Koiran ulkoiluttaminen!

Veera!

Kuinka monta kertaa käytätte koiranpentuja ulkona?? Mulla on 8kk ikäinen pentu niin käytän aamuruuan jälkeen heti päivällä pieni välipalan jälkeen illalla iltaruuan jälkeen ja ennen nukkumaan menoa vielä! Koiran pentu juo välillä ihan hirveäasti vettä on pakko ottaa välillä kuppi pois.. nyt muutamana päivänä se on tehnyt pissat lattialle vaikka tietää että ollaan menossa heti ulos ruuan jälkeen!!

9

6638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meillä ulkoillaan 3kertaa päivässä, aamulla,päivällä ja illalla. ikää on 9kk.

• Nimetön

Mulla kuulostaa aika paljolta toi ulkoilun määrä, pitäisi rajoittaa tuohon 3-kertaan päivässä! Mites koirasi syöminen ja juominen, mun mopsi juo välillä vähän liikaakin ja sit se tekee pissit joko lehden päälle tai lattialle:( vaikka tietää että syömisen jälkeen ollaan menossa pihalle! se voi olla kun su haettiin se niin se ei ole kunnolla tutustunut vielä meihin.. mut mailailehan takaisin päin:D

• Nimetön kirjoitti:

Mulla kuulostaa aika paljolta toi ulkoilun määrä, pitäisi rajoittaa tuohon 3-kertaan päivässä! Mites koirasi syöminen ja juominen, mun mopsi juo välillä vähän liikaakin ja sit se tekee pissit joko lehden päälle tai lattialle:( vaikka tietää että syömisen jälkeen ollaan menossa pihalle! se voi olla kun su haettiin se niin se ei ole kunnolla tutustunut vielä meihin.. mut mailailehan takaisin päin:D

No meillä syödään 2 kertaa päivässä, aamuisin ja päivällä viellä. Vesikuppi on aina tarjolla meillä.
        vieläkö teillä on lehdet lattialla?
        Ehkäpä kannattaa miettiä josko aloittaisi koko sisäsiisteys jutun alusta..
        Tai jos koira vain silloin pissaa kun on syöny ja juonu,niin ottaa koiran kiinni syönnin ja juonnin ajaksi,niin saa vahittua että ei pääse minnekkää lirauttelemaan..

• totta !!!

Vai että koita ihan tietää että se pääsee ruuan jälkeen ulos.

Minä en koiraa heti ruuan syönnin jälkeen ole koskaan vienyt ulos, mieluummin ennen ruokailua, ei ole ihmisenkään mukava täydellä vatsalla lenkkeillä.

Minun 4½ kk pentuni käy neljä kertaa päivässä ulkona, huom ! aina ennen ruokailua ja eipä tule silti pissoja sisälle, näin olen toiminut jokaisen koirani kanssa ja hyvin on homma toiminut.

• voi olla totta?

Sekö, että joku käyttää koiransa ulkona heti syönnin jälkeen? Se, että sinä et tee niin, ei tarkoita, ettei kukaan muu voi tehdä niin. Eikä edes, että joku muu tekee siinä väärin.

Oletkos muuten tullut ajatelleeksi, että ulos vieminen ei välttämättä tarkoita aina rääkkilenkkiä? Ehkä koira käy vain pissillä ja tulee heti takaisin sisälle. Itse ainakin saatan käydä vessassa heti ruokailun jälkeen - usko tai älä.

Ps. Käytän pentuni varsin monta kuukautta ulkona tarvittaessa ruokailun jälkeen. Monta tervettä, iloista ja hyvätapaista koiraa olen omistanut.

• Rice

Jos nyt olette jonkinverran opiskelleet koiria ennen niiden hankkimista niin eihän sitä ole säännöstelty montako kertaa päivässä on hyvä käydä ulkona. Tietenkin koiralle on hyvä opettaa tietty rutiini. Meillä koira käy ulkona 3-5 kertaa päivässä. Arkipäivän ulkolutus menee meillä näin: 7-8.00 aamupissi, 15-17.00 päiväkävely(ns.pitkälenkki) ja 21.-22.00 iltapisu. Viikonloppuisin oon yötöissä ja näin mennään: 05-06.00 töistätulolenkki, 13-15.00 ns.aamu/päivälenkki, 19.00 vähäistä jaloittelua ja ennen töihinlähtöö 21-22.00 iltapisu. Meillä mennään yleensä ulos heti herättyä ja ennen ruokailuja. Noin tunti pitäs aina oottaa vanhempien koirien kans ruoan jälkeen ulkoilua.

Pentukoirien tarpeet ulos riippuu ikäkuukausista ja siitä kuinka hyvin sisäsiisteys sujuu. Jos koiranpentu ei ole vielä sisäsiisti niin sitä käytetään mahdollisimman tiuhaan ulkona. Yleinen sääntö pennuilla on: heti herättyä, heti leikittyä, heti syötyä ja jos pissinyt sisälle niin heti ulos ja superhyper kehumiset aina kun pissii ulos, eikä huutoo jos on tehny tarpeensa sisälle(voi tulla uus pisu ku ei ymmärrä mitä räyhäät) nii ja turha näyttää pissiä sormella ja torua, pentu ei ymmärrä mitä tarkotat.

Eli ikäkuukausina laskettuna sun koiran pitäis pärjätä jo se kahdeksan tuntia. Tähän kuukauteen nimittäin lopetetaan tää laskeminenki.

• on.........

10kk ikäinen kleini poju ja pisulla se käypi 3-4 tunnin välein.

• käppänä ja mä

meidän 9 kk ikäinen koiruli ilmoittelee kyllä kun pitää mennä ulos. Käytämme sitä myös aina kun tuntuu ettei se ole pitkään aikaan piipahtanut ulkona, kertoja tulee kyllä enemmän kuin neljä. Ruuan jäljeen käydään pikaisesti. Käyttäminen on kyllä helppoa, kun asumme omakotitalossa ja vaa avataan takaovi pihalle. Lenkit on asia erikseen, pikkulenkeillä käytämme 1-2 päivässä ja sitten yhden pidemmän, että tulee kunnolla energiaa purettua.

• ulos enemmän

Ei koira TIEDÄ että se pääsee ulos ruuan jälkeen, ei se ole ihminen joka osaa miettiä ja järkeistää asioita. Se tietää tasan sen että sillä on nyt niin kova pissahätä että on pakko pissata. 8kk vanha koira ei vielä ostaa välttämättä pidättää. Jotkut oppivat nopeasti ja jotkut hitaammin. Itsellä on aina ollut isoja koiria joilla ei ole ollut ongelmia tämän suhteen jos nyt kyseessä on pieni koira niin en osaa sanoa onko 8kk jo vanha pissailemaan sisälle, tai sitten ei vain ole opetettu niin että se ymmärtää.

Jos se pissaa sisälle niin VIE SITÄ ULOS ENEMMÄN silloin kun olet kotona. Itse olen herännyt yölläkin viemään pentua ulos useasti jotta se oppisi nopeammin. Ei missään ole sanottu kuinka montaa kertaa koiraa pitää viedä ulos ja milloin.
      Jos se juo ja pissaa ihan älyttömästi niin aina kannattaa käydä eläinlääkärissä varmistamassa että sillä ei ole tulehdusta.

Mutta muuten antaisin itse vesikipon olla lattialla, katsoisin vähän että ei läträä sen kanssa ja kiikuttaisin vain koiraa ulos ahkerasti kehujen kanssa.

Itse vien nuoret koirat aina ruuan jälkeen, unien jälkeen ja leikin jälkeen ulos. Silloin se pissahätä usein iskee. Muuten sitten mennään silloin tällöin kun pentu näyttää siltä että nyt olisi tarvetta.
      Ruuan jälkeen tosiaan vain käydään pissalla, ei ulos meno aina tarkoita pitkää lenkkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe