Minä lupaan olla tämän maanantain raittiina.
18.12-06 Maanantai
25
1147
Vastaukset
- Papio1
Minäkin lupaan ja aion olla raittiina tämän maanantain :)
- Karjalan Sissi
Lähti selvinpäin käyntiin ja selvänä aion myös olla ihan koko päivän!
- mussukka1
Olen tässä pikkuisen seuraillut taisteluasi, usko vaan, että helppoa se ei ole kellään. Kun on astunut sen rajan yli, että on alkoholisti, niin paljon vaaditaan. Pitää olla paljon uskoa, tahtoa, halua ja jopa se varasuunnitelma, kun meinaa korkki kiertyä auki. Joillakin se on pitkä hikilenkki, joillakin soitto jollekin, joillakin listaus plussista ja miinuksista.
Toivottavasti onnistut, nimittäin lupaan sinulle, että ei se taistelu jatku noin vaikeana, kun on hyvään alkuun päässyt. - Karjalan Sissi
mussukka1 kirjoitti:
Olen tässä pikkuisen seuraillut taisteluasi, usko vaan, että helppoa se ei ole kellään. Kun on astunut sen rajan yli, että on alkoholisti, niin paljon vaaditaan. Pitää olla paljon uskoa, tahtoa, halua ja jopa se varasuunnitelma, kun meinaa korkki kiertyä auki. Joillakin se on pitkä hikilenkki, joillakin soitto jollekin, joillakin listaus plussista ja miinuksista.
Toivottavasti onnistut, nimittäin lupaan sinulle, että ei se taistelu jatku noin vaikeana, kun on hyvään alkuun päässyt.Minusta ei takuulla täysraittiuteen ole, ainakaan pitkiin aikoihin. kun ei ole raksahtanut niin ei. Mutta nyt jo olen sanotaan reilun kuukauden sisään vähentänyt juomista radikaalisti, ehkä noin puoleen entisestä. Ja selviä päiviä on kertynyt mukavasti, vaikka retkahdellutkin olen.
Tämä muutos jos pysyisi edes vaikka näillä uomilla niin olisin hyvilläni. Etten ainakaan palaisi siihen entiseen lähes jokapäiväiseen "pikku" ryyppäilyyn.
Ja mikä tärkeintä että pysyisin kotona, enkä heiluisi tuolla pitkin kirkonmäkiä. Meikäläisellä kun on humalassa taipumus keksiä kaikenlaista "extremeä".
- ma-sa
Se on pajalle lähtö het´aamusta ja tänään ei tämä äijä tipottele.Hyvää måndaagia kaikille.P.S.Työkaverit ei puhu tänään lätkästä mitään*hih*........
- mussukka1
Kait sinä nyt sentään vähän lätkästä teit jutunjuurta?
- ma-sa
mussukka1 kirjoitti:
Kait sinä nyt sentään vähän lätkästä teit jutunjuurta?
ei tarvinnu sanoa mitään,ne osaa jo lukea mun ajatuksia ja sen näkee naamasta.Kait sitä on vähä ku hangon kexi.Nyt ei oo kyllä naama virneessä.Tämän viestin raapustaminen oli taas kiven alla.Etanan vauhtia avautuu sivut.Ja nyt kapuan vintille.Aikanen herätys taas huomenna muuta eipähän ole ainakaan krapulaa.
- ambivalenttineN
Ihana joulunodotusviikko on alkanut! Raittiina lupaan minäkin olla tänään.
- åpoi
menee mukavasti maistamatta mallasta
- VanhaKettu
Antabuksen avulla on pakko varmistaa juomattomuus.
Tyhmä pää ei opi. Luulin pystyväni kohtuukäyttöön pitkän raittiin jakson jälkeen. Ostin oikein viskiä ja piti ottaa vain 2 cl päivässä. Olisi kohtuukäyttäjälle riittänyt kuukaudeksi, ylikin.
Kyllähän minä tämän osaan, ajattelin.
Seuraus oli se, että aamuyöllä sunnuntaina 'kohtuukäyttö' loppui, kun loppui viskikin. Vähän vithutti. Eikä tullut edes krapulaa.
On se uskottava, että paluuta entiseen ei ole, vaikka olen muuta itselleni ja muillekin täällä joskus koettanut kertoa.
Viina on siitä pirullinen, että se saa meidät sairastuneet tietyn kuivan kauden jälkeen alkamaan uskotella itsellemme, että pystyisimme muka hallitusti juomaan.
Harhaluulo. Alkoholisti ei pysty kohtuukäyttäjäksi. Jokohan sen opin.
Yhdelle, joka tuki minua terveisiä, jos sattuu lukemaan. Jaksamista töissä. - Systeri
lupaa olla raitis tänään. Tähän mennessä olen uskaltanaut kirjoittaa tipattomiin vasta myöhään illalla, mutta nyt kun raittiutta on pidemmälti (noin 10 kk), taidan uskaltaa lähettää tämän jo aamusta... Lähellä on tuossa K-kauppa, josta kyllä alkoholipitoista melekin milloin vain,, joten tietty pelko pulloja kohtaan lienee terve reaktio, kun kuitenkaan raittiutta ei ole vuosikausia. Ja on nuo ambivalentin diagnoositkin.
- Systeri
Tulipa viesti täyteen virheitä. Taidan olla syntymähumalassa. :)
- raitistelija
olen sama kuin suotuulia, mutta en enää nikillä, se aiheutti pahan kämmin joten luovuin siitä.
Mutta tärkein, eli raittius tänään...olen raitis.
Ja olen lukenut päivittäin teidän kirjoitukset, olette todella tukeneet minua. Putosin kerran, mutta elän jälleen.- Oskari2
Jatka samaan tahtiin, niin huomaat, että kannatti.
Nyt minäkin uskallan sanoa, että vietän raittiin joulun. - raitistelija
Oskari2 kirjoitti:
Jatka samaan tahtiin, niin huomaat, että kannatti.
Nyt minäkin uskallan sanoa, että vietän raittiin joulun.Minä tiedän vihdoin mitä tarkoittaa se, että jokaiselle on maljallinen viinaa, toiset ovat viisaita eivätkä kajoa maljaan, mutta toiset, ihan kuin minä, kajosivat ja malja on juotava loppuun. Minulla ei ole enää vaihtoehtoa, henkinen puoleni ei kestä enää ainoatakaan kankkusta tai morkkista. Mutta en muista, koska olisin ollut näin hyvässä kunnossa kuin nyt olen, kun olen vihdoin päässyt kuiville. -ainakin tänään.
- mussukka1
raitistelija kirjoitti:
Minä tiedän vihdoin mitä tarkoittaa se, että jokaiselle on maljallinen viinaa, toiset ovat viisaita eivätkä kajoa maljaan, mutta toiset, ihan kuin minä, kajosivat ja malja on juotava loppuun. Minulla ei ole enää vaihtoehtoa, henkinen puoleni ei kestä enää ainoatakaan kankkusta tai morkkista. Mutta en muista, koska olisin ollut näin hyvässä kunnossa kuin nyt olen, kun olen vihdoin päässyt kuiville. -ainakin tänään.
Mulla on ihan samanlainen kannustin kuin sinulla.
Minä voin paremmin ja ne kuopatkaan elämässä eivät ole niin upottavia kuin krapulassa.
Kiva kun olet taas mukana. - ambivalenttineN
Kiva törmätä taas sinuunkin
- ma-sa
tänne vaan.Sitä päätä pitää joskus takoa seinään monta kertaa.Mutta jokainen raitis päivä on sitä plussaa.
- Ihmettelin minne Suotuulia ...
Olen lähinnä vain lueskellut tätä palstaa, ja nimenomaan sinun kirjoituksesi ovat olleet niitä mielenkiintoisimpia. Ehkä koen jonkinlaista samankaltaisuutta kanssasi. Olisi todella mukavaa jutella kanssasi, tai viestitellä. En vaan tänne yleiselle palstalle viitsi numeroani tai meiliosoitettani laittaa. Jos sinulla on sellainen osoite tai puhelinnumero, jonka tänne uskallat heittää, ottaisin mielelläni yhteyttä. Olen Itä-Suomesta, keski-ikäinen nainen, ja erittäin huolestunut omasta alkoholin käytöstäni. Yrittänyt päästä irti siitä myrkystä muutaman kerran, vielä onnistumatta. Tosin nyt on taas hyvä yritys päällä. Tuulia minäkin.
- raitistelija eli suotuulia
Ihmettelin minne Suotuulia ... kirjoitti:
Olen lähinnä vain lueskellut tätä palstaa, ja nimenomaan sinun kirjoituksesi ovat olleet niitä mielenkiintoisimpia. Ehkä koen jonkinlaista samankaltaisuutta kanssasi. Olisi todella mukavaa jutella kanssasi, tai viestitellä. En vaan tänne yleiselle palstalle viitsi numeroani tai meiliosoitettani laittaa. Jos sinulla on sellainen osoite tai puhelinnumero, jonka tänne uskallat heittää, ottaisin mielelläni yhteyttä. Olen Itä-Suomesta, keski-ikäinen nainen, ja erittäin huolestunut omasta alkoholin käytöstäni. Yrittänyt päästä irti siitä myrkystä muutaman kerran, vielä onnistumatta. Tosin nyt on taas hyvä yritys päällä. Tuulia minäkin.
Minä en oikeastaan kadonnut minnekään tältä palstalta vaan "hukuin" hetkeksi töihin ja kiireeseen. Ja taisteluni on jatkunut todella päivästä toiseen. Olen lukenut ja "moikannut" mielessäni teitä kaikkia, jotka olette kirjoittaneet tälle palstalle.
Kokeilin oikeasti, että selviänkö paremmin, vai huonommin kun en kirjoita tänne, mutta totesin että huonommin minä selviän. Olen päättänyt, että voitan tämän taistelun, vaikka välillä putoankin toivottomuuteen, mutta ainoa mitä haluan enää elämältäni, on täysraittius.
Minulle voi/saa kirjoittaa, vastaan aina. Miulla on uusi meilisoite, tiedoksi myös Sinulle Ambi-tyttö. Meiliosoitteeni on suotuulia@luukku.com
- Cettuz!
Vapaina päihteistä! Raittiina.
- Ceet
tähän yhden linkin: http://www.sininauhaliitto.fi/ajankohtaista/?session=41664942 sieltä kun klikkailee löytyy erittäin hyviä asioita?
ainakin tämä päivä.
- mussukka1
Oli kiva tulla jouluiseen kotiin, en meinaa tunnelmaa pilata turruttamalla aisteja.
- veska58
meitä,olemme saaneet viettää jälleen raittiin päivän.Joululahjuksetkin on ostettu.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124