Ollaan oltu naimisissa 10v ja lapsia on 4, vanhin 9v. Vuosi sitten uskalsin sanoa aaneen etta haluan eron jota olen vuosia halunnut. Mutta viela aisa ei ole paljoa edennyt. Viikko sitten palasin "hermolomalta" ja pari paivaa siita mies joutui sairaalaan sydamen takia kun meikalainen sen sille aiheutti jatkuvilla eropuheillaan. Nyt en voi ottaa eroa puheeksi tai sydankivut alkavat. En voi elaa nainkaan. Asianajajalla olen kaynyt mutta eroon ei ole syyta. ahdistaa niin p******. Tamahan on mun elama ja jollakin muulla kun itsellani on oikeus siita paatttaa. ei ole ketaan kenelle puhua :(
Avioero
8
1220
Vastaukset
Missähän päin maailmaa mahdat elää?
Vaikuttaisi siltä, että asut jossain missä ei ole Suomen lainsäädäntö voimassa kuin ei myöskään Ä-pisteitä käytössä.- justiinsa
Täällä ei tarvita asianajajalta syytä avioeroon. Senkun tulostaa kaavakkeen netistä ja pistää menemään.
- et sähläm
vai että asianajaja. Taidat joutua kivitetyksi kohta??
Mitäs menit merta edemmäksi kalaan, kun ne ovat ruttomonneja! Ja pieruäslämejä! - jäädä
Voithan aina kirjoittaa tänne nettiin. Ehkä joku tietää jotain ja osaa neuvoa sinua. Aina kannattaa yrittää ja huonoon suhteeseen ei (suomalaisen) naisen kannata jäädä.
- AsianLaidat
Eikö kuitenkin kannattaisi selvittää, miksi suhde on huono? Lyökö puoliso, juoko, onko uskoton? Vai onko erota haluavalla tunne, että 'tässäkö minun elämäni nyt sitten on'. Suosittelen sydämeni pohjasta pikaista yhteydenottoa (parisuhde)terapeutille, jossa todella voi käydä yksinkin.
- Eikö ehkäisykeinoja
huono, kun lapsia byykataan neljän kappaleen voimalla kymmenessä vuodessa ja sitten vain pitäisi erota.
Pieni selitys tähän kaniinielämään, please! - AsianLaidat
Mieti nyt istten hyvin tarkkaan, voisiko kyseeessä olla todella SINUN henkilökohtainen (identiteetti)kriisisi, kannattaisiko ottaa asiasta selvää ja käydä terapiassa tms. ilman että päättää, että ero on ainoa ratkaisu. Tältä ainakin kuulostaisi, kun sanot, että joku muu päättää elämästäsi.
Jokohan olet jostain muualta saanut apua?
Esitin kysymykseni (27.11.2006 klo 20.41) jotta voisi saada jotain perusteita mahdolliselle vastaukselle. Jollakulla saattaisi ola tietoa miten asuinmaasi lainsäädäntö toimii tässä asiassa. On myös joitakin tilanteita jolloin Suomen avioliittolakia voidaan soveltaa ulkomaalaisen kanssa naimisissa olevan avioliittoon. Esittämilläsi tiedoilla kukaan ei kuitenkaan voi antaa mitään juridisia neuvoja sinulle.
Muutoin, luota siihen, että et ole mitenkään vastuussa miehesi "sydänvaivoista" jos otat eron puheeksi. Sinä ja vain sinä päätät omasta elämästäsi, kukaan muu ei siitä puolestasi päätä. Toisinaan sen päätöksen toteuttaminen vaatii hieman enemmän työtä ja asiantuntemusta sovellettavasta lainsäädännöstä.
Lopuksi; jaksa jättää omaan arvoonsa muutama tähänkin kysymykseesi kommentoinut "haistattelija". Aina on ollut ja on ihmisiä, jotka korostavat omaa erinomaisuuttaan "lyömällä lyötyä" kun eivät asiallisesti uskalla suhtautua avun tarpeessa olevaan lähimmäiseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1043558
- 623207
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4342704- 822507
- 852458
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j422134- 972103
Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil501752Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan221730- 121706