16.12-06 Lauantai

Ja mikä tärkeintä, raitis sellainen!

19

969

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cettuz!

Aikaa,tulin kamera-satista, raittiina. Maate.

• Papio1

Raitis lauantai tänään.

• ani 1

en muistanut laittaa puhelinta yöksi kiinni niin johan joku kavereista soitti aamuyöstä,en kyllä vastannut mutta arvaan että kuskia olis ollut vailla,aloin kattoo leffaa ja siirryin sitten koneelle ja kohta lähden lenkille.selvinpäin olen ollut jo jonkin aikaa

• VanhaKettu

Samat suunnitelmat viinahommien suhteen.

Koira perhana herätti tunti sitten, enkä saanut unta enää. Nukkuu roikale samasssa sängyssä ja näki kai pahoja unia. Tai sitten vaan piruuttaan potki isäntäänsä saadakseen lokoisamman makuupaikan.
      Kellä muulla vaimon lisäksi sängyssä 40 -kiloinen susikoira?

• Kyl kyl.

Mukava ja aina ihmistä luotettavampihan koira on, mutta miten se on karvojen paljous sängyssä?
        Se on nyt sitten teidän sänky sen koiruudenkin omaa aluetta ja tavasta irtipääsy on vaikeaa.

• VanhaKettu
        Kyl kyl. kirjoitti:

Mukava ja aina ihmistä luotettavampihan koira on, mutta miten se on karvojen paljous sängyssä?
        Se on nyt sitten teidän sänky sen koiruudenkin omaa aluetta ja tavasta irtipääsy on vaikeaa.

se suoritti varovaisen sängynvaltauksen muutama viikko sitten ja nyt alkaa kiristellä hampaita, jos sitä väkisin siirtää pois. Mutta kyllähän toki lähtee, jos sikseen on. Toisaalta niin mukavakin tavallaan, kun vain pysyy siellä sängyn jalkapäässä.

Lähtee kyllä sitten herrasmiehenä, jos meillä ihmisillä on ihmisten juttuja meneillään ;)

• Oskari2

Hyvät huomenet kaikille. Nyvät niillekin, jotka ovat sortuneet.
      Nyt tuntuu jo siltä, että ei enää maistuisikaan viina. Aika tekee tehtävänsä. Vielä muutama kuukausi sitten se oli aina mielessä.
      Nyt alkaa tuntua jo siltä, kun olisi ihan luonnollinen olotila. Ennen tunsin niin vain pienessä kännissä.

• ma-sa

Näinhän se on.Asiat tärkeys järjestykseen.Monenlaisia tuntoja pukkaa aina näin joulun lähestyessä.Ulos ja lenkille niin kyllä se siitä taas lähtee päivä käyntiin.Mielihyvä hormonit pitää käynnistää itselle sopivalla tavalla.

• ambivalenttineN

No niin nyt oon sitten herännyt. Oliko kännissä örveltäminen kivaa ja ittensä satuttaminen kivaa? ei. Oliko juominen kivaa? ei. Oliko kiva oksentaa niin että tänään joutuu siivoon? ei. Oliko kiva nukkua yö vessan lattialla kun ei sänkyyn asti jaksanut kävellä? ei.

Koska vastaus on kaikkiin kysymyksiin ei, niin miksi joisin tänään? En keksi mitään järkevää syytä siihen, joten tänään olen selvinpäin. Mulla on ihan sairas morkkis eilisistä tapahtumista ja mun sanomisista. Tänään haluun olla selvinpäin myös siitä syystä, että ei huomenna tarvii katua sanomisiaan tai kirjoituksiaan.

• ambivalenttineN

Mulla pitäs olla ehdottomasti tietokoneessa ja puhelimessa alkometri etten pääsis kännissä soitteleen/ tekstaileen/ kirjoittaan ihmisille eikä tarttis jälkeenpäin katua.

• Oskari2

Hienoa, että tajuat koko juomisen järjettömyyden.
        Kyllä Sinä pärjäät paremmin ilman viinaa. Joka päivä alkaa näyttämään yhä paremmalta.

Minulla oli tapana aina juoda, kun joku asia ei oikein onnistunut. Sitten huomasin, että jos elämässäni tuli onnistumisia, join silloinkin. Tapahtui hyvää, taikka huonoa, niin aina piti ottaa kännit.
        Kun kaverit ympäriltäni kuolivat, (ei vanhuuteen)
        niin aloin miettimään elämääni uudestaan.

Tämän palstan löysin ihan vahingossa. Pinna oli kireällä ja Sheriffin kanssa tuli heti riitaa. Äijä poisti viestejäni urakalla. Luulin, että on vain yksi totuus. Luulin, että se totuus on minussa.
        Olen lopettanut viinan ja tupakan ilman mitään apukeinoja. Olen tarvinnut siihen vain lujaa tahtoa. Jotkut tarvitsevat siihen AA:ta, jotkut uskontoa. Ihan hyvä, jos ne auttavat, mutta minulle tärkein on ollut oma tahto.

Ei pitänyt ryhtyä saarnaamaan. Tarkoitus oli sanoa, että pidemmällä tähtäimellä viina pahentaa asioita pahasti.
        Moni meistä toivoo Sinulle kestämistä ja kaikkea hyvää.

• ambivalenttineN
        Oskari2 kirjoitti:

Hienoa, että tajuat koko juomisen järjettömyyden.
        Kyllä Sinä pärjäät paremmin ilman viinaa. Joka päivä alkaa näyttämään yhä paremmalta.

Minulla oli tapana aina juoda, kun joku asia ei oikein onnistunut. Sitten huomasin, että jos elämässäni tuli onnistumisia, join silloinkin. Tapahtui hyvää, taikka huonoa, niin aina piti ottaa kännit.
        Kun kaverit ympäriltäni kuolivat, (ei vanhuuteen)
        niin aloin miettimään elämääni uudestaan.

Tämän palstan löysin ihan vahingossa. Pinna oli kireällä ja Sheriffin kanssa tuli heti riitaa. Äijä poisti viestejäni urakalla. Luulin, että on vain yksi totuus. Luulin, että se totuus on minussa.
        Olen lopettanut viinan ja tupakan ilman mitään apukeinoja. Olen tarvinnut siihen vain lujaa tahtoa. Jotkut tarvitsevat siihen AA:ta, jotkut uskontoa. Ihan hyvä, jos ne auttavat, mutta minulle tärkein on ollut oma tahto.

Ei pitänyt ryhtyä saarnaamaan. Tarkoitus oli sanoa, että pidemmällä tähtäimellä viina pahentaa asioita pahasti.
        Moni meistä toivoo Sinulle kestämistä ja kaikkea hyvää.

Tiiäkkö, että se pointti on siinä, että mä tajuan juomisen järjettömyyden, mut silti päätin taas ottaa vähän lämmikettä, koska teki mieli. Sairastahan tää on. Yhtä hyvin tajuan myös sen, miten sairasta on ahmia järjettömät määrät kaikkee hyvää, mut silti mä teen niin koska ei mulla ole tahdonlujuutta lopettaa sitä.

Mut Osku, mmaantaiks mä lupaan kerätä ittelleni niin paljon tahdonvoimaa jotta pystyn lopettaa nää molemmat typerät harrastukset. Ja sitten mä aion onnistua!!! Mut vielä en siihen pysty.

• tunne...
        ambivalenttineN kirjoitti:

Tiiäkkö, että se pointti on siinä, että mä tajuan juomisen järjettömyyden, mut silti päätin taas ottaa vähän lämmikettä, koska teki mieli. Sairastahan tää on. Yhtä hyvin tajuan myös sen, miten sairasta on ahmia järjettömät määrät kaikkee hyvää, mut silti mä teen niin koska ei mulla ole tahdonlujuutta lopettaa sitä.

Mut Osku, mmaantaiks mä lupaan kerätä ittelleni niin paljon tahdonvoimaa jotta pystyn lopettaa nää molemmat typerät harrastukset. Ja sitten mä aion onnistua!!! Mut vielä en siihen pysty.

Jokainen jolle alkoholi tai muut päihteet ovat aiheuttaneet ongelmia tietävät että niiden käyttäminen ei ole viisasta. Silti riippuvainen käyttää niitä. Tunteet ohjailevat vahvemmin kuin järki.

Tuosta tahdonvoimasta, mistä ajattelit sitä hankkia? Yleensä ongelma on syvällä. Arvoissa, asenteissa, minä- tai jopa maailmankuvassa asti. Sitten päihderiippuvainen yrittää muuttaa vain toimintaansa. Miten muuttaa toimintaansa kun arvot, asenteet ja halut, jotka ohjaavat toimintaa pyrkivät jatkamaan päihteiden käyttöä?

Raittiuden tulee olla ensisijaisen tärkeä asia. Sitä tulee vaalia. Sen tulee olla miltei kaikkeen muuhun nähden ( ehkä henkeä lukuunottamatta ) etusijalla. Muutos ei yleensä- jos koskaan tapahdu päivässä.

Kaikkein parasta on jos havahdut olevasi osa jotain suurempaa ja johon raittius olennaisesti liittyy. Silloin ollaan syvimmän tasoisessa elämänmuutoksessa joka vaikuttaa arvoihin, asenteisiin, minäkuvaan yms.

Tämän jälkeen toiminnan muuttaminen ei ole enää niin vaikeaa. Päivä kerrallaan se onnistuu...

• viinaton päivä,imeskelen tässä mallua...siis tupakkaa:))

• Täällä on maa valakosena ja pää selvänä! Huomenta kaikille!!

• Karjalan Sissi

Mulle hiton uutta! Tätä ei ole tapahtunut, en edes muista millon viimeksi olisin ollut perjantain ja lauantain selvänä.

• ambivalenttineN

Nauti olostasi selvinpäin äläkä välitä niistä urpoista jotka haukkuvat sua tuossa en rettlöi- viestiketjussa. Jokainen päivä minkä oot raittiina on todella hieno ja hyvä asia ja tiiät sen itekin. Viikonloput on kaikista vaikeimmat ja oon tosi iloinen siitä, että olet tämän lauantai päivän raittiina. Se on oikeesti hienoa ja onnittelut sinulle siitä! Nauti uutuuden viehätyksestä :)

• Karjalan Sissi
        ambivalenttineN kirjoitti:

Nauti olostasi selvinpäin äläkä välitä niistä urpoista jotka haukkuvat sua tuossa en rettlöi- viestiketjussa. Jokainen päivä minkä oot raittiina on todella hieno ja hyvä asia ja tiiät sen itekin. Viikonloput on kaikista vaikeimmat ja oon tosi iloinen siitä, että olet tämän lauantai päivän raittiina. Se on oikeesti hienoa ja onnittelut sinulle siitä! Nauti uutuuden viehätyksestä :)

Minä jo kävin pistämässä omat vastineeni sinne ketjuun. Yhden ja saman henkilön kirjoittamihan ne selkeästi olivat kaikki viestit. Jätän ne täysin omaan arvoonsa, kunhan kävin kommentoimassa vastaan, että saa hänkin jotain tyydytystä.
        Ja siitä olen samaa mieltä, että jokainen selväpäivä on arvokas! Itse en edes tiedä haluanko silti täysraittiiksi. Antaa ajan kulua.

• ambivalenttineN
        Karjalan Sissi kirjoitti:

Minä jo kävin pistämässä omat vastineeni sinne ketjuun. Yhden ja saman henkilön kirjoittamihan ne selkeästi olivat kaikki viestit. Jätän ne täysin omaan arvoonsa, kunhan kävin kommentoimassa vastaan, että saa hänkin jotain tyydytystä.
        Ja siitä olen samaa mieltä, että jokainen selväpäivä on arvokas! Itse en edes tiedä haluanko silti täysraittiiksi. Antaa ajan kulua.

tiiätsie et jos viina ei siulle sovi niin siulla ei ole paljoo muita vaihtoehtoja kuin täysraittius tai tuuliviirinä elämínen, jolloin mikään ei tunnu hyvältä eikä tiiä mitä tekis ja kaikki on risitriitasta.

Kohtuukäyttö on monelle mahdotonta, mut voithan sie yrittää jos sie uskot että pystyt siihen. Miustakii kohtuukäyttö ois aika hienoa, mut ei miusta taija olla siihen. Joten täysraittiuuden pidän tavoitteenani. Nyt tosin oon aivan muuta kuin raitis, mut oli vaan pakko kommentoida siun tekstiisi. :)

Oikein hyvää illanjatkoa sinulle!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe