:
vaikeasti saavutetteva asia? Voikokohan pyhä henki esiintyä eritavoin eri uskonnoissa,uskoissa,lahkoissa, eri kulttuureissa?
Meitsi uskoo (hyvä puhua kolmannessa persoonassa itsestään) jotta Pyhä Henki toimii Jumalan sanan mukaisesti, "pysyy sanassa". Eli jotenki siihen suuntaan ajattelisin että Pyhä Henki ei toimis esim Buddhaa kumarreltaessa. En kuitenkaan uskalla mennä sanomaan ettei Jumala voi toimia (Pyhä Henki) buddhalaisessa temppelissä jollain tapaa... hmmm.
En usko että Pyhä Henki on koskaan kaukana. Luulisin että siihen usein tarvitaan vain ihmisen oma halu ja "lupa". Harvoin Jumala väkisin toimii. Nöyryys varmaan on kanssa yksi avain tekijöitä; harvemmin Jumala oikeasti toimii ylpeiden ihmisten kautta. Ylpeitä oli fariseukset, those holy bastards....
Kaikennäköisiä ilmiöitä olen nähnyt (naurua, vapinoita, sätkyttelyitä, kaatumisia....) sekä kristillisissä yhteyksissä että muiden uskontojen piirissä. - kirjoitus
ja totuudellinen, kun muistamme vielä kertoa sen, että Jeesus ja Pyhä Henki toimivat kaikessa yhdessä ja Pyhä Henki todistaa Jeesuksesta ja kirkastaa Sanan ja tekee voimatekoja Jeesuksen nimessä.
Viestin aloittaja, jokaisen ihmisen usko on henkilökohtainen ja siksi rukoile Jeesusta, että saat sen valtavan uskon lahjan ja Pyhän Hengen oppaaksi elämääsi. Jumala kuulee rukoukset ja vetää puoleensa jokaista, joka tahtoo Häneen tulla. Kollektiivinen usko, vaikka se olisi minkä kirkkokunnan sisällä ei pelasta, vaan henkilökohtainen usko sen tekee.
Kirkkokunnat ja lahkot opettavat ja painottavat vain määrättyjä asioita Raamatusta ja siksi yhdelläkään kollektiivilla ei ole täydellistä uskoa.
Lue itse evankeliumin ilosanomaa ja aloita luvun alusta ja lue aivan loppuun asti, silloin olet saanut itsellesi jo tärkeimmän tiedon ja muut kirjoitukset tulevat lisänä kasvattamaan sinun yhteyttäsi Jeesukseen.
Siunausta sinulle. kirjoitus kirjoitti:
ja totuudellinen, kun muistamme vielä kertoa sen, että Jeesus ja Pyhä Henki toimivat kaikessa yhdessä ja Pyhä Henki todistaa Jeesuksesta ja kirkastaa Sanan ja tekee voimatekoja Jeesuksen nimessä.
Viestin aloittaja, jokaisen ihmisen usko on henkilökohtainen ja siksi rukoile Jeesusta, että saat sen valtavan uskon lahjan ja Pyhän Hengen oppaaksi elämääsi. Jumala kuulee rukoukset ja vetää puoleensa jokaista, joka tahtoo Häneen tulla. Kollektiivinen usko, vaikka se olisi minkä kirkkokunnan sisällä ei pelasta, vaan henkilökohtainen usko sen tekee.
Kirkkokunnat ja lahkot opettavat ja painottavat vain määrättyjä asioita Raamatusta ja siksi yhdelläkään kollektiivilla ei ole täydellistä uskoa.
Lue itse evankeliumin ilosanomaa ja aloita luvun alusta ja lue aivan loppuun asti, silloin olet saanut itsellesi jo tärkeimmän tiedon ja muut kirjoitukset tulevat lisänä kasvattamaan sinun yhteyttäsi Jeesukseen.
Siunausta sinulle.30. "Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta";
Room. 11:
7. "Miten siis on? Mitä Israel tavoittelee, sitä se ei ole saavuttanut, mutta valitut ovat sen saavuttaneet; muut ovat paatuneet",
Jumalan Sanan(raamatun)tarkoituksena on saattaa meidät Kristuksen yhteyteen. Oikeanlaista uskonnollisuutta näen olevan kaikissa niissä seurakunnissa ja kirkoissa, joissa johdatellaan Kristukseen. Eli uskomaan Kristukseen ja syntymään Jumalan lapseksi Kristuksessa.
