Sopiva peli hakusssa...

snow

Nyt tartteisin vinkin kokeneemmilta pelihirmuilta ;) Eli haluaisin ostaa minulle ja poikaystävälleni jonkun kivan lautapelin talvi-iltojen viihdytykseksi..ja nyt en tarkoita mitään parisuhde-/erotiikkapelejä vaan ihan jotain perinteistä lautapeliä tms. Eli ongelma on nyt se, kun en itse kovin paljon peleistä tiedä ja pitäisi löytää sellainen peli, jota on järkevää pelata jo kahden ihmisen kokoonpanolla. Mieluiten peli saisi tietty olla sellainen, mitä voi sitten pelata isommallakin porukalla...löytyisikö ehdotuksia?? Kiitos :)

11

1103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perinteisiä lautapelejä ovat mm. Afikan tähti/Inkan Aarre ja Kimble.

• Ultsi

Hei! Nyt on kivoja lautapelejä -30 prosentin alennuksella vantaan jumbon prismassa. On monopolia,africantähteä,sanarallia, alias.ym... Kannattaa mennä sinne katselemaan,jos on pääkaupunki asukas.

• Nimetön

Miten olisi carcassonne, menolippu tai genial. Katso vielä lautapelaaja.net sivuilta lisävinkkejä. Itse kun olen pelaillut noita uudempia pelejä, niiiiiin kyllä monopoli ja kimble tuntuvat melko köykäisiltä.

• .......

Elikkäs oma suosikkini monen vuoden ajan on ollut scrabble-sanapeli! Se on sellainen sanojenmuodostuspeli ja vaatii hieman aivonystyröitä. Sitä on kiva pelata kahdestaan ja myös isommassakin porukassa. Sanapelejähän on toki muitakin versioita, niitä ei ole tullut itse kokeiltua..

Ja toinen perinteinen on tietysti trivial pursuit!!

• Nimetön

suosittelen tuota carcassonnea myös. -On ainakin semmonen peli jota on mieltä pelata kahdestaan.
        Kahdestaan pelaamiseen sopii tietysti jatsi. Kavereiden kanssa pelaamiseen tietty texas hold em. Helppo oppia vaikka telkkarista ja tarvii vain pelimerkit, joita saa halvalla tyylikkäissä salkuissa.

• hyvä peli

Blokus on hyvä peli porukalla, mutta siitä on ilmeisesti ilmestynyt myös kahdelle tarkoitettu duo versio. Järkeily peli, tuurin osuus vähäinen.

• Päiviivi

Tee kyselykierros kaveripiiristä mitä pelejä kullakin on, ettette osta samoja kuin kavereilla ja sitten toteatte niiden olevan tylsiä. -Siis pelien, ei kavereiden! Kokeilette ensin muiden peleillä, eli kutsukaa jotkut iltaa istumaan ja pyydätte tuomaan pelin tullessaan. Eiköhän joltain aina joku peli löydy tai vanhempien tms sukulaisten nurkista vanhakin löytö voi olla ihan pelattava.

Ravensburgin pelit ovat aika takuukamaa ja laadukkaita. Niissä ikäsuositus pitää hyvin paikkansa ja jotkut ovat aika haastaviakin. Niissä on mielenkiintoa kahdellekin ja sääntömuutoksilla voi tehdä pelejä haasteellisimmaksi tai nopeuttaa. Voipi olla, että illan mittaan jos harrastaa päihdyttävien juomien nauttimista, jotkut pelit voivat aiheuttaa lievää dementiaoireiden lisääntymistä. Olen kokenut tuskastuttavaksi joidenkin pelien kanssa muistin heikkouden, kun pitäisi muistaa jonkun helkkarin palikan alunen ja sitten joku mokoma kääntää koko saamarin laudan taas ympäri... silkkaa kiusantekoa! Sadisteja jotkut sääntöjenkeksijät... -tana. Anteeksi purkaukseni te sivistyneet kanssasurffailijat. En ole koskaan ollut oikein haka muistipeleissä. Siitä katkeruuteni.

Veimme kerran illanistujaisiin läjän pelejä laidasta laitaan ja yllätykseksemme suosikiksi tuli lasten Operation-peli. Tosin omilla säännöillä sovellettuina, eli emme käyttäneet kirurgikortteja ja rahaa vaan jokaisesta ylös saadusta esineestä ilman töräystä sai pisteen. Toinen suosikki oli fortuna. Siinä tuli tunne kuin olisi ollut suuremmassakin kapakassa kun kukin vuorollaan löi kuulilla tuloksen ja kävi tuoppinsa kanssa tuolilleen istumaan. Ei tarvitse loppuillasta vaivata älynnystyröitään ja on kaikille tasapuolista.

En juurikaan ole perehtynyt näihin uusiin peleihin, koska harrastan enemmän kirpputorilöytöjä. Siksi en laita pelien nimiä, koska en ole varma saako niitä enää kaupoista. Laitathan ostopäätöksesi ja perustelut ynnä pelikokemuksesi tänne, niin muutkin saman ongelman kanssa tuskailevat saisivat vinkkejä.

• ninen

kaksistaan aiotte pelailla niin carsacconne on minunkin suosittelu. Harva peli (mukava) peli toimii kaksisteen niin hyvin kuin se ja voihan tuota pelata isommallakin porukalla. Jos alkaa kyllästyttää nii sitten voi ostaa lisäosia jotka muuttavat pelin täysin. Menolippu on toinen hyvä, mutta vaatii ehkäpä ainakin sen kolmennen pelaajan.

• Nimetön

Joko kävit peliostoksilla? Vai käytkö nyt joulun jälkeen katsomassa marketeista ale-pelejä?
      Ihan vaan kun olen niin utelias savolainen...

• Tcii

Käy kattoos www.tactic.net sivuilta, siellä on laaja valikoima pelejä. Esim. Alias, Iskelmä Trivia..

• valioluokan pelejä

Aivan ensin: unohda kirpputori löydöt,aina joku
      nappula/laatta/säännöt hävinneet!!
      Hyvä peli maksaa noin20-50 neuroa,mikä kannattaa
      laatuajasta maksaakin..Kannattava sijoitus kui-
      tenkin,usko minua.Suosittelen mm Samurai,Aavikon
      karavaanit,perusCarcassone,Carcassone sisarpelit
      Menolippu,Pingwing yms
      Ed.mainitut toimivat loistavasti kahdestaan
      laajennuksilla niitä voi uudistaa ja mikä
      parasta:niitä voi pelata myös 2-4hlöä!!
      jos tulee kavereita kylään;on luontevaa ajan-
      kulua jännityksen/sosiaalisen kanssakäymisen
      merkeissä! Miten se ilta menikään niin nopeasti?
      Kts>> Lautapelit.fi tai Puolenkuunpelit tai
      Fantasiapelit sivuilta
      Kimblet ja Inkan Aarteet,Afrikan Tähdet tuntuvat
      näiden jälkeen apukoulun peleiltä!
      Terv. gen.Kaluuna

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      132
      3587
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2366
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1955
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      414
      1909
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1711
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1527
    7. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1483
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1438
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1301
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1246
    Aihe