Mistä pidät eniten meidän pienessä kunnassamme? Asuin ennen paikkakunnalla, missä ei ollut järven järveä. Siispä järvet ja lammet täällä ovat ehdoton ykkönen minulle.
Mikä on kunnassamme parasta?
15
2584
Vastaukset
- kunnassa
parasta on se, että sillä on hyvä, kerrassaan erinomainen rajanaapuri,Ristiina. Siinä jää lammet ja järvet kakkoseksi, anteeksi nyt vaan Marjukka;)
- aseman sälli
Näin erinomaisella kunnalla tuleekin olla hyviä rajanaapureita.
Iloitsemme siis siitä, että meitä on onnistanut Ristiinan suhteen.
Kyllähän me Ristiinaa arvostamme.
- maastot
Erinomaiset hiihto-, marjastus- ja sienestysmaastot.
- teronumeroyksi
Parastasta on se että kaikki ovat sukua keskenään.
- jsa...
Vanhana mäntyharjulaisena, rehellinen vastaus on että tiet jotka vievät sieltä pois. Ihan mihin suuntaan vaan kunhan se vie vain pois. Oikeesti, kunt anäyttää asukkailleen niin hyvää esimerkkiä et jätä ajoissa uppoava laiva. Mut jos saat sieltä jotain irti niin mikäs siinä sitten. Mutta jopa bensa on halvempaa heti kun astut rajan yli.
- hilekka m.
Tiet ovat toisaalta hyviä siinä mielessä, että ne johtavat Mäntyharjuun.
Niitä pitkin on myös mukavaa liikkua ja katsella maisemia. Polkupyörä on siellä kesällä hyvä liikkumaväline.
- hyyry ...
Jäämät savolaisuudesta, hämäläisyydestä ja karjalaisuudesta kunnassamme.
Me siis emme ole pelkkiä savolaisia.- toeppo-
Jämät tosiaakint, kehnoin jäljelle jäänyt osa osa kaikista noista heimoista. Ilmankos ollaan tällaisia saamattomia reppanoita-
- hyvin menee mutta
Parasta on tämä keskustelupalsta, jolla esiointyvät niin syvämietteiset ajattelijatkin kuin myös krouvien ruusut.
- reppumies-3
Eihän tämä kunta suinkaan ole pinta-alaltaan vähäinen, jos verrataan vaikkapa naapureihin.
Hyviä puoliahan on paljon, jos naapureihin verrataan. Kyllähän täällä silloin tuntuu kuin Pariisissa olisi.
Todisteeksi vain muutama seikka: rakennustyöt keskustassa liike-elämään laajentuessa, koulujen uudistustyö, laajat harrastusmahdollisuudet niin henkisen kuin ruumiillisen kulttuurin alalla, laaja valikoima yrityksiä, puutarhaviljelyksiä itsepoimijoille, hyväkuntoiset tiet, monipuoliset kalastusmahdollisuudet jne.
Vain taparuikuttaja voi täällä valittaa. Tosin täällä on epäkohtia, mutta ne vielä sietää. - katontekijä
Kyllä siellä oli parasta nämä estottomasti pesää jakavat kotirouvat. Sääli että urakka on ohi. Enpä ole ikinä kolmenkymmenen vuoden keikkakokemuksella tavannu niin kiihkeitä "kotirouvia".No ehkä vielä palataan maisemiin.Terkkuja Taina,Minna ja muut ihanuudet.
- hyvin menee mutta me
On aika tavalla makuasia, mikä on parasta, mutta eräs hyvä puoli ovat tämän palstan kirjoittajat. Täällä on taitavia ja lahjakkaita mielipiteen ilmaisijoita ja järkeviä mielipiteitä.
Sisällöltään Mjun palsta on Etelä-Savon rikkain. Kirjoitusten ja kävijämäärän osalta se häviää maakunnassamme vain Mikkelille. - kuppilan vilosohvi
Parasta on paikallislehti. Se on monikäyttöinen. Siitä voi lukea pitäjän tärkeimmät uutiset. Reunoihin voi kirjoitella muistiinpanoja. Sillä voi nitistää kärpäsiä. Kun sitä vähän taittaa, niin ei tervitse kumartua paljoa työntääkseen kissan ulos ovesta. Lopuksi sillä voi sytyttää myös saunan uuniin tulen.
Varmaan on muitakin hyvä käyttömahdollisuuksia - aseman s......
Järvet ovat tärkeät asia.
Meille keskustan taajamassa asuville tärkeitä ovat S-market, Tokmanni ja Potkuri.Suku on ollut täällä kauan. Tää paikka on saanut meidät juurtumaan. Sedän perhe ja tädin perhekin tulivat tänne takaisin työuran tehtyään. Ja minä asuin vain nelisen vuotta poissa. Enkä toista kertaa halua asua kunnassa, missä ei ole ainuttakaan järveä ja missä oli isoja peltoja ja vähän metsää. Minä nyt vaan tykkään asua metsän keskellä tai edes lähellä kunnon metsää. Ja uida järvessä.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165