Onko niin, että ASR T-mallissa -99 on sellainen, että se sisältää sekä vetopyörien luistoneston, että ajonvakautuksen kaikissa pyörissä ?
ASR vai ESP
1
815
Vastaukset
ASR ei sisällä minkäänlaista ajonvakautusta. ASR on kehittyneempi versio aiemmasta ETS-luistonestosta (itse asiassa sisältää sen toiminnot).
ASD = automaattinen tasauspyörästön lukko: Automatische SperrDifferential
ETS = yksivaiheinen sutimisenesto: Electronic Traction System
ASR = kaksivaiheinen sutimisenesto: Acceleration Skid contRol
ESP = ajovakautus: Electronic Stability Program
ASR sisältää kaksivaiheisen luistoneston:
1. jarruttaa ABSeja käyttäen luistavaa vetävää pyörää lähdössä (ETS)
2. vähentää moottorin tehoa jos luisto jatkuu (ASR)
Ei sisällä minkäänlaista auton pyörähtämistä estävää toimintoa, se kuuluu vasta ESP:hen.
ASR ja ESP pyrkivät eri tavoitteisiin, ASR pitää Sinut liikeessä, mutta ESP pitää sinut liikkeessä siihen suuntaan, johon aioit, mutta vauhdin kustannuksella.
Toisinaan ESP:llä varustetussa autossa (syvässä lumessa tms.) kannattaa ESP ottaa pois päältä, jolloin ASD ja ASR jatkavat toimintaansa ja autolla voi kaasutella menemään sutivinkin pyörin. ESP jarruttaa vauhtia tällaisissa tilanteissa turhankin aggressiivisesti ja auto voi jäädä kiinni aivan liian helposti. Onneksi nämä saa napista pois päältä, jos tietää, mitä on tekemässä.
Master Eq
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764777- 123316
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261994Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471926Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6731873- 1171821
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101431