12.12 Tiistai

Ratkiriemukas tiistai ilman alkoholia ja krapulaa, se ois 12 yötä Jouluun.

25

1152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aahoohoo

Tämän päivän "ratkiriemu" on ne joulujuhlat klo 18.00. Vaikka miten yritin, niin en löytäny yhtään pätevää syytä jättäytyy niistä pois vaikka mieli olis tenhy. Pitää varmaan käydä hankkimassa vielä tonttulätsä, että pääsee oikein kunnolla fiilikseen: "...mukanasi pyörii punalakit, hei!"

Jo minä sanon jotta kaikenlaista ja selvin päin!

• pennitön kulkija

kunhan ei mene ilta niin, että "...perässäsi pyörii sinitakit, hei!" :)
        Juomatta ollaan kuitenkin, kun tähän ketjuun raapustellaan.

• åpoi

perkele vanhakettu haukkas paskaa tai oikiastaan viinaa, ny tympii
      päännousema iski että mukamas rommilla lentsu lähtee,ja vitut ny on rapula ja lentsu

• Kaheli1

Lipaston lootasta haet parsinneulan. Sen laitat kärki edellä ukkovarpaan kynnen alle pystyyn, ja napakka potku seinään.
        Ei vaivaa päännousu eikä lentsu.
        Lohduttavaa.

• ambivalenttineN

Tänään ois ohjelmassa työpäivä ja sen jälkeen siivousta. Siivouksen jälkeen tekis mieli palkita itteni salmaripullolla. Yritän kumminkin olla juomatta salmaria tai mitään muutakaan alkoholipitoista. Eihän viina tee muuta kuin lisää tuskaa eikä se todellakaan paranna asioita. Mun mieltä ja oloa viina helpottaa hetkeksi, mut sit itseviha iskee entistä pahemmin päälle. Vaikka tiedostan ton asian, niin silti tekee mieli juoda. Tuntuu että mä oon taas ihan eksyksissä enkä jaksais enää yhtään tätä elämää.

• raittiuteni

tähdenköhän en tiedä mitä salmari on. Ainakaan se ei liene samariinia, jota käytettiin joskus närästykseen?
        Jos olet eksyksissä, katso niitä ympärilläsi olevia, jotka ovat löytäneet oikean tien ja seuraa heidän esimerkkiään. Tukea saat, kun pyydät. Olet jo voiton puolella, kun arvelet olevasi eksyksissä ja etsit jotakin nykyistä parempaa.
        Pohjalta pääsee vain ylöspäin, kohti tunnelin päässä pilkottavaa valoa.

• Yks saman ikäluokan mies...

Olen muutaman kuukauden verran seurannut tätä palstaa ja noita sinun juttujasi myös. En missään tapauksessa halua esiintyä mitenkään niin että tietäisin mitä sinun tulisi tehdä. Jokaisella on tietenkin oikeus omiin valintoihinsa, enkä halua kyseenalaistaa kenenkään henk. koht juttuja.

Itse olen ollut kohta vuoden ilman viinaa ja päihteitä. Vaikka on ollut raskas vuosi, se on ollut todella antoisa. Eikä elämä ole ollut ylitsepääsemättömän vaikeaa. Viinan himoja ei ole ollut oikeastaan kovinkaan pahasti. Toki joskus tulee mieleen että olisipa kiva vetää kännit ja olla kännissä vaikka pitemmänkin aikaa.

Tästä saan kiittää myllyhoitoa, Kalliolan klinikkaa. Sen ansiosta olen saanut elämääni järjestystä, itsearvostuksen ja kevyen olon. Mielelläni suosittelen tätä sinullekin. Piristyisit luultavasti ( sanon tämän siltä pohjalta että olen nähnyt niin monen piristyvän ) jo ensimmäisen viikon aikana huomattavasti.

Mutta kuten sanoin, en halua arvostella kenenkään tekemisiä tai päätöksiä. En vain enää jaksanut olla hiljaa, kun olen itse niin suuren avun sieltä saanut. Inhottavaa katsoa vierestä kun joku kärsii...

