tänä vuonna

tuli taas

75 456 EUR maataloustukia minulle.
Hoitelen 70 naudan lypsykarjaa, tai enhän minä niitä hoitele, maataloustukien avulla olen palkannut kaksi työntekijää, jotka ne hoitavat. Itse nettoan varsinaiset maidonmyyntitulot omiin menoihini.

Jos tuet lakkaisivat, niin joutuisin itse töihin ja se ei olisi reilua. Joutuisin perheeni kanssa lopettamaan esim. matkustelun, joka on rakas harrastuksemme, kirjoitan tätäkin viestiä Thaimaasta, johon lähdimme joulun viettoon jo marraskuussa.

Jokatapauksessa hyvät joulut sinne suomeen ja muistakaapa maksaa tukiaiset tilillemme, jotta rahamme eivät täällä idässä pääse loppumaan.

Ja tämä ei sitten ole mikään provo, vaan elävää elämää. ;)

6

930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20 ..

tuo verran tienaan viikossa ! et laske siitä mun vuosi tulot. heh heh

• 30 ...

sopivasta sit sulle tulee rahaa....

• hupaja

Älä hupaja paskaa. Todellisuudessa tukipotti olisi suurempi...

• ääkköset

Taitaa olla sulla firman läppäri mukana kun istut norsunluutornissa yhtiösi kustantamalla työajalla kirjoittelemassa provojasi. Thaimaan tietsikoissa ei ole skandinaavisia merkkejä yleensä. Hanki malaria, aids ja huku tsunamiin!

• Sinulla pyyhkii varsin hyvin kun noin sujuu. Moni maatilaekonomisti olisi varsin kiinnostunut kuinka olet saanut hommat noin hyvin pyörimään. Muista maksaa lainojen lyhennykset ja ota huomioon poistojen osuus jos olet jollain muulla rahalla pykännyt pystyyn tuon systeemin.

• parasta hommaa

heti formulakuskin jälkeen..

mikäs siinä ollessa olisi, jos ei tarvitte ostaa elukoille mitää ruokaa, ei koneinvestointeja tarvitte maksaa pankille, ei oo sähkö ja polttoaine kuluja, ei tarvitte ostella happoja ja muoveja, ja kaikki lainat on maksettu.

vuosittain lannoiteet maksanee noin 20.000€, polttoinetta menee noin 7000€ edestä, sähköä ehkä noin 5000€, lainakulut mitä lienee, ehkä 15.000€? konekustannukset jotain 25.000-30,000€ tasolla, puolitiivisteet tuolle karjalle maksanee vuodessa 15.000€, siihen kivennäiset ja lääkintäkulut ja siemennyskulut? siemennys kulutkin on vuodessa 3000€ tasolla...

ja jos 2x palkollista, niin ne kulut lienee juuri tuon maidon myntitulon tasoa. ja kun tuet menee 100% elukoitten pidosta johtuviin kuluihin, eikä piisaakkaan, ja maitotileillä saa nippanappa maksettua renkien palakat, niin millä rahalla sitä itte meinaa elää...

Ihan mahdollinen tilanne, 2x loton päävoiton jälkeen. meinaan se ensimmäinen voitto menee suoraan pankille jolla saadaan torppa velaattomaksi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7260
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3446
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      160
      1741
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      335
      1723
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1385
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1237
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      257
      1228
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe