Oon ihan koukussa Potteriin ja odotellessa vikaa kirjaa oon miettiny kaikenlaisia käänteitä siihen...
Kavereitten kanssa keksittiin seuraavaa: muistatte varmaan sen sielun silpomisjutun Puoliverisestä prinssistä jonka Voldemort oli tehnyt ittelleen, enkuks se oli horcrux ja suomeks vissiin joku hirnuyrkki. Muistattehan että Dumbledore oli aika väsyny vikassa kirjassa. Lopussahan se ei jaksanu laittaa ollenkaan vastaan kun se tapettiin - kirjassa kerrottiin että se johtu siitä juomasta muuta onkohan näin? Kun sielun silpo palasiin sehän heikentää samalla kyseisen henkilön. Mitä jos Snape ja Dumbledore on kimpassa juonessa ja tehny Dumbledoresta osia jotta ne sais kusetettua Voldemortia? 6.kirjan alussa Severushan kertoo niille pahiksille kuinka väsyny ja vanha Dumbledore nykyään on. Hämäystä? Mä en nimittäin usko että Severus on paha.
Mitä mieltä porukka on tästä? Onko ihan kaukaa haettu?
Dumbledore kuollut sittenkään?
17
1369
Vastaukset
- Harry-91
En osaa sanoa onko Severus paha vai ei mutta Dumbledore on kuollut, se on varmaa. Rowling on sanonut niin.
- Nimetön
...mitä Rowling tarkoitti `kuolemalla`? Niinhän Dumbledore kuolikin...
- jannu16
toi on käyty aika monesti jo läpi ja se on lopullisesti kuollu. Sillä ei voinu olla hirnyrkkiä koska se on pimeää taikuutta ja Dumbledore vastustaa sitä.
- *herm_ione*
kun tälleen tarkalleen miettii niin voihan siinä noinkin käydä, sillä rowlinghan on ennenkin tehnyt tällaisia juttuja esim. sirius on harryn kummisetä ja et viisasten kiven yrittikin vohkii orave eikä kalkaros jne. kaikkihan on mahollista!!!! :D
- mä vain
ne jotka ovat kirjat hyvin lukeneet, tietävät kuinka paljon D vastusti sielun silpomista ja puhui siitä erittäin halveksuvaan sävyyn. D ei ikinä tekisi sellaista. itsestään selvyys. mutta vaikka D onkin kuollut ja kuopattu, hänellä tulee olemaan aivan varmasti joku osa viimeisessäkin kirjassa.. jännittyneinä odottamaan vaan.
- Miettelijäs ihminen
idea, mutta en usko tähän. Dumbledore on kuollut. Rowling sanoi niin. Vaikeahan se on potterholistina uskoa, mutta näin se on.
Olisi TODELLA TYPERÄÄ jos D nousisi TSH maisesti ylöskuolleista. Ja se olisi kliseistä. Ja tuskin Rowling sortuisi tähän virheeseen, vaikka mistä sen tietää, mitä rahan eteen tekee! :'D Mutta toisaalta, D:sta kuullaan varmasti vielä, mutta tuskin elävänä nykyajassa. Ajatusseulan kautta olis hieno päästä tutkiaman D:n ajatuksia, oi... Tai sitten D on kertonut jollekin suunitelmansa(Kalkaros kenties?)ja se selvitetään/selviää vasta viimeisessä kirjassa.
Olen miettinyt, onkohan pottereilla jokin uskonnollinen merkitys.. Entäs jos D on jumala? :'D Hyvin epätodennäköistä. Mutta saahan sitä miettiä. ;P- ...ympäri taikamaailmaa...
...todennäköisesti siinä on yksi niistä asioista, jotka tulee merkityksellisiksi seiska kirjassa... Ja sitten on se asia jota D painotti Tom Valedrolle ministeriössä, siis se että on olemassa pahempikin asia kuin kuolema... Nyt D on itse kuollut muttei unohdettu... Unohdetuksi tuleminen voisi olla yksi asia joka on kuolemaa pahempi... Ehkä...
- Luihuisen perillinen
...ympäri taikamaailmaa... kirjoitti:
...todennäköisesti siinä on yksi niistä asioista, jotka tulee merkityksellisiksi seiska kirjassa... Ja sitten on se asia jota D painotti Tom Valedrolle ministeriössä, siis se että on olemassa pahempikin asia kuin kuolema... Nyt D on itse kuollut muttei unohdettu... Unohdetuksi tuleminen voisi olla yksi asia joka on kuolemaa pahempi... Ehkä...