• ambivalenttineN
        raittiuteni kirjoitti:

tähdenköhän en tiedä mitä salmari on. Ainakaan se ei liene samariinia, jota käytettiin joskus närästykseen?
        Jos olet eksyksissä, katso niitä ympärilläsi olevia, jotka ovat löytäneet oikean tien ja seuraa heidän esimerkkiään. Tukea saat, kun pyydät. Olet jo voiton puolella, kun arvelet olevasi eksyksissä ja etsit jotakin nykyistä parempaa.
        Pohjalta pääsee vain ylöspäin, kohti tunnelin päässä pilkottavaa valoa.

Salmari=salmiakkikossua eli salmiakki koskenkorvaa :) On muuten ihan sairaan hyvää. Mut en juo sitä tänään. Vasta perjantaina, koska sit voin juoda myös lauantaina, jos siltä tuntuu, ja hätätilassa vielä sunnuntaina. Mut kuhan nyt jaksan ees perjantaihin asti olla raittiina niin hyvä niin. Ja jos tuun järkiini, niin pystyn oleen raittiina myös viikonlopun. Mut tällä hetkellä tuntuu, että en tuu järkiini. No, onhan tässä vielä 3 päivää aikaa järkiintyä.

• ma-sa

Raittiin päivän voi aloittaa vaikka menemällä nukkumaan.

• Veska 58

huomenta kaikille.olen ensimmäistä kertaa näillä sivuilla.sunnuntaina tuli vuosi raittiutta.raitista päivänjatkoa.

• karbidi

Käsittämätöntä, jottei kukaan noteerannu Sun kirjuutustas. Yleensä on ollu tapana toivottaa moiseen saavutukseen yltäneet tervetulleiksi ketjuun, niin teen ainaskii mää!

Alhaalla kohtapuoliin kertomus omasta kohtalostani, mikäli ilkeen kirjuuttaa.

Mut Sulle kaikkee hyvää jatkossaki!

• karbidi kirjoitti:

Käsittämätöntä, jottei kukaan noteerannu Sun kirjuutustas. Yleensä on ollu tapana toivottaa moiseen saavutukseen yltäneet tervetulleiksi ketjuun, niin teen ainaskii mää!

Alhaalla kohtapuoliin kertomus omasta kohtalostani, mikäli ilkeen kirjuuttaa.

Mut Sulle kaikkee hyvää jatkossaki!

Veskalla on jo vuosi raittiutta täynnä!! joka on mahtava saavutus, kävin tänään juomassa kahvit Veskan kotona sen kunniaksi.

• karbidi
        raitis kirjoitti:

Veskalla on jo vuosi raittiutta täynnä!! joka on mahtava saavutus, kävin tänään juomassa kahvit Veskan kotona sen kunniaksi.

asutta pohojommaalla kumpaanenki!

Vaan mikskohä ei kukaan noteerannu Veskan viestii?

PS. Kuilin ne kaikki kaheksan, jotka lupasin, mutta ilta on silti nuori näin eläkeläiselle. Silti en enempää ota, kus vanhastaan tiijän, jot ei oo kivaa amusella, koska tää on mun viimone raja. Onneks oon ees sen pitänny aina mielessä ja myös nodattannu (paitsi joskus "lapsuudessa")!

• Papio1

Raitis tiistai tänään.

• Cettuz!

Raittiina.

• Onpa pimetä ja liukasta, vaikka lunta ei ole, Nyt sen verran kylmeni, että märät tienpinnat jääty. Onneksi aamulla lähin autolla töihin, pyörällä olisi ollut melkoista taiteilua pystyssä pysymisen kanssa. Jos tämmöisellä kelillä ottaisi viinaksia, niin lopputulos olisi luut poikki ja pää halki. Tänään meinasin nauttia, vain jäätelöä ja kahvia. Raitista päivän jatkoa kaikille.

• mussukka1

Oletteko huomanneet, että monilla on joulustressi.
      Syitä varmaan löytyy, mutta minusta on kurjaa, kun markettikin on täynnä viivasuisia ihmisiä.
      Minä nyt meinaan purkaa kassit jääkaappiin ja pistää takkaan tulen ja sitten tehdä taas sitä tekemättömien töiden listaa. En kyllä kanna murhetta, jos jokin jää tekemättä.
      Eiköhän vietetä ottamaton ilta ja aamulla on kiva herätä.

• ambivalenttineN

Mut onneks ei tarvii mennä keskelle pahinta jouluruuhka-stressiä ostaan joululahjoja, koska olen jo ostanut lahjat :) Tänään pitäis vielä kirjoittaa osoitteet joulukortteihin ja niitä on runsaasti...peräti 3 kappaletta :)

Vietetään tänään ottamaton ilta ilman stressiä, mut aamulla ei ole kiva herätä. Joka ilta toivon nukkumaan mennessä että en heräis aamulla mut aina oon joutunut heräämään.

• ma-sa

Kyllä sen nyt huomaa kun on päässyt siitä erilleen.Stressi ja kiire on tarttuvaa siihen ku lähtee mukaan onkin pian hukassa.Vielä pitää väliin ottaa lääkitystä pullosta että jaksaa sterssata lisää.Olis kiva tietää kuinka paljon alkoholi on meikäläisen aivoissa vaikuttanut kaikkeen vääristymiin.Mulle on aiankin tullut paljon selkeämpi näkemys kaikesta mitä kauemmin on aineet pois kuvioista.Aika surukuhupaisaa kun melkein kaikki ovat huolissaan maksasta sun muista elimistä.Mutta entäs ne aivot?Pitää kysyä vielä lopuksi ku tenkanen.Oonko alkoholisti?

• mussukka1
        ma-sa kirjoitti:

Kyllä sen nyt huomaa kun on päässyt siitä erilleen.Stressi ja kiire on tarttuvaa siihen ku lähtee mukaan onkin pian hukassa.Vielä pitää väliin ottaa lääkitystä pullosta että jaksaa sterssata lisää.Olis kiva tietää kuinka paljon alkoholi on meikäläisen aivoissa vaikuttanut kaikkeen vääristymiin.Mulle on aiankin tullut paljon selkeämpi näkemys kaikesta mitä kauemmin on aineet pois kuvioista.Aika surukuhupaisaa kun melkein kaikki ovat huolissaan maksasta sun muista elimistä.Mutta entäs ne aivot?Pitää kysyä vielä lopuksi ku tenkanen.Oonko alkoholisti?

Kyllä minullakin varmaan muutama aivosolu on kuollut, onneksi niitä on niin paljon, että näillä vielä pärjää.
        Ehkä on vaikea selittää elämän muuttumista, ainakin minä tunnistan pitkäjännitteisyyttä, rauhallisuutta ja jalat maassa elämistä. Voipi tuntua tylsältä, mutta on myöskin aitoa iloa ja naurua.

• mussukka1
        ambivalenttineN kirjoitti:

Mut onneks ei tarvii mennä keskelle pahinta jouluruuhka-stressiä ostaan joululahjoja, koska olen jo ostanut lahjat :) Tänään pitäis vielä kirjoittaa osoitteet joulukortteihin ja niitä on runsaasti...peräti 3 kappaletta :)

Vietetään tänään ottamaton ilta ilman stressiä, mut aamulla ei ole kiva herätä. Joka ilta toivon nukkumaan mennessä että en heräis aamulla mut aina oon joutunut heräämään.

Yleensä olen kyllä tähän aikaan unten mailla, taisi naapurin kahvit tehdä tehtävänsä.
        Kävin viemässä porkkana/lanttusoseet, kun meidän hypermarketista ei sellaisia löydy ja emäntä ei enää oikein jaksa kuoria ja survoa.
        Ihan oikeasti, nauti stressittömyydestä ja tämä ei ole mikään diagnoosi, mutta kerron kuitenkin, että jos on masennusta, niin aamumasennus lähtee viimeisenä. Monet luulee, että se häviää ensimmäisenä, täysin väärin. Ja alkolla saa vielä pahemman olon aamusella, joten eiköhän jatketa kahvilinjalla vaikka valvottaa.

• ambivalenttineN

...vain maustettua vichyvettä. Se saa riittää :) Nyt uskallan vihdoin luvata sen, että tänään olen raittiina :)

• karbidi

Vakavan masennuksen diagnoosin saaneelle immeiselle ei liika paine oo hyväks!
      Jouluvieraita taas tulossa kolmisenkymmentä; kämppä tars saaha siivoks. Kohta vuos sitte tehryn pallolaajennuksen takii polliisi haluu kardioloogin lausunnon, mikäli haluun säilyttää C:n ajokortissa; koitin selvittää asiaa tänään, saattaa maksaa mansikoita. Kelasta tuli hiljan kirje, et lääkkeitten maksukatto on ylitetty ja loput sv-ropit saa ilmatteeks. Ois pakko saada Zybania, et sais röökinpolton loppuun, joka alko uudestaan kesällä. 100 tabuu maksaa 154 egee, mut jos sen onskais saamaan masislääkkeeks, ni ois ilmane, neuvottelut asiasta kutistajan kaa pahasti vaiheessa. Auton 90000:n ja vuoshuolto, sekä kulmien säätö varattu viikonpäähän ("tilipäivä"), kai yli 400 egee, katastus hoidettava tänä vuonna.

Etusormet väsyy tällä 10/2 systeemillä, ni en jatka enää listaa, vois hyvin viel tunnin verran kirjuuttaa vaikka vuotavista hanoista, veskipytyistä, tai epäkunnossa olevista ulkovaloajastimista ym:sta.

Näistä ja monesta muusta syystä johtuen, sorruin ottamaan 8 ravintola-annosta viinaa, joista nyt on juotu 5! Onni onnettomuudessa on se, että kokemuksen perusteella tunnen rajani, enkä niitä suurin surminkaan ylitä. Tällä määrällä olen jo aamupäivällä "työkuntoinen", Mutta ku toi pääkoppa voi sanoo jotain toista. Masiskertsissäkin käin tänään, mutta yhtä suunpieksäntäähän se tuntuu olevan!

Sain rohkeutta kävästä palstalla luettuani parin muunkin "sortuneen". Toivon mukaan tilanne on ohimenevää plaatuu!

• tenkane(oikea)

KUinka kauan sie oot juonu että siitä on tullu ongelma meinaan vuosissa? Mieku oon alottanu vasta 35v ikäsenä elikkä olen nappaillu vasta apout 20v eikä oo mitää ongelmaa myöskään terveyven kanssa.No se että oon kattonu parhaaks siirtyä sokerittomiin juomiin eli olutta enää harvemmin oli nimittäin sokeri paastossa 6.2 elikkä pikkasen koholla mutta ei nou hätä vielä liikuntaa lissää ja sokerittomat juomat sano lääkäri.

• Alotin siinä 13-14 ikäisenä ja se alko maistumaan heti liian hyvälle tai oikeastaan se olo mikä siitä tuli, parikymppisenä join jo melkein joka ilta ja siinä sivussa piti tehdä töitäkin päivisin, pirullinen kierre. n.25 ikäisenä piti juoda jo töissäkin että jakso olla siellä. Viimeiset pari-kolme vuotta join melkein yhteen soittoon, fysiikka ois vielä kestänyt mutta pää ei, eikä sitä kestänyt vaimokaan. 14.6-97 lähin sitte hakemaan ihtelleni apua ko omilla voimilla en pysynyt selvinpäin. En oo sen jälkeen juonut eikä ihme kyllä ole tehny mielikään, eli siltä osin on mennyt hyvin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4890
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      89
      1374
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      135
      1165
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      993
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      967
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe