http://www.iltalehti.fi/uutiset/200611295430272_uu.shtml
"Olen kärsinyt kaikki nämä vuodet"
Juha Valjakkalan seurassa Åmselen murha-aamuna ollut Marita Routalammi sanoo kärsineensä tapahtuneesta liiankin kanssa.
40-vuotiaalla yksinhuoltajaäidillä on vain yksi haave: päästä aloittamaan elämä uudelleen, saada uusi mahdollisuus.
- Juhan varjo on levännyt kaikki nämä vuodet minun ylläni. Hän on pilannut elämäni. Olen kärsinyt kaikki nämä vuodet, edelleen synnyinkaupungissaan Porissa asuva Routalammi sanoo.
- Ennen kaikkea toivoisin saavani jostain hyvän työpaikan, hän huokaa.
Marita Routalammella oli elämä vasta edessään, kun vast'ikään vankilasta vapautunut Juha Valjakkala kävi hakemassa hänet puoli pakolla mukaansa toukokuussa 1988.
Marita oli muuttanut omaan asuntoon ja työpaikka kaupan kassalla oli varmistunut.
Sen jälkeen kaikki on ollut yhtä helvettiä.
- Pahinta oli se, että jouduin katsomaan vierestä Juhan tappaessa ne ihmiset. Olin silloin itsekin todellisessa hengenvaarassa. En tiedä, mitä olisi tapahtunut, jos olisin pistänyt hänelle vastaan, kertaa Routalammi ääni sortuen.
Routalammi katsoo jääneensä Åmselen tapahtumien vuoksi vaille niin työpaikkaa kuin koulutustakin.
- Minua on auttanut eteenpäin se, että löysin lapsuuteni Jeesuksen uudelleen istuessani Ruotsissa vankilassa. En tiedä, miten olisin koskaan jaksanut ilman häntä.
- Viime aikoina olen saanut onneksi suhteet kuntoon myös äitini kanssa, Routalammi iloitsee.
Marita Routalammi Iltalehdessä
6
3693
Vastaukset
- jooooooooooooooo
turhaa se muija itkee ja valittaa ku juha pilas sen elämän...samanlainen syyllinen se on ku valjakkala ei sit kukaa varmaan pakottanu mukaa pyörä varkaisii...
- minä minä
mielummin kuollut kun suostunut psykon määräyksiin!
- Anonyymi
Kun Marita oli ainakin näkemässä murhat, niin tuskin se raaka murha kovinkaan sen
Maritan mieltä painoi, kun se lähti kolmoismurhaajan kanssa murhien jälkeen pakomatkalle. Ei tullut mieleen vapaaehtoisesti antautua.- Anonyymi
Juha olisi varmaan surmannut hänetkin tai ainakin vahingoittanut, jos ei olisi suostunut lähtemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juha olisi varmaan surmannut hänetkin tai ainakin vahingoittanut, jos ei olisi suostunut lähtemään.
Höpöhöpö, olisi ollut paljon tilaisuuksia paeta ennen murhia ja sen jälkeen. En usko hetkeäkään että edes pakotti mukaan, satuilee vaan niin kuin muutkin naismurhaajat auerskasta lähtien. Miesten kohdalla tuollaisia satuja ei uskottaisi koskaan, eikä pitäisi uskoa naistenkaan, paljon enemmän ne valehtelee ja aina laittamassa omat teot muiden syyksi. Pitäisi olla sama systeemi kuín USA:ssa, jokainen osallinen tuomitaan.
- Anonyymi
Minne heidän oli tarkoitus mennä? Heidäthän saatiin kiinni Tanskan Odensessa viikko kolmoissurman jälkeen, mutta minne he olisivat menneet, jos poliisi ei olisi ollut heitä vastassa Odensen rautatieasemalla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih304569Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j4681374Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771070Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä358991- 77903
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53891- 59830
- 228794
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.45720Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses57707