Serenade (myös Tallinkista!)

laivalle vasta helmikuussa

Noniin, nyt olisi sitten tarkoitys lähteä Tukholmaan Siljan Serenadella. Kertokaa laivasta? Minkälaisia hytit ovat? Entäpä hinnat ja ruoat? Kaikkea mahdollista tietoa, kiitos :).

Ja sitten, haluaisin laittaa tähän samaan keskusteluun Tallinkin "syrjinnästä". Mitä vikaa tässä laivayhtiössä on? Tai niiden laivoissa? Myönnän, että kun viimeksi maaliskuussa kävimme Romantikalla oli henkilökunta hiukan tympeää tyyppiä, tunsi itsensä hiukan ei-toivotuksi. Hinnatkin olivat korkeat, mutta ei se menoa haitannut, niinkun ei nämä tarjoiliatkaan! Muuten ihan mukavaa henkilökuntaa ainakin kaupoissa tuntui olevan, taxfreessa yksi "kassatyyppi" oli taas hiukan tylympi, mutta jossain muussa putiikissa hymyäkin alkoi jo näkyä. Elikkäs mitä vikaa Tallinkissa on? Taitaa nyt vain olla teillä sillätavalla, ett ns. "seuraatte" toistenne mielipiteitä, ettekä uskalla laittaa että Tallink on hyvä. Tai voin olla väärässäkin, ehken jotkut ihmiset ei vain tykkää Tallinkista. Mutta miksi sitä pitää kokoajan haukkua, mollata jne? Eikö yhden kerran mielipiteen esille tulo riitä? Pitääkö sitä jankata ja jankata, alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään. Ja minä ainakin viihdyin Romantikalla, minun risteilyäni eivät tympeä henkilökunta pilaa, näköjään teidän risteilyllänne on toisin.
Mutta myönnän myös, että pidän enemmän Viking linesta ja Silja linesta, lemppari on juuri Silja :)

10

1517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin mene vaan tallinkille, kun homma lähtee siitä, että kun maksat matkasta ja muista palveluista laivalla niin sitä odottaa saavansa rahallensa vastinetta...juhlimaanhan sinne yleensä mennään ja silloin jos henkilökunta ei välitä asiakkaidensa palvelusta niin ne kyllä pilaa sen koko homman. jos esim. tarjoilija vaan viskaa kamat eteesi ja tyydyt siihen niin tallink on sitten oiva valinta sinulle.

• yleinen

imago on kyllä viime aikoina ryvettynyt siihen malliin(paskaveden mereen laskeminen,johtoportaan sikailut,saastuttavan polttoaineen käyttö)ettei paljoa innosta tällaista puljua tukea rupeamalla niiden asiakkaaksi, varsinkin kun Tallink on vielä hinnoitellut itsensä ulos ja siitä huolimatta tarjoaa kilpailijoihin verrattuna heikkotasoista palvelua. Vähissä ovat tälläkin palstalla kehut Tallinkille olleet...

• kokenut

Olet selvästi laivamatkailun ja palvelun asiantuntija.

Silja ja Viking on suosikkeja mutta Serellä et ole ollut, etkä edes nettisivulla katsomassa hyttien kuvia. Et sitten Symphonyllakaan. Itse asiassa näit vain kerran tv:ssä Siljan mainoksen...

Ja kuten totesit, Tallinkissa ei mitään vikaa paitsi--- ja --- ja ---. Mikä siellä oli hyvää?

Oikein hauskaa laivamatkaa kuitenkin

• välistä heitto

Olin Romantikalla (silloin kun se vielä seilasi Hki-Tal). Ehdoton plussa oli se, ettei henkilökunta millään tavoin puuttunut siihen, että olin saa**nan jurrissa ja join raflassa omasta pullostani aivan julkisesti. Ja tää on tosi juttu.

• aloittaja

Semmoista. Noh, olkaa te sitä mieltä, minä olen tuota mieltä. Piste :).

Mutta nyt olette unohtaneet kirjoittaa jotain Serenadesta, kun siitä kumminkin tietoa haluaisin!

• mä vaan

Hytit on kohtalaisen siistejä ja Silja- luokka ja siitä ylöspäin hienoja. Laivalla on kuusi erillaista ruokapaikkaa ja kahvila. Kannella kaksitoista on allas/sauna osasto, jossa on porealtaita, mutta ei "oikeaa" uima-allasta, sekä tietenkin allasbaari. Viidennellä kannella Bellamare kylpylätyyppinen saunaosasto, josta saa erillaisia hyvänolon palveluita, täällä ei ole pore tai uima-altaita.

Hyteistä vielä: ikkunallisista on valittavana näkymä merelle- tai promenadelle, prome on halvempi. Silja luokassa on myös valittavana näkymä jompaan kumpaan suuntaan, mutta hinta on molemmissa sama. Commossa on aina ikkuna merelle (osassa commoja on myös partsi).

En nyt muuta ehdi tässä kertoilemaan.

• Sailorboy
        mä vaan kirjoitti:

Hytit on kohtalaisen siistejä ja Silja- luokka ja siitä ylöspäin hienoja. Laivalla on kuusi erillaista ruokapaikkaa ja kahvila. Kannella kaksitoista on allas/sauna osasto, jossa on porealtaita, mutta ei "oikeaa" uima-allasta, sekä tietenkin allasbaari. Viidennellä kannella Bellamare kylpylätyyppinen saunaosasto, josta saa erillaisia hyvänolon palveluita, täällä ei ole pore tai uima-altaita.

Hyteistä vielä: ikkunallisista on valittavana näkymä merelle- tai promenadelle, prome on halvempi. Silja luokassa on myös valittavana näkymä jompaan kumpaan suuntaan, mutta hinta on molemmissa sama. Commossa on aina ikkuna merelle (osassa commoja on myös partsi).

En nyt muuta ehdi tässä kertoilemaan.

Muista vaan huomauttaa hyttiä valkatessasi, että et missään nimessä halua hyttiä ahterista (peräosasta) ylemmiltä kansilta...siis niitä käytävän päässä olevia.

Olin viime talvena itse työmatkalla muutamaankin otteeseen, ja voin kertoa, että tärinä ko. hyteissä oli aivan sietämätöntä. Omaa kuvaa et peilistä nähnyt vibrojen takia, siis koska koko hytti tärisi kuin viimeistä päivää.

Kävin mm. kannella katselemassa, josko olisi ollut käännöksiä jne, mutta Tukholman väylällä avomerelle mentiin tasaisen rauhallista vauhtia.

Muuten laiva on huomattavasti viihtyisämpi verrattuna Symppiin. Mm. buffan sisustus. On pyritty pois hallimaisesta tunnelmasta ainakin ihan peräosissa erilaisilla sisustusratkaisuilla.

Muuten pidän itse Symphonysta enemmän letkeämmän asenteen takia; henkilökunta on nuorempaa ja tunnelma leppoisampi. Ok. Välillä on näitä umpisvennejä henkilökunnassa, jotka eivät suomenkieltä osaa.

Serellä on paljon ikäloppuja mummuja, jotka lonkat paukkuen yrittävät jaksaa eläkkeeseen - ja muutenkin umpimetsisssä asuvaa henksua, joiden kielitaito on vähän niin tai näin.

Hyvässä kunnossa silti näytti kiulu olevan ikäänsä nähden.

Eli kun valkkaat hyttiä, niin mielestäni promepuolen hytit kansilla 8 ja eteenpäin ovat ihan nappijuttu. Tähän aikaan vuodesta seasidehyteistä ei mitään hyötyä. Promen elämää ja vellovaa ihmismassaa on välillä kiva seurata erkkeri-ikkunasta.

Hintataso on aika korkea. Ei tartte kummoista syöntiä ja juontia harrastaa,kun jo saa yhden etelänmatkan hinnan upotettua. Omia suosikkeja ovatkin promen pikkuraflat. Varaudu vaan, että myöhemmin illalla saattavat olla täynnä, joten joudut jonottamaan. Joten hoidapas toi eväspuoli alta pois alkuillasta, koska ko. ravintolat eivät ota pöytävarauksia.

Parhaimmat Ruotsinlaivat mielestäni, vaikka hyttien sisustuksesta huomaa, että aika jo ajanut ohi: samat mauttomat yöpöydät jne, mutta jos ummistat silmäsi moisille asioille, niin voi olla ihan kivakin reissu.
        Huomaa kyllä, että viimetalvinen kasvojenkohotus on tehty kiireessä ja halvalla.

• nade/silja
        Sailorboy kirjoitti:

Muista vaan huomauttaa hyttiä valkatessasi, että et missään nimessä halua hyttiä ahterista (peräosasta) ylemmiltä kansilta...siis niitä käytävän päässä olevia.

Olin viime talvena itse työmatkalla muutamaankin otteeseen, ja voin kertoa, että tärinä ko. hyteissä oli aivan sietämätöntä. Omaa kuvaa et peilistä nähnyt vibrojen takia, siis koska koko hytti tärisi kuin viimeistä päivää.

Kävin mm. kannella katselemassa, josko olisi ollut käännöksiä jne, mutta Tukholman väylällä avomerelle mentiin tasaisen rauhallista vauhtia.

Muuten laiva on huomattavasti viihtyisämpi verrattuna Symppiin. Mm. buffan sisustus. On pyritty pois hallimaisesta tunnelmasta ainakin ihan peräosissa erilaisilla sisustusratkaisuilla.

Muuten pidän itse Symphonysta enemmän letkeämmän asenteen takia; henkilökunta on nuorempaa ja tunnelma leppoisampi. Ok. Välillä on näitä umpisvennejä henkilökunnassa, jotka eivät suomenkieltä osaa.

Serellä on paljon ikäloppuja mummuja, jotka lonkat paukkuen yrittävät jaksaa eläkkeeseen - ja muutenkin umpimetsisssä asuvaa henksua, joiden kielitaito on vähän niin tai näin.

Hyvässä kunnossa silti näytti kiulu olevan ikäänsä nähden.

Eli kun valkkaat hyttiä, niin mielestäni promepuolen hytit kansilla 8 ja eteenpäin ovat ihan nappijuttu. Tähän aikaan vuodesta seasidehyteistä ei mitään hyötyä. Promen elämää ja vellovaa ihmismassaa on välillä kiva seurata erkkeri-ikkunasta.

Hintataso on aika korkea. Ei tartte kummoista syöntiä ja juontia harrastaa,kun jo saa yhden etelänmatkan hinnan upotettua. Omia suosikkeja ovatkin promen pikkuraflat. Varaudu vaan, että myöhemmin illalla saattavat olla täynnä, joten joudut jonottamaan. Joten hoidapas toi eväspuoli alta pois alkuillasta, koska ko. ravintolat eivät ota pöytävarauksia.

Parhaimmat Ruotsinlaivat mielestäni, vaikka hyttien sisustuksesta huomaa, että aika jo ajanut ohi: samat mauttomat yöpöydät jne, mutta jos ummistat silmäsi moisille asioille, niin voi olla ihan kivakin reissu.
        Huomaa kyllä, että viimetalvinen kasvojenkohotus on tehty kiireessä ja halvalla.

Minusta serenadella ei ole ikäloppuja, toki joka laivaan mahtuu vanhempiakin, myös nuorempia, sehän on normaalia, jokainen meistä vanhenee ja välttämättä vanhemmalla iällä et voi vaihtaa noin vain työpaikkaa. Minulla ei ole kuin positiivista serenanesta ja sen henkilökunnasta.

• arviosta
        nade/silja kirjoitti:

Minusta serenadella ei ole ikäloppuja, toki joka laivaan mahtuu vanhempiakin, myös nuorempia, sehän on normaalia, jokainen meistä vanhenee ja välttämättä vanhemmalla iällä et voi vaihtaa noin vain työpaikkaa. Minulla ei ole kuin positiivista serenanesta ja sen henkilökunnasta.

Sailorboylla todella asiantunteva arvio noista laivoista, eipä ole muuta lisättävää.

Hinta/laatu-suhde alamäessä, mutta sama suuntahan on kaikilla palveluista tulonsa saavilla pörssiyhtiöillä, kun mikään ei riitä omistajille.
        Säästetään kaikessa ja hinnoittelua kiskotaan niin ylös kuin vain uskalletaan.

• Anonyymi

Hytit näet netistä. Myös hinnat. Sekä ruokatarjonnan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe