Raitis tiistaipäivä tänään.
Tiistai 19.12.2006
15
694
Vastaukset
- Cettuz!
Raittiina ja maate.
- Karjalan Sissi
Tämäkin päivä.
Ajattelin tuossa päivällä että vaikka perjantaina vois ottaa jokusen paukun, illalla/yöllä kun muksut nukkuu. Nyt iski masennus, ei tee mieli. Saa nähdä muuttuuko mieli.
Kaduttaa ne kaikki pahat teot joita olen kännipäissäni tehnyt ja hankkinut itselleni "hullun" maineen, näin yöllä tulee mietittyä kun ei nukuttuakaan oikeen saa. Ja yö on mulle hyvää mietintä aikaa kun on rauhallista. No siinäpä sitä. Ilman alkoholia kuitenkin tämä päivä, sen lupaan.
Sinällään muuten jännä juttu, että kun tietää luvanneensa, vaikka vaan anonyymisti tänne palstalle, niin alkoholia ei tee edes mieli ottaa sinä päivänä. Se on ehkä tieto siitä mahdollisuudesta että huomenna sitten kuitenkin voin ottaa. No tämmösiä tällä kertaa.- 24h...
Tuo masennus iskee usein raitistumisen alkuvaiheessa. Se voi mennä pahaksikin. Silloin on kyllä todellinen vaara alkaa juoda. Silloin on kuitenkin nerokasta ajatella vain 24h eteen päin. Kenen tahansa uskoisi pystyvän olemaan yhden vuorokauden raittiina.
Petaamista kannattaa välttää. On helvetin vaikeata vetää takaisin jos antaa narua tuolle viinan himolle. Itse olen usein pysähtynyt ja kuunnellut itseäni. Olen kuunnellut tunteitani ja miettinyt mitä ne minulle sanovat. Jos tuntuu siltä että ne varoittavat minua - jos jokin ajatus tuntuu yhtään siltä että nyt liikutaan väärillä vesillä, parempi jättää tekemättä.
Noiden masennusten, negatiivisten tunteiden ja ajatusten kanssa ei kannata jäädä yksin. Itselleni on ollut todella tärkeää oppia olemaan itselleni rehellinen ja puhumaan tunteistani. Ennen en pystynyt myöntämään tunteita edes itselleni. En hyväksynyt niitä vaan yritin olla sellainen kuin miehen mielestäni oli oltava.
Raittius on voittajien, menestyvien ja elämäänsä aidosti elävien aate. Itse ajattelen niin että olen laskelmoinut tilanteeni ja tukeutunut siihen apuun joka on tukenut raitistumistani. Hieman kuin firmatkin laskelmoivat tilannettaan ja hakevat ulkoisia palveluita päästäkseen parempaan tulokseen.
Raittiuden ei tarvitse olla ainaista valittamista vaikka joskus tuntuukin siltä. "Valittaminen" on väline jolla päästään huonoista fiiliksistä eroon.
Tämän päivän minäkin olen raittiina. Raittius on elämäni ensimmäinen arvo - sillä ilman sitä minulla ei ole mitään muutakaan. Minun elämässäni se ei kuitenkaan ole pelkkä välinearvo, vaan se on jo itsessään suurta ja hienoa. Olen voittajien puolella.
Hyvää ja raitista tiistaita kaikille. Sissille voimia. - mussukka1
Unettomuus kuuluu raitistumisvaiheeseen. Itsellä kului varmaan pari viikkoa. Mutta kun tuskailin sen kanssa, niin huomasin, että silti olen pirteämpi ja toimivampi vaikka yöunet muutamassa tunnissa.
Masennus tai mitä se sitten onkaan, katumusta, harmittelua menetetyistä jutuista kuuluu myös asiaan ja ne on hyvä muistaa. Mutta yhtään hillumista kylillä et saa pois historiasta, voit ainoastaan päättää, että ei toistu.
Olet pitkällä, jos pystyt aamulla tekemään päätöksen, että ei tänään, huomenna katsotaan uudelleen. Toivottavasti niitä päiviä tulee iso jono.
Vaikka pää onkin kipeä ja flunssainen olo niin siitä huolimatta raitis tiistai. Miestiskelin tuossa myös äskön ko makoilin sohvalla, tyttäreni 13v. sai tänään tiistaina ensimmäisen värivyön (keltainen) ja se oli sille luonnollisesti iloinen asia. Jos minä olisin joskus saanut jonkun vyökokeen läpi niin se olisi ollut kaljotteluilta sen kunniaksi ja eikö kylille näyttään taitojaan, onneksi tyttö ei ole tullut isäänsä, meni nukkumaan että jaksaa aamulla kouluun, tällaista tänä yönä.
- ma-sa
Ja selevä ko bläkki, eikä ole haluja pilata päivää viinaksilla.Ensiks pitää käydä takomassa vähän rahaa ja sitten käydä vielä läpi tekemättömien askarten lista...Voikaahan hyvin.
- VanhaKettu
kohti selvää joulua, joka on taas vuorokauden lähempänä.
- edell.
jäi sana pois viestistä, kun on lukihäiriö ja sanasokeuskin.
- mussukka1
On hyvä lukea, että joku osaa käyttää kävelykeppejä, kun niitä tarvitsee. Nauti selvästä joulusta ja kehu vähän itseäsi.
- VanhaKetttu
mussukka1 kirjoitti:
On hyvä lukea, että joku osaa käyttää kävelykeppejä, kun niitä tarvitsee. Nauti selvästä joulusta ja kehu vähän itseäsi.
ottaa kepit, kun omat koivet ei kanna ja voimat loppuu.
Kehutaan nyt sitten: 'Kehuti kehuti'.
Oman lapsen suusta kuultua, kun sen piti kehua jotakin, eikä keksinyt sanoja;)
Selvää ja onnellista joulua sinullekin.
- raitistelijasuotuulia
raittiina. Olen alkanut kävelemään pimeässä pakkasessa tunnin ajan joka päivä. Olen huomannut, että olen virkistynyt ja jaksan keskittyä muuhunkin kuin nukkumiseen kun olen kotona. Suosittelen.
Ja raitis aijon olla tänään. Ihana tietää tämä varmasti.- mussukka1
Kadehdin, kunpa pääsisin samaan. Mä olen todennut, että ulkoiluksi riittää postilaatikolla käynti ja puitten haku. Tuliskohan 100m. Tekisköhän uuden vuoden lupauksen puolesta tunnista. Minäkin raitistelen tämän päivän ja nautin joulun odotuksesta, on muutama päivä itselle.
tänään.Ja illalla ryhmään,yks kaveri oli naisen takia retkahtanut?..No...tulee kuintenki hänkin.
- pölijänä
Hyvä syy: nainen. Kaikkien naisten puolesta kapinaan. Mies ei saa syyttää naista retkahtamisesta.
pölijänä kirjoitti:
Hyvä syy: nainen. Kaikkien naisten puolesta kapinaan. Mies ei saa syyttää naista retkahtamisesta.
kysymysmerkin lauseeni lopussa.Totta puhut..onhan se jokin tekosyy dokaamiseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164