Miten paljon luitte ja pääsittekö ekalla yrittämällä sisään? Oliko pääsykoekirjat mielestänne vaikeat vaiko helpot? Entä itse pääsykoetilanne?
Aikaisemmin hakeneet
3
593
Vastaukset
- hakenut mutta
Neljä tuttuani ovat teologisessa:
kolme pääsi heti ensimmäisellä yrittämällään suoraa lukiosta sisään,
yksi toisella yrittämällään (vaihtoi ammattikorkeasta).
Kolme ensimmäistä aloittivat lukemaan pääsykokeisiin heti yo:n jälkeen, olivat selanneet kirjat vissiin läpi jo joululomalla. inakin kahdella heistä mahtui mukaan vielä 1-2 viikkoa ilman lukemista.
Kaikkien mielestä pääsykoe oli suht helppo, ainut vaikea asia oli saada tiivistettyä asiat pieneen kirjoitustilaan.
Vuosittain pääsee kuitenkin suht. monta sisään ... - *Anne*
Hain ensimmäistä kertaa viime vuonna. Lukemisen aloitin kunnolla huhtikuussa, mutta kirjoja tuli selailtua läpi jo aiemminkin. Lukemista oli melko paljon ja asioiden omaksuminen vei aikaa paikka paikoin paljonkin.
Pääsykoe ei sinänsä ollut ylivoimaisen vaikea, mutta asian esittäminen mahdollisimman tiiviisti ja rajattuun tilaan olisi kaivannut harjoitusta. En siis päässyt sisään, muutama piste jäi uupumaan.
Aineistokoetta hiukan jännitin, mutta en niinkään itse koetilannetta. - AnnaIida
Teologiseen tiedekuntaan taitaa lähes helpoin päästä kun ainakin helsinkiin opiskelemaan otetaan 200 uutta joka vuosi.
Itse luin kirjat kaksi kertaa ja lisäksi vielä lopuksi omat alleviivaukseni ja huomautukseni. Pääsykoekirjathan hieman vaihtelevat. Viimeisinä vuosina on pitänyt lukea yleisteos Johdatus teologiaan joka esittelee eri oppialat. Sen lisäksi (siis puhun nyt Helsingistä) jokaisella laitokselle (lukuunottamatta uskontotieteen laitosta) on vuoroitellen vuoro määrätä toinen tenttikirja. Omana sisäänpyrkimysvuonnani luin kirkkohistoriaa käsittelevän kirjan (käsitteli naisen asemaa kirkon historiassa). Jonain vuonna taas oli eksegetiikan vuoro jne...
Pääsykokeessa ehkä eniten vaikeuksia aiheutti se, että tilaa vastata oli vain 26 riviä, jonka yli menevää osaa ei huomioitu. Lisäksi yhdessä tehtävässä piti kuvan perusteella kertoa Latinalaisen Amerikan uskonnollisuuden perusteista...
Eli kirjat kannattaa lukea ajatuksella eikä opetella ulkoa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6564750Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o202245- 1031414
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos221324- 871315
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia1271091Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel671036Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75945Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi251941- 65916