Sen viimeisen hirnyrkinhän oli vienyt joku R.A.M?
voisiko se olla joku Malfoy, tai Regulus Musta ennen
kuolemaansa?
Joku on vissiin sanonut että Harry kuolee lopussa..
kunpa se ei ois totta, koko höskä on ihan typerä jos se kuolee. Luihuisen perillinen kirjoitti:
Sen viimeisen hirnyrkinhän oli vienyt joku R.A.M?
voisiko se olla joku Malfoy, tai Regulus Musta ennen
kuolemaansa?
Joku on vissiin sanonut että Harry kuolee lopussa..
kunpa se ei ois totta, koko höskä on ihan typerä jos se kuolee.olla Malfoy, koska alkuperäisessä kirjassa se on R.A.B. Mutta Regulus Musta(Black) saattaa hyvinkin olla R.A.M. Ja Dumbledoren kuolemasta vielä. Jos Rowling sanoo, että Dumbledore on kuollut niin, se on kuollut ja piste. Rowling on sitä paitsi sanonut, että kuolleista ei voi herätä.
- jenny m.
Toi ilmaisu sielun silpomisesta on musta Tosi kaukaa haettua. Siinähän jaetaan vain sielu toiseen osaan (tai mahdollisesti useampiin). Se on suomeks hirnyrkki. En minäkään kyllä usko, että Kalkaros olisi pahis.. Dumbledore on kuitenki kuollut ja kuopattu. Väsynyt se tietenkin oli, kun käsikin oli menny (kärventyny) vitosen lopussa ku se taisteli Voldemortia vastaan. Ja onhan se jo vanha. Lisäksi uskon, että heikentyminen johtui tosiaanki juomasta jota se joutu kittaa.. Ennen sitähän se oli selväjärkinen, mutta juotuaan oli ainakin jonkin aikaa ihan sekopäinen. On myös muita seikkoja jotka on kirjoissa ilmenny, joten tohon sun juttuu en usko kyllä YHTÄÄN.
- sininen2kissa
Kalkaros oli luvannut Narcissalle kuudennen kirjan alussa, että suorittaa Draco Malfoyn tehtävän loppuun, jos näyttää siltä, että Malfoy epäonnistuu. Se tehtävä saattoi olla Dumbledoren tappaminen. Kalkaroksen oli pakko tehdä niin kuin oli luvannut, koska lupauksen rikkominen olisi riistänyt häneltä hengen.
Niin minä luulisin. - potterinluuta
..Severus EI ole paha! Dumbledorehan on jatkuvasti luottanut siihen, Dumble ei erehdy! Epäilen että se herää henkiin jotenkin vikassa kirjassa
- harrypotteristi
tanzu84 kirjoitti:
taika ei herätä kuolleista. Ja Rowling on sanonut Dumbledoren olevan kuollut.
Että Dumbledore voi palata haamuna.Uskon että se vain tietyt ihmiset voivat palata haamuna se voi tarkoittaa että dumbledore on sellainen.
- carma_
Dumbledore taitaa kyllä olla ihan lopullisesti kuollut ja kuopattu, mutta jäihän hänestä rehtoritaulu (sekä varmaan useita muita) ja uskon hänen kertovan mielipiteitään ja teorioitaan sen kautta.
Olen myös miettinyt sitä, että Kalkaros ei välttämättä ole kääntynyt pahaksi, vaan sen rikkumattomuusvalan vuoksi joutui tappamaan Dumbledoren. Hän oli varmaan kertonut lupauksestaan pitää huolta Dracosta Dumbledorelle ja he olivat yhdessä kehitelleet suunnitelman, että jos jotain menee vikaan, Kalkaros hoitaa kaiken loppuun. Kalkaroshan olisi näin todella hyvä vakooja, koska häneen taatusti luotettaisiin pimeän puolella paljon enemmän kun hän olisi tappanut pomonsa. Ehkä siksi Kalkaros oli niin vihainen Harrylle kun tämä jahtasi häntä tapon jälkeen, koska Kalkaros riskeerasi ja antoi itsestään asian vuoksi niin paljon.- jepson
Todella hyvin päätelty! Itse en ole tuollaista vaihtoehtoa miettinyt. Asia voi hyvinkin olla niin. pottereissahan on aina joku "jekku". Entä miten tulee käymään harryn ja voldemortin lopullisessa taistelussa? Kenen RAKKAUS harryn tällä kertaa pelastaa..??vai pelastaako ollenkaa...?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1273565- 122366
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos371945Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin4141899Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211711Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681527Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?301473- 1241438
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101301- 141246