Onko mitään helppoa tapaa nimetä sarakkeita uudelleen? esim. A-sarake nimettäisiin uudelleen sen perusteella, mitä solussa A1 lukee, tätä nimeä voisi käyttää myöhemmin laskuissa.
Minulla on dataa alueella A5000 - W5000. Tietyt vakio kentät tulee Exceliin aina eri järjestyksessä, jotenka en pysty sanomaan, mitä on milloinkin esim. A-sarakkeessa. Tuohon jos saisi vielä kätevän makron nauhoitettua..
Sarakkeen nimeäminen uudelleen
2
1230
Vastaukset
- Poro1
oikein laskutusohjelmaa...
http://www.arkhimedes.net
p.s. se 1.8 on ilmaisversio...
:) kirjoita ohjeessa hakusanaksi luo nimi ja sitten luet Rivi- ja sarakeotsikoiden muuntaminen nimiksi...
Olen antanut talla palstalla muutaman kerran neuvoksi taman Excelin "Native language" toiminnan. Nyt kun luot nimet niin voit tehda niila otsikoilla laskutoimitukset
esim
B1=tammi C1=helmi jne
A2=vuokra B2=400 C2=400
A3=ruoka B3=300 C3=500
maalaa alue A1-C3 luo nyt nimet Lisaa/Nimi/Luo ja excel ehdottelee luo nimet ylarivilta ja vasemmasta sarakkeesta. Klikkaa Ok ja soluun A5 kaava =tammi vuokra helmi ruoka niin tulokseksi tulee 900
Talla tavalla voit hakea myos mista sarakkesta tahasta helposti tietoa kirjoittamalla vain otsikot =helmi ruoka ja saat 500-> korvaa PHAKU
Keep Excelling!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577360Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393634Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3742019Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861489
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631267Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164