Mitä suosittelette? Olisi tarkoitus hankkia joku näppärä obj. ja hinta vois olla kohtuullinen. Koko pitäs olla melko pieni, mut kuitenkin jotain zoomia ajattelin. Ehkä 35-70..? Runko on Nikon FG 20. Ja tää tulee sitte ihan yleiskäyttöön, eli kuvaan lomareissulla maisemia ja ihmisiä ym. Minkä ostan, ja mistä?
Mikä objektiivi?
3
894
Vastaukset
Kannattaa tutustua rajalan ja kuva lenitan käytettyjen valikoimaan. Etenkin Rajalassa on varsin suuri valikoima nikkor (nikonin) objektiivejä. Ne ovat huomattavasti halvempia kuin uudet. Nikonilta löytyy hyvä 35-105 zoomi. Suosittelen sitä käytettynä. Uutena sellainen on varsin kallis.
http://www.rajalacamera.fi/www/page.php?cat=28Jos kuvailet ulkona auringonpaisteessa, useat zoom-objektiivit ovat riittävän valovoimaisia pienillekin aukoille. yritä löytää mahdollisimman valovoimainen. salamalla pärjää sitten sisätiloissa.
Myös normaaliobjektiivi voi olla hyvä vaihtoehto, valovoimaisempia ovat kuin yksikään zoomi. Kuvaaja tosin saa enemmän liikuntaa ;)
Itselläni on vanhassa Canonissa Sigma 24-80mm, jolla olen pärjännyt ihan mukavasti. Lisänä on soligor 80-200mm Macro zoom pidempiä etäisyyksiä varten.- eclair
esimerkiksi 1,8/50mm kiinteäpolttovälinen (valovoiman vuoksi) ja sitten joku sopiva zoomi. Esin tuo ehdotettu 35-105mm. Se ei ole kovin suuri, katso sivuiltani http://lauro.fi/nikon fm2.htm joten sopii matkoille mukaan. Vähän uudempi versio on 35-135 millinen jos tuo pituus on tärkeää.Molemmat on minusta suositeltavia.
ebaysta niitä saa alta kahdensadan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1103590
- 633216
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342714- 832523
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422144- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706