- luterilaisuus
lasketaan suuriin kirkkouskontoihin?
Vai tuliko sinulle oikosulku, tuon pienen luterilais joukon johdosta, johon varmaan itsekin kuulut?
Tee parannus ja usko Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin saat syntisi anteeksi ja nimesi kirjoitetaan elävien kirjaan. se Jumalan sana, minkä hän saa sijoitettua sinun sydämeesi, se on Puolustaja. Ulkopuolella sydämesi; päässäsi ja pöydälläsi Jumalan sana on Sinua vastaan;
5. Moos. 31:26
"Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana SINUA VASTAAN."
Liitonarkki on Sinun sydämesi!
Jer. 31:33
"Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."- RitariOlevainen
""8. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.""
Siinä se on OIKEA USKO. Eli usko Jeesukseen, Raamatun mukaisella tavlla, siinä on oikean uskon salaisuus !
Ja on vain yksi ainoa pelastava usko, usko Jeesukseen ! - oikea usko.
Asiaa auttaa vielä lisäksi suuresti, jos kuulun aktiivijäsenenä johonkin seurakuntaan, jossa toiset jäsenet huutavat Amen ja Hallelujaa puheeni jälkeen. He näin vielä vahvistavat sen, että uskoni on oikea.
- oikeaan uskoon
Kuten vastauksista näet, jokaisella vastaajalla on oikea usko vaikka muuten vastaukset sanasta sanaan eivät ihan samanlaisia olekaan.
!Ps.! Tiedustelit oikeasta uskosta helluntalaisilta. Vastatessani astuin vieraalle tontille, sillä en ole helluntalainen. Tämä huomautus siksi, että et erehdy pitämään vastaustani helluntalaisen vastauksena. Itse taidan olla ainoa, jolla ei ole oiketa uskoa ja koska juuri väitin "minun" uskoni olevan ainoa oikea usko, kohdallani oikea usko on, ettei minulla ole oikeata uskoa.
Jostakin kumman syystä luulen kuitenkin helluntalaistenkin olevan samaa mieltä vaikeivät he hallelujaa huudakaan mutta enhän tosin ole tuon seurakunnan aktiivijäsenkään. ( Tosin he taitavat kuitenkin väittää ettei "sinulla" ole oikeata uskoa, sitä vastoin "minulla" kyllä on oikea usko.)
Luuk. 7:
31. "Mihin minä siis vertaan tämän sukupolven ihmiset, ja kenen kaltaisia he ovat?
32. He ovat lasten kaltaisia, jotka istuvat torilla ja huutavat toisilleen ja sanovat: 'Me soitimme teille huilua, ja te ette karkeloineet; me veisasimme itkuvirsiä, ja te ette itkeneet'."- Pingstven
Kirkot tai hengelliset yhteisöt eivät määrittele
oikeata USKOA.Sen määrittelee Uusi Testamnetti.Heb.12:2"katse kiinnitettynä USKON
ALKAJAAN ja täydelliseksi tekijään,Jeesukseen joka edessään olevan ilon vuo0ksi kärsi ristin,häpeäsrä välittämättä,ja niin on istuutunut Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle."
Johannes 3:14-16."Ja niin Mooses korotti käärmeen autiomaassa,niin on Ihmisen poika korotettava,
että jokaisella, joka uskoo Häneen ,olisi iankaikkinen elämä Sillä niin on Jumala maailmaa
rakastanut,että hän antoi ainutsyntyisen poikansa,ettei yksikään joka, häneen uskoo joutuisi kadotukseen,vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Oikea usko perustuu Jeesukseen Kristukseen oli
kirkkokunnan tai uskonsuunnan nimi mikä tahnsa.- määrittelee
oikean uskon koraani! Hekin huutavat: meidän usko on oikeaa uskoa!
Miksi kristinusko on vain ainoa oikea usko? vai onko se sitä vain meille koska olemme sattuneet syntymään tähän maan osaan ja tähän kristilliseen kulttuuriin.
Miksi juutalaiset ole oikea oppisia?
"Jeesus vastasi ja sanoi heille: "SE ON JUMALAN TEKO, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
Jos minkä uskon Jumala on tehnyt, on se varmasti myös oikea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577370Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393651Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3762046Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1681844- 861499
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164